574685
Book
In basket
Autorka koncentruje swoją uwagę teoretyczną i badawczą na macierzyństwie matek wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną. Warto docenić ten fakt, gdyż to "trudne" macierzyństwo - mimo coraz większego zainteresowania badaczy - ciągle "upomina się" o naukowe zainteresowanie. To zajmujące studium teoretyczno-diagnostyczne, w ramach którego Autorce udało się, wykorzystując warsztat badawczy metodologii jakościowej, odkryć znaczenia i sensy nadawane przez matki własnym doświadczeniom. To doświadczenie matek, naznaczone w jakimś sensie upośledzeniem dziecka, nie oznacza - jak mówi Autorka we wstępie - że możemy mówić o upośledzonym macierzyństwie. Każdy z prezentowanych przypadków zawiera biograficzne usytuowanie "trudnego" macierzyństwa oraz osobistą interpretację upośledzenia własnego dziecka. Biografie przedstawione przez Autorkę to zarazem studium indywidualnego cierpienia, studium osamotnienia, a jednocześnie pokory wobec losu i uczucia ujawnianego w różnych formach. Zarówno wejście Autorki w słabo rozpoznany obszar badawczy, jak i wartościowe poznawczo analizy teoretyczne i badawcze przekonują mnie o wadze tej pracy w przestrzeni naukowej. Jestem również przekonana, że to także publikacja dla szerszego grona odbiorców. Sądzę, że wszyscy, dla których codzienność jest warta refleksji, powinni być usatysfakcjonowani. Z recenzji dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG
Availability:
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia strony 151-161.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again