574622
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania. [fragment Wstępu]
Wstęp * 1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne * Wprowadzenie * Rys historyczny * Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce * Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice * Emocje: wybrane zagadnienia * 2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model * Wprowadzenie * Natura kompetencji * Kompetencje nauczycieli * Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne * Kompetencje emocjonalne nauczyciela * 3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli * Wprowadzenie * Praca nad emocjami * Empatia * Entuzjazm * Przebaczanie * Optymizm * Władza wychowawcza * Budowanie relacji interpersonalnych * Pewność siebie * Sprawiedliwość społeczna * Zaufanie * Znajomość kultury uczniowskiej * Zakończenie
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 16504 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 235-244.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again