Sorting
Source
Katalog centralny
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Status
available
(2)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
Author
Czapliński Przemysław
(1)
English James F. (1958- )
(1)
Piwowarczyk Tomasz
(1)
Varbanova Lidia
(1)
Zaremba Łukasz (1983- )
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Kultura
(2)
Nagrody
(1)
Nagrody kulturalne
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Prestiż
(1)
Genre/Form
Podręczniki
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Kultura się Liczy!)
Tyt. oryg.: "The economy of prestige : prizes, awards, and the circulation of cultural value".
Bibliogr. s. 236-244. Indeks.
Orzeczenie jury "Oto najpiękniejsza książka roku" nie jest określeniem wartości, lecz jej wytworzeniem - jest przypisaniem wartości czemuś, co jej uprzednio nie miało, nie zaś odnalezieniem wartości, która przed werdyktem w dziele tkwiła. Nagroda to szczególna alchemia, przemieniająca różne substancje w złoto uznania. Książka Englisha temu właśnie jest poświęcona: wyjaśnieniu historycznie zmiennej nowoczesnej alchemii nagród.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 54796 (1 egz.)
Kaucja: 33,15 zł
Book
In basket
(Kultura się Liczy!)
Bibliogr. s. 542-561. Lit. polecana s. 581-583. Indeks.
Strategiczne zarządzanie w kulturze to pozycja, która (na konkretnych przykładach) odpowiada na pytanie, jak organizacje kulturalne powinny działać, jak planować kolejne kroki i jak się rozwijać, by realizować cele statutowe w sposób skuteczny i dążyć do osiagnięcia pozycji lidera.Książka jest pierwszym na naszym rynku podręcznikiem, oferującym bardzo dokładne, sprawdzone wzory działania każdemu, kto upatruje swej przyszłości w sektorze kultury.
1. Innowacje i przedsiębiorczość w sztuce * 1.1. Rodzaje organizacji w sektorze kultury i sztuki * 1.2. Organizacje artystyczne: zasoby, procesy i wyniki * 1.3. Innowacje w sztuce: kategorie innowacji * 1.4. Menedżerowie sztuki: profile i funkcje * 1.5. Przedsiębiorczość w sztuce * 1.6. Intraprzedsiębiorcze organizacje artystyczne: podstawowa charakterystyka * 1.7. Proces intraprzedsiębiorczości w organizacji artystycznej * 2. Zarządzanie strategiczne * 2.1. Zarządzanie i planowanie strategiczne: rozwój historyczny * 2.2. Zarządzanie strategiczne jako proces zarządzania zmianami w organizacjach artystycznych * 2.3. Etapy procesu zarządzania strategicznego * 2.4. Uzasadnienie dla realizacji zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych * 2.5. Na czym polega specyfika zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych? * 2.6. Przyczyny oporu przed wdrożeniem zarządzania strategicznego w organizacjach artystycznych * 2.7. Podstawowa terminologia zarządzania strategicznego * 3. Proces planowania strategicznego, metody i rodzaje planów * 3.1. Planowanie strategiczne: omówienie * 3.2. Zasady planowania strategicznego w sztuce * 3.3. Przygotowanie do planowania strategicznego * 3.4. Podejścia i metody w planowaniu strategicznym: czynnik ludzki * 3.5. Plan: omówienie * 3.6. Rodzaje planów * 3.7. Projekty i plany w sztuce * 3.8. Uzasadnienie i struktura planu strategicznego * 4. Myślenie strategiczne * 4.1. Znaczenie tożsamości organizacyjnej * 4.2. Wizja, misja i wartości organizacyjne * 4.3. Nazwa, logo i hasło organizacji * 4.4. Cele: trójwymiarowe ramy * 4.5. Jak wyznaczać cele SMART * 4.6. Przykład części planu strategicznego dotyczącej misji, wizji i celów * 4.7. Studium przypadku: Międzynarodowa Rada Muzeów (ICOM): strategia nawiązywania kontaktów w globalnej społeczności muzealnej * 4.8. Studium przypadku: INTERARTS (Barcelona, Hiszpania): podejście do zarządzania i planowania oparte na wiedzy * 5. Analiza strategiczna. Organizacja artystyczna i jej środowisko * 5.1. Analiza strategiczna: omówienie * 5.2. Rozumienie i analiza makrośrodowiska zewnętrznego * 5.3. Polityka kulturalna jako element środowiska zewnętrznego * 5.4. Rozumienie i analiza mikrośrodowiska zewnętrznego: analiza branży i rynku * 5.5. Rozumienie i analiza środowiska wewnętrznego * 5.6. Przygotowanie do określenia strategii: krytyczne czynniki sukcesu * 5.7. Przykład części planu strategicznego dotyczącej analizy SWOT * 5.8. Studium przypadku: Wisztynieckie Muzeum Historyczno-Ekologiczne (obwód kaliningradzki, Rosja): wspólna własność jako znaczący czynnik służący przełamaniu izolacji i osiągnięciu zrównoważonego rozwoju * 5.9. Studium przypadku: MT Space (region Waterloo, Kanada): angażowanie artystów i społeczności zróżnicowanych kulturowo * 6. Wybór strategii * 6.1. Czym jest strategia i dlaczego jest istotna * w sztuce? * 6.2. Klasyfikacja strategii * 6.3. Główne strategie organizacyjne * 6.4. Strategie integracji, współpracy i tworzenia sieci kontaktów * 6.5. Strategie produktowo/programowo-rynkowe * 6.6. Strategie konkurencyjne * 6.7. Ocena opcji i wybór strategii * 6.8. Przykład części planu strategicznego omawiającej "strategie: opcje i wybory" * 6.9. Studium przypadku: Teatr ODA (Prisztina, Kosowo): przewaga konkurencyjna i decyzje strategiczne * 6.10. Studium przypadku: Mongolska Rada Sztuki: strategia budowania potencjału na rzecz zachowania kultury i sztuki narodowej w czasach globalizacji * 7. Marketing, programy kreatywne i plan budowania bazy odbiorców * 7.1. Po co stosować marketing w organizacjach artystycznych? * 7.2. Strategiczne cele marketingowe * 7.3. Marketing cyfrowy * 7.4. Strategia rozwijania bazy odbiorców * 7.5. Badanie odbiorców * 7.6. Recepta na kompozycję marketingową: cztery "P" marketingu * 7.7. Tworzenie strony internetowej i zarządzanie nią * 7.8. Przykład części planu strategicznego dotyczącej "marketingu, kreatywnego programowania i planu budowania bazy odbiorców" * 7.9. Studium przypadku: Festiwal Exodos (Lubiana, Słowenia): jak uczynić współczesną sztukę dostępną * 7.10. Studium przypadku: Orkiestra Filharmonii Belgradzkiej (Belgrad, Serbia): rewitalizacja dzięki jakości artystycznej i etyce zarządzania * 8. Plan zarządzania zasobami ludzkimi * 8.1. System zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji artystycznej * 8.2. Struktury organizacyjne i regulacje wewnętrzne * 8.3. Analiza i ocena potencjału personelu: ludzie i stanowiska * 8.4. Znajdowanie właściwych ludzi na właściwe stanowiska: rekrutacja i etapy selekcji * 8.5. Inwestowanie w ludzi: motywacja, szkolenie i rozwój zawodowy * 8.6. Strategie zarządzania zasobami ludzkimi: omówienie * 8.7. Przykład części planu strategicznego dotyczącej zarządzania * zasobami ludzkimi * 8.8. Studium przypadku: Intercult (Sztokholm, Szwecja): szukanie zrównoważonej strategii w obszarze zasobów ludzkich w transgranicznym środowisku współpracy * 8.9. Studium przypadku: Framework (Toronto, Kanada): skuteczne zarządzań * strategiczne za pośrednictwem udostępniania i współpracy online * 9. Plan technologiczny i produkcyjny * 9.1. Orientacja terminologiczna * 9.2. Zasoby materiałowe, wyposażenie i informacje * 9.3. Procesy technologiczne i produkcyjne * w organizacjach artystycznych * 9.4. Zdolność produkcyjna * 9.5. Innowacje, badania i rozwój w sztuce * 9.6. Przykład części planu strategicznego dotyczącej * technologii i produkcji * 9.7. Studium przypadku: Caravansarai (Stambuł, Turcja): czynniki sukcesu i kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem w przestrzeni zarządzanej przez artystów * 9.8. Studium przypadku: Morał Fibers (Montreal, Kanada): marka etyczna pomaga społecznościom artystycznym w krajach rozwijających się * 1O. Plan finansowy i pozyskiwania funduszy * 10.1. Podstawy planowania finansowego * 10.2. Budżetowanie * 10.3. Główne źródła finansowania organizacji artystycznych * 10.4. Plan gromadzenia funduszy: omówienie * 10.5. Pozyskiwanie funduszy od fundacji: propozycja projektu * 10.6. Pozyskiwanie wsparcia sponsorów * 10.7. Gromadzenie funduszy poprzez imprezy charytatywne i indywidualne darowizny * 10.8. Proces księgowy: omówienie * 10.9. Podstawowe sprawozdanie finansowe * 10.10. Interpretowanie danych finansowych * 10.11. Przykład części planu strategicznego dotyczącej kwestii finansowych i pozyskiwania funduszy * 10.12. Studium przypadku: Birthmark on the Map (Nowosybirsk, Rosja): opowiadanie o wiejskich regionach Rosji. Lokalny branding w kontekście międzynarodowym * 10.13. Studium przypadku: Auditorium Parco delia Muska (Rzym, Włochy): możliwości i wyzwania w zarządzaniu dużym obiektem * 11. Realizacja, monitorowanie i refleksja strategiczna * 11.1. Realizacja i monitorowanie * 11.2. Wskaźniki wydajności * 11.3. Zarządzanie ryzykiem * 11.4. Praca z wolontariuszami * 11.5. Ocena końcowa * 11.6. Zrównoważone podejście do realizacji planu * 11.7. Komunikowanie wyników * 11.8. Studium przypadku: Centrum Nowych Inicjatyw w Kulturze i Sztuce Lokomotiva (Skopje, Macedonia): wkład we współpracę na rzecz zmian społeczno-kulturalnych w kraju * 11.9. Studium przypadku: MAXguide.org (Metro Vancouver, Kanada): strategia współpracy na rzecz upowszechniania sztuki i kultury w regionie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 00 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again