Koziński Bartosz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Koziński Bartosz
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Supeł Barbara
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Etnopsychologia
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Negocjacje
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-310.
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier. Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania: - Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe? - Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko? - Jaki związek ma religia z biznesem? - Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać? - Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu? - Gdzie "czas to pieniądz", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem? - Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach gestem akceptacji? - Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części? - Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter? - Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy? - W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym? - Gdzie rozmowy biznesowe obficie "podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość? - Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności? - Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
Wstęp 7 * Rozdział 1 * Podstawowe pojęcia * 1.1. Kultura, kultura narodowa, tożsamość narodowa * 1.1.1. Pojęcie kultury * 1.1.2. Pojęcie kultury narodowej * 1.1.3. Pojęcie tożsamości narodowej * 1.2. Biznes międzynarodowy * 1.2.1. Pojęcie biznesu międzynarodowego * 1.2.2. Obszary biznesu międzynarodowego * 1.2.3. Proces umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa (etapy) * 1.2.4. Formy orientacji międzynarodowej * 1.2.5. Standaryzacja i dyferencjacja * 1.3. Różnice rasowe i kulturowe * 1.3.1. Rasa * 1.3.2. Naród * 1.3.3. Cywilizacja * 1.3.4. Religia * 1.3.5. Język * 1.4. Pożytki z różnorodności kulturowej * 1.5. Stereotypy i uprzedzenia jako bariery dla skutecznej i korzystnej komunikacji * 1.6. Szok kulturowy i adaptacja kulturowa * 1.6.1. Pojęcie szoku kulturowego * 1.6.2. Przyczyny i okoliczności szoku kulturowego * 1.6.3. Kategorie osób szczególnie narażonych na szok kulturowy * 1.6.4. Proces adaptacji kulturowej * 1.6.5. Uczenie się innych kultur * Rozdział 2 * Kultury narodowe: próba klasyfikacji * 2.1. "Wielki podział" między kulturami świata biznes * 2.1.1.Kultury propartnerskie * 2.1.2. Kultury protransakcyjne * 2.2. Relacje jednostka-społeczeństwo * 2.2.1. Kultury indywidualizmu * 2.2.2. Kultury kolektywizmu * 2.3. Pojmowanie władzy * 2.3.1. Kultury hierarchiczne * 2.3.2. Kultury demokratyczne * 2.4. Status społeczny i okazywanie szacunku * 2.4.1. Kultury ceremonialne * 2.4.2. Kultury nieceremonialne * 2.5. Sposób i styl wypowiadania się * 2.5.1. Kultury wysokiego kontekstu (ogólnikowego sposobu wypowiedzi) * 2.5.2. Kultury niskiego kontekstu (otwartego sposobu wypowiadania się) * 2.6. Pojmowanie czasu * 2.6.1. Czas linearny * 2.6.2. Czas elastyczny * 2.6.3. Czas cykliczny * 2.7. Stosunek do czasu i harmonogramów * 2.7.1. Kultury monochroniczne * 2.7.2. Kultury polichroniczne * 2.8. Niewerbalne sposoby zachowania * 2.8.1. Kultury ekspresyjne * 2.8.2. Kultury powściągliwe * Rozdział 3 * Komunikacja werbalna i niewerbalna w stosunkach międzykulturowych * 3.1. Komunikowanie * 3.1.3. Funkcje komunikowania * 3.1.4. Poziomy i etapy procesu komunikowania * 3.1.5. Elementy komunikowania * 3.1.6. Znaki i kody * 3.2. Komunikacja werbalna * 3.2.1. Pojęcie komunikacji werbalnej * 3.2.2. Style komunikacji werbalnej * 3.3. Komunikacja parawerbalna (paralangue) * 3.4. Komunikacja niewerbalna * 3.4.1. Pojęcie komunikacji niewerbalnej i jej znaczenie w kontaktach międzykulturowych * 3.4.2. Rola i funkcje komunikacji niewerbalnej * 3.4.3. Zasady interpretacji komunikatów niewerbalnych * 3.4.4. Elementy i techniki komunikacji niewerbalnej * Rozdział 4 * Różnice kulturowe w procesie negocjacji * 4.1. Kultury propartnerskie * 4.1.1. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i powściągliwe * 4.1.2. Kultury propartnerskie, ceremonialne, monochroniczne i powściągliwe * 4.1.3. Kultury propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne i ekspresyjne * 4.1.4. Kultury umiarkowanie propartnerskie, ceremonialne, polichroniczne, o niestałej ekspresyjności * 4.2. Kultury protransakcyjne * 4.2.1. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, o zróżnicowanym podejściu do czasu, ekspresyjne * 4.2.2. Kultury umiarkowanie protransakcyjne, ceremonialne, dość monochroniczne, powściągliwe * 4.2.3. Kultury protransakcyjne, umiarkowanie ceremonialne, monochromiczne, powściągliwe * 4.2.4. Kultury protransakcyjne, nieceremonialne, monochromiczne, o zróżnicowanej ekspresyjności * Rozdział 5 * Inne zagadnienia * 5.1. Protokół i etykieta w biznesie międzynarodowy * 5.1.1. Ubiór * 5.1.2. Tytułowanie * 5.1.3. Wizytówki * 5.1.4. Prezenty * 5.1.5. Pisma (korespondencja) * 5.1.6. Poczęstunki * 5.2. Wartości i zwyczaje - ich znaczenie w komunikowaniu międzykulturowym * 5.3. Religia i normy religijne * 5.4. Stosunek do korupcji i łapownictwa * 5.5. Kobiety w biznesie międzynarodowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54268 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej