578184
Book
In basket
Rozwój ekonomiczno-społeczny gospodarek i zmiany strukturalne oraz technologiczne zachodzące nieustannie w otoczeniu w sposób istotny wpływają na ewolucję postaw i zachowań konsumentów zarówno na rynku, jak i w innych sferach życia społecznego. Pod wpływem postępujących procesów globalizacyjnych i konwergencyjnych, a z drugiej strony dezintegracyjnych i dywergencyjnych, nowych technologii, zmian sposobu komunikowania się, przekształceniu ulegają potrzeby konsumentów i sposoby ich zaspokajania. Wiążą się z tym sposoby podejmowania decyzji nabywczych. Badania zachowań konsumentów są jednym z podstawowych problemów teorii ekonomii. Z naukowego punktu widzenia - pozwalają one na weryfikację różnych, często złożonych teorii ekonomicznych, poznawczych, ekonomiczno-psychologicznych, kulturowych oraz społeczno-psychologicznych (Antonides i van Raaij, 2003). Z punktu widzenia praktyki gospodarczej - są one pomocne w zrozumieniu i prognozowaniu popytu na produkty, co ułatwia menedżerom budowanie skutecznych strategii marketingowych. Jak wskazują Krystyna Mazurek-Łopacińska oraz Magdalena Sobocińska (2014), wiedza o konsumentach ma charakter kumulatywny, a jej pogłębianie wymaga uwzględniania różnych perspektyw badawczych, co uzasadnia permanentne podejmowanie tej tematyki badawczej.
Availability:
Copies are only available in the library: sygn. 57405 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronach 269-296.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again