Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Paszkowska Aleksandra (tłumaczka)
(1)
Sielewicz Natalia
(1)
Zychowicz Jessica
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Aktywizm społeczny
(1)
Belorusec', Èvgenìâ Markìvna (1980- )
(1)
ChudRada
(1)
Feminizm
(1)
Femìnìstična Ofenziva
(1)
Gender
(1)
Grupy artystyczne
(1)
Kobieta
(1)
Organizacje
(1)
Protest społeczny
(1)
Revolûcìjnij Eksperimentalʹnij Prostìr (grupa artystyczna)
(1)
Ruchy społeczne
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Tematy i motywy
(1)
Visual Culture Research Center (VCRC)
(1)
Žìnočij ruh Femen
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Ukraina
(1)
Gatunek
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Mówi Muzeum : seria Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Wydawnictwa Karakter)
Na okładce podtytuł: członkinie Feministycznej Ofensywy dotarły do parku Maryjskiego, gdzie fioletowym szalikiem owinęły pomnik Łesi Ukrainki, ukraińskiej wieszczki.
Tytuł oryginału: Superfluous women : art, feminism, and revolution in twenty-first century Ukraine. Na okładce podtytuł: członkinie Feministycznej Ofensywy dotarły do parku Maryjskiego, gdzie fioletowym szalikiem owinęły pomnik Łesi Ukrainki, ukraińskiej wieszczki.
Bibliografia, netografia na stronach [379-403]. Indeks.
Frapujące studium zwrotu obywatelskiego, który dokonał się w Ukrainie na początku XXI wieku. W centrum swojej analizy autorka stawia działalność ruchów kobiecych i kolektywów artystycznych, które nie tylko współtworzyły kolejne zrywy - pomarańczową rewolucję i rewolucję godności - ale także przyczyniły się do wypracowania nowego języka feministycznej emancypacji. Szczególną uwagę poświęca kulturowym napięciom dotyczącym symboliki religijnej i narodowej, stosunku do postradzieckiego dziedzictwa oraz kwestii wolności seksualnej. Dzięki zastosowaniu metodologii badań postkolonialnych i wpisaniu omawianych zjawisk w szeroki kontekst historyczny Jessice Zychowicz udaje się wydobyć to, co najbardziej oryginalne w sztuce ukraińskich artystek i kolektywów, bez nakładania na ich pracę zachodnich klisz. Autorka przez kilka lat mieszkała w Ukrainie - także podczas rewolucji godności - co znalazło wyraz nie tylko w jej wnikliwej analizie performansów i dzieł (przede wszystkim takich grup, jak Femen, Feministyczna Ofensywa, VCRC, ChudRada i REP, oraz artystek, jak Jewhenija Bielorusiec, Alewtyna Kachidze i Włada Rałko),ale także nadało tej książce specjalny, osobisty ton. [Powyższy opis pochodzi ze strony lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59234 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej