Sorting
Source
Katalog centralny
(28)
Form of Work
Książki
(28)
Proza
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(57)
unavailable
(3)
unknown
(1)
Branch
BD12 (Radzymińska 121)
(8)
BD40 (Suwalska 11)
(6)
BD52 (Rembielińska 6a)
(6)
BD53 (Bazyliańska 6)
(4)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(2)
W37 (Smoleńska 94)
(5)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(3)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(3)
W98 (Kondratowicza 20)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Author
Korczak Janusz (1878?-1942)
(4)
Korczak Janusz
(3)
Cieślikowska Agnieszka
(2)
Aznárez Nitdia
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Berwid Małgorzata J
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Bieliński Arkadiusz K
(1)
Bye Sean Gasper
(1)
Calik-Tomera Marta
(1)
Celadyn Kamil
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Degnan Mai Ly
(1)
Droździak Paweł
(1)
Gawlik Maria
(1)
Gellert Aleksandra
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Helwing Daniela
(1)
Honkanen-Schoberth Paula
(1)
Jamróz Anna Maria (1990- )
(1)
Jankowska Dorota (tłumacz)
(1)
Jaźwiński Piotr (1954- )
(1)
Johnson Paul (1928- )
(1)
Jędrzejko Mariusz
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942). Prawo dziecka do szacunku
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Kądziela Katarzyna
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Mazurowska Renata
(1)
Miksza Małgorzata (1957- )
(1)
Moore Elżbieta
(1)
Munoz Beatriz M. (1983- )
(1)
Oklejak Marianna (1981- )
(1)
Olszewska Lucyna
(1)
Oponowicz Karolina
(1)
Pannert Maciej
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Piber Andrzej (1937-1998)
(1)
Rowicka Agnieszka
(1)
Rozenek-Majdan Małgorzata (1978- )
(1)
Rusinek Joanna (1979- )
(1)
Rusinek Michał (1972- )
(1)
Schatt-Skotak Magdalena
(1)
Skalska Katarzyna
(1)
Smolińska-Theiss Barbara (1949- )
(1)
Speck Otto
(1)
Sánchez Vegara María Isabel
(1)
Sánchez Vegara María Isabel. Mali Wielcy
(1)
Tokarczyk Julia (tłumacz)
(1)
Wirsén Stina (1968- )
(1)
Wyrt Paulina
(1)
Zawadzka Dorota (1962- )
(1)
Zubrzycka Elżbieta (1954- )
(1)
Żelewska Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2025
(7)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(3)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
Time Period of Creation
2001-
(12)
1901-2000
(5)
1918-1939
(3)
1945-1989
(2)
Country
Poland
(28)
Language
Polish
(27)
English
(1)
Audience Group
9-13 lat
(6)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(3)
Młodzież
(3)
Rodzice
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Demographic Group
Literatura polska
(5)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Subject
Prawa dziecka
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Szacunek
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
II wojna światowa (1939-1945)
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Metoda Montessori
(2)
Postawy
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzina
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Biblioterapia
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Empatia
(1)
Filozofowie
(1)
Getto warszawskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Intelektualiści
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Kawaleria
(1)
King, Martin Luther (1929-1968)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Lalki
(1)
Lęk
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Małżeństwo
(1)
Mniejszości (socjologia)
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Młodzież
(1)
Niemowlę
(1)
Niepewność
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Oficerowie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pisarze
(1)
Pokojowa Nagroda Nobla
(1)
Polityka historyczna
(1)
Populizm (ideologia)
(1)
Powstanie warszawskie (1944)
(1)
Praca przymusowa
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przywódcy i głowy państw
(1)
Publicystyka polska
(1)
Rasizm
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Rok Janusza Korczaka (2012)
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samodzielność
(1)
Sieroty
(1)
Stereotyp
(1)
Strach
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Wartość
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie do odpowiedzialności
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zapłodnienie pozaustrojowe
(1)
Życie codzienne
(1)
Żydzi
(1)
Subject: time
1901-2000
(4)
1801-1900
(3)
2001-
(3)
1918-1939
(2)
1939-1945
(2)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Genre/Form
Opowiadania i nowele
(4)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Biografia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Publicystyka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
28 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 06469 (1 egz.)
Book
In basket
Książka wydana w ramach Roku Janusza Korczaka
Opracowanie tekstu na podstawie wydania: "Prawo dziecka do szacunku" w "Dzieła" tom 7, 1993 Elżbieta Cichy.
"Prawo dziecka do szacunku". wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od npisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciągle dużo do zrobienia. [Rzecznik Praw Dziecka, 2012]
This item is available in 11 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 16545 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 9255 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Literatura w języku angielskim.
Edition based on: Janusz Korczak Prawo dziecka do szacunku in Dzieła vol. 7, 1993.
"Prawo dziecka do szacunku". wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od npisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciągle dużo do zrobienia. [Rzecznik Praw Dziecka, 2012]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. LA 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 11749 (1 egz.)
Kaucja: 12,30 zł
Book
In basket
Prawo rodzinne / Arkadiusz Krzysztof Bieliński, Maciej Pannert. - 2. wyd. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2016. - XIX, [1], 330 s. : il. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Bibliogr. s. [XVII]-XIX. Indeks.
Podręcznik "Prawo rodzinne" stanowi przystępne i kompleksowe omówienie trudnej materii prawa rodzinnego, w którego to nauce niewątpliwie pomoże szerokie wykorzystanie tabel i schematów. Podręcznik zawiera aktualną materię przedmiotu, w tym m.in. odnosi się do najnowszych zmian, jakie wprowadzono w latach 2014-2016 do ustawy z 9.6.2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, a także zmian związanych z wejściem w życie ustawy z 25.6.2015 r. dotyczących procedury medycznie wspomaganej prokreacji.
Przedmowa * Wstęp * Wstęp do wydania drugiego * Wykaz skrótów * Wybrana literatura * Rozdział I. Rodzina i prawo rodzinne * ? 1. Rodzina i powiązania rodzinne * ? 2. Prawo rodzinne i źródła prawa rodzinnego * I. Prawo rodzinne * II. Źródła prawa rodzinnego * Rozdział II. Ochrona praw rodzinnych * ? 3. Prawa rodzinne * I. Pojęcie praw rodzinnych * II. Ochrona praw rodzinnych * III. Sąd rodzinny i zakres jego kompetencji * Rozdział III. Zawarcie małżeństwa * ? 4. Pojęcie małżeństwa * I. Definicja * II. Podstawowe zasady prawa rodzinnego odnoszące się do małżeństwa * III. Charakter prawny konkubinatu * ? 5. Zawarcie małżeństwa * I. Pojęcie zawarcia małżeństwa * II. Charakter prawny zaręczyn * III. Sposoby zawarcia małżeństwa * IV. Przesłanki zawarcia małżeństwa * 1. Uwagi ogólne * 2. Przesłanki istnienia małżeństwa * 3. Przesłanki formalno-porządkowe zawarcia małżeństwa * 4. Przesłanki unieważnienia małżeństwa * ? 6. Prawa i obowiązki małżonków * I. Uwagi ogólne * II. Zasada równości małżonków * III. Prawa i obowiązki małżonków o charakterze niemajątkowym * IV. Prawa i obowiązki małżonków o charakterze majątkowym * ? 7. Separacja małżonków * I. Uwagi ogólne * II. Separacja faktyczna * III. Separacja sądowa * IV. Skutki orzeczenia separacji * V. Zniesienie separacji * Rozdział IV. Ustroje majątkowe małżeńskie * ? 8. Uwagi wstępne * ? 9. Zasady związane z ustrojem majątkowym małżeńskim * ? 10. Rodzaje i typy ustrojów majątkowych małżeńskich * ? 11. Ustawowy ustrój wspólności majątkowej małżeńskiej * I. Uwagi ogólne * II. Skład majątku wspólnego małżonków * III. Składniki majątków osobistych małżonków * IV. Zarząd majątkiem wspólnym małżonków * 1. Uwagi ogólne * 2. Wykonywanie zarządu * 3. Sprzeciw * 4. Wyjątki od zasady samodzielnego zarządu * 5. Zarządzanie przedmiotami majątkowymi służącymi małżonkowi * do wykonywania zawodu * 6. Zgoda małżonka na dokonanie czynności wymienionych * w art. 37 KRO * 7. Ingerencja sądu w zarząd * 8. Korzystanie przez małżonków z majątku wspólnego * V. Odpowiedzialność małżonków za zobowiązania * 1. Uwagi wstępne * 2. Zobowiązania zaciągnięte za zgodą współmałżonka * 3. Brak zgody * 4. Inne przypadki niż brak zgody, gdy wierzyciel może dochodzić * zaspokojenia także z niektórych składników majątku wspólnego * 5. Zaspokojenie z majątku wspólnego należności publicznoprawnych * VI. Ustanie ustroju wspólności majątkowej i podział majątku wspólnego * 1. Uwagi ogólne * 2. Ustalenie wielkości udziałów w majątku wspólnym * 3. Rozporządzanie udziałem w składnikach majątku wspólnego * oraz w majątku wspólnym po ustaniu wspólności małżeńskiej * 4. Odpowiedzialność małżonków za długi po ustaniu wspólności * majątkowej małżeńskiej * 5. Podział majątku wspólnego * 6. Rozliczenie wydatków i nakładów poczynionych przez małżonków * z majątku wspólnego na majątki osobiste i z majątków osobistych * na majątek wspólny * ? 12. Umowne ustroje majątkowe * I. Uwagi ogólne * II. Skuteczność umów majątkowych wobec osób trzecich * III. Wspólność umowna rozszerzona * 1. Zakres wspólności rozszerzonej * 2. Ochrona wierzycieli jednego z małżonków przed rozszerzeniem * wspólności majątkowej * IV. Wspólność umowna ograniczona * V. Rozdzielność umowna majątkowa pełna * 1. Istota ustroju rozdzielności majątkowej * 2. Zarząd majątkiem osobistym przez małżonków w ustroju * rozdzielności majątkowej * VI. Rozdzielność umowna majątkowa z wyrównaniem dorobków * 1. Uwagi ogólne * 2. Dorobek każdego z małżonków * 3. Zasady obliczania wartości dorobku * 4. Ustanie rozdzielności i wyrównanie dorobków * ? 13. Przymusowy ustrój majątkowy małżeński * I. Istota ustroju przymusowego * II. Powstanie ustroju przymusowego * III. Ustanie ustroju przymusowego * Rozdział V. Ustanie małżeństwa * ? 14. Przyczyny ustania małżeństwa * ? 15. Ustalenie nieistnienia lub istnienia małżeństwa * I. Ustalenie nieistnienia małżeństwa * II. Unieważnienie aktu małżeństwa * III. Ustalenie istnienia małżeństwa * ? 16. Ustanie małżeństwa na skutek śmierci małżonka lub uznania * za zmarłego * ? 17. Unieważnienie małżeństwa * I. Pojęcie i przyczyny unieważnienia małżeństwa * II. Konwalidacja małżeństwa * III. Legitymacja czynna i bierna w procesie o unieważnienie * małżeństwa * IV. Skutki unieważnienia małżeństwa * ? 18. Rozwód i postępowanie rozwodowe * I. Pojęcie rozwodu i problem jego dopuszczalności * II. Przesłanki rozwodu * 1. Pozytywna przesłanka rozwodu * 2. Negatywne przesłanki rozwodu * III. Postępowanie rozwodowe * 1. Uwagi ogólne * 2. Skutki rozwodu * 3. Możliwość powrotu do dotychczasowego nazwiska * 4. Ponowny proces o rozwód * Rozdział VI. Macierzyństwo i ojcostwo * ? 19. Zagadnienia wstępne * I. Pokrewieństwo i powinowactwo * II. Zasady związane z pochodzeniem dziecka * III. Charakter i znaczenie prawne orzeczeń w sprawach o ustalenie * lub zaprzeczenie pochodzenia dziecka * IV. Osobisty charakter dochodzenia ustalenia macierzyństwa i ojcostwa * V. Dowody wykorzystywane w postępowaniach dotyczących * pochodzenia dziecka; zagadnienia medycznego wspomagania * prokreacji * ? 20. Macierzyństwo * I. Istota macierzyństwa * II. Ustalenie macierzyństwa * III. Zaprzeczenie macierzyństwa * ? 21. Ojcostwo * I. Istota ojcostwa * II. Domniemanie pochodzenia od męża matki * III. Zaprzeczenie ojcostwa * IV. Uznanie ojcostwa * V. Nieistniejące uznanie ojcostwa * VI. Bezskuteczność uznania ojcostwa * VII. Sądowe ustalenie ojcostwa * ? 22. Przysposobienie * I. Pojęcie i funkcja przysposobienia * II. Przesłanki przysposobienia * III. Rodzaje przysposobienia * IV. Charakter prawny postanowienia o przysposobieniu * V. Tryb przysposobienia * VI. Rozwiązanie przysposobienia * VII. Tryb rozwiązania przysposobienia * Rozdział VII. Władza rodzicielska * ? 23. Pojęcie władzy rodzicielskiej * ? 24. Powstanie władzy rodzicielskiej * ? 25. Przysługiwanie władzy rodzicielskiej * ? 26. Zakres i wykonywanie władzy rodzicielskiej * I. Uwagi ogólne * II. Wykonywanie władzy rodzicielskiej * III. Obowiązek posłuszeństwa dziecka wobec rodziców * IV. Piecza nad dzieckiem * V. Reprezentacja dziecka * 1. Zakres umocowania rodziców do reprezentacji dziecka * 2. Wyłączenia ustawowego przedstawicielstwa rodziców * 3. Sankcje wadliwej reprezentacji dziecka * VI. Zarząd majątkiem dziecka * 1. Uwagi ogólne * 2. Sposób wykonywania zarządu * 3. Przeznaczenie dochodu z majątku dziecka * 4. Ingerencja sądu w zarząd * 5. Obowiązki rodziców po ustaniu zarządu * VII. Pomoc sądu w wykonywaniu władzy rodzicielskiej * ? 27. Ograniczenie, zawieszenie i pozbawienie władzy rodzicielskiej oraz inne * jej modyfikacje * I. Uwagi ogólne * II Ograniczenie władzy rodzicielskiej * III. Zawieszenie władzy rodzicielskiej * IV. Piecza zastępcza * 1. Uwagi ogólne * 2. Rodzaje i formy pieczy zastępczej * 3. Instytucjonalna piecza zastępcza * 4. Umieszczenie w pieczy zastępczej * 5. Podział obowiązków między pieczą zastępczą a rodzicami * 6. Powrót dziecka do rodziny * V. Pozbawienie władzy rodzicielskiej * ? 28. Ustanie władzy rodzicielskiej * ? 29. Inne modyfikacje władzy rodzicielskiej * ? 30. Pozostałe stosunki między rodzicami a dziećmi * I. Uwagi ogólne * II. Obowiązek rodziców i dzieci wzajemnego szacunku i wspierania się * III. Nazwisko dziecka * IV. Osobista styczność rodziców i dzieci * Rozdział VIII. Obowiązek alimentacyjny * ? 31. Uwagi wstępne * ? 32. Pojęcie i zakres obowiązku alimentacyjnego * ? 33. Charakterystyczne cechy obowiązku alimentacyjnego i prawa do * alimentów * ? 34. Przestanki powstania i zakres konkretnego obowiązku alimentacyjnego * I. Przesłanka powstania roszczenia do świadczeń alimentacyjnych * II. Zakres świadczeń alimentacyjnych * III. Postacie obowiązku alimentacyjnego * ? 35. Obowiązek alimentacyjny ze względu na jego źródło * I. Źródła obowiązku alimentacyjnego * II. Obowiązek alimentacyjny między krewnymi * III. Obowiązek alimentacyjny rodziców względem niesamodzielnego * dziecka * IV. Obowiązek alimentacyjny wynikający z przysposobienia * V. Obowiązek alimentacyjny po rozwiązaniu przysposobienia * VI. Obowiązek alimentacyjny między małżonkami * VII. Obowiązek alimentacyjny po ustaniu małżeństwa i w czasie * separacji orzeczonej przez sąd * VIII. Obowiązek alimentacyjny między powinowatymi * IX. Obowiązek alimentacyjny ojca dziecka urodzonego poza * małżeństwem względem jego matki * ? 36. Realizacja obowiązku alimentacyjnego * I. Uwagi wstępne * II. Umowy dotyczące roszczeń alimentacyjnych * III. Uprzywilejowanie roszczeń alimentacyjnych * IV. Sądowe dochodzenie roszczeń alimentacyjnych * V Fundusz alimentacyjny * VI. Wygaśnięcie obowiązku alimentacyjnego oraz zmiana wysokości * alimentów * VII. Roszczenia zwrotne i alimenty za okres przeszły * VIII. Przedawnienie roszczeń alimentacyjnych i roszczeń regresowych * IX. Uchylenie się od wykonania obowiązku alimentacyjnego * Rozdział IX. Opieka i kuratela * ? 37. Opieka * I. Pojęcie i charakter prawny opieki * II. Zasady rządzące opieką * III. Organy opieki * IV. Ustanowienie opieki nad małoletnim i powołanie opiekuna * V. Treść opieki * VI. Sprawowanie opieki * VII. Ustanie opieki i wygaśnięcie funkcji opiekuna * VIII. Opieka nad ubezwłasnowolnionym całkowicie * ? 38. Kuratela * I. Uwagi ogólne * II. Rodzaje kurateli * III. Instytucje zbliżone do kurateli * Indeks rzeczowy *
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Copies are only available in the library: sygn. BP 347 (1 egz.)
Book
In basket
Zrozumieć Montessori Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka / Małgorzata Miksza. - Wydanie VIII uzupełnione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2018. - 131, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 115-[117].
Polecamy nowe VIII już wydanie 2018 publikacji Pani Małgorzaty Mikszypt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka. Książka Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka ma przede wszystkim na celu wyjaśnienie czytelnikowi przesłania pedagogicznego Marii Montessori. Pomimo, ze w pracach Autorki często pojawiał się termin "metoda", to M. Montessori zawsze w końcowym rezultacie chodziło o wszechstronną pomoc dziecku w jego trudzie indywidualnego rozwoju oraz włączenie go do życia w kulturze i cywilizacji ludzkiej przesyconej miłością i pokojem. Aby taka pomoc zaistniała, konieczne było, zdaniem M. Montessori odpowiednie przygotowanie dorosłych (nauczycieli, rodziców, pedagogów), którzy znając prawa rozwojowe dziecka (chodzi tu m.in. o "polaryzację uwagi", "wrażliwe fazy"), będą je wpierać w rozwoju, rozumnie kochając i darząc szacunkiem. Środkiem ma tu być "przygotowane otoczenie" a warunkiem sukcesu, respektowanie zasady porządku (samodyscypliny) i wolności, która w wyważonych klamrach prowadzi człowieka do optimum rozwojowego, czyli "normalizacji". Przedmiotem rozważań książki pt. Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka jest zaprezentowanie kluczowych pojęć tworzących podstawy teorii pedagogicznej Marii Montessori. Podjęto zatem przede wszystkim zagadnienie wyjaśnienia rozumienia wychowania przez M. Montessori przy uwypukleniu koncepcji rozwoju dziecka i środowiska edukacyjnego( przygotowanego otoczenia). W rozdziale pierwszym, po krótkim nakreśleniu postaci M. Montessori w świetle jej biografii, ukazano jej drogę rozwoju jako pedagoga( od medycyny, poprzez psychiatrię, pedagogikę specjalną do pedagogiki ogólnej). W kolejnym rozdziale scharakteryzowano koncepcję rozwoju dziecka. Podkreślono te składniki poglądów M. Montessori, które stanowią o ich oryginalności w ujmowaniu aspektów rozwoju człowieka ("wrażliwe fazy", "absorbująca psychika’, "polaryzacja uwagi’, "normalizacja’, "horme’, ??mneme"). Uwypuklono cechy charakterystyczne w rozwoju dziecka w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa i okresu szkolnego. Za punkt centralny w opisie rozwoju dziecka przyjęto jego dążenie do samodzielności i niezależności (zagadnienie podmiotowości). Charakterystyka rozwoju dziecka stała się podstawą do opisu w rozdziale trzecim przygotowanego otoczenia, w którym dziecko odnajduje potrzebne impulsy do indywidualnego i społecznego rozwoju. W opisie uwzględniono aspekt materialny środowiska edukacyjnego ( budynek, wyposażenie, pomoce rozwojowe Montessori), aspekt strukturalno - dynamiczny, tj. zasady konstrukcji otoczenia z naciskiem na zasadę porządku i wolności oraz aspekt osobowy, na który składa się grupa dzieci wymieszana wiekowo, nauczyciel, rodzice. W tym fragmencie książki skoncentrowano się na opisie przygotowanego otoczenia w przedszkolu. Scharakteryzowano grupy pomocy rozwojowych Montessori wraz z przykładami ich zastosowania w konkretnej pracy. Zamiarem było tu także ukazanie korelacji pomiędzy specyfiką rozwoju dziecka w ujęciu M. Montessori a aranżacją przygotowanego otoczenia w pomoce montessoriańskie zgodnie z wrażliwymi fazami. W zakończeniu, analiza metateoretyczna doprowadziła do próby zdefiniowania wychowania w ujęciu M. Montessori i wyjaśnienia jej przesłania pedagogicznego. Uwypuklono także wartości pedagogiki M. Montessori, by wykazać aktualność tej koncepcji we współczesnych naukach o wychowaniu. Książkę zamyka biogram M. Montessori, wybór literatury przedmiotu w języku polskim oraz aneksy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka RPD)
Tekst równoległy polski, angielski.
Książka stanowi rodzaj przewodnika pozwalającego zorientować się w podstawowych założeniach wychowania dziecka w duchu korczakowskim. Zadaniem Roku Korczaka było przypomnienie, przybliżenie i wprowadzenie korczakowskich myśli we współczesny świat. O Korczaku mówi się najczęściej: lekarz, pisarz, publicysta, a przede wszystkim wychowawca żydowskich i polskich sierot. W perspektywie dzisiejszych wyzwań Korczak był przede wszystkim prekursorem praw dziecka. Formułując prawa dziecka Korczak wyprzedził swój czas, wszedł do grona wielkich autorytetów moralnych i reformatorów społecznych, którzy budowali przyszłość świata opartą na szacunku do drugiego człowieka. (wstęp)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 20360 (1 egz.)
Book
In basket
Co to jest stereotyp? Czy można czuć wszystko? Czy inny to znaczy - gorszy? Jak poradzić sobie z rozczarowaniem i niepowodzeniami? Z odpowiedziami na te niełatwe pytania przychodzą Opowieści o tym, co w życiu ważne. Zbiór bogato ilustrowanych opowiadań nauczy małego czytelnika, jak być odpowiedzialnym za siebie i innych, czym jest empatia oraz dlaczego stereotypy i uprzedzenia są krzywdzące, jak ważne są szacunek i życzliwość, a także jak dobro do nas wraca. Słowem - przybliży ważne kwestie i da wskazówki, jak radzić sobie z mniejszymi i większymi problemami; pozwoli zrozumieć, co jest w życiu naprawdę ważne. Gandalf.com.pl
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. I (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
Book
In basket
(Seria z Niezapominajką)
Książka oczaruje zarówno tych, którzy rozpoczynają swą przygodę z Maciusiem, jak i tych, którzy wracają do niej po latach, by się przekonać, że wciąż przemawia do wyobraźni i porusza. Król Maciuś Pierwszy to historia chłopca, który po śmierci ojca dziedziczy koronę. Bardzo się stara, by poddanym żyło się jak najlepiej. Czy dzięki reformom dającym równię praw dzieciom i dorosłym osiągnie swój cel? Jak będzie musiał postępować, by zyskać powszechny szacunek? I co zrobi, gdy władcy innych państw wypowiedzą mu wojnę? Do Serii z niezapominajką wybraliśmy książki autorstwa wybitnych polskich pisarzy. Rodzicom i dziadkom przywołają one najpiękniejsze wspomnienia z dzieciństwa, a dzieciom przedstawią nowych bohaterów - przyjaciół na całe życie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. III (1 egz.)
Book
In basket
Dostępna również jako e-book.
Książka-cegiełka na rzecz równości i otwartości. Choć często bardzo się różnimy, łączy nas bardzo wiele. A najważniejsze jest to, że każdy z nas ma prawo do bycia sobą, bezpieczeństwa, szacunku. Żaba-indywidualistka, która nie umie być jak inne zielone żaby i najchętniej czytałaby gazetę w spokoju. Biała wiewiórka, marząca o tym, by być jak jej rude koleżanki. Dziadek, który wyszedł z szafy. Szkolna drużyna piłkarska w zaskakujący sposób wspierająca kolegę w różowych trampkach. "Wszystkie kolory świata" to zbiór 20 różnorodnych utworów, stworzonych z potrzeby serca i odruchu solidarności z dziećmi wykluczanymi i szykanowanymi z powodu swojej inności. Książkę stworzyli całkowicie charytatywnie tak znakomici artyści jak: Mariusz Andryszczyk, Anita Andrzejewska, Justyna Bednarek, Paweł Beręsewicz, Katarzyna Bogucka, Aleksandra Cieślak, Maria Dek, Emilia Dziubak, Joanna Fabicka, Barbara Gawryluk, Andrzej Marek Grabowski, Monika Hanulak, Cezary Harasimowicz, Joanna Jagiełło, Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Jona Jung, Grzegorz Kasdepke, Marta Kisiel, Katarzyna Kołodziej, Barbara Kosmowska, Agata Królak, Igor Kubik, Marta Kurczewska, Grażka Lange, Daniel de Latour, Joanna Olech, Anna Onichimowska, Paweł Pawlak, Adam Pękalski, Andrzej Pilichowski-Ragno, Jola Richter-Magnuszewska, Grażyna Rigall, Joanna Rudniańska, Joanna Rusinek, Michał Rusinek, Katarzyna Ryrych, Piotr Socha, Zofia Stanecka, Marcin Szczygielski, Marianna Sztyma, Adam Wajrak, Anna Wielbut, Rafał Witek. Dochód z książki przeznaczony jest na wsparcie 116 111 telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży, prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Partnerami książki są: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, Rzecznik Praw Obywatelskich, EMPIK "Wszystkie kolory świata" to już trzeci charytatywny projekt Wydawnictwa Agora, z którego dochód wspiera konkretne, ważne społecznie cele. W poprzednich latach ukazała się książka pt. "Nieobcy" - niosąca wsparcie dla uchodźców (we współpracy z PAH), a także książka "Nadzieja", z której dochód wsparł ośrodki pomocy dla osób starszych.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. III (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. III (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. III (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 21341 D (1 egz.)
Book
In basket
(Bezpieczne Dziecko)
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okł.: Co każde dziecko powinno wiedzieć.
Co musi wiedzieć dziecko, aby było bardziej bezpieczne wśród ludzi?Rozmawianie z dziećmi na trudne tematy sprawia nam kłopot. Szczególnie wtedy, gdy mamy mówić o zagrożeniach. Obawiamy się, że sama rozmowa może krzywdzić. A jednak, dla bezpieczeństwa dziecka, rozmawiać trzeba...`Powiedz komuś!` to książka, która podnosi poczucie wartości dziecka i uczy je najważniejszego - szacunku dla siebie i innych. Jednocześnie przekazuje niezbędną wiedzę.Dziecko musi znać swoje prawa i umieć powiedzieć `NIE!` w obronie tych praw i własnego ciała. Trzeba je nauczyć, aby ufało własnym odczuciom. Kiedy czuje się zaniepokojone lub zakłopotane, musi o tym POWIEDZIEĆ KOMUŚ, kto wysłucha i pomoże.Książka pokazuje pozytywny obraz świata i mówi, jak go zachować, stosując się do mądrych zakazów.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. I (10 egz.)
There are copies available to loan: sygn. I (2 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. I (1 egz.)
(dostępność ok. 09.07.2025)
Book
In basket
(Rodzice i ich Dzieci)
Tytuł oryginału: A Good Enough Parent.
"Wystarczająco dobrzy rodzice" to książka zupełnie inna niż typowe poradniki na temat wychowania. Niczego nie doradza ani nie nakazuje. Bettelheim po prostu zastanawia się, co się dzieje między rodzicami a dzieckiem. Rozważania nad uczuciami i myślami łączącymi rodziców i dzieci popiera własnym doświadczeniem oraz licznymi przykładami z życia. Szczególny nacisk kładzie na przyjmowanie perspektywy dziecka, "zniżanie się" do jego poziomu rozumowania i potrzeb oraz na traktowanie dziecka z szacunkiem, do którego ma ono prawo jako osoba. Łamie też powszechne przekonania na temat wychowania (m.in. czy karać dziecko, gdy oszukuje w grze; czy karać je za złe stopnie; czy pozwalać mu złościć się na rodziców; czy tłumaczyć mu, że Święty Mikołaj nie istnieje) i wyjaśnia, dlaczego jego zdaniem są one fałszywe. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Book
In basket
Wskazówki, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość dziecka Zasiewaj w dzieciach dobre idee, nawet jeśli ich nie rozumieją. Upływające lata zatroszczą się o to, by pojęły ich znaczenie i rozkwitły w ich sercach. - Maria Montessori Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka "Montessori. 80 zabaw z dziećmi" to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie.Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko.Autorki prezentują m.in.:aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi;ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego;trening przygotowujący do nauki czytania i pisania;działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania;aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody;aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym.Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!O autorkach: Beatriz M. Munoz - nauczycielka Montessori, edukatorka pozytywnej dyscypliny. Prowadzi blog Tigriteando, na którym prezentuje zabawy edukacyjne realizowane w domu ze swoimi dziećmi. Propaguje nie tylko montessoriańskie aktywności, lecz także własną wizję metody, łącząc ją z pozytywną dyscypliną i wychowaniem pełnym szacunku dla dzieci i dorosłych, którzy się nimi opiekują. Nitdia Aznárez - biolożka, nauczycielka w Forest Schools w Szkocji. Mieszka z dwiema córkami, dwoma synami, partnerem, kilkoma zwierzętami i wieloma (zbyt wieloma) roślinami. Miłośniczka natury i wełny. Prowadzi blog 3 Macarrons, na którym promuje ideę świadomego rodzicielstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 21271 (1 egz.)
Book
In basket
Celem książki jest wzmocnienie poczucia własnej wartości rodziców jako wychowawców, ułatwienie wzajemnego zrozumienia i komunikacji w rodzinie.Rodzice uczą się budować pozytywny rodzicielski autorytet bez konieczności sięgania po kary fi zyczne czy zranienia psychiczne. Podkreślone są również prawa i potrzeby dzieci - stworzenie im w rodzinie możliwości współdecydowania, przez co rozwija się ich kreatywność i wdraża je do odpowiedzialności.Ważną rzeczą jest skupienie uwagi nie na słabościach, lecz na mocnych stronach zarówno dzieci, jak i rodziców. W tym poradniku znajdziecie praktyczne przykłady, między innymi również sytuacji wywołanych złością, w których możecie pewne granice albo wyraźnie wyznaczyć, albo uzgodnić na nowo bez utraty panowania nad sobą, a także pomysły na to, jak zapobiegawczo wynajdywać własne rozwiązania, aby móc nabrać większej pewności siebie w kontaktach z dziećmi czy współmałżonkami.
Wstęp * 1. Dlaczego piszę tę książkę? * 2. O historii powstania i kompozycji książki * 3. Cel książki * Rozdział I * Jakie wyznaję wartości i jakie mam cele wychowawcze? * 1. Dlaczego chcę mieć dzieci? * 2. Style wychowania * 3. Prawa dzieci, ustawy i nauka – nowi „dostarczyciele” celów i wartości w wychowaniu? * 4. Oenzetowska Konwencja o prawach dziecka * 5. Paragraf 1631 ustęp 2 niemieckiego kodeksu cywilnego (BGB) * 6. Różne wartości i cele wychowawcze, czyli „zabawa z pasującymi kapeluszami” * 7. Jakie wyznaję wartości i jakie mam cele wychowawcze? * 8. Jak możemy przekazywać nasze wartości dzieciom? * 9. Przekazywanie wartości przez życie nimi i bycie wzorem * Rozdział II * Jak mogę wzmocnić u dziecka poczucie własnej wartości? * 1. Dlaczego to motto jest takie ważne? * 2. Wzmacnianie u dzieci poczucia własnej wartości * 3. Potrzeby rodziców – potrzeby dzieci * 4. Środowisko jako czynnik utrudniający życie zarówno rodzicom, jak i dzieciom * 5. Miłość, akceptacja, zaufanie jako podstawy poczucia własnej wartości * 6. Feedback i jego zasady * Rozdział III * Jak mogę pomóc dziecku, kiedy ma problemy? * 1. Co pomaga rodzicom wspierać dzieci w trudnych sytuacjach? * 2. Jak reagujemy, gdy dziecko ma problemy? * 3. Siedem typowych sposobów reakcji * 4. Empatyczne, aktywne słuchanie i wspólne poszukiwanie rozwiązań * 5. Dalsze przykłady typowych sytuacji i wspomniane wcześniej typowe sposoby reakcji rodziców * Rozdział IV * Co robię, kiedy mam problemy, czyli jak wyrażam swoje potrzeby? * 1. Potrzeby rodziców * 2. Reakcje, kiedy moje potrzeby nie są zaspokajane * 3. Reakcja dzieci na frustrację i „stany złości” u rodziców * 4. Jak my, rodzice, powinniśmy wyrażać swoje uczucia i potrzeby, czyli jednotorowość myśli, uczuć i słów * 5. Przykłady szczerości * 6. „Wypowiedzi ja” * 7. Efekt stosowania „wypowiedzi ja” * 8. Przykład „wypowiedzi ja”, czyli typowa bajka rodzinna * Rozdział V * Jak rozwiązujemy konflikty w rodzinie? * 1. Problemy i konflikty jako element życia * 2. O czyj problem chodzi? * 3. Problemy na płaszczyźnie partnerskiej, czyli kiedy kłócą się rodzice * 4. Problemy między dziećmi * 5. Trudne momenty w rodzinie, które dotykają wszystkich * 6. Techniki rozwiązywania konfliktu * 7. Kroki zmierzające do rozwiązania konfliktu * 8. Udział dzieci, czyli jak wspólnie rozwiązujemy problem * 9. Fazy rozwiązywania konfl iktu. Skrócona wersja „w przelocie”, czyli metoda dwóch alternatyw * 10. Dodatkowe wsparcie przy rozwiązywaniu konfliktu * 11. Pytajcie dzieci – często one same znajdują dla siebie najlepsze rozwiązanie * 12. Wytyczanie granic * 13. Wytyczanie granic i mówienie „nie” – prawo dzieci * 14. Szacunek * 15. Bycie rodzicem dziś * Aneks * Konwencja o prawach dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych (artykuły 9–17)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18108 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 257-263.
Już od starożytnych czasów wiemy, że nic nie jest stałe i - jak pisał Heraklit z Efezu - panta rhei. Owa rzeka zmian dotyczy nie tylko spraw wielkich, jak światowa gospodarka, system finansowy, bezpieczeństwo międzynarodowe, ale także tych "małych", których na co dzień nie zauważamy lub zauważyć nie chcemy - zrównoważonego korzystania ze środowiska, wrastania dzieci w dorosłość, pułapek cyberprzestrzeni, wychowania do dojrzałości społecznej i seksualnej, używek. W czas i nieuchronność zmiany nie wierzą również "kreatorzy" współczesności, ci ekonomiczni, polityczni i edukacyjni, którym się wydaje, iż będą wieczni. Nie rozumieją, że niebawem odejdą, a część z nich będzie wspominana także za słowa o "hołocie", "nie ludziach", "ideologiach", "głupkach". Nie zrozumieją też po swoim odejściu, jak wielkich krzywd dokonali, dzieląc społeczeństwo i pokazując młodemu pokoleniu, jak żyć w nieustannym konflikcie, dzieleniu, podniecaniu i ekscytowaniu, zamkniętych twierdzach fałszu urobionego do prawdy oraz mitach "jednokulturowego narodu". To nie jest książka o polityce i politykach, lecz o wychowaniu: wychowaniu odpowiedzialnym, zatem w prawdzie, we współdziałaniu, wychowaniu dla rozumienia, że ktoś inny ma prawo do innych poglądów oraz religii; o wychowaniu w tradycji, ale takiej łączącej, a nie "rozdzierającej". O tym, jak ważne jest budowanie w młodych empatii, chęci i zdolności współpracy, asertywności, spokoju i wzajemnego szacunku. Także o pułapkach współczesności, zastawianych przez tych, którym nie będzie dane (ze względu na wiek) żyć w 2037 roku, w wyniku czego jest im obojętne, czy mamy czyste powietrze, nowoczesną energetykę opartą na źródłach odnawialnych i edukację rozwijającą, a nie "zwijającą". Jest to książka propolska, a nie antypolska - choć i takie głosy pewnie usłyszymy. Powstała z buntu przeciwko głupocie, zacofaniu, niezdolności do współdziałania oraz bezmyślności. Pisząc ją, w każdej chwili pozostawaliśmy optymistami. Chcielibyśmy zatem potencjalnemu Czytelnikowi powiedzieć: "Będzie dobrze! Bo po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój.". Mariusz Z. Jędrzejko, Tomasz Kozłowski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21065 (1 egz.)
Book
In basket
Na okł. : Dowiedz się, jak myśli Twoje dziecko, poznaj jego umiejętności, sprawdź, jak je rozwijać, zostań superrodzicem. Dodatkowo zabawy edukacyjne.
Data wyd. wg: www.eksiegarnia.pl
Dzieciństwo, to beztroska zabawa, czas przygód w trakcie poznawania świata, czas zdobywania kompetencji i przezywania emocji. Wszystko dzieje się pierwszy raz. Ciekawość i radość zabawy powodują, że zdobywanie wiedzy przez dzieci w pierwszych latach życia jest fascynujące. Ten czas, nie kończy się z chwilą, gdy dziecko idzie do szkoły. Będzie inaczej, ale równie ciekawie, żeby nie powiedzieć ciekawiej. O tym, że dziecko pójdzie do szkoły wiemy od jego narodzin. Jednym z zadań, którym powinni sprostać rodzice, jest przygotowanie małego człowieka do nowej, wielkiej przygody. W dzisiejszym, pędzącym świecie, łatwo coś przeoczyć, zapomnieć, czegoś nie dopilnować. Oddajemy zatem do Państwa rąk przewodnik, w którym Autorka postawiła sobie trzy cele: - Po pierwsze przedstawia Rodzicom ich dziecko. Znają je od kilku lat i wiedzą o nim wszystko i pomaga im tę wiedzę usystematyzować. - Po drugie, opisuje jakie umiejętności są istotne, by dziecko dobrze radziło sobie w szkole. - Po trzecie, pokazuje, w jaki sposób rozwijać potrzebne do szkoły umiejętności wykorzystując codzienne sytuacje. Proponowane w poradniku zabawy i ćwiczenia nie wymagają pomocy naukowych czy specjalnych przygotowań. Potrzebny jest jedynie czas, a czasem także własna kreatywność oraz pomysłowość dziecka. O Autorce: Dorota Superniania Zawadzka jest psychologiem rozwojowym o specjalności psychologia wychowawcza stosowana. Oprócz zajęć kursowych prowadziła autorskie fakultety dla studentów "Telewizja dla dziecka" i "Świat według dziecka". Równolegle prowadziła także zajęcia z psychologii rozwoju człowieka w SWPS w Warszawie. W tym czasie rozpoczęła współpracę z mediami tworząc i współtworząc wiele programów w telewizjach zarówno publicznej ("Akademia IQ", polska wersja programu "Ulica Sezamkowa") i komercyjnej ("Superniania", "I Ty możesz mieć superdziecko", "Świat według dziecka", "Do tablicy", "Na kłopoty Zawadzka"). Ten pierwszy dał jej popularność. Jest ekspertem w programach stacji telewizyjnych i radiowych, ogólnopolskich jak i lokalnych. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, między innymi z KOPD. Od lipca 2011 jest doradcą Rzecznika Praw Dziecka i zasiada w Społecznej Radzie Doradców. Nieustannie stara się popularyzować wychowanie oparte na wartościach i wzajemnym szacunku. Autorka kilku bestsellerowych poradników dla rodziców, regularnie pisze bloga oraz prowadzi popularny profil na Facebooku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 37 D (1 egz.)
Book
In basket
Po drugiej stronie okna : opowieść o Januszu Korczaku / Anna Czerwińska-Rydel ; ilustracje Paulina Wyrt. - Wydanie I w Wydawnictwie Literatura. - Warszawa : Wydawnictwo Literatura, 2023. - 148, [12] stron : ilustracje kolorowe, fotografie ; 25 cm.
(Nieprzeciętni)
Janusz Korczak już jako student i wolontariusz w Czytelni (wówczas jeszcze pod nazwiskiem Henryk Goldszmit), dobrze rozumiał, jak rozmawiać z dziećmi.vJako lekarz, pedagog i pisarz zawsze dopytywał o dziecięce niepokoje i kłopoty, rozumiał smutek dziecka, koił, głaskał, doglądał, aż pojawiał się błysk w dziecięcym oku, hart ducha, przekonanie: umiem, potrafię, chcę! Tak umocnione dzieci wychodziły z Domu Sierot prowadzonego przez Janusza Korczaka, nazywanego Panem Doktorem. Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. II (1 egz.)
Book
In basket
(Mali Wielcy / Maria Isabel Sánchez Vegara)
(Smart Books)
Tytuł oryginału cyklu: Pequeña & Grande.
Tłumaczone z języka angielskiego, oryginał w języku hiszpańskim.
Martin wychowywał się w religijnej rodzinie w duchu wartości i wzajemnego szacunku. Dorastał w świecie segregacji rasowej i postanowił to zmienić walcząc z niesprawiedliwością za pomocą siły słów. Jako pastor i przywódca pierwszego amerykańskiego pokojowego protestu głosił przesłanie, aby nienawiść i przemoc zwalczać miłością. Jego słowa niosące nadzieję na pokój i sprawiedliwość wezwały świat do zmiany prawa na równe dla wszystkich. To inspirująca historia lidera ruchu praw obywatelskich, laureata pokojowej Nagrody Nobla, człowieka, który miał marzenie, aby na świecie liczyło się tylko to, jakimi jesteśmy ludźmi. [opis wydawcy].
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. I (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 929 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. I (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. I (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. I (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again