578182
Book
In basket
Bazary : kooperacja czy konkurencja? / Łukasz T. Marciniak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. - 238 stron : ilustracje, fotografie ; 25 cm.
Książka dotyczy relacji między kupcami na targowiskach polskich i warunków, w jakich one przebiegają. Autor opisuje działania ekonomiczne kupców, ukierunkowane na sprzedaż i zysk oraz działania społeczne, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z pozostałymi sprzedającymi na targowiskach, balansującymi między kooperacją a konkurencją. Książka zawiera barwne opisy trajektorii zakupów klientów, strategie manipulowania klientami, liczne taktyki i racjonalizacje kupców wobec siebie, a także kategoryzacje towarów i klientów. Dzięki temu czytelnik uzyskuje obraz społeczności kupieckiej z jej skomplikowanymi podziałami wewnętrznymi i wielowymiarowymi nierównościami. Publikacja jest kierowana zarówno do socjologów, antropologów, ekonomistów zorientowanych społecznie, jak również działaczy i urzędników samorządowych zajmujących się sprawami targowisk. Jej lektura może być pomocna w zarządzaniu targowiskami i przeciwdziałaniu konfliktom ze środowiskami kupców.
Availability:
Copies are only available in the library: sygn. 56574 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach [223]-233.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again