Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
Autor
Czapliński Przemysław
(1)
English James F. (1958- )
(1)
Piwowarczyk Tomasz
(1)
Varbanova Lidia
(1)
Zaremba Łukasz (1983- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kultura
(2)
Nagrody
(1)
Nagrody kulturalne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Prestiż
(1)
Gatunek
Podręczniki
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Kultura się Liczy!)
Tyt. oryg.: "The economy of prestige : prizes, awards, and the circulation of cultural value".
Bibliogr. s. 236-244. Indeks.
Orzeczenie jury "Oto najpiękniejsza książka roku" nie jest określeniem wartości, lecz jej wytworzeniem - jest przypisaniem wartości czemuś, co jej uprzednio nie miało, nie zaś odnalezieniem wartości, która przed werdyktem w dziele tkwiła. Nagroda to szczególna alchemia, przemieniająca różne substancje w złoto uznania. Książka Englisha temu właśnie jest poświęcona: wyjaśnieniu historycznie zmiennej nowoczesnej alchemii nagród.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54796 (1 egz.)
Kaucja: 33,15 zł
Książka
W koszyku
(Kultura się Liczy!)
Bibliogr. s. 542-561. Lit. polecana s. 581-583. Indeks.
Strategiczne zarządzanie w kulturze to pozycja, która (na konkretnych przykładach) odpowiada na pytanie, jak organizacje kulturalne powinny działać, jak planować kolejne kroki i jak się rozwijać, by realizować cele statutowe w sposób skuteczny i dążyć do osiagnięcia pozycji lidera.Książka jest pierwszym na naszym rynku podręcznikiem, oferującym bardzo dokładne, sprawdzone wzory działania każdemu, kto upatruje swej przyszłości w sektorze kultury.
1. Innowacje i przedsiębiorczość w sztuce * 1.1. Rodzaje organizacji w sektorze kultury i sztuki * 1.2. Organizacje artystyczne: zasoby, procesy i wyniki * 1.3. Innowacje w sztuce: kategorie innowacji * 1.4. Menedżerowie sztuki: profile i funkcje * 1.5. Przedsiębiorczość w sztuce * 1.6. Intraprzedsiębiorcze organizacje artystyczne: podstawowa charakterystyka * 1.7. Proces intraprzedsiębiorczości w organizacji artystycznej * 2. Zarządzanie strategiczne * 2.1. Zarządzanie i planowanie strategiczne: rozwój historyczny * 2.2. Zarządzanie strategiczne jako proces zarządzania zmianami w organizacjach artystycznych * 2.3. Etapy procesu zarządzania strategicznego * 2.4. Uzasadnienie dla realizacji zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych * 2.5. Na czym polega specyfika zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych? * 2.6. Przyczyny oporu przed wdrożeniem zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych * 2.7. Podstawowa terminologia zarządzania strategicznego * 3. Proces planowania strategicznego, metody i rodzaje planów * 3.1. Planowanie strategiczne: omówienie * 3.2. Zasady planowania strategicznego w sztuce * 3.3. Przygotowanie do planowania strategicznego * 3.4. Podejścia i metody w planowaniu strategicznym: czynnik ludzki * 3.5. Plan: omówienie * 3.6. Rodzaje planów * 3.7. Projekty i plany w sztuce * 3.8. Uzasadnienie i struktura planu strategicznego * 4. Myślenie strategiczne * 4.1. Znaczenie tożsamości organizacyjnej * 4.2. Wizja, misja i wartości organizacyjne * 4.3. Nazwa, logo i hasło organizacji * 4.4. Cele: trójwymiarowe ramy * 4.5. Jak wyznaczać cele SMART * 4.6. Przykład części planu strategicznego dotyczącej misji, wizji i celów * 4.7. Studium przypadku: Międzynarodowa Rada Muzeów (ICOM): strategia nawiązywania kontaktów w globalnej społeczności muzealnej * 4.8. Studium przypadku: INTERARTS (Barcelona, Hiszpania): podejście do zarządzania i planowania oparte na wiedzy * 5. Analiza strategiczna. Organizacja artystyczna i jej środowisko * 5.1. Analiza strategiczna: omówienie * 5.2. Rozumienie i analiza makrośrodowiska zewnętrznego * 5.3. Polityka kulturalna jako element środowiska zewnętrznego * 5.4. Rozumienie i analiza mikrośrodowiska zewnętrznego: analiza branży i rynku * 5.5. Rozumienie i analiza środowiska wewnętrznego * 5.6. Przygotowanie do określenia strategii: krytyczne czynniki sukcesu * 5.7. Przykład części planu strategicznego dotyczącej analizy SWOT * 5.8. Studium przypadku: Wisztynieckie Muzeum Historyczno-Ekologiczne (obwód kaliningradzki, Rosja): wspólna własność jako znaczący czynnik służący przełamaniu izolacji i osiągnięciu zrównoważonego rozwoju * 5.9. Studium przypadku: MT Space (region Waterloo, Kanada): angażowanie artystów i społeczności zróżnicowanych kulturowo * 6. Wybór strategii * 6.1. Czym jest strategia i dlaczego jest istotna * w sztuce? * 6.2. Klasyfikacja strategii * 6.3. Główne strategie organizacyjne * 6.4. Strategie integracji, współpracy i tworzenia sieci kontaktów * 6.5. Strategie produktowo/programowo-rynkowe * 6.6. Strategie konkurencyjne * 6.7. Ocena opcji i wybór strategii * 6.8. Przykład części planu strategicznego omawiającej "strategie: opcje i wybory" * 6.9. Studium przypadku: Teatr ODA (Prisztina, Kosowo): przewaga konkurencyjna i decyzje strategiczne * 6.10. Studium przypadku: Mongolska Rada Sztuki: strategia budowania potencjału na rzecz zachowania kultury i sztuki narodowej w czasach globalizacji * 7. Marketing, programy kreatywne i plan budowania bazy odbiorców * 7.1. Po co stosować marketing w organizacjach artystycznych? * 7.2. Strategiczne cele marketingowe * 7.3. Marketing cyfrowy * 7.4. Strategia rozwijania bazy odbiorców * 7.5. Badanie odbiorców * 7.6. Recepta na kompozycję marketingową: cztery "P" marketingu * 7.7. Tworzenie strony internetowej i zarządzanie nią * 7.8. Przykład części planu strategicznego dotyczącej "marketingu, kreatywnego programowania i planu budowania bazy odbiorców" * 7.9. Studium przypadku: Festiwal Exodos (Lubiana, Słowenia): jak uczynić współczesną sztukę dostępną * 7.10. Studium przypadku: Orkiestra Filharmonii Belgradzkiej (Belgrad, Serbia): rewitalizacja dzięki jakości artystycznej i etyce zarządzania * 8. Plan zarządzania zasobami ludzkimi * 8.1. System zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji artystycznej * 8.2. Struktury organizacyjne i regulacje wewnętrzne * 8.3. Analiza i ocena potencjału personelu: ludzie i stanowiska * 8.4. Znajdowanie właściwych ludzi na właściwe stanowiska: rekrutacja i etapy selekcji * 8.5. Inwestowanie w ludzi: motywacja, szkolenie i rozwój zawodowy * 8.6. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi: omówienie * 8.7. Przykład części planu strategicznego dotyczącej zarządzania * zasobami ludzkimi * 8.8. Studium przypadku: Intercult (Sztokholm, Szwecja): szukanie zrównoważonej strategii w obszarze zasobów ludzkich w transgranicznym środowisku współpracy * 8.9. Studium przypadku: Framework (Toronto, Kanada): skuteczne zarządzań * strategiczne za pośrednictwem udostępniania i współpracy online * 9. Plan technologiczny i produkcyjny * 9.1. Orientacja terminologiczna * 9.2. Zasoby materiałowe, wyposażenie i informacje * 9.3. Procesy technologiczne i produkcyjne * w organizacjach artystycznych * 9.4. Zdolność produkcyjna * 9.5. Innowacje, badania i rozwój w sztuce * 9.6. Przykład części planu strategicznego dotyczącej * technologii i produkcji * 9.7. Studium przypadku: Caravansarai (Stambuł, Turcja): czynniki sukcesu i kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem w przestrzeni zarządzanej przez artystów * 9.8. Studium przypadku: Morał Fibers (Montreal, Kanada): marka etyczna pomaga społecznościom artystycznym w krajach rozwijających się * 1O. Plan finansowy i pozyskiwania funduszy * 10.1. Podstawy planowania finansowego * 10.2. Budżetowanie * 10.3. Główne źródła finansowania organizacji artystycznych * 10.4. Plan gromadzenia funduszy: omówienie * 10.5. Pozyskiwanie funduszy od fundacji: propozycja projektu * 10.6. Pozyskiwanie wsparcia sponsorów * 10.7. Gromadzenie funduszy poprzez imprezy charytatywne i indywidualne darowizny * 10.8. Proces księgowy: omówienie * 10.9. Podstawowe sprawozdanie finansowe * 10.10. Interpretowanie danych finansowych * 10.11. Przykład części planu strategicznego dotyczącej kwestii finansowych i pozyskiwania funduszy * 10.12. Studium przypadku: Birthmark on the Map (Nowosybirsk, Rosja): opowiadanie o wiejskich regionach Rosji. Lokalny branding w kontekście międzynarodowym * 10.13. Studium przypadku: Auditorium Parco delia Muska (Rzym, Włochy): możliwości i wyzwania w zarządzaniu dużym obiektem * 11. Realizacja, monitorowanie i refleksja strategiczna * 11.1. Realizacja i monitorowanie * 11.2. Wskaźniki wydajności * 11.3. Zarządzanie ryzykiem * 11.4. Praca z wolontariuszami * 11.5. Ocena końcowa * 11.6. Zrównoważone podejście do realizacji planu * 11.7. Komunikowanie wyników * 11.8. Studium przypadku: Centrum Nowych Inicjatyw w Kulturze i Sztuce Lokomotiva (Skopje, Macedonia): wkład we współpracę na rzecz zmian społeczno-kulturalnych w kraju * 11.9. Studium przypadku: MAXguide.org (Metro Vancouver, Kanada): strategia współpracy na rzecz upowszechniania sztuki i kultury w regionie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 00 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej