578181
Book
In basket
(Samorząd Terytorialny w Polsce : stan obecny i szanse modernizacji ; t. 5)
Współpraca administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi jest obowiązkiem ustawowym, wynikającym z przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z 24 kwietnia 2003 r. Fundamentalnymi zasadami tej współpracy, zapisanymi również w ustawie, są: pomocniczość, suwerenność stron, partnerstwo, efektywność, uczciwa konkurencja i jawność. W praktyce powinno oznaczać to, że organy administracji, szczególnie tej samorządowej, realizują zadania ze sfery publicznej za pomocą organizacji pozarządowych, a jeśli na swoim terenie nie mają takich podmiotów, to dokładają wszelkich starań, aby rozwijać zdolności do samoorganizacji wśród lokalnej społeczności. Praktyka pokazuje jednak, że po prawie piętnastu latach obowiązywania ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie nie udało się stworzyć w Polsce mechanizmu, który doprowadziłby do sytuacji, w której realizatorami dużych zadań publicznych, głównie ze sfery społecznej, są organizacje pozarządowe.[frg. wstępu]
Availability:
Copies are only available in the library: sygn. 57418 (1 egz.)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again