Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(135)
Forma i typ
Książki
(135)
Proza
(56)
Poradniki i przewodniki
(28)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Komiksy i książki obrazkowe
(3)
Poezja
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(227)
wypożyczone
(36)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(48)
BD40 (Suwalska 11)
(57)
BD52 (Rembielińska 6a)
(35)
BD53 (Bazyliańska 6)
(33)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(22)
W37 (Smoleńska 94)
(13)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(11)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W85 (Jórskiego 41)
(8)
W98 (Kondratowicza 20)
(6)
WP130 (św. Wincentego 85)
(29)
Autor
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(52)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(24)
Pollak Monika
(20)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(19)
Zubrzycka Elżbieta
(15)
Ładecka Anna
(15)
Wicenty Klara
(11)
Fonfara Andrzej
(5)
Gębka Artur
(5)
Trzebiatowska Małgorzata
(5)
Nyka Emilia
(4)
Rebar Sarah
(4)
Rigall Grażyna
(4)
Wojtych Ewa
(4)
Żelewska Agnieszka
(4)
Bukiert Katarzyna
(3)
Cain Barbara
(3)
Cerri Claudio
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Pellegrino Marjorie White
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Sugiero Joanna
(3)
Bianga Milena
(2)
Buscaglia Leo F. (1924-1998)
(2)
Chudzińska Justyna
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
DePino Catherine
(2)
Fonfara Andrzej (1954-2020)
(2)
Forman-Patel Holly
(2)
Foster Stephanie M
(2)
France Hiedi
(2)
Freitas Irena
(2)
Gradowska Marcelina
(2)
Groński Ryszard Marek (1939- )
(2)
Lobby Ted
(2)
Marcus Irene Wineman
(2)
Marcus Paul (psychologia)
(2)
Miller Kelly
(2)
Pacyniak Patrycja
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa
(2)
Półtorak Agata
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Stern Judith M
(2)
Wincenty Klara
(2)
Ślepowrońska Dagna (1959- )
(2)
Aboff Marcie
(1)
Amenta Charles A. III
(1)
Annunziata Jane
(1)
Balentine Amy C
(1)
Black Tamar D
(1)
Blecharz Jan
(1)
Brennan Cait
(1)
Buscaglia Leo F. (1924- )
(1)
Buśko Oksana
(1)
Błaż Agata
(1)
Christian Sara
(1)
Cook Katie (1981- )
(1)
Curley Peyton
(1)
Goldblatt Rob (1957- )
(1)
Hobbs Lorraine M
(1)
Jagoda Marianna (1969- )
(1)
Jung Joanna
(1)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kamiński Marek
(1)
Kamiński Marek (1964- )
(1)
Kamiński Marek Kazimierz (1948- )
(1)
Kennedy-Moore Eileen
(1)
Krella-Moch Aneta (1969- )
(1)
Langevin Zaü (1943- )
(1)
McLaughlin Christine
(1)
Mingus Cathi
(1)
Mosback Lauren
(1)
Nasamran Amy
(1)
Neff Kristin (1966- )
(1)
Nemiroff Marc A
(1)
Parker Tyler
(1)
Piotrowska Magdalena (ilustrator)
(1)
Pollak Monika. Il
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Quinn Patricia O
(1)
Quinn Patricia O. (1945- )
(1)
Selinger Agnes
(1)
Shoup Amy
(1)
Siekańska Małgorzata
(1)
Strunilina Walentyna
(1)
Tibo Gilles (1951- )
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- ). Łączybajki dla Małych i Dużych
(1)
Tomaszewska Jovanka (1971- ). Łączybajki dla Małych i Dużych (pol)
(1)
Wilczyński Janusz (dziennikarstwo)
(1)
Wilgocki Jennifer
(1)
Wright Marcia Kahn
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(29)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(59)
Okres powstania dzieła
2001-
(87)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(135)
Język
polski
(135)
Odbiorca
Dzieci
(74)
6-8 lat
(53)
9-13 lat
(47)
Rodzice
(31)
Młodzież
(19)
Nauczyciele
(10)
14-17 lat
(5)
Psychoterapeuci
(4)
Pedagodzy
(3)
0-5 lat
(2)
Psycholodzy
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(54)
Literatura amerykańska
(7)
Temat
Uczucia
(18)
Dzieci
(17)
Bajkoterapia
(15)
Asertywność
(12)
Gniew
(12)
Lęk
(8)
Dziecko
(7)
Przemoc w szkole
(7)
Wychowanie
(7)
Przyjaźń
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Samokontrola
(6)
Strach
(6)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(6)
Mindfulness
(5)
Pokonywanie strachu
(5)
Regulacja emocji
(5)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Smutek
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Alkohol
(3)
Empatia
(3)
Kontrola emocjonalna
(3)
Literatura dziecięca amerykańska
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Młodzież
(3)
Nastolatki
(3)
Pewność siebie
(3)
Radość
(3)
Zawiść
(3)
Zwierzęta
(3)
Alkoholizm
(2)
Autyzm
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami uwagi
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kamiński, Marek (1964- )
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Podróżnicy
(2)
Posłuszeństwo
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samoświadomość
(2)
Stres
(2)
Sukces
(2)
Uczniowie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zespół ADHD
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Cele życiowe
(1)
Ciąża
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Gry i zabawy
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Istoty pozaziemskie
(1)
Kamiński, Marek (1964-)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(1)
Lew
(1)
Martwienie się
(1)
Marzenia
(1)
Mela, Jan (1988- )
(1)
Mowa
(1)
Myślenie
(1)
Mądrość
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Niemowlę
(1)
Nieżyt nosa
(1)
Noworodek
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Podróże
(1)
Podróżnictwo
(1)
Potop szwedzki (1655-1660)
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia biegu życia
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(1)
Ruch pieszy
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowspółczucie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1601-1700
(1)
Temat: miejsce
Antarktyda
(1)
Antarktyka
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(34)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Poradnik
(30)
Wydawnictwa dla dzieci
(15)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(12)
Literatura dziecięca polska
(7)
Książka do wypełniania
(4)
Biografia
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Powieść przygodowa
(3)
Wiersze
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Powieść
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(2)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dziecięca amerykańska
(1)
Literatura dziecięca francuska
(1)
Literatura podróżnicza
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(27)
Edukacja i pedagogika
(14)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Rozwój osobisty
(5)
Historia
(1)
Podróże i turystyka
(1)
135 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Ponad 50 ćwiczeń, które pomogą: zrozumieć uczucia, zachować spokój, radzić sobie z silnymi emocjami.
Wiek 5+.
Każdy z nas miewa gorsze dni i czasami się gniewa. Nie ma w tym nic złego - wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Tak naprawdę znaczenie ma to, czy nie przejmują one nad nami kontroli, a także sposób, w jaki je wyrażamy. Książka "Oswoić potwora gniewu" zawiera ponad pięćdziesiąt wesołych ćwiczeń, które pomagają dzieciom zrozumieć gniew, zaakceptować to uczucie i się z nim uporać. Autorka zabierze twoje dziecko w podróż, podczas której ono: * wypróbuje różne sposoby radzenia sobie z gniewem, wykonując fantastyczne ćwiczenia oparte między innymi na rysowaniu, myśleniu czy pracy z własnym ciałem; * dowie się, jak inne dzieci przeżywają gniew i radzą sobie z takimi samymi uczuciami, jakich ono doświadcza; * odkryje wskazówki, po których rozpozna, kiedy w jego ciele pojawia się gniew, co jest jego przyczyną i jak może go wyładować w bezpieczny sposób. Ćwiczenia opisane w książce zostały zaczerpnięte z terapii opartych na dowodach naukowych, takich jak terapia poznawczo-behawioralna, praktyka uważności, EMDR czy terapia zabawą. Pomogą one dziecku zrozumieć, że odczuwany przez nie gniew nie jest zły i co może zrobić, by zapanować nad tym uczuciem, zamiast pozwalać, by to potwór gniewu przejmował nad nim władzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21986 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronie 133.
Wiek: 8-12 lat.
Tłumaczenie z języka angielskiego.
Każde dziecko doświadcza trudnych emocji takich jak niepokój, smutek czy złość. Każde przeżywa różnego rodzaju porażki, rozczarowania, odrzucenie, jak również niekiedy myśli, że jest pod jakimś względem niewystarczające. Im wcześniej dzieci nauczą się radzić sobie z tymi nieuniknionymi bolesnymi aspektami życia, tym lepiej. Właśnie w tym pomoże im „ACT-owy poradnik dla dzieci”! Książka zawiera ciekawe ćwiczenia oparte na zasadach terapii akceptacji i zaangażowania, które pomagają radzić sobie z niepokojem, smutkiem i złością. Są one przeznaczone dla dzieci w wieku od 8 do 12 lat, ale wykonanie ich z rodzicem lub terapeutą może przynieść korzyść także młodszym dzieciom, które zmagają się z trudnymi emocjami. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.12.2025)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Każdy z nas jest inny. Mamy różny wygląd, wzrost, figurę, kolor włosów. Różnimy się tym, co lubimy i czego nie lubimy. Wszyscy mamy swoje wyjątkowe talenty. Oznacza to, że bycie innym jest zupełnie normalne!
Z tej książki twoje dziecko dowie się, co oznacza bycie w spektrum autyzmu i co niezwykłego dzieje się w jego mózgu. Zrozumie także, w jaki sposób autyzm czyni je kimś wyjątkowym. W rezultacie poczuje się dobrze ze sobą!
„Ja i mój autyzm” to wspierający przewodnik dla dzieci w wieku 8–12 lat. Zawiera trzydzieści pięć ćwiczeń i kwizów, które pomagają nabrać pewności siebie i lepiej zrozumieć otaczający świat. Dzięki pracy z tą książką dziecko: nauczy się lepiej radzić sobie z emocjami, pozna swoje mocne strony, rozwinie umiejętność komunikowania się z innymi ludźmi, zrozumie, jak dbać o siebie i dlaczego jest to ważne, pozna sposoby na rozwiązanie konfliktu, dowie się, jak nawiązywać i utrzymywać przyjaźnie.
Wszystkie ćwiczenia, wskazówki i strategie bazują na metodach zweryfikowanych w badaniach naukowych, w tym na zasadach stosowanej analizy zachowania oraz terapii akceptacji i zaangażowania. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.12.2025)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22762 (1 egz.)
(dostępność ok. 27.12.2025)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wiek: 8-12 lat.
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu.
Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zaczynają się obawiać, że okażą się mało inteligentne lub niewystarczająco utalentowane w jakiejś dziedzinie. W rezultacie unikają nowych wyzwań i szybciej się zniechęcają. Czy można temu zaradzić? Nastawienie na rozwójto przekonanie, że nasze zdolności, talenty i inteligencja mogą się zmieniać i rozwijać.
Wyposaża ono dziecko w umiejętność stawiania czoła wyzwaniom, wyznaczania i osiągania celów oraz twórczego myślenia, a przy tym podnosi samoocenę i zachęca do podejmowania ryzyka w szkole. Bez odpowiednich narzędzi i strategii wiele dzieci grzęźnie jednak w nastawieniu na trwałość. Jest to przekonanie, że nasze zdolności są z góry określone i niezmienne: albo jesteśmy w czymś dobrzy, albo nie. Taki sposób myślenia jest bardzo ograniczający i powstrzymuje przed wykorzystywaniem całego własnego potencjału.
Książka Peyton Curley w ciekawy sposób pokazuje, czym są nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Ćwiczenia w niej zawarte pomagają w rozwijaniu takich umiejętności, jak uczenie się na błędach, rozwiązywanie zadań i problemów różnymi metodami, korzystanie z informacji zwrotnej, wyznaczanie celów czy pozytywne myślenie. Wszystko to służy pielęgnowaniu nastawienia na rozwój. „Nastawienie na rozwój” to 55 kreatywnych ćwiczeń, które pomogą dziecku wyruszyć na podbój świata! [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22948 D (1 egz.)
(dostępność ok. 20.01.2026)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia, netografia na stronach 131-132.
Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami. Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części. Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności. W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono: zacznie odczuwać radość i spokój; pogłębi współczucie; rozwinie wyobraźnię i kreatywność; poprawi umiejętność koncentracji; • zwiększy pewność siebie. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 08.12.2025)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bibliografia na stronach 131-132.
60 ćwiczeń dla dzieci w wieku 3–12 lat. Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami.
Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić!
Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części.
Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności.
W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono: zacznie odczuwać radość i spokój; pogłębi współczucie; rozwinie wyobraźnię i kreatywność; poprawi umiejętność koncentracji; zwiększy pewność siebie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.01.2026)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22775 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliografia na stronie 144.
Wiek 6-9 lat.
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty.
Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić?
Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią.
Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie.
Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe!
Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22691 D (1 egz.)
(dostępność ok. 13.01.2026)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliografia na stronie 144.
Wiek 6-9 lat.
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty.
Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić?
Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią.
Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie.
Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe!
Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na stronie tytułowej i na okładce: Terapia ACT i CBT.
Wiek 9-13.
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce i stronie tytułowej: Terapia ACT i TUS.
Bibliografia na stronie 84.
Wiek: 9-13 lat.
Relacje odgrywają niezwykle ważną rolę w dziecięcym świecie. Zarówno te z osobami dorosłymi, jak i te z rówieśnikami mogą wzmacniać dziecko i dodawać mu witalności, lecz także je osłabiać, a czasem być dla niego wręcz niebezpieczne. Temat relacji międzyludzkich nie jest prosty. Jak zatem nauczyć się rozpoznawać, które relacje nam służą, a które nie? W jaki sposób wyznaczać własne granice z poszanowaniem granic innych ludzi oraz budować trwałe przyjaźnie oparte na wzajemnym szacunku i trosce? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych relacji. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku temat relacji staje się coraz bardziej skomplikowany. Dzieci, do tej pory mocno skupione na relacjach rodzinnych, coraz intensywniej budują relacje rówieśnicze, których dynamika zyskuje na znaczeniu. Pojawiają się także nowe zagrożenia i trudności. [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na stronie tytułowej i okładce: Terapia DBT i CBT.
Bibliografia na stronie 114.
Wiek: 9-13.
Każdy z nas codziennie podejmuje wiele różnych zachowań. Niektóre z nich pomagają nam budować relacje, osiągać ważne dla nas cele oraz chronić się przed niebezpieczeństwem, z kolei inne mogą sprowadzać na nas kłopoty, ranić naszych bliskich, a nawet nas samych. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które zachowania nam służą, a które nie? Czy możliwe jest wyeliminowanie ze swojego życia wszystkich podejrzanych zachowań? I czy można oceniać kogoś tylko na podstawie jego zachowania? Na te i inne pytania odpowiada książka Na tropie podejrzanych zachowań.
Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku coraz częściej pojawiają się zachowania, które mogą niepokoić rodziców i opiekunów. Dzieci w naturalny sposób zaczynają śmielej eksplorować otaczający je świat, podejmując również zachowania bardziej ryzykowne.
Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii dialektyczno-behawioralnej, pomogą dziecku ograniczyć zachowania, które mu nie służą, i budować obraz siebie w sposób życzliwy, bez krzywdzących ocen na swój temat. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi zachowaniami. Zachowania te stanęły na drodze dzieci, sprowadzając na nie wiele kłopotów. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37, 159.9 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Opowiadanie z ćwiczeniami.
Wiek: 5+
Z jakiego powodu czujemy smutek? Czy odwiedziny smutku oznaczają coś złego? Co sprawia, że smutek nie chce odejść? Ośmioletni Tymon zadaje sobie szereg podobnych pytań. Chłopiec prowadzi nietypowe śledztwo. Do jego domu zakradło się tajemnicze Małe Coś, którego wszyscy za wszelką cenę chcą się pozbyć. Bliscy Tymona stosują wiele różnych sposobów z nadzieją, że to pozwoli im osiągnąć spokój i znaleźć szczęście. Z czasem jednak zaczynają odkrywać, że do dobrego samopoczucia może prowadzić zupełnie inna droga, niż im się z początku wydawało…
Książka uczy, w jaki sposób reagować na pojawienie się smutku. Dzięki temu smutek przestaje jawić się nam jako wróg, a staje się naszym życzliwym sprzymierzeńcem. Takie podejście pomaga w rozwinięciu umiejętności regulowania emocji. „Smutek, którego nikt nie chciał” opiera się na założeniach przyjaznego dla dzieci i młodzieży modelu terapeutycznego, jakim jest terapia akceptacji i zaangażowania. Zawiera opowiadanie o Tymonie i jego rodzinie oraz część ćwiczeniową, pomagającą w sposób praktyczny oswoić emocję smutku.
Dzięki tej książce twoje dziecko: oswoi smutek i zrozumie, kiedy się on pojawia ; przekona się, że smutku nie trzeba ukrywać ani unikać ; zrozumie, że przeżywanie smutku nie oznacza nic złego ; dowie się, kiedy smutek bywa pomocny. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 07.01.2026)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 14.12.2022)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22385 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
U dołu okładki: Opowiadanie oparte na zasadach terapii ACT.
Wiek: 8+.
Życie z lękiem bywa trudne. Uczucie to może zakłócić wizytę u dentysty lub nie pozwolić na udział w szkolnym przedstawieniu. Czasami z jego powodu nie odzywamy się do nowo poznanych osób lub nie możemy się skupić podczas udzielania odpowiedzi w klasie.
Wiele dzieci i rodziców zastanawia się, jak pozbyć się lęku, który utrudnia codzienne funkcjonowanie. Ale czy rzeczywiście warto to zrobić? Czy należy walczyć z lękiem?Na te i wiele innych pytań dotyczących życia z lękiem odpowiada książka "Znikodem i zagadka lęku". Dowiesz się z niej, jak oswoić to uczucie. Kto wie, może nawet trochę polubisz swój lęk!
Książka opiera się na bardzo przyjaznym dla dzieci i młodzieży modelu terapeutycznym terapii akceptacji i zaangażowania. Pomaga on rozwijać umiejętność akceptowania własnych uczuć i doświadczeń, jak również wspiera działania zgodne z zainteresowaniami i potrzebami dziecka. Pozwala to młodemu czytelnikowi odzyskać wiarę w siebie i zaakceptować napotykane trudności.
Zapraszam do wspólnej przygody w towarzystwie Znikodema i jego rodziny. Książka pomoże dzieciom i rodzicom zbudować przyjazną relację z własnym lękiem, która jest niezwykle ważna dla satysfakcjonującego życia.Dzięki tej książce twoje dziecko:Ľ zrozumie, czym jest lęk i kiedy się pojawia,Ľ przekona się, że lęku nie trzeba się bać,Ľ odkryje swoje mocne strony w radzeniu sobie z lękiem,Ľ osiągnie spokój i stanie się bardziej radosne. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Bliografia na stronie 190.
Wiek: 5-9 lat.
Czy wiesz, że możesz być swoim przyjacielem na takiej samej zasadzie, na jakiej przyjaźnisz się z innymi ludźmi?
Samowspółczucieoznacza okazywanie sobie troski w sytuacjach, w których najbardziej tego potrzebujemy. Jest jak przyjaciel, który motywuje nas do działania, a gdy poniesiemy porażkę, wspiera nas i pomaga ruszyć dalej. Stanowi podstawowy budulec odporności psychicznej i dobrego samopoczucia, co w przypadku dzieci jest szczególnie ważne.
Badania wykazały, żesamowspółczuciepomaga zmniejszyć lęk, zamartwianie się i stres. Z koleiuważnośćułatwia skupienie uwagi na tym, co dzieje się tu i teraz, a także sprzyja wyciszeniu umysłu i zmniejszeniu liczby negatywnych myśli.
Samowspółczucie koncentruje się na cieple, aby dzieci okazywały samym sobie życzliwość, wsparcie i akceptację. W połączeniu z uważną świadomością owo ciepło pomaga im radzić sobie w trudnych sytuacjach i regulować emocje. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22922 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Ta historia jest prawie prawdziwa. Niektórzy mogą uważać ją za zbyt straszną dla małych dziewczynek i chłopców. Ale może nie wiedzą oni, że takie historie zdarzają się co noc w wielu dziecinnych pokojach. Może nie pamietają już tej, która im się przydarzyła? Dawno, dawno temu...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7756 D, 7563 D (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce : Wielki Podróżnik opowiada o swoim dzieciństwie.
Jakim dzieckiem był wielki podróżnik? Czy różnił się od rówieśników? Co popchnęło go ku kolejnym wyprawom i spowodowało, że wciąż sprawdza granice ludzkiej wytrzymałości?
Marek Kamiński z werwą i humorem opowiada o swoim codziennym życiu w domu i szkole oraz o przygodach, jakie go spotkały, kiedy wychowywał się w niewielkim mieście, Połczynie Zdroju.
Ta inspirująca książka z pewnością zachwyci dzieci i zachęci je rozmyślań, co w ich życiu jest ważne i jakim człowiekiem chciałyby zostać w przyszłości. To pierwsza z serii książek napisanych przez wielkich ludzi o ich dzieciństwie. Mali czytelnicy dowiedzą się, że byli oni takimi samymi dziećmi jak wszystkie, ale mieli wielkie marzenia... [empik.com].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (4 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (3 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wiek: 6-9 lat.
Radzenie sobie z emocjami w relacjach z przyjaciółmi bywa trudne, zwłaszcza dla dzieci. Prawie każde dziecko doświadczyło zazdrości o najlepszego przyjaciela, złości podczas kłótni z kolegami lub smutku z powodu przeprowadzki przyjaciółki. Dzieciom zwykle bardzo zależy na przyjaciołach, jednak sposób, w jaki radzą sobie z uczuciami wobec kolegów i przyjaciół, może mieć ogromny wpływ na to, czy te relacje będą się rozwijały i umacniały, czy też osłabną i się rozpadną. W tej książce autorki, specjalistki w dziedzinie rodzicielstwa i rozwoju dziecka, odchodzą od powszechnych błędnych rad typu „nie przejmuj się” czy „po prostu się uspokój”, które jedynie wywołują w najmłodszych frustrację i poczucie zagubienia. W zamian wyjaśniają pożyteczne funkcje wszystkich emocji, także tych przykrych.
Moje przyjaźnie. Uczucia w relacji to poradnik, który pomoże dzieciom zrozumieć własne uczucia w relacjach rówieśniczych, otwarcie o nich mówić i lepiej sobie z nimi radzić.
Dzięki temu będą potrafiły: * budować wartościowe przyjaźnie, * być otwarte na potrzeby przyjaciół, * skuteczniej porozumiewać się z rówieśnikami, * rozwiązywać konflikty z przyjaciółmi. [Opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 16.01.2026)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 12.01.2026)
Książka
W koszyku
Radość i wyspa HopSiup / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Wydanie drugie, dodruk. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. - 47, [9] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
U góry okładki: Pozwól prowadzić się radości : zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Dla dzieci w wieku 5-9 lat.
"Radość i wyspa Hop-Siup" opowiada o tym, dlaczego radość jest w życiu koniecznie potrzebna i co nam grozi, gdy zaczynamy ją lekceważyć. Książka zawiera "Instrukcję obsługi radości", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Kolejne bajki z serii przedstawiają złość, smutek, strach, zazdrość i wstyd. Warto zapoznać się również z nimi, gdyż wszystkie uczucia są ze sobą powiązane i tylko znajomość wszystkich pozwala nam korzystać w pełni z własnych możliwości. Uczucia są czymś naturalnym. Gdy jesteśmy świadomi tego, co czujemy, i potrafimy to w odpowiedni sposób wyrażać, życie nabiera głębi, a relacje z innymi ludźmi - pełni. Jeśli jednak ignorujemy uczucia bądź się ich boimy, zaczynają się kłopoty. Nawet najbardziej rozwinięty intelekt nie zastąpi inteligencji emocjonalnej. Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć. Są adresowane głównie do dzieci w wieku 5-9 lat, ale także dorosłym przyniosą użyteczną wiedzę na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22503 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci.)
Uczucia są czymś naturalnym. Gdy jesteśmy świadomi tego, co czujemy, i potrafimy to w odpowiedni sposób wyrażać, życie nabiera głębi, a relacje z innymi ludźmi - pełni. Jeśli jednak ignorujemy uczucia bądź się ich boimy, zaczynają się kłopoty. Nawet najbardziej rozwinięty intelekt nie zastąpi inteligencji emocjonalnej. Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć. Są adresowane głównie do dzieci w wieku 5-9 lat, ale także dorosłym przyniosą użyteczną wiedzę na ten temat. "Złość i smok Lubomił", opowiada o tym, co tracimy, gdy nie dopuszczamy do głosu złości, a także co się dzieje, jeśli nie potrafimy nad nią zapanować. Książka zawiera "Instrukcję obsługi złości", w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Kolejne bajki z serii przedstawiają smutek, strach, zazdrość, wstyd i radość. Warto zapoznać się również z nimi, gdyż wszystkie uczucia są ze sobą powiązane i tylko znajomość wszystkich pozwala nam korzystać w pełni z własnych możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 08.12.2025)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7755 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strach i pogromca potworów / Wojciech Kołyszko, Jovanka Tomaszewska. - Wydanie drugie, dodruk. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. - [56] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
U góry okładki: Nie bój się swojego strachu. Zabawy i ćwiczenia pomagające zrozumieć i oswoić emocje.
Dla dzieci w wieku 5-9 lat.
"Strach i pogromca potworów", opowiada o niebezpieczeństwach płynących z ignorowania własnego strachu, a także o tym, co się dzieje, gdy nie potrafimy zapanować nad swoim lękiem. Książka zawiera Instrukcję obsługi strachu, w przystępny sposób przedstawiającą praktyczne sposoby radzenia sobie z tym uczuciem, a także wiele zabaw i ćwiczeń pomagających lepiej je poznać, również w kontekście innych emocji. Ta ostatnia część będzie przydatna zarówno dla rodziców, jak i osób pracujących z dziećmi. Uczucia są czymś naturalnym. Gdy jesteśmy świadomi tego, co czujemy, i potrafimy to w odpowiedni sposób wyrażać, życie nabiera głębi, a relacje z innymi ludźmi - pełni. Jeśli jednak ignorujemy uczucia bądź się ich boimy, zaczynają się kłopoty. Nawet najbardziej rozwinięty intelekt nie zastąpi inteligencji emocjonalnej. Seria bajek o uczuciach ma na celu wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka. Opowieści są pomyślane tak, by uczyły rozpoznawania, akceptowania i właściwego okazywania uczuć. Są adresowane głównie do dzieci w wieku 5-9 lat, ale także dorosłym przyniosą użyteczną wiedzę na ten temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22507 D (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej