578262
Book
In basket
Spis treści: Wprowadzenie, Część I: NOOSFERA LITERACKA * Noosfera w podkulturze i literaturze dziecięcej * Style lektury książki dziecięcej * Wzory lektury dziecięcej w świetle prozy wspomnieniowej i pamiętnikarskiej * Dziecko w podróży. Wzorce doświadczania przestrzeni w prozie międzywojennej * Oswoić ze śmiercią – o jednej z ról literatury dziecięcej * Dzieci i ojczyste toposy. W przestrzeni domowych i polnych pejzaży lirycznych Michaliny Chełmońskiej-Szczepankowskiej u progu niepodległości (1908–1918) * Noosfera literacka wczesnego dzieciństwa * Część II: Lektury wczesnego i późnego dzieciństwa: * Cykl o Panu Kuleczce Wojciecha Widłaka jako propedeutyka filozofii i duchowości * Edukacja emocjonalna w książkach dla dzieci Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel, Grzegorza Kasdepke i Wojciecha Kołyszki * Najwyższa góra świata Anny Onichimowskiej jako zapis dziecięcych doświadczeń wewnętrznych * Kołysanki Joanny Papuzińskiej * Królowa Śniegu Hansa Christiana Andersena a szansa logoterapii * Świat na opak. Karnawalizacja w literaturze dla dzieci jako kategoria poznawcza * Poprzez indywiduację do spełnienia. O literaturze wspierającej kształtowanie osobowości młodego czytelnika * Przygoda z historią ludzkości: Wizjer (The Viewer) Shauna Tana i Gary’ego Crewa * Część III: TERAPEUTYCZNE ASPEKTY LITERATURY DLA DZIECI: * Antoine de Saint-Exupéry Mały Książę: baśń o przyjaźni, miłości i odpowiedzialności * Fantastyczne fantasy. O utworach Astrid Lindgren z perspektywy biblioterapii * Wartość fantazjowania. Wzorce zachowań autoterapeutycznych we współczesnej prozie dla dzieci * Bajka terapeutyczna w propozycji edukacyjnej przedszkola * Wykorzystanie poezji dziecięcej w niwelowaniu deficytów językowych * Kiedy Pani Złość przychodzi z wizytą... Metody oddziaływań biblioterapeutycznych minimalizujących złość i agresję wśród dzieci * Część IV: Literatura i dydaktyka: * Aspekty kształcenia języka dzieci i młodzieży w kontekście literatury i kultury * Wychowanie przez lekturę i krytyka współczesności * Różne sposoby wspomagania rozwoju dziecka w kontekstach filozoficznych i kulturowych w twórczości dla dzieci Jana Twardowskiego (na podstawie cyklu Słowa sercem pisane oraz Stale w kratkę) * Od haiku do innych mądrości świata (twórczych wypowiedzi uczniów), * Kosmita Roksany Jędrzejewskiej-Wróbel jako projekt literacki i teatralny * Wychowawcze i estetyczne walory literatury fantasy na przykładzie Opowieści z Narnii * Poradnik pokonywania problemów w szkole? M jak dżeM Agnieszki Tyszki lekturą szóstoklasistów * Kształcenie sfery języka dzieci poprzez literaturę
Availability:
All copies are currently unavailable
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again