Sorting
Source
Katalog centralny
(20)
Form of Work
Książki
(20)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(20)
unavailable
(5)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(13)
Author
Tarasiewicz Bogumiła
(3)
Ciecierska-Zajdel Beata
(2)
Stankiewicz Kamila
(2)
Bednarek Józef
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bończykowa Maria
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Czahajda Radosław
(1)
Goławska Kazimiera
(1)
Jabłonowska Lidia
(1)
Jaczewska Edyta
(1)
Janiak Tomasz
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kutnyj Przemysław
(1)
Matras Arkadiusz
(1)
Matras Justyna
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Mitrinowicz-Modrzejewska Aleksandra
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Obara Patrycja
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pawłowski Zygmunt (1929- )
(1)
Pietroń Katarzyna (1983- )
(1)
Plis Jerzy
(1)
Porada Jakub (1969- )
(1)
Przybysz-Piwko Maria
(1)
Płusajska-Otto Agnieszka
(1)
Reimus Tadeusz
(1)
Szewczak Rafał
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Vincent Norah
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Walencik-Topiłko Anna
(1)
Waller Maureen
(1)
Winch Sławomir
(1)
Zalewski Piotr
(1)
Żak Rafał
(1)
Year
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
Time Period of Creation
2001-
(10)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Czech
(1)
Slovak
(1)
Audience Group
Coachowie
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy HR
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Emisja głosu
(10)
Prezentacje i wystąpienia
(4)
Głos
(3)
Wymowa
(3)
Autoprezentacja
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Coaching
(1)
Dziecko głuche
(1)
Image
(1)
Internet
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikowanie się
(1)
Kształcenie głosu
(1)
Logopedia
(1)
Mentoring
(1)
Mówienie
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Realcje międzyludzkie
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Retoryka
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samorealizacja
(1)
Socjologia
(1)
Sukces
(1)
Trening grupowy (psychologia)
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Układ oddechowy
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Władcy
(1)
Subject: time
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Poradnik
(5)
Podręcznik
(3)
Podręczniki
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Biografia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Rozwój osobisty
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
20 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-192.
Streszcz. ang.
Ewa Binkuńska jest doktorem nauk humanistycznych, pracownikiem Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Zajmuje się zagadnieniami należącymi do współczesnej lingwistyki teoretycznej oraz stosowanej. Z wykształcenia jest językoznawcą i logopedą (specjalistą w zakresie emisji i higieny głosu oraz wczesnej interwencji logopedycznej). Pracę w zawodzie logopedy rozpoczęła w 1996 roku na terenie Trójmiasta. Początkowo zajmowała się przede wszystkim terapią zaburzeń mowy u dzieci, następnie rozpoczęła także pracę logopedyczną dotyczącą rehabilitacji głosu. Prowadzi szkolenia nauczycieli w zakresie emisji i higieny głosu. Jest autorką publikacji językoznawczych oraz logopedycznych. Wśród jej zainteresowań znajdują się między innymi jakość mowy i estetyka słowa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16939 (1 egz.)
Book
In basket
Nazwa pierwszego aut. na podstawie wstępu.
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza monografia dotyczy emisji głosu. Definicja "emisji głosu" jest złożona, obejmuje takie pojęcia jak fonacja i artykulacja. Dlatego przyjęto określać zjawisko emisji głosu jako zespoloną czynność fonacji, artykulacji, oddychania łącznie ze zjawiskiem rezonansu sprzężonego w zespole komór rezonansowych twarzoczaszki, klatki piersiowej a także samej krtani i słuchu. Realizacja emisji głosu w praktyce wykonawczej jest zależna od funkcji kilku narządów, a mianowicie od narządu głosowego, oddechowego, artykulacyjnego, rezonansowego, słuchowego nie omijając narządu nerwowego. Niezwykle precyzyjna koordynacyjna czynność i wymienionych narządów wchodzących integralnie w procesie tworzenia emisji głosu stanowi merytoryczną treść niniejszej publikacji. Intencją autora monografii jest przedstawienie wpływu kilku zjawisk fizycznych np. tzw. krycia głosu, ruchów krtani itp. na jakość emisji głosu. Są to przede wszystkim szczegóły dotyczące emisyjnej treści. Perfekcyjne opanowanie przez wykonawcę techniki emisyjnej głosu, należy do bardzo trudnych problemów dydaktycznych, od których zależy jakość emisji głosu śpiewaczego lub mówionego.Forma wydawnicza książki przedstawiona jest w postaci opisu trzech głównych zagadnień tj. fonacji, artykulacji i emisji głosowej. Kompleksowy opis poszczególnych zagadnień ukazuje przejrzysty wgląd w istotę omawianego problemu. Autor żywi nadzieję, że przekazana Czytelnikowi niniejsza praca przyczyni się do bliższego poznania omówionych zjawisk głosowych w praktyce artystycznej i dydaktycznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Copies are only available in the library: sygn. 51027 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 16345 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.10.2024)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 2882 (1 egz.)
Book
In basket
Trening głosu : praktyczny kurs dobrego mówienia / Beata Ciecierska-Zajdel ; ilustracje Kamila Stankiewicz. - Wydanie I poprawione. - Warszawa : Edgard, 2020. - 206, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Na okładce: Ponad 140 minut ćwiczeń do pobrania. Odkryj mocne strony swojego głosu. Mów wyraźnie i przekonująco.
Bibliografia na stronach 200-202.
Odkryj mocne strony swojego głosu. Mów wyraźnie i przekonująco! Ten poradnik to praktyczny kurs pracy nad głosem, który krok po kroku prowadzi czytelnika w stronę mocnego, dźwięcznego i pięknego brzmienia. To obowiązkowa pozycja dla osób, których głos szybko się męczy podczas mówienia czy śpiewania, które często dopada chrypka lub którym zdarza się słyszeć nieprzychylne opinie o barwie ich głosu bądź stwierdzenia, że nie słychać, co one mówią lub mówią zbyt szybko i niewyraźnie. To jedyna na rynku publikacja skierowana do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze świadomą pracą nad głosem. Ma pomóc tym, którzy nic nie wiedzą o głosie, i zachęcić bardziej doświadczonych czytelników do ugruntowania podstaw dobrego mówienia. Część teoretyczna książki pozwala zrozumieć, jak funkcjonuje głos w ludzkim organizmie; dowiedzieć się, które partie ciała odpowiadają za tworzenie dźwięku, i zapamiętać, jakie są najczęstsze przyczyny nieprawidłowego wydobywania głosu. Krótkie i zwięzłe wprowadzenie uświadamia, czemu mają służyć wykonywane zadania i co można dzięki nim poprawić. Część praktyczną książki stanowią dokładnie opisane ćwiczenia, ułożone w 10 konkretnych lekcji. Polecenia do zadań, w trakcie których trudno byłoby zaglądać do poradnika, są nagrane jako pliki mp3 do pobrania ze strony (ponad 140 minut), dzięki czemu można samodzielnie i bez kłopotów przejść przez podstawowy kurs dobrego i zdrowego mówienia. Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? uczy, jak bez forsowania głosu mówić donośnie i wyraźnie zawiera kompleksowy program treningowy, który usprawnia głos wielopoziomowo i zgodnie z najnowszą wiedzą podpowiada, jak interpretować zmiany w dźwięczności, wysokości, barwie czy skali głosu objaśnia, jak chronić głos podczas infekcji dróg oddechowych i które choroby zwiększają ryzyko problemów głosowych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 57707 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 20918 (1 egz.)
Book
In basket
Trening głosu : praktyczny kurs dobrego mówienia / Beata Ciecierska-Zajdel ; ilustracje Kamila Stankiewicz. - Wydanie I poprawione. - Warszawa : Edgard, 2020. - 206, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Na okładce: Ponad 140 minut ćwiczeń do pobrania. Odkryj mocne strony swojego głosu. Mów wyraźnie i przekonująco.
Bibliografia na stronach 200-202.
Odkryj mocne strony swojego głosu. Mów wyraźnie i przekonująco! Ten poradnik to praktyczny kurs pracy nad głosem, który krok po kroku prowadzi czytelnika w stronę mocnego, dźwięcznego i pięknego brzmienia. To obowiązkowa pozycja dla osób, których głos szybko się męczy podczas mówienia czy śpiewania, które często dopada chrypka lub którym zdarza się słyszeć nieprzychylne opinie o barwie ich głosu bądź stwierdzenia, że nie słychać, co one mówią lub mówią zbyt szybko i niewyraźnie. To jedyna na rynku publikacja skierowana do osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze świadomą pracą nad głosem. Ma pomóc tym, którzy nic nie wiedzą o głosie, i zachęcić bardziej doświadczonych czytelników do ugruntowania podstaw dobrego mówienia. Część teoretyczna książki pozwala zrozumieć, jak funkcjonuje głos w ludzkim organizmie; dowiedzieć się, które partie ciała odpowiadają za tworzenie dźwięku, i zapamiętać, jakie są najczęstsze przyczyny nieprawidłowego wydobywania głosu. Krótkie i zwięzłe wprowadzenie uświadamia, czemu mają służyć wykonywane zadania i co można dzięki nim poprawić. Część praktyczną książki stanowią dokładnie opisane ćwiczenia, ułożone w 10 konkretnych lekcji. Polecenia do zadań, w trakcie których trudno byłoby zaglądać do poradnika, są nagrane jako pliki mp3 do pobrania ze strony (ponad 140 minut), dzięki czemu można samodzielnie i bez kłopotów przejść przez podstawowy kurs dobrego i zdrowego mówienia. Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno? uczy, jak bez forsowania głosu mówić donośnie i wyraźnie zawiera kompleksowy program treningowy, który usprawnia głos wielopoziomowo i zgodnie z najnowszą wiedzą podpowiada, jak interpretować zmiany w dźwięczności, wysokości, barwie czy skali głosu objaśnia, jak chronić głos podczas infekcji dróg oddechowych i które choroby zwiększają ryzyko problemów głosowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 46153 (1 egz.)
Kaucja: 21,00 zł
Book
In basket
Form of Work
Subject
Genre/Form
Pełna nazwa wydawcy w cop.
Bibliogr.
Pierwszy podręcznik stworzony zarówno dla wykładowców, jak też i słuchaczy uruchamianych obecnie podyplomowych studiów z zakresu emisji i higieny głosu. Praca obejmuje zagadnienia teoretyczne związane z budową aparatu głosowego i zjawiskiem impostacji głosu oraz zawiera autorską propozycję praktycznej metody pracy nad głosem. Jest cenną pomocą dydaktyczną na studiach kształcących nauczycieli i logopedów, ale korzystać z niej mogą wszyscy ci, którzy w sposób zawodowy posługują się głosem, a więc mówcy, aktorzy, politycy, a przede wszystkim pedagodzy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 15848 (1 egz.)
Book
In basket
Form of Work
Subject
Genre/Form
Bibliogr. s. 261-268.
Pierwszy podręcznik stworzony zarówno dla wykładowców, jak też i słuchaczy uruchamianych obecnie podyplomowych studiów z zakresu emisji i higieny głosu. Praca obejmuje zagadnienia związane z budową aparatu głosowego i zjawiskiem impostacji głosu oraz zawiera autorską propozycje praktycznej metody pracy nad głosem. Jest cenną pomocą dydaktyczną na studiach kształcących nauczycieli i logopedów, ale korzystać z niej mogą wszyscy ci, którzy w sposób zawodowy posługują się głosem, a więc mówcy, aktorzy, politycy, piosenkarze, a przede wszystkim pedagodzy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Form of Work
Subject
Genre/Form
Bibliogr. s. [78].
Wiele osób pracujących głosem cierpi na choroby gardła i krtani, ponieważ nie wie, jak korzystać z głosu i o niego dbać. Anna Walencik-Topiłko pokazuje, w jaki sposób ćwiczyć głos i dlaczego należy to robić. Na początku w przystępny sposób opisana jest budowa narządów mowy i najczęściej spotykane choroby. W drugiej części książki znajduje się bogaty zbiór ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń słuchu i narządów mowy. Foniatrów i logopedów z pewnością zainteresuje rozdział "Diagnoza głosu" i zamieszczona w nim "Karta badania głosu". Dla nich również autorka przygotowała wiele cennych porad.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 15846 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Siła głosu : jak mówić, by ludzie chcieli słuchać / Katarzyna Pietroń. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2016. - 228 stron ; 21 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Onepress Exclusive)
Tytuł pierwszego wydania : Autoprezentacja w zakresie pracy głosem.
Książka zawiera płytę CD z ćwiczeniami i zadaniami.
Bibliografia strony 219-224.
Dlaczego pewnych ludzi słuchamy jak zaczarowani, a przy innych zasypiamy po pięciu minutach? Może ci pierwsi mówią mądrzej? Ciekawiej? A może: ładniej, płynniej, dynamiczniej? Tak, to właśnie to - po prostu mówią lepiej! Zdają sobie sprawę z tego, że głos, sposób jego modulacji, odpowiednie wznoszenie się i opadanie tonu to ich najsilniejsza broń osobista. Używają jej, by zjednać sobie ludzi. Myślisz, że umiejętność czarowania głosem opanowali ot tak, bez wysiłku? Mylisz się! Przemawianie to sztuka, którą należy stale doskonalić. Wbrew pozorom to dobra wiadomość, bo oznacza, że każdy (nawet najgorszy) mówca ma szansę na sukces na miarę Cycerona. Oczywiście pod warunkiem, że pozna i wdroży odpowiednie techniki działania. Głos to główne narzędzie kreowania własnego wizerunku. Jest bowiem naturalnym przedłużeniem osoby, pozwala nam przejawiać prawdziwe emocje czy nastroje. Głos działa prawidłowo, jeżeli mu na to pozwolimy. Pracuje wtedy bez zarzutu. Jednak kiedy w pewien sposób odseparujemy go od ciała i naszych odczuć, zareaguje na to bardzo wyraźnie w postaci fizycznych dolegliwości. W związku z tym emisja głosu to cały zestrój zjawisk wymagających świadomego treningu i szkolenia...(Ze wstępu do pierwszego wydania książki).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.12.2024)
Book
In basket
Sztukmistrz w Tczewie czyli Mów, co chcesz : poradnik skutecznego mówienia / Jakub Porada. - Warszawa : Burda Publishing Polska, copyright 2017. - 264 strony : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
Chcesz błysnąć w towarzystwie, a nie przychodzi ci do głowy puenta? Dysponujesz wiedzą, której nie umiesz przekazać słuchaczom? Masz potencjał lecz dajesz się wyprzedzić innym? A może nie wiesz, jak wygrać casting? Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś "tak", to ta książka jest dla ciebie. Z niej dowiesz się bowiem, w jaki sposób pozbyć się tremy i nie bać się publicznych wystąpień. Jak zaintrygować odbiorców i sprawić, że się na tobie skupią, a przy okazji nauczyć się czytać jedną książkę dziennie. Nieważne, czy marzysz o pracy w telewizji, jesteś nauczycielem, lekarzem, urzędnikiem czy studentem. Zawsze warto zapanować nad dykcją, wzmocnić struny głosowe i przestać przynudzać. Na drzwiach szafki w mojej siłowni napisano "Stań się lepszą wersją siebie". Ta lektura ci to ułatwi. Praktyka, ćwiczenia z ilustracjami oraz masa anegdot
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 195-200.
Jak mówić pięknie? Co zrobić. by wypowiadane słowa dobrze brzmiały, wywoływały szacunek i podziw? Jak przyciągnąć uwagę brzmieniem głosu? Jak mówić. by głos służył przez wiele lat? Na wszystkie te pytania czytelnik znajdzie odpowiedź w podręczniku przygotowanym przez logopedę i trenera emisji głosu z wieloletnim doświadczeniem warsztatowym. Autorka wzbogaca kompendium podstawowej wiedzy przydatnej wszystkim występującym publicznie, również prawnikom przygotowujących mowy sądowe, bogatym zestawem autorskich ćwiczeń. Ciało traktowane jest w nich jako instrument służący do wydobywania głosu. Czytelnik znajdzie tu nie tylko typowe ćwiczenia narządów artykulacyjnych i z zakresu techniki mowy, lecz także te związane z postawą ciała. relaksacją czy uruchamianiem rezonatorów. ćwiczeniom towarzyszą zdjęcia instruktażowe, rysunki, schematy i tablice ułatwiające korzystanie z publikacji. Podręcznik pracy głosem można wykorzystać zarówno na zajęciach/warsztatach, jak i w pracy samodzielnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 21703 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.10.2024)
Book
In basket
Podobno mężczyznom żyje się łatwiej Norah Vincent chciała się przekonać, czy to prawda, więc wyruszyła w półtoraroczną podróż w głąb męskiego świata. Z pomocą charakteryzatorki, nauczyciela emisji głosu i trenera na siłowni przeobraziła się w Neda i poznała tajemnice, których istnienia nie podejrzewają nie tylko kobiety, ale nawet sami mężczyźni.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych : na żywo i online / Przemysław Kutnyj. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 197 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 193-196.
Książka jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcą przemawiać publicznie.
Czy wystąpienia publiczne mogą być pomocne w dotarciu do prawdy o sobie i swojej autentyczności? Przemysław Kutnyj, autor książki Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych, udowadnia, że tak, jeśli tylko zadbamy o dobrą komunikację. Dobrą, to znaczy taką, która uwzględnia ideały klasycznej retoryki: prawdę i uczciwość. Autor pokazuje, że przemowy publiczne to rzemiosło, które może opanować każdy.Książka ma charakter kompendium, które kompleksowo, krok po kroku pomoże przygotować wystąpienie publiczne. Przemysław Kutnyj porusza kwestie językowe, stylistyczne, jak również te dotyczące stresu na poziomie profesjonalnego treningu mentalnego. Omawia także zagadnienia związane z mową ciała i emisją głosu. Ze wskazówek zawartych w poszczególnych rozdziałach skorzystają wszyscy ci, którzy na co dzień borykają się z trudnościami w przygotowaniu i wygłoszeniu prezentacji tak, aby była ona naturalna i przystępna.Książka prezentuje rzetelną wiedzę oraz techniki przydatne w rozwijaniu umiejętności mówcy. Zawiera ciekawe studia przypadków, ćwiczenia, wiele inspiracji oraz obszerną część poświęconą storytellingowi.Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich, którzy chcieliby przemawiać publicznie, również w formie webinarów czy w innych formach prezentacji w internecie. To tytuł dla tych, którzy pragną udoskonalić swój warsztat mówcy o konkretne narzędzia i szukają sposobu, by jasno wyrażać myśli i skuteczniej osiągać cele zawodowe oraz prywatne z poszanowaniem innych ludzi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
All copies are currently on loan: sygn. 21285 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.10.2024)
Book
In basket
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliogr. s. 446-487 i przy rozdz. Indeks.
Dla studentów studiów logopedycznych, specjalności audiologicznych, teoretyków i praktyków z dziedzin: pedagogika specjalna, psychologia, a także terapeutów i rehabilitantów i rodziców dzieci niesłyszących.
Streszcz. ang. przy rozdz. Spis treści także ang.
Surdologopedia jest jednym z działów logopedii. W polu jej zainteresowania leży rehabilitacja osób niedosłyszących oraz głuchych. Właśnie tej dziedzinie nauki poświęcona jest książka pod redakcją naukową Ewy Muzyki-Furtak pt. Surdologopedia. Teoria i praktyka.Adresatami niniejszej publikacji są: logopedzi surdologopedzi pedagodzy specjalni psychologowie osoby zajmujące się kwestią uszkodzeń słuchu studenci kierunków logopedycznych słuchacze podyplomowych studiów surdologopedycznych
Część I. Audiologiczne podstawy surdologopedii * Rozdział 1. Fizjologia i patologia narządu słuchu * Rozdział 2. Metody badania słuchu * Rozdział 3. Protezy słuchowe: urządzenia tradycyjne i implanty * Rozdział 4. Centralne zaburzenia przetwarzania słychowego * Rozdział 5. Konsekwencje jednostronnych uszkodzeń narządu słuchu * Część II. Rozwój słuchu i mowy * Rozdział 6. Rozwój funkcji słuchowych * Rozdział 7. Słuch mowny w ujęciu logopedycznym. Definicje operacyjne * Rozdział 8. Rozwój sprawności językowych w ontogenezie * Część III. Zaburzenia mowy u osób z uszkodzeniami słuchu * Rozdział 9. Typologia zaburzeń mowy u osób z uszkodznym słuchem * Rozdział 10. Diagnoza surdologopedyczna * Rozdział 11. Trudności gramatyczne u dzieci i młodzieży z uszkodzeniami słuchu * Rozdział 12. Wyrazy pochodne w słowniku dzieci z uszkodzeniami słuchu * Rozdział 13. Wymowa dzieci niesłyszących * Rozdział 14. Głos a zaburzenia słuchu u dzieci * Część IV. Terapia surdologopedyczna. Zasady, metody i techniki pracy * Rozdział 15. Metody wychowania językowego osób niesłyszących * Rozdział 16. Metoda audytywno-werbalna * Rozdział 17. Wczesna nauka czytania w terapii dzieci niesłyszących * Rozdział 18. Wizualizacja mówienia i wychowanie językowe z zastosowaniem fonogestów * Rozdział 19. Metoda werbo-tonalna * Rozdział 20. Terapia surdologopedyczna - programowanie języka * Rozdział 21. Implanty ślimakowe w częściowej głuchocie. Zadania i formy rehabilitacji dzieci * Rozdział 22. Logorytmika w terapii surdologopedycznej * Rozdział 23. Ćwiczenia emisji głosu dla osób z zaburzeniami słuchu * Część V. Komunikowanie się osób nieslyszących * Rozdział 24. Naturalne języki migowe a polski język migowy * Rozdział 25. Sztuczne i mieszane języki migowe * Część VI. Psychologiczne i społeczne skutki uszkodzeń słuchu * Rozdział 26. Rodziecielstwo dziecka głuchego - perspektywa psychologiczna * Rozdział 27. Psychologiczne problemy dziecka z wadą słuchu i jego rodziny
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18327 (1 egz.)
Book
In basket
Sztuka prezentacji : teoria i praktyka / redakcja naukowa Lidia Jabłonowska, Piotr Wachowiak, Sławomir Winch. - Wydanie poprawione. - Warszawa : Difin, 2019. - 305, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach [298]-305.
Książka powstała z myślą o tych, którzy na co dzień dokonują prezentacji i oczekują wiedzy związanej z mechanizmami komunikacji ze sfery psychologii społecznej oraz poszukują konkretnych wskazówek związanych z jej przygotowaniem oraz realizacją. Intencją autorów było przedstawienie praktycznych wskazań poprzez pryzmat koncepcji teoretycznych. Tego typu ujęcie pozwala na wykorzystanie treści książki w wielu sytuacjach, np. prezentacji projektu, oferty handlowej czy planu działań marketingowych.
Część I. PRZED PREZENTACJĄ * * * Rozdział 1. Efektywna komunikacja interpersonalna - wybrane zagadnienia * Katarzyna Stobińska * * * Rozdział 2. Komu ludzie wierzą? - budowanie wiarygodności i zaufania * Anna Winch * * * Rozdział 3. Uwarunkowania kulturowe w prezentacji * Dominika Mirońska * * * Rozdział 4. Kreowanie własnego wizerunku * Lidia Jabłonowska * * * Rozdział 5. Prezentacja jako źródło stresu - wykorzystanie technik poznawczych oraz regulacji emocjonalnej do jej przygotowania i realizacji * Agnieszka Wojtczuk-Turek * * * Rozdział 6. Istota i rodzaje prezentacji * Lidia Jabłonowska * * * Rozdział 7. Formułowanie celu i konstrukcja wypowiedzi * Lidia Jabłonowska * * * Rozdział 8. Przygotowanie prezentacji * Piotr Wachowiak * * * Rozdział 9. Sprawność prezentacji * Mirosław Oczkoś * * * Część II. W CZASIE PREZENTACJI * * * Rozdział 1. Rozpoczęcie prezentacji * Piotr Wachowiak * * * Rozdział 2. Kiedy słowo jest bronią? - perswazja w komunikacji * Sławomir Winch * * * Rozdział 3. Techniki wywierania wpływu w przekazie treści * Sławomir Winch * * * Rozdział 4. Głos w prezentacjach - od emisji do dykcji * Lidia Jabłonowska * * * Rozdział 5. Sposób mówienia - od dykcji do retoryki w praktyce * Lidia Jabłonowska * * * Rozdział 6. Sposób mówienia w mediach elektronicznych - ćwiczenia * Mirosław Oczkoś * * * Rozdział 7. Mowa ciała w prezentacji * Grzegorz Myśliwiec * * * Rozdział 8. Etykieta w prezentacjach - dobre obyczaje * Lidia Jabłonowska * * * Rozdział 9. Perfect Image - szkolenia i doradztwo * Mirosław Oczkoś * * * Część III. PO PREZENTACJI * * * Rozdział 1. Procesy grupowe * Marcin Szczygieł * * * Rozdział 2. Prowadzenie dyskusji * Lidia Jabłonowska, Piotr Wachowiak * * * Rozdział 3. Pytania i odpowiedzi - radzenie sobie z obiekcjami * Sławomir Winch * * * Rozdział 4. Błędy popełniane podczas prezentacji * Piotr Wachowiak *
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. 19781 (1 egz.)
(dostępność ok. 17.10.2024)
Book
In basket
Na okładce : Co poświęciły, jakie dramaty przeżywały i jaką cenę płaciły za sprawowanie władzy?
Bibliografia na stronach 453-462. Indeks.
Telewizja Polska rozpoczęła emisję serialu Wiktoria, o życiu królowej Wiktorii rządzącej Anglią w latach 1837-1901. Zainteresowanie władczyniami Wielkiej Brytanii podsyca również niezwykle popularny serial Crown emitowany na platformie internetowej Netflix i opowiadający o życiu królowej Elżbiety II. Wydawnictwo AMBER proponuje wspaniałą biograficzną opowieść o sześciu najsłynniejszych królowych Anglii: od XVI do XXI wieku, od Krwawej Marii przez Wiktorię do Elżbiety II. Rządziły w różnych epokach. Dzierżyły władzę absolutną lub mniej czy bardziej ograniczoną głosem parlamentu, ale wszystkie musiały zmierzyć się z wyzwaniami, jakich nie znali królowie. "To rzecz najbardziej wstrętna w naturze, żeby kobiety panowały nad mężczyznami" - pisał przywódca angielskiej reformacji, gdy na tron wstępowała Maria I, nazwana wkrótce Krwawą. Jej następczyni, wielka Elżbieta I, udowodniła, że w ciele niewiasty może bić serce króla. Rozumiała, że umiejętnie wykorzystany wizerunek słabej kobiety wzbudza rycerskość i lojalność. Równie skutecznie posłużyły się nim wiek później Maria II i Anna. W 1837 roku osiemnastoletnia Wiktoria zasiadając na tronie po swych poprzednikach - szaleńcu, rozpustniku i błaźnie - młodością i urodą rozbroiła najbardziej zajadłych krytyków kobiecych rządów i przez blisko 64 lata rządziła największym imperium świata. W XX wieku dwudziestopięcioletnia Elżbieta II swoim wdziękiem podbiła serca Brytyjczyków i nadal jest symbolem tradycji i monarchii. Maria I, Elżbieta I, Maria II, Anna, Wiktoria i Elżbieta II - jakimi były królowymi? Jak zdobyły szacunek poddanych? Co poświęciły, jakie dramaty przeżywały, jakich dokonały wyborów? I jaką cenę zapłaciły za sprawowanie władzy? MAUREEN WALLER to uznana brytyjska historyk, autorka książek o dziejach Anglii. W swojej wspaniałej opowieści, znakomicie udokumentowanej źródłami z epoki, pozwala przemówić swoim bohaterkom. Pełna werwy, inteligentna, potoczysta, elegancka narracja przenosi nas do zamków Elżbiety I, wiktoriańskiego Pałacu Buckingham, współczesnych rezydencji Windsorów. Wśród przepychu monarszych dworów odkrywamy psychikę, emocje i prywatne życie niezwykłych kobiet, które dowiodły, że władza i kobiecość wzajemnie się nie wykluczają.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 94(4) Wielka Brytania (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy pracach.
Część arttykółów w języku czeskim i słowackim. Streszczenie w języku angieslkim i poslim. Spis treści także w języku angieslkim.
Start edukacyjny to początek poznawania siebie i świata, warunkujący jakość życia indywidualnego i wspólnotowego. Tom 8 serii "Edukacja małego dziecka, "zatytułowany "Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcji ",w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2-6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły. [ze wstępu].
PRZEDSZKOLE I NAUCZYCIEL-WYCHOWAWCA W SYTUACJI ZMIANY * Przedszkole - przemiany instytucji i jej funkcje * Nauczyciel w sytuacji zmian zachodzących w edukacji * Profesia učiteľa a rozvoj jeho kompetencií diagnostikovať dieťa v predškolskom a mladšom školskom veku * Diagnoza jako jedna z funkcji przedszkola i szkoły. Założenia teoretyczne i rozwiązania badawcze * Umiejętności psychologiczne nauczyciela przedszkolnego * Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání dětíá * METODY I FORMY PRACY W PRZEDSZKOLU - NOWE MOŻLIWOŚCI EDUKACYJNE TRADYCYJNYCH ROZWIĄZAŁ * Kompetencje nauczyciela - opiekuna praktyk w przedszkolu i klasach początkowych w kontekście założeń projektu „Poznać – Zrozumieć – Doświadczyć” * Praktyka pedagogiczna studentów edukacji elementarnej w przedszkolu w kontekście ich samooceny * Kompetencje dzieci kończących edukację przedszkolną w zakresie orientacji przestrzennej - raport z badań * Kompetencje nauczycieli do prowadzenia obserwacji dzieci w placówkach Marii Montessori * Środki dydaktyczne w edukacji małego dziecka - inspiracje pedagogiczne metodą Marii Montessori * Możliwości intensyfikacji edukacji przyrodniczo-ekologicznej, dzieci w wieku przedszkolnym * Kilka uwag o przedszkolnej edukacji przyrodniczej w odniesieniu do badań nad rozumowaniem dzieci podczas zajęć opartych na metodzie eksperymentu * SZTUKA I TWÓRCZOŚĆ W ŻYCIU MAŁEGO DZIECKA * Rozwój twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym * O właściwe kompetencje nauczycieli do edukacji muzycznej w przedszkolu w zakresie percepcji muzyki przez dzieci * Emisja głosu dzieci w wieku przedszkolnym * WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI W ŚRODOWISKU PRZEDSZKOLNYM * Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez realizację projektów POKL, EFS * Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami w przedszkolu - założenia a codzienna rzeczywistość (studium przypadku)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 18447 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Nowe media (media telematyczne) m.in. komputer, Internet, telefon komórkowy zmieniły sposób funkcjonowania człowieka. Niosą one wiele dobrego, ale budzą też szereg obaw i kontrowersji. Są niewątpliwie wspaniałym wynalazkiem. Ze swej natury nie są ani dobre, ani złe. Ich charakter zależy od tego, do czego służą człowiekowi. Dzięki dostępowi do Internetu możliwe stało się funkcjonowanie człowieka w dwóch alternatywnych światach - realnym i wirtualnym. Oba światy dają możliwość prezentacji własnych poglądów, rozwijania zainteresowań czy też nawiązywania kontaktów, ale w zupełnie innych warunkach. Cyberświat rządzi się bowiem bardziej liberalnymi prawami, większą swobodą wypowiedzi i prawie niczym nieskrępowaną wolnością jednostki. Anonimowość cyberprzestrzeni łagodzi ryzyko związane z działaniami w niej podejmowanymi. Postęp technologiczny zmienił nie tylko ludzkie przyzwyczajenia, ale również sposób, w jaki dochodzą do głosu patologie. Pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu zebrali i przygotowali do druku teksty badaczy i praktyków licznych środowisk akademickich i innych instytucji Polski oraz krajów europejskich. Poszczególni Autorzy podejmują niezmiernie ważkie, nowe i jednocześnie bieżące oraz perspektywiczne kwestie dotyczące pedagogicznych aspektów patologii w wirtualnym świecie. Czynią bardzo ciekawe, rzetelne i przydatne analizy, w kontekście podstaw teoretycznych, przyjętych założeń metodologicznych i przeprowadzonych badań zarówno w kraju, jak i za granicą.
CZĘŚĆ I * ZAGROŻENIA ŚWIATA WIRTUALNEGO * Rozdział I * Pedagogiczny wymiar cyberprzestępstw dzieci i młodzieży (Józef Bednarek) * Rozdział II * Dziecko w świecie rzeczywistym i wirtualnym (Anna Andrzejewska) * Rozdział III * Wychowawcze i demoralizujące czynniki związane z Internetem (Tadeusz Sakowicz) * Rozdział IV * Przemoc wirtualna, jej skutki i metody przeciwdziałania (Maria Kotomska) * Rozdział V * Potrzeba humanizmu w wirtualnym świecie - pedagogiczne dylematy (Rafał Czupryk) * Rozdział VI * Ciemna strona sieci (Eliza Mazur, Edyta Laurman- Jarząbek) * Rozdział VII * Siecioholizm, jako ukryta forma wirtualnego świata, destabilizacją funkcjonowania życia rodzinnego i społecznego w Polsce (Andrzej Kobiałka) * Rozdział VIII * Problem dozwolonego użytku w cyberprzestrzeni. Aspekty prawne i etyczne (Łukasz Fura) * Rozdział IX * Polityka Unii Europejskiej w zakresie cyberprzestępczości (Małgorzata Gruchoła) * Rozdział X * Cyberprzestępstwa - aktywność poznawcza czy przyjemność (Zdzisław Majchrzyk) * Rozdział XI * Negatywny wpływ mediów na rozwój inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży. Konstrukty osobiste jako świadectwo złożoności poznawczej człowieka w koncepcji J. Delia (Iwona Błaszczak) * Rozdział XII * Edukacja medialna i informatyczna wobec szans i zagrożeń świata wirtualnego (Grzegorz Kiedrowicz, Katarzyna Ziębakowska-Cecot) * Rozdział XIII * Kobieta w wirtualnej popkulturze - wyzwania i zagrożenia (Marta Wiszniowska-Majchrzyk) * CZĘŚĆ II * NIEBEZPIECZEŁSTWA GIER KOMPUTEROWYCH * Rozdział I * Rola gier komputerowych w życiu młodzieży (Grażyna Durka) * Rozdział II * Społeczny odbiór gier komputerowych (Alina Maria Basak) * Rozdział III * Znaczenie gier komputerowych w rozwoju dziecka na progu szkoły (Wanda Grelowska) * CZĘŚĆ III * CYBERPRZEMOC - NOWYM ZAGROŻENIEM DZIECI I MŁODZIEŻY * Rozdział I * Przemoc i agresja w świecie nowoczesnych mediów (Renata Kowal) * Rozdział II * Agresja elektroniczna w ocenie uczniów Liceum Plastycznego w Płocku (Kinga Przybyszewska, Małgorzata Jagodzińska) * Rozdział III * Cyberprzemoc wśród nieletnich. Aspekt teoretyczny i empiryczny (Małgorzata Kołecka) * CZĘŚĆ IV * PATOLOGIE SPOŁECZNE W SIECI * Rozdział I * Patologie i zagrożenia w świecie wirtualnym (Sylwester Bębas) * Rozdział II * Cyberstalking. Podstawowe problemy prawnokarnej ochrony (Jerzy Plis) * Rozdział III * Cyberseks + wirtualny świat, prawdziwe cierpienie (Ks. Grzegorz Kudlak) * Rozdział IV * Dziecko w obliczu patologii świata wirtualnego (Antoni Kasprzycki) * Rozdział V * Śmierć w sieci. Modelowanie zachowań agresywnych w grach komputerowych i sieciowych (Mariusz Jędrzejko) * Rozdział VI * Elektroniczne uzależnienia współczesnej młodzieży (Janusz Ropski) * Rozdział VII * Edukacja e+learningowa w warunkach izolacji penitencjarnej (Krzysztof Linowski) * Rozdział VIII * Rola telewizji w zapobieganiu patologii społecznej. Granice autonomii i profesjonalnej ingerencji w emisję programów telewizyjnych, w opiniach studentów pedagogiki (Dorota Pstrąg, Józef Rejman) * Rozdział IX * Fonoholizm jako nowe uzależnienie wśród nastolatków (Irena Motow) * Rozdział X * Realizacja technologii edukacyjnych jako jeden ze sposobów poprzedzenia uzależnienia od czynników psychoaktywnych (Oleksandra Jankowycz)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 16942 (1 egz.)
Book
In basket
Bibiografia, netografia na stronach [369]-373. Indeks.
Dla specjalistów prowadzących szkolenia i działania rozwojowe metodą treningu grupowego.
Praca trenera nie zaczyna się z wejściem na salę szkoleniową i nie kończy po rozejściu się uczestników. Obejmuje także wiele aktywności odbywających się poza miejscem szkolenia. Justyna Matras i Rafał Żak, doświadczeni trenerzy biznesu, prezentują kompleksowy podręcznik pracy trenera, którego role i zadania opisują według autorskiego modelu ról. Czytelnik dowie się z tej książki, jak powinien pracować trener jako: Projektant Jak na podstawie diagnozy potrzeb formułować cele rozwojowe? Jak projektować ustrukturyzowane sesje szkoleniowe skutecznie wspierające realizację celów szkoleniowych i celów służebnych? Jak projektować autorskie narzędzia precyzyjnie dostosowane do potrzeb grupy i organizacji? Trener Jak wykorzystać narzędzia i sprawną komunikację, by zrealizować cele sesji szkoleniowych? Jak budować i podtrzymywać atmosferę pracy wspierającą grupowe uczenie się przez doświadczenie? W jaki sposób skutecznie reagować na zmieniające się potrzeby grupy? Facylitator Jak zapewnić konstruktywny i bezpieczny przebieg procesów grupowych? Jak wspierać grupy w rozumieniu procesów grupowych? W jaki sposób facylitować procesy komunikacji wewnątrzgrupowej ukierunkowanej na cel? Konsultant Jak diagnozować potrzeby szkoleniowe i pozaszkoleniowe osób, grup i organizacji na podstawie dowodów? Jak edukować i wspierać klienta w wyborze adekwatnych do potrzeb, etycznych i skutecznych rozwiązań rozwojowych? Jak prowadzić ewaluację procesów rozwojowych? Lider rozwoju Jak tworzyć i skutecznie realizować strategie rozwoju zasobów ludzkich w organizacjach? Jak projektować i rozwijać zintegrowane systemy zarządzania kompetencjami w organizacjach? Jak zarządzać złożonymi projektami i programami rozwojowymi w organizacji? Celem publikacji jest umożliwienie czytelnikom zdobycia lub poszerzenia kompetencji w zakresie prowadzenia działań rozwojowych. Autorzy dają wskazówki, jak kształtować współpracę z klientem usług rozwojowych od momentu dotarcia do niego do oceny efektów zrealizowanego projektu.
Wstęp * Podziękowania * 1. Zanim trener wejdzie w rolę * Model ról trenera * Szkolenia oparte na dowodach * Na czym polega EBT? * Jak stosować EBT? * Proces szkoleniowy * Psychologia uczenia się * Uczenie się * Społeczne uczenie się * Pamięć * Psychologia nauczania * Zasady uczenia się dorosłych * Cykl Kolba * Strefa komfortu * Koncepcje popularne choć wadliwe * Etyka zawodu trenera * 2. Trener w roli projektanta * Proces projektowania szkoleń * Punkt wyjścia * Potrzeby * Oczekiwania * Grupa * Ramy * Wyznaczanie celów szkoleniowych * Od rozumienia kompetencji do wyznaczania celów szkoleniowych * Kompetencje twarde i miękkie * Cele ogólne i szczegółowe * Źródła celów szkoleniowych * Formułowanie celów szkoleniowych * Błędy w określaniu celów szkolenia * Cele wspierające * Uczenie uczenia się * Motywowanie do uczenia się * Budowanie poczucia bezpieczeństwa * Integracja grupy * Utrzymywanie optymalnego poziomu energii * Energizery i inne * Dobór treści szkolenia * Struktura logiczna szkolenia * Struktura: model * Struktura: proces * Struktura: Level up * Struktura: drzewo decyzyjne * Struktura: trening-informacja zwrotna * Strukturyzowanie sesji szkoleniowych * Narzędzia realizacji celów szkoleniowych * Miniwykład * Runda * Studium przypadku * Dyskusja * Symulacja * Trening oparty na odgrywaniu ról * Gra szkoleniowa * Praca w grupach * Praca indywidualna * Grywalizacja/gamifikacja (Radosław Czahajda) * Grywalizacja, gryfikacja, gamifikacja * Zastosowania gamifikacji * Elementy gier * Tworzenie zgamifikowanego procesu rozwojowego * Rytuały szkoleniowe * Rytuały startu szkolenia i ich funkcja * Start drugiego (i każdego kolejnego) dnia * Rytuały końcowe * Poszerzanie czasu szkolenia, czyli działania przed i po * Działania przygotowawcze i wprowadzające * Kontynuacja procesu szkoleniowego * Projektowanie procesu ewaluacji * 3. Trener w roli trenera * Komunikacja trenerska * Kontraktowanie * Praca pytaniami * Przekazywanie instrukcji * Opowiadanie historii, czyli * storytelling * Udzielanie rozwojowej informacji zwrotnej * Przyjmowanie rozwojowej informacji zwrotnej * Reagowanie na pytania * Omawianie doświadczeń * Prowadzenie sesji szkoleniowych * Prowadzenie miniwykładów * Prowadzenie rund * Facylitowanie pracy w podgrupach * Moderowanie dyskusji * Prowadzenie symulacji * Prowadzenie gier szkoleniowych * Prowadzenie sesji opartych na odgrywaniu ról * Prowadzenie sesji opartych na pracy indywidualnej uczestników * Praca w parze trenerskiej * Korzyści * Przygotowanie * Role w parze trenerskiej * Przestrzeń * Komunikacja w parze * Przygotowanie do pracy w parze * Informacja zwrotna * Emisja głosu (Patrycja Obara) * Tu boli, tam uwiera * Od stóp do głów * Kilka prostych technik * Wiersz na rozgrzewkę * 4. Trener w roli facylitatora * Czym jest ten tajemniczy proces grupowy? * Struktura grupy * Model grupy * Misja, cele i sposoby działania * Normy * Role grupowe * Procesy grupowe * Dlaczego relacje w grupie są takie ważne? * Typologia relacji w grupie * Dynamika relacji w grupie * Realna integracja zespołów – model: bliskość/zasoby/odpowiedzialność * Bliskość * Zasoby * Odpowiedzialność * Przywództwo i podążanie * Nad i pod powierzchnią – Waterline Model * Opór * Systemowe rozumienie grupy * Model efektywności grupy * Proces facylitacji * Rama teoretyczna * Obserwacja * Wnioskowanie * Decyzja * Interwencja * Facylitacja sesji kreatywnych (Arkadiusz Matras) * Operacje poznawcze w procesie twórczym * Abstrahowanie * Dokonywanie skojarzeń * Rozumowanie przez analogię * Metaforyzowanie * Rozumowanie dedukcyjne * Transformowanie * Bariery w twórczym myśleniu * Zasady heurystyczne * Strategie heurystyczne * Struktura sesji kreatywnej * Facylitacja sesji Action Learning (Tomasz Janiak) * Czym jest Action * Learning? * Skąd się wziął Action Learning? * Do czego służy * Action Learning? * Na czym polega Action Learning? * Jak wygląda sesja Action Learning? * Jak wykorzystać elementy * Action Learning w pracy trenera? * Podsumowanie * Facylitacja pracy grupy – coaching grupowy i zespołowy (Rafał Szewczak) * Czym jest coaching grupowy, czym jest coaching zespołowy? * Co ze szkoleń, co z coachingu? * Coaching grupowy * Coaching zespołowy * Proces coachingu interwencyjnego * Coaching zorientowany na budowanie efektywności zespołu * Podsumowanie * 5. Trener w roli konsultanta * Szkoleniowy kwintet/sekstet/septet * Przyczyny prowadzenia działań rozwojowych * Trener w procesach zmiany (Tadeusz Reimus) * Dlaczego zarządzanie zmianą organizacyjną jest takie trudne? * Skąd pojawia się taka oporowa reakcja? * Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych * Na czym polega identyfikacja i analiza? * Mała i duża analiza potrzeb * Wnioski z procesu analizy potrzeb * Poziomy potrzeb organizacyjnych * Kryteria doboru metod * Proces identyfikacji i analizy potrzeb * Gromadzenie danych * Testy wiedzy * Development Center/Ocena 360 stopni * Mała analiza potrzeb * Ewaluacja projektów rozwojowych * Cele ewaluacji szkoleń * Kryteria doboru metod * Jak możemy mierzyć? * Model Kirkpatricka * Ocena wrażenia * Ocena efektów uczenia się * Ocena umiejętności * Ocena postaw * Ocena zachowań * Ocena wskaźników organizacyjnych * Zwrot z inwestycji * Liczenie ROI raz jeszcze, tym razem błędnie * Odpowiedzialność trenera za ewaluację * 6. Trener w roli lidera rozwoju * Metodyka ośrodka oceny * Proces ośrodka rozwoju * Model kompetencji * Narzędzia * Zasady doboru narzędzi * Kluczowi ludzie w procesie DC * Co to znaczy być dobrym asesorem? * Rozwojowa informacja zwrotna * Ocena 360 stopni * Cel badania * Profil ompetencji * Skale oceny * Perspektywy oceny * Matryca oceniających * Konfiguracja narzędzia * Komunikacja projektu * Raport i informacja zwrotna * Zintegrowany system zarządzania wiedzą * Czym jest zintegrowany system zarządzania wiedzą? * Komponent kompetencyjny * Komponent systemowy * Narzędzia wspierające * Programy rozwojowe w organizacjach * Programy rozwoju menedżerów * Rozwój talentów * Wdrażanie do pracy * Programy mentoringowe * Rozwój kompetencji trenerów * 7. Trener rozwija siebie i swój biznes * Czy to zawód dla Ciebie? * Kariera trenera * Rozwój kompetencji trenera * Role trenerskie * Kompetencje * Zadania * Metody rozwoju kompetencji trenera * Godziny, godziny, godziny * Szkoły trenerów * Szkolenia doskonalące trenerów * Metodyki i narzędzia * Podpatrywanie innych * Literatura * Społeczności trenerów * Superwizja * Superwizja w pracy trenera * Styl trenerski * Certyfikacja * Prowadzenie biznesu szkoleniowego * Jak wygląda rynek? * Docieranie do klienta * Zdobywanie klienta * Podwyższanie poziomu satysfakcji * Pielęgnowanie relacji * Bibliografia * Indeks rzeczowy * Współautorzy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. BP 331 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. 19574 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again