574446
Book
In basket
Złożoność problemów, jakich doświadczają współcześnie dzieci, młodzież i osoby dorosłe oraz ich wielorakie uwarunkowania powodują, iż przed psychologami stają już nie tylko "proste"" pytania o charakterze etycznym np. co do sposobu uzyskania zgody dziecka i jego rodziców na badania, przestrzegania zasady zachowania tajemnicy, uwzględniania różnych punktów widzenia, np. ucznia, nauczyciela i rodziców w procesie stawiania diagnozy problemu wychowawczego, konstruowania projektu pomocy psychologicznej o charakterze interwencji dla osób czy grup o odmiennym systemie wartości niż system wartości psychologa. Dzisiaj coraz częściej psychologowie muszą stawiać sobie pytania o charakterze wręcz dylematów etycznych, kiedy to nie ma możliwości podjęcia dobrej decyzji - dobrej w danym momencie dla wszystkich zaangażowanych w proces jej podejmowania stron.(...) Nasza książka ma z jednej strony dostarczyć wiedzy, z drugiej wskazać "miejsca wrażliwe"" w pracy psychologa kierującego swe działania do dzieci i młodzieży, wreszcie - i to jest dla nas cel najważniejszy - uwrażliwić Czytelnika na kwestie etyczne i zachęcić do refleksji nad własnymi poczynaniami z takiej właśnie perspektywy. W żadnej mierze nie wyczerpujemy tematu, nie zamykamy dyskusji do obszarów przez nas wybranych i zanalizowanych. Odwrotnie - chciałybyśmy, aby przygotowana pod naszą redakcją książka otworzyła nowe obszary refleksji, zachęciła do stawiania pytań i do - już samodzielnego - poszukiwania nań odpowiedzi,Ze Wstępu"
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 2393 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 327-340.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again