Słupska-Kwiatkowska Kamila
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Słupska-Kwiatkowska Kamila
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Pedagogika społeczna
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Aktywizacja społeczna
(1)
Dzieci
(1)
Leczenie
(1)
Młodzież
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Streetworking
(1)
Sąsiedztwo (socjologia)
(1)
Wolontariusze
(1)
Wspólnota
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nr 327)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
W książce zaakcentowano kwestie obecności i codziennej aktywności człowieka w środowisku. Pedagodzy społeczni w toku własnych eksploracji wskazują na potrzebę promowania działań mobilizujących i uruchamiających różnorodne inicjatywy społeczne w życiu codziennym, wyrażające się przez zachowania twórcze, innowacyjne, podmiotowe, a przede wszystkim dobrowolne. By taka aktywność mogła zaistnieć, muszą być stworzone odpowiednie warunki społeczno-kulturowe, polityczne, w których żyje człowiek, powinny być respektowane wartości ludzkie oraz powinna być podejmowana szeroko pojęta edukacja społeczna, od której zależeć będzie możliwość bycia obecnym, twórczym, uspołecznionym w środowisku życia; gdzie przeplata się tradycja i współczesność, gdzie nie mogą tracić na znaczeniu: wspólnota, tożsamość miejsca, współpraca, zaangażowanie, spotkanie z drugim człowiekiem. Na ten istotny aspekt - ważności aktywnego funkcjonowania jednostki w środowisku lokalnym dla teoretycznych poszukiwań, badawczych inspiracji czy też (bardzo pożądanych) praktycznych działań pedagogiki społecznej - zwrócono szczególną uwagę w prezentowanej monografii
Wstęp * CZĘŚĆ I. WYBRANE ODNIESIENIA TEORETYCZNOBADAWCZE * Katarzyna Segiet * Pedagogika współbycia inspiracją dla społeczności lokalnej i aktywności * człowieka * Jerzy Modrzewski * Wiejskość vs miejskość - istota wartości siedlisk ludzkich * Mariusz Cichosz * Środowisko/środowisko wychowawcze w ujęciu pedagogiki społecznej - * tradycja i współczesność * Ewa Włodarczyk * Indywidualizm kontra wspólnota * Barbara Lipińska * "Duch miejsca i tożsamość lokalna" - rozważania dotyczące badań przestrzeni * człowieka * CZĘŚĆ II. WYZWANIA EDUKACYJNE * Waldemar Segiet * Budowanie wspólnoty zadaniem edukacyjnym * Małgorzata Rosalska * Wychowanie do współpracy w ujęciu pedagogiki przeżyć Kurta Hahna * Daria Hejwosz-Gromkowska * Kultura strachu, edukacja a wspólnotowość - ujęcie socjopedagogiczne * Aleksandra Boroń * Pedagogika współbycia jako przestrzeń spotkania z "Innym" w perspektywie * sztuki * Katarzyna Pawełek * Praca nad charakterem człowieka jako przykład współbycia wychowawcy * i wychowanka * Bożena Kanclerz * Szkoła jako inicjator aktywności sąsiedzkiej - model teoretyczny a rzeczywistość * CZĘŚĆ III. AKTYWNE DZIAŁANIE W ŚRODOWISKU * Kamila Słupska * Cel? Zaangażowanie mieszkańców... Teoria i praktyka aktywizowania społeczności lokalnej (od uzasadnienia potrzeby działań do przykładów ich realizacji) * Agnieszka Naumiuk * "O byciu dobrym sąsiadem", czyli o sąsiedztwie jako powinności i wyznaczniku człowieczeństwa w kontekście współczesnych zadań pedagogiki współbycia * Bohdan Skrzypczak * Kooperatywa spożywcza - społeczność, instytucja, maszyna edukacyjna * Agata Matysiak-Błaszczyk, Karolina Kmiecik-Jusięga * Wspólnotowość, zaangażowanie społeczne i aktywność kobiet wiejskich działających w organizacjach typu koło gospodyń wiejskich na przykładzie małopolskiego Koła Przyjaciół Brzozówki * Halina Guzy-Steinke * Między nami sąsiadami... Obcy, cudzoziemiec - stosunek studentów do obywateli Ukrainy * Beata Górnicka * Osoby z niepełnosprawnością w przestrzeni środowiska społecznego: lokalnego i sąsiedzkiego * Noty o Autorach *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 260)
Praca zbiorowa obejmuje szereg zagadnień związanych z aktywizacją, postrzeganą przez autorów wielowymiarowo i wielowątkowo. Animacja staje się bardzo istotna w ożywianiu i uruchamianiu sił społecznych tkwiących w środowisku, dzięki którym można dokonywać przeobrażeń obejmujących zmiany społeczne, ekonomiczne i kulturalne. Niniejszy tom dedykowany jest pamięci Heleny Radlińskiej, prekursorki polskiej pedagogiki społecznej, która zawsze podkreślała w swoich licznych publikacjach dotyczących wychowania i demokracji, że nadrzędnym celem pedagogiki społecznej jest przekształcanie istniejących warunków oraz budowanie przyszłości. W centrum zaś procesu przebudowy środowiska społecznego jest Jej zdaniem takie wdrażanie czynników, które nastawiając wolę ludzką mają zapewnić status quo lub modyfikować istniejące struktury.
W prowadzenie (KATARZYNA SEGIET, KAMILA SŁUPSKA, ASTRID TOKAJ) * CZĘŚĆ I Teoretyczne problemy animacji działań w środowisku lokalnym w kontekście pedagogiki społecznej * Animacja społeczno-kulturalna - początki i rozwój - kontekst pedagogiki społecznej (MARIUSZ CICHOSZ) * Środowisko wychowawcze i jego kształtowanie w kontekście pedagogiki społecznej (MIKOŁAJ WINIARSKI) * "Wyjść poza zastane schematy". Znaczenie edukacji i działań modyfikujących środowisko życia człowieka (KATARZYNA SEGIET) * (Poza)pedagogiczne formy aktywizacji społeczności i zbiorowości terytorialnych (JERZY MODRZEWSKI) * W kręgu zmian w i dla edukacji (z odniesieniem do relacji nauczyciel - rodzic - uczeń) (WALDEMAR SEGIET) * Empowerment jako strategia myślenia i działania w pracy na rzecz społeczności i środowisk (MAŁGORZATA ROSALSKA) * Streetworking jako metoda outreach wykorzystywana w organizowaniu i przekształcaniu środowisk lokalnych - na przykładzie działalności poznańskich pedagogów ulicy (AGATA MATYSIAK-BŁASZCZYK) * Aktywność wolontaryjna młodzieży - motywy, oczekiwania, korzyści (BOŻENA MATYJAS) * CZĘŚĆ II Człowiek - środowisko - edukacja. * Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy aktywizacji w społeczności lokalnej * Animacja społeczna w kontekście bierności i jej przełamywania (EWA WŁODARCZYK) * Dzieci i dzieciństwo - swoisty podmiot animacji środowiskowej w kontekście * współczesnego świata (PAULINA GŁOWACKA) * Aktywność społeczna współczesnej młodzieży w środowisku lokalnym (PAULINA PERET-DRĄŻEWSKA) * Praca z młodzieżą w oparciu o podejście systemowe - aspekty teoretyczne i praktyczne na przykładzie pracy kuratora sądowego (BOŻENA KANCLERZ) * ktywność w sieci i poza nią. O społecznej roli instytucji kultury w aktywności dzieci i młodzieży (na przykładzie świętokrzyskich doświadczeń) (PAULINA FORMA) * Pobudzać, intensyfikować, dynamizować - biblioteka wobec potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnej (KAMILA SŁUPSKA) * Ku lepszej starości. Aktywizacja środowiska lokalnego na rzecz osób w wieku podeszłym (wybrane kwestie) (ASTRID TOKAJ) * Rozważania dotyczące aktywizującej roli podmiotów systemu pomocy społecznej (JOANNA RAJEWSKA DE MEZER) * Obozy terapeutyczne jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży (TOMASZ HERMAN) * Animacje środowisk lokalnych inicjowane przez Ośrodek Kuratorski Nr 3 przy Sądzie Rejonowym Poznań Stare Miasto w Poznaniu (EWA SCHNEIDER) * Nota o Autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56941 (1 egz.)
Kaucja: 21,56 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej