Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(16)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Koziarski Stanisław M
(2)
Włoch Agnieszka
(2)
Adamczyk Katarzyna (psychologia)
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Ganowicz Ewa (politolog)
(1)
Hoc Stanisław
(1)
Jarosz Katarzyna
(1)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(1)
Kaszubska-Dziergas Patrycja
(1)
Konopnicka Iwona
(1)
Korczyński Stanisław (1940- )
(1)
Krawczyk-Sołtys Agnieszka
(1)
Kędzierzawski Wojciech
(1)
Maciejasz-Świątkiewicz Marta
(1)
Maćkowiak Klaudia
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Przymuszała Lidia
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Rogala Stanisław (1932- )
(1)
Sorokowski Piotr
(1)
Szafranek Edyta
(1)
Weissbrot-Koziarska Anna
(1)
Wielki Rafał
(1)
Willmann Mariola
(1)
Zdybek Przemysław
(1)
Świtała-Trybek Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Kryminolodzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pracownicy banków
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Niedostosowanie społeczne
(3)
Edukacja teatralna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Amnesty International
(1)
Analiza kryminalna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Atrakcyjność fizyczna
(1)
Burmistrz
(1)
Czas
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Dowód sądowy
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Eurosieroctwo
(1)
Folklor
(1)
Informacja
(1)
Inkluzja demokratyczna
(1)
Jakość życia
(1)
Język polski
(1)
Kredyt hipoteczny
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kuchnia regionalna
(1)
Kultura
(1)
Metodologia
(1)
Miejskie obszary funkcjonalne (MOF)
(1)
Mieszkania
(1)
Młodzież
(1)
Nieruchomości
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Odpowiedzialność karna
(1)
Ojcostwo
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Pieniądz
(1)
Polityka mieszkaniowa
(1)
Postępowanie przygotowawcze
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo karne procesowe
(1)
Prezydent miasta
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Reintegracja społeczna
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina wieloproblemowa
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rodzinny dom dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rynek nieruchomości
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjoterapia
(1)
Szpitale
(1)
Sztuka
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Teatr Zapadnia
(1)
Technika aktorska
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Ulgi podatkowe
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wybory samorządowe
(1)
Wójt
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Życie kulturalne
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Brzeg (woj. opolskie)
(1)
Olesno (woj. opolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Monografia
(7)
Opracowanie
(4)
Materiały pomocnicze
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 506)
Bibliogr. s. 285-295.
Publikacja stanowi wieloaspektowe ujęcie problemu niedostosowania społecznego dzieci w kontekście specyficznej sytuacji ich rodzin, związanej z migracją zarobkową rodziców. Autorka pracy podejmuje ważny społecznie problem i na podstawie analizy jakościowej prezentuje losy rodzin, wskazując na oddziaływania wychowawczo-socjalizacyjne wspierające lub utrudniające proces wzrastania i rozwoju wychowujących się w takiej rodzinie dzieci. Wyciągnięte przez autorkę wnioski skłaniają do refleksji w zakresie możliwości wprowadzenia działań profilaktycznych i rewalidacyjnych wobec dzieci, których zachowanie jest zaburzone w wyniku niewłaściwie przebiegającego procesu wychowania w rodzinie, w której niebagatelną rolę odgrywa czynnik czasowej nieobecności jednego z rodziców z powodu migracji zarobkowej.Książka adresowana jest do osób i instytucji, które prowadzą działania mające na celu wsparcie rodzin uwikłanych w proces migracji zarobkowych swoich członków, tj. pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, nauczycieli, a także kuratorów społecznych i zawodowych. Z książki z powodzeniem korzystać mogą również rodzice zainteresowani ograniczeniem ryzyka wystąpienia zaburzeń u dzieci, które stoją przed zadaniem, jakim jest przystosowanie się do specyficznej sytuacji czasowego braku jednego z rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 543)
Bibliografia, netografia na stronach 213-217.
Opracowanie ukazuje specyfikę trudności rozwojowych dzieci pochodzących z rodzin dysfunkcyjnych, niektóre uwarunkowania tych trudności oraz możliwości prowadzenia działań pedagogicznych, nakierowanych na udzielenie uczniowi pomocy na terenie szkoły. Dzieci pochodzące z rodzin dysfunkcyjnych zachowują się w szkole na tyle specyficznie, że nauczyciel jest w stanie je zauważyć, gdyż zwykle stosują one charakterystyczne strategie obronne, przekładające się na funkcjonowanie w następujących rolach: bohatera, czarnej owcy, aniołka bądź błazna. W książce znalazły się konkretne wskazówki przydatne w pracy wychowawczej. Najważniejsza to ta, by działania nauczyciela zmierzały nie tylko do udzielenia uczniowi wychowawczego wsparcia, ale też umożliwiały mu "wyjście z roli", czyli poniechanie szkodliwego dla niego schematu funkcjonowania. Oprócz wyjaśnień natury teoretycznej książka zawiera autentyczne historie uczniów, których nauczyciele rozpoznali jako funkcjonujących w określonych rolach-strategiach. Nauczyciele szczegółowo zrelacjonowali przebieg swoich oddziaływań, a także ich efekty. Relacje te zostały opatrzone stosownymi komentarzami. Książka jest adresowana głównie do nauczycieli, ale również do studentów przygotowujących się do pracy w zawodzie nauczyciela, a także do osób zainteresowanych tematyką rodzin dysfunkcyjnych czy też problematyką poszerzania kompetencji zawodowych nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 575)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 235-[249].
Streszczenie w języku angielskim.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie wyników z badania bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast w latach 2002-2014 pod kątem frekwencji wyborczej, wyników wyborów, aktorów rywalizacji wyborczej, udziału podmiotów niepartyjnych, zmienności i stabilności, wpływu ogólnokrajowej sceny politycznej itp. Perspektywę badań wyznacza weryfikacja tezy zakładającej, że wybory bezpośrednie organów wykonawczych gmin w analizowanym okresie przyczyniły się do podniesienia poziomu inkluzji demokratycznej. Proces weryfikacji tezy wymagał zatem porównania elekcji z lat 2002-2014 i 1994-1998, a więc objęcia badaniami także okresu, gdy gminny organ wykonawczy był wyłaniany pośrednio i miał charakter kolegialny. W pracy nie zamieszczono opracowania wyborów samorządowych w roku 2018, bowiem zbieranie danych na potrzeby analizy zamknięte zostało we wrześniu 2018. Nie zostały także uwzględnione wybory samorządowe w 1990 roku, ponieważ sprawozdania z tego okresu są wysoce niekompletne.
WSTĘP * Rozdział I. INKLUZJA DEMOKRATYCZNA. PRZEGLĄD DEFINICJI I UJĘĆ TEORETYCZNYCH * 1.1. Pojęcie inkluzji * 1.2. Inkluzja a inne pojęcia naukowe * 1.3. Społeczno-polityczne i aksjologiczne aspekty inkluzji * 1.4. Inkluzja w teorii demokracji * Rozdział II. UWARUNKOWANIA INKLUZJI DEMOKRATYCZNEJ NA POZIOMIE SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 2.1. Uwagi ogólne * 2.2. Gmina jako instytucja lokalnego samorządu terytorialnego * 2.3. Specyfika rywalizacji politycznej na gminnym szczeblu samorządowym * 2.4. Wybrane podmioty lokalne w rywalizacji wyborczej w gminie * 2.5. Podsumowanie * Rozdział III. FORMALNOPRAWNY WYMIAR INKLUZJI DEMOKRATYCZNEJ NA POZIOMIE SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO * 3.1. Uwagi ogólne * 3.2. Polityczno-ustrojowa geneza bezpośrednich wyborów wójtów, burmistrzów i prezydentów miast * 3.3. Podsumowanie * Rozdział IV. WYMIAR PRAKTYCZNY INKLUZJI DEMOKRATYCZNEJ W WYBORACH LOKALNEJ EGZEKUTYWY W LATACH 2002-2014 * 4.1. Uwagi metodologiczne * 4.2. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2002 roku * 4.2.1. Frekwencja wyborcza * 4.2.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.2.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2002 roku * 4.3. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2006 roku * 4.3.1. Frekwencja wyborcza * 4.3.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.3.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2006 roku * 4.4. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2010 roku * 4.4.1. Frekwencja w wyborach * 4.4.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.4.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2010 roku * 4.5. Wybory wójta, burmistrza i prezydenta miasta w 2014 roku * 4.5.1. Frekwencja w wyborach * 4.5.2. Kandydaci na włodarzy gmin i ich pochodzenie polityczne * 4.5.3. Wyniki wyborów samorządowych w 2014 roku * PODSUMOWANIE * Spis tabel * Spis wykresów * Bibliografia * Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karnoprawna ochrona informacji / Stanisław Hoc. - Wyd. 2. popr. i uzup. - Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2012. - 299 s. ; 24 cm.
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 481)
Bibliogr. s. 287-298.
Streszcz. ang.
Książka jest pierwszą na rynku wydawniczym monografią omawiającą problematykę przestępstw przeciwko ochronie informacji w ujęciu kodeksowym i pozakodeksowym. Zawiera głębokie wątki teoretyczne, odnosi się do praktyki prokuratorsko sądowej, wskazuje na funkcjonowanie systemu ochrony informacji. Z badań autora wynika, iż wykrywalność sprawców tych przestępstw jest niska, sytuacja ta powinna ulec zmianie. Rozważania zawarte w pracy ze względu na uwzględnienie orzecznictwa i kompleksowego dorobku doktryny mogą stanowić inspirację do dalszych badań oraz inicjatyw legislacyjnych. Autor odnosi się również do aktów prawa międzynarodowego, które dostrzega zagrożenie cyberprzestępczością.Monografia adresowana jest do studentów, doktorantów, pracowników naukowych, a także do praktyków - sędziów, prokuratorów, radców prawnych, funkcjonariuszy i żołnierzy służb specjalnych, policjantów, pełnomocników ochrony informacji niejawnych, pracowników pionu ochrony i odpowiedzialnych za ochronę tajemnic zawodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54498 (1 egz.)
Kaucja: 27,87 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 538)
Bibliografia, netografia na stronach 163-[169].
Dla andragogów, pedagogów, animatorów kultury, psychologów, studentów nauk społecznych.
Praca poświęcona jest problematyce jakości życia dorosłych mieszkańców województwa opolskiego, rozpatrywanej w kontekście realizowanej przez nich aktywności kulturalnej i ma charakter studium teoretyczno-empirycznego. W części teoretycznej omówiono koncepcje związane z funkcjonowaniem człowieka w świecie kultury oraz przedstawiono w interdyscyplinarnym ujęciu wielowymiarowy model jakości życia. W części empirycznej ukazano procedurę badawczą, a także wyniki badań obrazujące relacje zachodzące między poszczególnymi układami kultury oraz stylami partycypacji kulturalnej a obszarami jakości życia respondentów. Materiał empiryczny pochodzi z badań realizowanych we wszystkich powiatach województwa opolskiego. Autorka, oprócz prezentacji hierarchii preferencji kulturalnych oraz stylów partycypacji kulturalnej dorosłych mieszkańców województwa opolskiego, diagnozuje funkcje aktywności kulturalnej w procesie hominizacji. Ponadto opisuje nowy predyktor jakości życia w polu kulturalnym jednostki - styl partycypacji kulturalnej oparty na podmiotowym standardzie funkcjonowania jednostki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 503)
Bibliogr. s. 187-193.
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz zaprezentowano etapy rozwoju rysunkowego, charakterystykę ekspresji plastycznej dziecka, jej znaczenie dla ogólnego rozwoju dziecka oraz niektóre uwarunkowania twórczości plastycznej, ze szczególnym podkreśleniem roli rodziny i nauczyciela przedszkola. Część druga dotyczy twórczości plastycznej współczesnych dzieci przedszkolnych i stanowi próbę oceny wybranych aspektów twórczości plastycznej dziecka przedszkolnego, w oparciu o wyniki własnych badań, które autorka przeprowadziła wśród dzieci wszystkich, przedszkolnych grup, w 1996, 2004 i 2012 roku. Analizie poddano rysunek postaci ludzkiej, tematykę i kolorystykę dziecięcych wytworów plastycznych. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej przedszkolaków.Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli przedszkoli oraz studentów specjalności pedagogicznej z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
http://www.wydawnictwo.uni.opole.pl/biblioteka/ksiazki-zal/2014-07-22-124409_zal.pdf
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ; nr 586)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 171-180.
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia poświęcona jest problematyce zaangażowania ojców zastępczych w opiekę i wychowanie dzieci w rodzinnych domach dziecka. W części teoretycznej scharakteryzowano rodzinne domy dziecka w Polsce - ich historię, podstawy formalnoprawne ich funkcjonowania, organizacje pozarządowe działające na rzecz rodzinnych domów dziecka, a także dotychczasowe badania naukowe nad rodzinnymi domami dziecka. W tej części przedstawiono również przemiany roli ojca w procesie opieki i wychowania dziecka, modele ojcostwa w świetle literatury przedmiotu oraz badania nad zaangażowaniem ojca w realizację roli rodzicielskiej. W części empirycznej ukazano procedurę badawczą, a także wyniki badań obrazujące poziom zaangażowania ojców zastępczych w opiekę i wychowanie dzieci w rodzinnych domach dziecka w wymiarze zarówno globalnym, jak i parcjalnym: w obszarze opieki, wychowania, zainteresowania dzieckiem, kompensacji jego sieroctwa oraz czynniki warunkujące to zaangażowanie: socjodemograficzne, osobowe, tkwiące w systemie wsparcia społecznego. Zaprezentowano tu również modele ojcostwa zastępczego występujące w rodzinnych domach dziecka oraz na ich podstawie skonstruowany model postulowany ojcostwa zastępczego, w którego zakres wchodzą zarówno poszczególne zachowania rodzicielskie, które wystąpiły w analizowanych obszarach, jak i te, które nie wystąpiły wyraźnie, lecz z punktu widzenia roli, jaką odgrywają ojcowie zastępczy, są niezbędne dla prawidłowego rozwoju dzieci osieroconych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57812 (1 egz.)
Kaucja: 20,66 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 425)
Bibliogr. s. 141-145. Indeks.
Decydujące dla podjętej w książce problematyki jest uznanie wagi pewnego specyficznego kontekstu, w którym występują przedmioty ludzkiego doświadczenia — to rodzaj oczywistości, będącej społecznym wytworem, efektem zbiorowej pracy dokonującej się w konkretnej grupie.Oczywistość społecznego świata jawi się jako element kolektywnego dorobku, stanowiąc tym samym ważny składnik każdego porządku kulturowego. Warto zwrócić uwagę na to, że ma ona swoje społeczne zasięgi, granice w przestrzeni, a także historyczne, czasowe ramy. Codzienność jest obszarem oswojonej zwykłości określonego czasu i miejsca, konkretnej czasoprzestrzeni społeczno-kulturowej.Z pewnością codzienność, mimo pozornej inercyjności podstawowych jej struktur, jest historycznie i kulturowo zmienna.Konkretna kultura zawsze generuje zestaw specyficznych norm, dyspozycji behawioralnych oraz instytucjonalnych wzorców działania. Znacząca w podjętych tu badaniach była m.in. próba identyfikacji w kilku wybranych tekstach mediewistycznych mniej lub bardziej wyraźnie zarysowanych profili opisu historycznego związanych z kategorią codzienności. Zamiarem autora było też udzielenie odpowiedzi na pytania o dające się wyznaczyć powiązania między historiografią a refleksją antropologiczną i kulturoznawczą.Za istotne zostało uznane również postawienie m.in. następujących problemów:Czy dzięki kategorii codzienności można wyznaczyć profile refleksji nad kulturą w jej historycznym wymiarze?Czy codzienność to kategoria użyteczna i ważna, czy też marginalna w dotąd praktykowanych metodach opisu historiograficznego?Książka adresowana jest do studentów i badaczy kierunków humanistycznych zainteresowanych historią kultury, antropologią, kulturoznawstwem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55498 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 359)
Bibliogr. s. 187-193.
Streszcz. ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51293 (1 egz.)
Kaucja: 18,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4258, 2183 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie - Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 468)
Bibliogr. s. 357-367.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.A (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 512)
Bibliogr. s. 225-231.
Książka zawiera całościową analizę inwestycji infrastrukturalnych prowadzonych w zakresie transportu w Polsce. Kraj nasz staje się elementem kształtującego się paneuropejskiego systemu transportu. Polska po akcesji do struktur Unii Europejskiej w 2004 r. jest w fazie znaczących inwestycji infrastrukturalnych w zakresie transportu. Inwestycje infrastrukturalne w okresie zarówno przed-, jak i poakcesyjnym objęły w głównej mierze budowę nowych autostrad, dróg ekspresowych, obwodnic, modernizację i rewitalizację podstawowego układu linii kolejowych, zakupy nowego taboru kolejowego dla przewozów pasażerskich, odnowienie dworców kolejowych oraz rozbudowę portów lotniczych i morskich. Stąd też problematyka podejmowanych infrastrukturalnych inwestycji liniowych i punktowych w Polsce jest ukazana na tle przemian systemu transportowego Unii Europejskiej. Szczegółowa analiza prowadzonych inwestycji infrastrukturalnych w latach 2004-2014 została poprzedzona ogólną analizą rynku przewozów pasażerskich i towarowych 28 krajów UE. W tej analizie zaznaczono również znaczącą pozycję Polski w wymiarze przewozowym i infrastrukturalnym. Wskazano także na dominujące w rynku przewozów gałęzie transportu, jakim są transport drogowy, kolejowy i lotniczy. Analiza struktury rynku przewozów wskazuje jednoznacznie, które elementy infrastruktury należy rozwijać w krajowym systemie transportowym, a które są nadal niedoinwestowane. Nie unikano również wymiaru finansowego, podając jednostkowe koszty prowadzonych inwestycji infrastrukturalnych, związanych głównie ze środkami kierowanymi do naszego kraju w ramach kolejnych budżetów unijnych. Jednakże głównym celem pracy jest ukazanie przestrzennego wymiaru prowadzonych inwestycji, wskazanie, co już zbudowano i jakie przedsięwzięcia należy uznać za priorytetowe lub zbędne na obecnym etapie rozwoju. Monografia nie stroni od autorskiego, często krytycznego spojrzenia na celowość czy kolejność podejmowanych inwestycji transportowych. Opracowanie stawia sobie za cel także ukazanie całościowego obrazu prowadzonych inwestycji infrastrukturalnych w wymiarze Polski i ich wpływu na kształtowanie zintegrowanego, paneuropejskiego systemu transportu. Praca jest adresowana do wszystkich czytelników zainteresowanych problematyką transportu, w tym również studentów geografii, ekonomiki i inżynierii transportu, logistyki i gospodarki przestrzennej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 656 (1 egz.)
Kaucja: 23,00 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 396)
Bibliogr. s. 255-265.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 485)
Bibliogr. s. 383-408.
Celem monografii jest ustalenie poziomu zarządzania wiedzą w szpitalach publicznych przy uwzględnieniu specyfiki ich funkcjonowania oraz zależności między tym poziomem a wykorzystaniem zasobów oraz ich pozycją konkurencyjną. W pracy dokonano identyfikacji wiedzy i ogólnych zasad zarządzania nią w organizacji publicznej, jaką jest szpital. Ponadto zaprojektowano możliwości praktycznego wykorzystania proponowanych usprawnień w zarządzaniu szpitalami publicznymi, aby zwiększyć poziom wykorzystania ich zasobów oraz ich konkurencyjność.Praca jest adresowana do kadry zarządzającej jednostkami ochrony zdrowia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54549 (1 egz.)
Kaucja: 39,27 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 560)
Bibliografia, netografia na stronach 177-186.
Dla studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, jak również do nauczycieli, wychowawców, pracowników służb społecznych, kuratorów oraz wchowawców zatrudnionych w placówkach penitencjarnych.
W monografii zaprezentowana jest społeczno-poznawcza wizja człowieka borykającego się z problemami przystosowawczymi, jak również możliwości jego resocjalizacyjnej przemiany. Omówione są uwarunkowania procesu resocjalizacji, ujmowanego jako wewnętrzna przemiana wychowanka, związane ze wspieraniem satysfakcjonujących więzi społecznych, kształtowaniem motywacji wewnętrznej, rozwojem samokontroli oraz wzmacnianiem poczucia odpowiedzialności. Autorka skoncentrowała się na wyjaśnieniu założeń resocjalizacji w działaniu, podkreślając, że nie chodzi o wyparcie tradycyjnych metod, ale o ich uzupełnienie i rozszerzenie, a także eksponując resocjalizacyjny wymiar edukacji zawodowej, a następnie pracy. Ponadto zwraca uwagę na walory terapii behawioralno-poznawczej oraz ukazuje mediację jako sposób pracy, mający na celu poprawę stosunków społecznych między osobami skonfliktowanymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 37 (1 egz.)
Kaucja: 19,52 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 498)
Bibliogr. s. 167-171.
Streszcz. ang.
Publikacja przybliża działalność jednej z największych światowych organizacji praw człowieka - Amnesty International. W pracy skupiono się na genezie organizacji, jej ewolucji i tych działaniach, które łączą się z aspektem pedagogicznym: kampaniach na rzecz dzieci oraz edukacji praw człowieka. Jedną z części pracy poświęcono rozwojowi polskiej struktury Amnesty International z zaznaczeniem wątku edukacyjnego w jej działalności.Praca jest adresowana do działaczy/działaczek organizacji pozarządowych, nauczycieli/nauczycielek, studentów/studentek kierunków pedagogicznych i innych z zakresu nauk społecznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 388)
Bibliogr. s. 201-204.
1. Kłopoty świata na progu XXI wieku * 2. Rozdroża rozwoju młodzieży * 3. Studium empiryczne i kłopotliwe rezultaty * 4. Teorie kryzysu jako konteksty interpretacyjne badań nad młodzieżą * 5. Edukacja szkolna * 6. Zamiast zakończenia * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 238)
Bibliogr. s. 83-85.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 561)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 283-[306].
Streszczenie w języku angielskim.
Wykaz skrótów * Wprowadzenie * 1. Terytorialny paradygmat rozwoju * 1.1. Spójność terytorialna - koncepcje i wymiary * 1.2. Geneza i istota terytorialnego paradygmatu polityki rozwoju * 1.3. Podejście terytorialne w koncepcjach naukowych * 1.4. Rozwój terytorialnego paradygmatu w polityce regionalnej * 2. Terytorium jako podmiot polityki rozwoju * 2.1. Region a terytorium w polityce rozwoju * 2.2. Istota i cechy terytorium * 2.3. Obszary funkcjonalne jako szczególny rodzaj terytoriów * 2.4. Miejskie obszary funkcjonalne - istota, typy, cechy * 3. Kapitał terytorialny jako strategiczny zasób rozwoju * 3.1. Pojęcie kapitału w odniesieniu do terytorium * 3.2. Istota i cechy kapitału terytorialnego * 3.3. Kapitał terytorialny a zasoby i czynniki rozwoju * 3.4. Czynniki kształtujące kapitał terytorialny * 4. Instrumenty programowania rozwoju terytorialnego * 4.1. Model programowania rozwoju terytorialnego * 4.2. Źródła i rodzaje instrumentów rozwoju terytorialnego * 4.3. Dokumenty programowe dotyczące rozwoju terytorialnego * 4.4. Instrumenty finansowe rozwoju terytorialnego * 5. Zintegrowane Inwestycje Terytorialne jako narzędzie rozwoju * 5.1. Pojęcie, istota oraz adresaci Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych * 5.2. Warunki i zasady realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych * 5.3. Cele i kierunki realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych * 5.4. Ewolucja mechanizmu zintegrowanych inwestycji w polityce rozwoju * 6. Problematyka pomiaru terytorializacji rozwoju * 6.1. Podstawy oceny terytorializacji rozwoju * 6.2. Jednostki odniesienia przestrzennego i zakres czasowy badań * 6.3. Wskaźniki badania terytorializacji * 6.4. Komplementarność metod w badaniach rozwoju terytorialnego * 7. Terytorialny wymiar rozwoju w Polsce * 7.1. Wymiar terytorialny w dokumentach programowych polityki regionalnej Polski * 7.2. Miejskie obszary funkcjonalne jako podmiot rozwoju terytorialnego * 7.3. Potrzeby i możliwości badań nad terytorializacją * 8. Realizacja założeń terytorialnego rozwoju w Polsce poprzez Zintegrowane Inwestycje Terytorialne * 8.1. Formy instytucjonalne i organizacja działań w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych * 8.2. Cele i kierunki wdrażania Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych * 8.3. Przestrzenne zróżnicowanie realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych * 8.4. Modele realizowanych działań w miejskich obszarach funkcjonalnych * Podsumowanie * Bibliografia * Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 33 (1 egz.)
Kaucja: 28,81 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 558)
Bibliografia, netografia na stronach 283-[291].
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Książka poprzez starannie dobrane różne teksty kultury (przysłowia, bajki, legendy, przesądy, pieśni, memy i in.) oraz komentarze do nich opowiada o jednej z najbardziej wyróżniających się i złożonych kuchni regionalnych w Polsce - kuchni śląskiej. Praca w sposób atrakcyjny i nietuzinkowy dostarcza wiedzy o potrawach, sposobach ich przyrządzania, codziennych praktykach związanych z przygotowywaniem posiłków, także okolicznościach i zwyczajach spożywania określonych dań. Z zamieszczonych w pracy tekstów można np. dowiedzieć się, jak niegdyś troszczono się o położnicę i jakimi "frykasami" ją raczono lub jak wyglądało tradycyjne świniobicie czy kiszenie kapusty. Książka ma walor poznawczy i edukacyjny. Jej unikatowość i nowatorski charakter polega na tym, że o kulinariach opowiada w odmienny sposób, niż czyni się to w większości prac (głównie w książkach i poradnikach kucharskich) dotyczących kulinariów. Jak do tej pory nie ma na rynku wydawniczym tego typu pozycji. Mogą więc z niej korzystać zarówno badacze zajmujący się zagadnieniem dziedzictwa kulturowego, przemianami obyczajów, funkcjonowaniem gwar śląskich; wreszcie szerokie grono czytelników rozmiłowanych w tradycji i kulturze własnego regionu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57564 (1 egz.)
Kaucja: 30,14 zł
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 336)
Bibliogr. s. 163-169.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8094 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej