574177
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI Wieku ; t. 14)
Tom 14. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.Narastające zainteresowanie tzw. szerokiej opinii publicznej środkami masowego przekazu (lub, jak chcą inni - środkami społecznego przekazu) jest konsekwencją przynajmniej trzech czynników. Pierwszym z nich jest ich rosnące znaczenie, jako ważnego komponentu realnie sprawowanej władzy - niekiedy już nawet nie czwartej, jak to zwykło się mawiać, ale pierwszej i drugiej lub nawet trzeciej, bo przecież osąd mediów bywa bardziej bolesny (a nawet zabójczy) dla reputacji czy też pozycji społecznej jednostek, aniżeli wyrok sądowy.Drugim ważnym czynnikiem jest narastająca ciekawość, jaką budzi ich aktywność owiana niekiedy nimbem tajemniczości, a także skandale, rodzące się coraz częściej za ich przyczyną (vide: wielka afera podsłuchowa, sprokurowana całkiem niedawno przez brytyjski masowy tabloid).Trzecim wreszcie wydaje się być ich szczególna użyteczność w społeczeństwie totalnie dzisiaj uzależnionym od informacji. To przecież one są w istocie najważniejszymi narzędziami międzynarodowego obiegu informacji, tak ważnego w coraz bardziej globalizującym się świecie.W tej coraz bardziej "globalnej wiosce" (wedle proroctwa M. McLuhana) współczesne media stają się więc nie tylko wielkimi graczami na politycznej scenie, ale też i bohaterami masowej wyobraźni, zaś dziennikarze zatrudnieni w nich - celebrytami i gwiazdorami. To wszystko zaś nakręca popularność instytucji medialnych i zainteresowanie ich aktywnością.
Część I: Czas na zmiany. Systemy medialne XXI mieku wobec nowych wyzwań * Od "The Washington Post" do "The Huffington Post" Analiza zmian w korzystaniu z mediów informacyjnych w USA * Specyfika systemów medialnych krajów Ameryki Łacińskiej * (cechy wspólne, powiązania i czynniki różnicujące) * Europejski system medialny? Rozważania wokół przyszłości * mediów i systemów medialnych Europy * Media w Portugalii - od Estado Nouo do nowego społeczeństwa * Media w Królestwie Niderlandów. Szkic o historii i czasach * współczesnych * System medialny Księstwa Liechtenstein * System medialny w Rumunii * System medialny Maroka * Część II: Ramy działalności mediów. Regulacje prawne, wsparcie i kontrola mediów * Zarządzanie mediami - ujęcie systemowe * Regulacje prawne systemu medialnego Białorusi w dobie przemian * Formy pomocy publicznej dla mediów w Austrii * System kontroli mediów w Szwecji - prawo i praktyka * Część III: Problemy sektorów mediów. Prasa, radiofonia i telewizja w nowej rzeczywistości * Specyfika francuskiego systemu mediów drukowanych * Rynek prasy codziennej w Republice Federalnej Niemiec * Uwarunkowania rozwoju mediów elektronicznych w Niemczech * Paralelizm polityczny w systemie medialnym Włoch * Telewizja w Grecji w pierwszej dekadzie XXI wieku * Od duetu do tercetu. O rozwoju trzeciego sektora radiowego w Europie
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54381 (1 egz.)
Kaucja: 33,08 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej