574890
Book
In basket
Redaktorzy pracy (...) przedstawiają jej cel, charakter i zawartość, wychodząc od obrazu (metafory) życia człowieka we współczesnym świecie, jaką jest wędrówka, wędrowanie. Nazywają człowieka "nomadą" w zglobalizowanym świecie i jakże trafnie spostrzegają trajektorię jego życia jako nieustanne przemierzanie przestrzeni geograficznej, ale też kulturowej i społecznej, oznaczające przemieszczanie się w kulturowych stylach życia, systemach wartości i norm społecznych. (...) Prezentowany tom ze względu na poruszane tematy z pewnością spotka się z zainteresowaniem pedagogów, socjologów oraz badaczy kultury zajmujących się problematyką wielokulturowości. Ale też będzie ciekawą lekturą dla edukatorów, metodyków, praktyków działających w obszarze / warunkach wielokulturowości. Nie wspomnę o wykorzystaniu książki w akademickim kształceniu studentów. [z recenzji dr hab. Ewy Jarosz]
ROZDZIAŁ I. KONTEKSTY DIAGNOSTYCZNE * Globalna różnorodność "rodzin światowych" oraz kierunki ich postrzegania * Diagnoza psychopedagogiczna w warunkach między- i wielokulturowości * Kompetencje do komunikacji międzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo - rzeczywistość czy iluzja? * Ojcostwo w doświadczeniu międzypokoleniowym. Analiza przypadków * Poczucie koherencji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym doświadczającej migracji rodzica * ROZDZIAŁ II. KONTEKSTY EDUKACYJNE * Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra * Zmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły - doniesienie z badań * Wielokulturowe lekcje w gimnazjum na pograniczu kulturowym - na przykładzie szkół w województwie podlaskim * Wymiary przygotowania zawodowego nauczyciela i jego kompetencji w zakresie organizacji edukacji międzykulturowej w szkole * ROZDZIAŁ III. KONTEKSTY RESOCJALIZACYJNE * Kompetencje międzykulturowe w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej * Złe dzielnice. Pedagogika miejsca w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej * Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej * Kształcenie kompetencji międzykulturowych kadry instytucji penitencjarnych w Polsce - kontekst pracy z obcokrajowcami przebywającymi w izolacji więziennej * ROZDZIAŁ IV. KONTEKSTY METODYCZNE * O potrzebie uświadamiania studentom pedagogiki ich roli i zadań wobec grup mniejszościowych * Obcy, Inny, Swój - o budowaniu mostów na pograniczu kultur - warsztat z edukacji międzykulturowej * Edukacja międzykulturowa w młodszym wieku szkolnym. Relacja z warsztatów uwrażliwiających na odmienność * Innowacyjne formy pracy w edukacji międzykulturowej
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 18437 (1 egz.)
Notes:
General note
Zawiera materiały z konferencji naukowej pt.: "Społeczeństwa wielokulturowe - dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji miedzykulturowej?" zorganizowanej w maju 2014 r.
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy ref.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again