Sorting
Source
Katalog centralny
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(3)
unavailable
(1)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W98 (Kondratowicza 20)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Author
Nowak Piotr (1966- )
(2)
Arendt Hannah (1906-1975)
(1)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(1)
Kania Ireneusz (1940- ) Tłumaczenie
(1)
Kuczyński Rafał
(1)
Kunicki Wojciech (1955- )
(1)
MacDonald Paul S. (1951- )
(1)
Moskalewicz Marcin
(1)
Serafin Andrzej (1980- ) Wstęp
(1)
Szymani Ewa (1970- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
1701-1800
(2)
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Demographic Group
Literatura niemiecka
(1)
Subject
Aktorstwo
(1)
Aktorzy
(1)
Arendt, Hannah (1906-1975)
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(1)
Kupcy
(1)
Miłość
(1)
Niemcy (naród)
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szczęście
(1)
Teatr
(1)
Subject: place
Niemcy
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Powieść
(1)
Domain
Filozofia i etyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliografia na stronach 709-[721].
"Duch tej książki to artystyczny ateizm". Novalis "Zwykłe oczekiwania jedności i zwartości powieść ta w równym stopniu zawodzi, jak i je spełnia. Kto jednak posiada prawdziwie systematyczny instynkt, zmysł dla uniwersum, owo przeczucie całości świata, które czyni Wilhelma tak interesującym, odczuje wszędzie niejako osobowość i żywotną indywidualność dzieła, a im głębiej docieka, tym więcej odkrywa w nim odniesień i pokrewieństw, tym więcej duchowych relacji. Jeśli jakaś książka ma swojego geniusza, to właśnie ta". Friedrich Schlegel "Rewolucja Francuska, Teoria wiedzy Fichtego i Wilhelm Meister Goethego to najważniejsze tendencje tej epoki". Friedrich Schlegel "Przejścia między rozdziałami Wilhelma Meistra są tak prymitywne, że uczeń klasy maturalnej, by się ich powstydził". Arno Schmidt.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 821-3 niem. (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Tytuł z ekranu tytułowego. Tytuł oryginału: The history of the concept of mind.
Bibliografia na stronach 641-698. Indeks.
Współfinansowanie: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Tryb dostępu: online.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 01.0 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 54274 (1 egz.)
Kaucja: 20,25 zł
Book
In basket
(Biblioteka Kwartalnika "Kronos")
Bibliografia na stronach 431-[450]. Indeksy.
Dofinansowano ze środków Wydziału Historyczno-Socjologicznego Uniwersytetu w Białymstoku.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
"Wraz z publikacją "Eichmanna w Jerozolimie" podniosły się głosy sprzeciwu i żywiołowej krytyki. To chyba Israel Gutman, powstaniec z getta warszawskiego, jako pierwszy ukuł powiedzenie o „żydowskim antysemityzmie Arendt”, o jej „nienawiści do siebie jako Żydówki”, które w lot podchwycili inni. Nagłówek "Self-hating Jewess writes pro-Eichmann series for New Yorker magazine" -powtarzano w większości amerykańskich gazet. Anti-Defamation League, żydowska organizacja działająca w Stanach Zjednoczonych, zwalczająca wszelkie przejawy antysemityzmu, wszczęła przeciwko "Eichmannowi" kampanię na skalę niemającą żadnego precedensu. Mówiąc krócej, postanowiono Arendt wbić w ziemię, zatrzeć pamięć o niej, lecz naprzód zlinczować jako „kryptonazistkę”."
"Przed prawdziwym życiem, które zakłada odpowiedzialność za to, co się z nim robi, chroniły Eichmanna sztampa, klisze, wyświechtane zwroty, ideologia wypełniająca mu głowę obrazami wolnej od Żydów Europy. Gdyby zadał sobie trud postawienia paru elementarnych pytań - o sens okrucieństwa, sens wolności, o władzę i tytuł do zadawania cierpienia innym ludziom, o prawo do pozbawiania ich życia - być może oprzytomniałby i ocalił swą duszę. Myślenie bowiem podważa normy, które zastaje, pytając o ich prawomocność; z definicji nie tworzy sztywnego kodeksu zasad. Umożliwia wolny osąd. Ale i więcej: przerywa wszystkie inne czynności, odrywa od codziennej krzątaniny, od świata zjawisk z jego przetartymi drogami. W ten sposób myślenie upodabnia niejako żywych do umarłych. Wyłączając człowieka ze świata, sprawia, że staje się on bliższy samemu sobie; otwiera go na dialog, jaki prowadzi sam ze sobą."
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 22191 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again