Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Chmielewski Witold Jan. Oprac
(1)
Dróżka Wanda (1953- )
(1)
Dzierżyńska-Mielczarek Jolanta
(1)
Gonigroszek Dorota
(1)
Mauersberg Stanisław (1924-2012). Oprac
(1)
Pawłowski Rafał (1981- )
(1)
Ruszkiewicz Dorota
(1)
Smyła Joanna
(1)
Stendera Sylwia
(1)
Szmigiero Katarzyna
(1)
Szplit Agnieszka
(1)
Tsirigotis Konstantinos
(1)
Walczak Marian (1923- ). Oprac
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Cierpienie
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Literatura
(1)
Macierzyństwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Odpoczynek
(1)
Psychologia
(1)
Rynek pracy
(1)
Socjologia
(1)
Sport
(1)
Tematy i motywy
(1)
Uczenie się
(1)
Wartość
(1)
Więźniowie
(1)
Zgromadzenia i imprezy masowe
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Środki dopingowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kluczbork (woj. opolskie)
(1)
Ostrów Wielkopolski (woj. wielkopolskie)
(1)
Piotrków Trybunalski (woj. łódzkie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [175]-186. Indeks.
Niniejsza publikacja stanowi próbę charakterystyki polskiego rynku mediów tradycyjnych: prasy, radia i telewizji. Biorąc pod uwagę najbardziej ogólną definicję rynku jako przestrzeni, w której kupujący i sprzedający spotykają się aby dokonać transakcji, przedmiotem analizy zarówno producenci mediów, jak i ich odbiorcy. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Dwa z nich dotyczą ekonomicznych aspektów funkcjonowania prasy, bo z rynku krajowego wyodrębniono rynki prasy regionalnej i lokalnej. Kolejne poświęcone są mediom audiowizualnym: radiu i telewizji. Ostatni rozdział zawiera analizę działalności dwóch giełdowych spółek medialnych: Agory S.A. oraz TVN S.A. Książka skierowana jest do medioznawców, dziennikarzy oraz studentów kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56378 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Książka
W koszyku
Stan prawny na 2017 r. ustalony na podstawie treści książki.
Wybrane akty prawne na stronach 291-300.
Bibliografia na stronach 301-306.
Publikacja w zakresie prawa w kulturze fizycznej będzie w naszym środowisku akademickim przydatną pozycją w zakresie regulacji organizacji kultury fizycznej, bezpieczeństwa podczas wszelkich form sportowej aktywności fizycznej, kształcenia kadr kultury fizycznej. Kultura fizyczna to nie tylko sport, ale także rekreacja fizyczna, rehabilitacja ruchowa i przede wszystkim powszechne wychowanie fizyczne. Kształcenie kadr kultury fizycznej, trenerów, instruktorów, nauczycieli wychowania fizycznego stwarza konieczność, ale i potrzebę znajomości prawa w zakresie wykonywanej pracy, aby wykazywać się profesjonalizmem i zapewniać bezpieczeństwo uczestnikom zajęć. Szeroka płaszczyzna regulacji utrudnia poruszanie się w materii prawa osobom nie zajmującym się prawem. W publikacji przedstawiono w przestępny sposób regulacje polskiego prawa w czterech formach uczestnictwa w kulturze fizycznej. Z zawartych w niej informacji korzystać mogą studenci kierunków wychowanie fizyczne, turystyka i rekreacja oraz fizjoterapia, słuchacze studiów podyplomowych, słuchacze kursów instruktora sportu, ale także indywidualni odbiorcy uprawiający sport rekreacyjnie powinni być zainteresowani znalezieniem obszernej tematyki w jednej zwartej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351 (1 egz.)
Kaucja: 41,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55598 (1 egz.)
Kaucja: 23,80 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-196.
Występowanie barier psychicznych jest jednym z tych problemów, z którymi nauczyciel spotyka się każdego dnia. Książka niniejsza oparta jest na wieloletnich obserwacjach autorki. Mimo zwiększonego zainteresowania tematyką barier psychicznych w nauczaniu języków obcych nadal brak jest informacji, które pozwalałyby przeciwdziałać ich powstawaniu lub ograniczyć ich negatywny wpływ na proces zdobywania wiedzy i umiejętności. Świadomość istnienia barier psychicznych, których rola niestety bywa przez nauczycieli niezauważana, ma znaczenie również z punktu widzenia jak najpełniejszego rozwoju umiejętności językowych uczniów. Zrozumienie jak przebiega proces uczenia się języka obcego i namysł nad barierami psychicznymi pojawiającymi się u uczniów wzbogaci wiedzę i wskaże twórczym nauczycielom kierunki poszukiwań własnych sposobów na pokonywanie przeszkód. Książka ta może zachęcić psychologów, pedagogów oraz nauczycieli do podjęcia jeszcze większego trudu planowania procesu nauczania - uczenia się w taki sposób, aby ograniczyć działanie barier psychicznych i umożliwić uczniom pełne wykorzystanie ich potencjału. Książka adresowana jest głównie do naukowców i badaczy. Nie zawiera wskazówek metodycznych i nie jest przewodnikiem dla nauczycieli, natomiast wskazuje, w jaki sposób można wplatać techniki w proces nauczania dostosowując je do programu nauczania, i zakresu tematycznego realizowanego na podstawie określonego podręcznika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56570 (1 egz.)
Kaucja: 40,92 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 357-362.
Streszczenie angielskie.
W książce tej podjęto próbę ukazania wpływu zmian, jakie zaistniały w naszym kraju po 1989 r., w tym reformy systemu edukacji na kondycję społeczno-zawodową nauczycieli oraz na warunki ich pracy, życia i rozwoju zawodowego, na tle szerszych przemian we współczesnym świecie. W pewnym stopniu jest to również próba wpisania się w trwającą dyskusję na temat: czy edukacja jest we współczesnym świecie czynnikiem modernizacji i zmian, narzędziem podporządkowanym interesom ekonomicznym, technicznym i praktycznym, czy też jest czynnikiem sprawczym świadomego uczestniczenia w zmianie społecznej i we własnym rozwoju. Studium niniejsze składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy badań. Autorka dokonuje w nim analizy przemian we współczesnej kulturze i edukacji oraz w postrzeganiu roli nauczyciela, jego profesjonalizmu z perspektywy refleksyjności jako paradygmatu zmiany. W dalszej części podejmuje próbę przybliżenia nowego oblicza metody autobiograficznej w świetle założeń tzw. metodologii refleksyjnej. W części empirycznej podzielonej na trzy duże rozdziały: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość dokonuje prezentacji wyników badań w świetle analizy treści wypowiedzi nauczycieli oraz ich interpretacji. Rozpoczyna tę część rozdział drugi, którego przedmiotem są dociekania losów życiowych i zawodowych nauczycieli oraz ich drogi do zawodu nauczycielskiego. Celem tych analiz jest próba ukazania wartości, klimatu, wydarzeń i osób, które miały wpływ w dzieciństwie, młodości, w okresie studiów, na starcie zawodowym, na habitus tego pokolenia nauczycieli oraz na ich nawyki zawodowe. W rozdziale trzecim przeprowadzona została analiza wpływu transformacji społeczno-edukacyjnych na funkcjonowanie zawodowe nauczycieli w wymiarze zmian kulturowo-aksjologicznych i cywilizacyjnych, społeczno-politycznych i ekonomicznych, edukacyjno-zawodowych. Treścią rozdziału czwartego jest ukazanie wizji zawodu nauczycielskiego, wartości i celów, które nauczyciele uznają za ważne i godne szczególnej troski oraz zachowania ich dla młodych pokoleń. Również tego, jak nauczyciele widzą przyszłość szkoły i zawodu, jakie są ich oceny i sugestie zmian w zakresie kształcenia oraz dalszego rozwoju. Książka jest skierowana do studentów pedagogiki i nauk społecznych oraz osób zainteresowanych badawczo problematyką pedagogiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21561 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia strony 233-244.
Przedstawiona do recenzji książka zasługuje na uwagę z wielu powodów. Podejmuje ważne kwestie dotyczące małżeństwa oraz macierzyństwa widziane z perspektywy kobiet zjawisk tych niedoświadczających (przynajmniej w czasie prowadzonych badań). Autorka osadza ją w problematyce wielkiej zmiany społecznej, odnoszącej się przede wszystkim do nowego postrzegania ról kobiety oraz jej współczesnych możliwości tworzenia życia egalitarnego razem z mężczyzną, czy też realizacji scenariuszy funkcjonowania niezależnego od mężczyzny. Dorota Ruszkiewicz jako pedagog wkracza w obszar badany empirycznie dotychczas przez socjologów oraz psychologów. Monografia prezentuje problematykę związaną z małżeństwem i macierzyństwem w narracjach dużej grupy badanych kobiet (jak na badania w paradygmacie jakościowym). Niezwykle trafnie dobrane zostały cytaty ilustrujące poszczególne aspekty badań. Prowadząc w części empirycznej narrację swojego tekstu Autorka daje próby znakomitej znajomości opracowań naukowych oraz częściowo także popularnych. Prawie każdy z podejmowanych wątków potrafi skonfrontować z dotychczasową wiedzą. To ważna lektura dla osób interesujących się zmianami społecznymi, problemami współczesnego feminizmu, przedstawicieli nauk społecznych i humanistycznych. Z recenzji dr hab. prof. Uniwerstetu Wrocławskiego Andrzeja Ładyżyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21098 (1 egz.)
Brak okładki
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej