Luppi Federico (1934- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Luppi Federico (1934- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(202)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Onichimowska Anna (1952- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
hiszpański
(1)
Gatunek
Film fabularny
(1)
1 wynik Filtruj
Film
DVD
W koszyku
Machuca [Film] / reż. Andrés Wood ; scen. Andrés Wood, Mamoun Hassan. - [Warszawa] : Art House, p. 2004. - 1 dysk optyczny (DVD- VIDEO) : kolor, stereo ; 12 cm.
(Kino Latino. Kolekcja filmowa ; 4)
120 min.
Muzyka: José Miguel Tobar, Miguel Miranda.
Obsada: Sebastian Trautmann (Gaston), Gabriela Medina (Lucy), Federico Luppi (Roberto Ochagavía), Pablo Krögh (Pułkownik Sotomayor), María Izquierdo.
Dramat.
Wersja językowa: hiszpańska, polska - lektor.Napisy: polskie.
Rok 1973, Chile.Za rządów Salvadora Allende dyrektor prywatnej anglojęzycznej szkoły dla chłopców przyjmuje grupę biednych dzieci. Od samego początku pomiędzy nowymi uczniami, a dziećmi bogaczy, panuje niechęć i niezrozumienie. Wyjątkiem są fajtłapowaty Gonzalo i pewny siebie Pedro Machuca. Chłopcy, na przekór kolegom i panującej w szkole atmosferze, nawiązują niezwykłą przyjaźń. Gonzalo, wrażliwy i delikatny 11-latek, pochodzi z bogatej, ale niezbyt szczęśliwej rodziny. Machuca, dziecko slumsów, trafia do ekskluzywnej szkoły dzięki stypendium, jakie ufundował jej dyrektor ? energiczny ksiądz o lewicowo-socjalistycznych poglądach. Dzięki nowemu przyjacielowi Gonzalo po raz pierwszy trafia do biednych dzielnic miasta, gdzie poznaje Chile, z którego istnienia nie zdawał sobie sprawy. Ulega dziwnej fascynacji brutalnością slumsów, gdzie poznaje również smak pierwszej i zakazanej miłości; zakochuje się w Silvanie, sąsiadce przyjaciela, zaangażowanej społecznie, twardej i odważnej dziewczynie. Silvana staje się współtowarzyszką ich przygód, razem tworzą romantyczny trójkąt, prowadząc pierwsze miłosne igraszki. Trójka przyjaciół pomaga także ojcu Silvany wykorzystać sytuację polityczną w celach zarobkowych: sprzedają flagi demonstrantom różnych przekonań. Machuca, który po raz pierwszy trafia do bogatego domu, nie może nacieszyć się rowerem, adidasami i zabawkami, które dawno już znudziły Gonzalo. Przyjaźń rozwija się aż do momentu, w którym kraj ogarnia polityczne wrzenie.Większość mających miejsce w filmie wydarzeń, które reżyser, Andrés Wood, oparł na wspomnieniach ze swojego dzieciństwa, ukazana jest z perspektywy Gonzalo. Informacje o niestabilnej sytuacji politycznej w Chile pojawiają się niemal przypadkowo, za pośrednictwem telewizji, graffiti na ulicach czy zasłyszanych rozmów dorosłych. Ale nie ulega wątpliwości, że zarówno prywatny świat Gonzalo, jak i rzeczywistość kraju, w którym żyje, są zepsute i chylą się ku upadkowi. Matka zmusza chłopca do uczestniczenia w schadzkach ze swoim kochankiem, starszym i bogatym "opiekunem", który milczenie chłopca kupuje za pomocą komiksów o "Samotnym jeźdźcu". W domu chłopiec ma do czynienia ze swoim słabym psychicznie ojcem oraz bezmyślnym chłopakiem siostry. Z racji tego, że okres dojrzewania Gonzalo przypada na początek lat 70. w Chile, jego zwyczajne trudności, radości i rytuały zostają spotęgowane poprzez towarzyszące czasom burz politycznych napięcie. Widzowie, od samego początku filmu świadomi nadciągającej rewolucji, czują sympatię do młodych bohaterów, których dzieciństwo zakłóciły groza i niepokój. Reżyser kończy młodzieńczą idyllę Gonzalo za pomocą kilku krótkich, bolesnych scen, kiedy wojsko przejmuje władzę, brutalnie i stanowczo wprowadzając rządy autorytarne. Telewizja ogłasza, że armia przywróciła porządek, zaś nagłówki gazet informują o powrocie do normalności. Ale sceny zajęcia szkoły, do której chodzili Gonzalo i Machuca, przez żołnierzy oraz opanowania przez nich pobliskich slumsów, ukazują twardą rzeczywistość. Pomimo, iż Wood zdecydowanie sympatyzuje z ofiarami puczu, nigdy nie posuwa się do upraszczania wydarzeń, jakie miały miejsce w Chile w 1973 r., ani tym bardziej nie twierdzi, że można je łatwo zrozumieć.Poprzez przyjaźń chłopców, pełną młodzieńczego entuzjazmu, ale i trudności, Wood pokazał trudny okres w historii Chile bez uciekania się do politycznej retoryki. (Opis ze strony www.filmydvd.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.1229 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej