575255
Książka
W koszyku
Prowadzenie badań naukowych stymuluje rozwój społeczny, gdy uzyskiwane wyniki i wnioski mogą być formułowane i przekazywane za pomocą dobrze określonych pojęć, zrozumiałych i akceptowanych przez osoby wymieniające poglądy i wnioski. Wzajemne zrozumienie wymaga istnienia podstawowych pojęć i ich odniesień do obszarów badawczych w nauce oraz ich ciągłej weryfikacji. Tworzenie nowych pojęć, zmiana interpretacji juz funkcjonujących, jest jednym z zadań naukowych, które należy stymulować, przestrzegając zasady zachowania ładu językowego. Przedstawione opracowanie jest kierowane przede wszystkim do młodych badaczy naukowych. W pierwszej części przytoczono uporządkowane znane uniwersalne pojęcia, odwołując się do cytatów i sugestii ich nowych ujęć. W drugiej części przedstawiono przegląd konstruktów, którymi operujemy w nauce. Ich tworzenie jest ujmowane jako proces łączący obserwację, przemyślenia i uzewnętrznienie obiektowe postrzeganego wycinka świata realnego, a więc konstrukcję modelu, który spetniając cele poznawcze, użytkowe tub naukowe, staje się narzędziem badania naukowego, którego zwieńczeniem powinna być publikacja wzbogacająca naszą. wiedzę i kulturę.
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56381 (1 egz.)
Kaucja: 47,56 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 263-[266],. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej