574685
Book
In basket
Książka ukazuje wieloaspektowość edukacji włączającej, jej aktualne i wciąż nierozwiązane problemy, które stanowią o jej poziomie i kondycji. Na gruncie wybranych stanowisk filozoficzno-pedagogicznych edukację włączającą rozpatruje się tu jako złożony i wysoce zdeterminowany proces edukacyjny. W publikacji podjęto też próbę konstrukcji dialogowego modelu edukacji włączającej, jako Szkoły dla Wszystkich, który wraz ze swoimi atrybutami i zachodzącymi między nimi związkami będzie można zastosować w praktyce edukacyjnej.Rozważania koncentrują się głównie wokół interakcji nauczyciel i inne podmioty procesu edukacji, ze szczególnym jednak uwzględnieniem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Warunkiem rozpatrywanych interakcji jest spostrzeganie Innych w edukacji jako Inności, a nie jako obcości. Stwarza to szansę nauczycielowi i uczniowi na samorozwój, jako jeden z warunków dialogu, oraz na takie działania, które zbliżają ich do siebie, a nauczycielowi przypisują miano poszukującego profesjonalisty w kontakcie z Innymi. Edukacja włączająca jako edukacja dialogu prowokuje do poznania siebie i partnerów dialogu, rozumienia siebie i Innych oraz do bycia razem w realizacji podjętych wspólnie działań sprzyjających efektywnemu włączaniu ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 17012 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 367-389.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again