574412
Książka
W koszyku
Książka zawiera kompleksowy i szczegółowy opis metod i procedur zarządzania strategicznego w ochronie zdrowia, obejmujący m.in.:- zasady myślenia i planowania strategicznego;- sposoby oceny otoczenia oraz reagowania na gwałtownie zmieniające się warunki funkcjonowania organizacji;- nowoczesne narzędzia analizy danych w sektorze opieki zdrowotnej;- metody weryfikacji przyjętych założeń i rozwijania nowych procedur i narzędzi;- systemy dokumentowania działań za pomocą planów strategicznych.Przedstawiona treść jest przekazana w bardzo przejrzysty sposób. Autorzy w każdym rozdziale podają m.in. kluczowe terminy i odniesienia do konkretnych problemów ułatwiających poznanie tematu. Opis teoretyczny jest poparty licznymi przykładami oraz studiami przypadków, opracowanymi tak, aby umożliwić żywą dyskusję i analizę różnych rozwiązań. W polskim wydaniu zamieszono najciekawsze przykłady pochodzące ze Stanów Zjednoczonych oraz studia przypadków oparte na doświadczeniach polskich szpitali.Książka jest adresowana do osób zarządzających podmiotami leczniczymi, jak również do studentów oraz słuchaczy studiów magisterskich oraz podyplomowych z zakresu zarządzania w sektorze ochrony zdrowia.
Przedmowa do wydania polskiego * Wprowadzenie * Część I. Zarządzanie strategiczne * Rozdział 1. Istota zarządzania strategicznego * 1.1.Zarządzanie w dynamicznym środowisku * 1.2.Podstawy zarządzania strategicznego * 1.3.Wielowymiarowość zarządzania strategicznego * 1.4.Korzyści ze zwrotnego momentu w strategii * 1.5.Perspektywa systemowa * 1.6.Znaczenie przywództwa * 1.7.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 2. Rozumienie i analiza otoczenia dalszego oraz otoczenia ochrony zdrowia * 2.1.Znaczenie wpływu otoczenia * 2.2.Zewnętrzny charakter zarządzania strategicznego * 2.3.Określanie potrzeby przeprowadzenia analizy otoczenia * 2.4.Otoczenie zewnętrzne * 2.5.Proces analizy otoczenia * 2.6.Narzędzia i techniki analizy otoczenia * 2.7.Wybór ram dla myślenia strategicznego * 2.8.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii - ocena założeń strategicznych * 2.9.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 3. Analiza konkurentów w obszarze świadczenia usług * 3.1.Pogłębione spojrzenie na analizę otoczenia dalszego * 3.2.Proces przeprowadzania analizy konkurentów w obszarze świadczenia usług * 3.3.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii - ocena założeń strategicznych * 3.4.Wykorzystanie analizy otoczenia dalszego oraz analizy konkurentów * 3.5.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 4. Analiza otoczenia wewnętrznego i przewaga konkurencyjna * 4.1.Identyfikowanie przewagi konkurencyjnej * 4.2.Analiza otoczenia wewnętrznego * 4.3.Tworzenie wartości w organizacjach opieki zdrowotnej * 4.4.Identyfikowanie obecnej i potencjalnej przewagi konkurencyjnej * 4.5.Znaczenie kontekstu * 4.6.Ostateczne wyzwanie * 4.7.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii * 4.8.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 5. Strategie kierunkowe * 5.1.Strategie kierunkowe * 5.2.Cel oraz misja organizacji * 5.3.Misja: stwierdzenie odrębności * 5.4.Wizja: nadzieja wiązana z przyszłością * 5.5.Wartości jako zasady przewodnie * 5.6.Od misji, wizji i wartości do celów strategicznych * 5.7.Rady zarządzające a strategie kierunkowe * 5.8.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii - ocena strategii kierunkowych * 5.9.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 6. Budowanie alternatyw strategicznych * 6.1.Budowanie strategii * 6.2.Logika procesu decyzyjnego w budowaniu strategii * 6.3.Strategie kierunkowe: misja, wizja, wartości oraz cele * 6.4.Strategie adaptacyjne * 6.5.Strategie wchodzenia na rynek * 6.6.Strategie konkurencji * 6.7.Strategie łączone (kombinowane) * 6.8.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 7. Ocena opcji i wybór strategiczny * 7.1.Ocena opcji * 7.2.Ocena strategii adaptacyjnych * 7.3.Ocena strategii wchodzenia na rynek * 7.4.Ocena strategii konkurencji * 7.5.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii - strategie adaptacyjne, wchodzenia na rynek i konkurencji * 7.6.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 8. Strategie świadczenia usług tworzących wartość dodaną * 8.1.Strategie wdrażania * 8.2.Strategie oparte na łańcuchu wartości * 8.3.Strategie świadczenia usług tworzących wartość dodaną * 8.4.Działania w ramach usług przygotowawczych * 8.5.Działania związane ze świadczeniem usług zasadniczych * 8.6.Działania podejmowane po świadczeniu usług (posprzedażne) * 8.7.Rozbudowywanie mapy myślenia strategicznego * 8.8.Zarządzanie momentem zwrotnym w strategii - strategie świadczenia usług * 8.9.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 9. Strategie wsparcia tworzące wartość dodaną * 9.1.Wdrażanie strategii wsparcia * 9.2.Strategie wsparcia tworzące wartość dodaną * 9.3.Kultura organizacji jako strategia wsparcia tworząca wartość dodaną * 9.4.Struktura organizacji jako strategia wsparcia tworząca wartość dodaną * 9.5.Zasoby strategiczne jako strategie wsparcia tworzące wartość dodaną * 9.6.Wzbogacenie mapy myślenia strategicznego * 9.7.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii - strategie wsparcia * 9.8.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Rozdział 10. Komunikowanie strategii i rozwijanie planów działań * 10.1.Wdrażanie poprzez plany działań * 10.2.Poziom i ukierunkowanie strategii * 10.3.Informowanie o strategii w celu inicjowania planowania działań * 10.4.Budowanie planów działań * 10.5.Przykład planowania działań - apteka w szpitalu powiatowym * 10.6.Skupianie się na strategii poprzez strategię wdrażania - inne podejście * 10.7.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii - ocena planów działania * 10.8.Zarządzanie zwrotnym momentem w strategii - nowy początek * 10.9.Lekcje dla menedżerów ochrony zdrowia * Część II. Załączniki * Załącznik A. Analiza strategicznych studiów przypadków w ochronie zdrowia * Załącznik B. Analiza finansowa dla organizacji ochrony zdrowia * Część III. Studia przypadków * Studium przypadku 1.Salix Pharmaceuticals, Inc: Sukces na nietypowym rynku * Studium przypadku 2.OR Solutions: czas decyzji * Studium przypadku 3.Czy ten związek da się uratować? Proces integracji Midwestern Medical Group * Studium przypadku 4.Dr Louis Mickael. Lekarz jako menedżer strategiczny * Studium przypadku 5.Wyzwania zarządzania firmą Good Hands Healthcare (A) * Studium przypadku 6.Rosemont Behavioral Health Center * Studium przypadku 7.Centrum Medyczne Emanuel: kryzys w służbie zdrowia * Studium przypadku 8."Panie doktorze, czy może pan coś z tym zrobić?" - przypadek dotyczący spa medycznego * Studium przypadku 9.Centrum Zdrowia C. W. Williamsa * Studium przypadku 10.Instytut Katarakty i Laseroterapii: konkurencja na rynku zabiegów LASIK * Studium przypadku 11.Przypadek operacji na otwartym sercu w Szpitalu Cabarrus * Studium przypadku 12.Zadłużenie szpitala: indywidualny czy strukturalny problem strategiczny? * Studium przypadku 13.Restrukturyzacja szpitala wojewódzkiego * Indeks
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54215 (1 egz.)
Kaucja: 119,20 zł
Strefa uwag:
Tyt. oryg.: Strategic Management of Health Care Organizations
Uwaga dotycząca bibliografii
Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej