578215
Book
In basket
(Media)
Niniejsza książka stanowi imponujący, kompleksowy opis rozwoju mediów masowych od końca XIX wieku do dziś. Łącząc ujęcia historyczne i porównawcze, autorzy analizują konteksty społeczno-ekonomiczne, w których powstały media masowe, formy instytucjonalne rozwijających się mediów, relacje między instytucjami medialnymi a państwem oraz współzależności między różnymi środkami przekazu. Przedstawiony opis rozwoju gazet, filmu, radia, telewizji i internetu to krytyczne wprowadzenie do współczesnego medioznawstwa przeznaczone zarówno dla studentów, jak i badaczy zajmujących się tymi zagadnieniami.
1. Wprowadzenie * 2. Prasa jako medium masowe * 3. Powstanie przemysłu filmowego * 4. Rozwój radia * 5. Rozwój reklamy * 6. Propaganda w czasie wojny i pokoju * 7. Komunikowanie i zimna wojna * 8. Telewizja i społeczeństwa konsumpcyjne * 9. Media, informacja i rozrywka * 10. Media, wojna i stosunki międzynarodowe * 11. Powstanie nowych mediów * 12. Media i globalizacja * 13. Zakończenie
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 16597 (1 egz.)
Notes:
Tyt. oryg.: Media and society into the 21st century : a historical introduction
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 333-346. Indeksy.
Target audience note
Podręcznik akademicki.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again