Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(9)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(5)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(2)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(10)
Autor
Covey Sean
(4)
Bortnowska Małgorzata
(2)
Curtis Stacy (1971- )
(2)
Rędzio Anna M
(2)
Covey Jane P
(1)
Covey John
(1)
Covey Sandra M
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Dawson Peg
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drozdowska Karolina (1985- )
(1)
Garibaldi Jose
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Guare Richard
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Jastrzębska-Krajewska Zuzanna
(1)
Kroszczyński Stanisław (tłumacz)
(1)
Larssen Erik Bertrand (1973- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
McGonigal Kelly (1977- )
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Morin Amy
(1)
Otocka Beata
(1)
Peale Norman Vincent (1898-1993)
(1)
Pilkey Dav (1966- )
(1)
Pilkey Dav (1966- ). Dog Man
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Rojek Katarzyna
(1)
Rola Beata
(1)
Turopolski Witold
(1)
Umińska Marta
(1)
Zielińska Ewa (pedagogika)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Rodzice
(3)
9-13 lat
(2)
Młodzież
(2)
14-17 lat
(1)
Kobieta
(1)
Małżeństwa
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(3)
Temat
Samorealizacja
(4)
Dzieci
(3)
Nawyki
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samowychowanie
(3)
Sukces
(3)
Szczęście
(3)
Interakcje społeczne
(2)
Jakość życia
(2)
Nastolatki
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Samopoznanie
(2)
Styl życia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Asertywność
(1)
Decyzje
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Humor
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Koty
(1)
Marketing
(1)
Małżeństwo
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Policja
(1)
Przyjaźń
(1)
Psy
(1)
Psychoterapia
(1)
Reklama
(1)
Samokontrola (psychol.)
(1)
Superbohaterowie
(1)
Trening koncentracji
(1)
Uczenie się
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wiara
(1)
Wybory życiowe
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzine
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Opowiadania i nowele
(2)
Komiks
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rozwój osobisty
(4)
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Styl życia, moda i uroda
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
U góry okładki: Ulubieni bohaterowie, więcej przykładów.
Ilustracje również na wyklejkach.
7 nowych i prostych historii, które nauczą dziecko dobrych nawyków. Przyjaciele z krainy Siedmiu Dębów wracają z nowymi przygodami! Ala przekona, że warto określić swój cel działania. Wandzia zwróci uwagę na współpracę z koleżankami i kolegami, a Igiełka podkreśli, jak ważne jest zadbanie o siebie. Witek z kolei przypomni, dlaczego nie zawsze warto porównywać się z innymi. "7 nawyków szczęśliwego dziecka. Nowe historie" to jeszcze więcej zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżą rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1. (dostępność ok. 30.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19749 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aby twój związek zawsze był na pierwszym miejscu.W dzisiejszym świecie samo pragnienie stworzenia silnego, trwałego związku i rodziny nie wystarczy. Potrzebujemy nowego nastawienia i dodatkowych narzędzi, aby sprostać rozmaitym życiowym wyzwaniom. Ponadczasowe i sprawdzone w wielu dziedzinach 7 nawyków to gotowy program na udane małżeńskie i rodzinne życie. Trzeba jednak wiedzieć, jak go realizować. W tej książce Stephen R. Covey z żoną Sandrą oraz jego brat John z żoną Jane dzielą się z nami osobistymi historiami na temat tego, jak stosować te zasady na co dzień i jak pomogły im one przetrwać trudne chwile i uporać się z małżeńskimi kłopotami. Wyjaśniają, co to znaczy zaczynać z wizją celu i myśleć w kategoriach wygrana-wygrana. Podkreślają, jak ważna jest empatyczna komunikacja, twórcza współpraca i "ostrzenie piły", czyli odpoczynek i regeneracja. Ich pragmatyzm, ciepły humor i rodzinne anegdoty sprawią, że 7 nawyków szczęśliwego małżeństwa nie tylko umocni wasz związek, ale też wywoła uśmiech na twarzach.Doktor John Covey jest dyrektorem i współzałożycielem oddziału doradztwa rodzinnego organizacji FranklinCovey Company, w której był przez wiele lat starszym konsultantem.Jane P. Covey jest doświadczoną mówczynią motywacyjną i edukatorką, jak również współautorką książki The Proactive Family Guidebook i autorką licznych artykułów na temat relacji rodzice-dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21624 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The 7 habits of highly effective teens.
Bibliografia na stronach 346-347. Indeks.
Nastolatku! Oto siedem nawyków, dzięki którym będziesz mógł przezwyciężyć wszelkie trudności.Chodzisz do szkoły, grasz w piłkę, spotykasz się z przyjaciółmi, bawisz się na koncertach?Robisz to, co zazwyczaj robią nastolatki na całym świecie. Jednak nie wszystko jest takie proste. Czasami wali się cały twój świat i nie wiesz, co robić dalej.Ale nie przejmuj się! Książka Seana Coveya przedstawia najważniejsze problemy, z jakimi musisz sobie poradzić, oraz siedem nawyków, dzięki którym będziesz mógł przezwyciężyć wszelkie trudności.Dowiesz się, jak być asertywnym, by oprzeć się presji otoczenia, jak zaprzyjaźnić się z rodzicami, nawiązywać nowe przyjaźnie, osiągać stawiane sobie cele. Autor rzeczowo, a zarazem z dużym humorem radzi i podpowiada, jak w prosty sposób, wykorzystując swoje możliwości, poprawić relacje z rówieśnikami, podnieść jakość swego życia i zyskać akceptację otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
7 nawyków skutecznego nastolatka : obowiązkowy przewodnik dla młodzieży / Sean Covey ; przełożyła Anna Rędzio. - Wydanie III zmienione (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2019. - 355, [3] strony : ilustracje ; 22 cm.
Tytuł oryginału: The 7 habits of highly effective teens.
Bibliografia, netografia na stronach [342]-347. Indeks.
Nowe wydanie "7 nawyków skutecznego nastolatka", uaktualnione na potrzeby ery Internetu. Chodzisz do szkoły, grasz w piłkę, spotykasz się z przyjaciółmi, bawisz się na koncertach... Robisz to, co zazwyczaj robią nastolatki na całym świecie. Jednak nie wszystko jest takie proste. Czasami wali się cały twój świat i nie wiesz, co robić dalej. Ale nie przejmuj się! Książka Seana Coveya przedstawia najważniejsze problemy, z jakimi musisz sobie poradzić, oraz siedem nawyków, dzięki którym będziesz mógł przezwyciężyć wszelkie trudności. Dowiesz się, jak być asertywnym, by oprzeć się presji otoczenia, jak zaprzyjaźnić się z rodzicami, nawiązywać nowe przyjaźnie, osiągać stawiane sobie cele. Autor rzeczowo, a zarazem z dużym humorem radzi i podpowiada, jak w prosty sposób, wykorzystując swoje możliwości, poprawić relacje z rówieśnikami, podnieść jakość swego życia i zyskać akceptację otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
7 nowych i prostych historii, które nauczą dziecko dobrych nawyków. Przyjaciele z krainy Siedmiu Dębów wracają z nowymi przygodami! Ala przekona, że warto określić swój cel działania. Wandzia zwróci uwagę na współpracę z koleżankami i kolegami, a Igiełka podkreśli, jak ważne jest zadbanie o siebie. Witek przypomni, dlaczego nie zawsze warto porównywać się z innymi. "7 nawyków szczęśliwego dziecka. Nowe historie" to jeszcze więcej zabawnych i pięknie zilustrowanych opowiadań, które przybliżą rodzicom i dzieciom metodę 7 nawyków skutecznego działania. Bohaterowie każdego opowiadania uczą się jednego z dobrych nawyków. Dzięki temu dzieci poznają 7 prostych kroków, które pomogą im mądrze planować czas na naukę i odpoczynek, być dobrymi przyjaciółmi i lubianymi kolegami, radzić sobie, gdy pojawiają się kłopoty, i nie poddawać się presji grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Daj z siebie wszystko przez jeden tydzień i odmień swoje życie na zawsze! Moim celem było stworzenie cywilnego wariantu wojskowego hell weeku. Piekielnego tygodnia, który może sobie urządzić każdy, niezależnie od tego, czym się zajmuje. Chodzi o to, byś robił to wszystko, co robisz zazwyczaj, tyle tylko, że o wiele lepiej. Piekielny tydzień trenera mentalnego Erika Bertranda Larssena to drobiazgowy, rozpisany na poszczególne dni plan pokazujący, jak można zatrzymać się w codziennej gonitwie i wyjść ze strefy komfortu, wyłamać się z rutyny, sięgnąć po coś więcej. Program polega między innymi na znalezieniu właściwego punktu skupienia, planowaniu zadań i odpowiedniej mobilizacji niezbędnej do ich wykonania. Jeśli w ciągu jednego tygodnia będziesz dawał z siebie wszystko we wszystkich aspektach życia, odkryjesz, że stać Cię na o wiele więcej, niż początkowo myślałeś, i wypracujesz nowe, lepsze nawyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18776 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dog Man / Dav Pilkey ; [7])
Na stronie tytułowej: Wydawnictwo Domek na Drzewie z dumą prezentuje.
Stanowi część 7. cyklu, część 1. pt.: Dog Man, część 2. pt.: Dog Man: bierz go!, część 3. pt. Dog Man: opowieść o dwóch kotach, część 4. pt.: Dog Man i Superkot, część 5. pt.: Dog Man: władca pcheł, część 6. pt.: Dog Man: mały kieł.
W książce także pseudonimy autora: George Beard i Harold Hutchins.
Na stronie redakcyjnej wyłącznie błędny numer ISBN.
Wiek 4-104, 105, 106...
SuperKumple wyłażą ze skóry, by pomóc DogManowi wyzbyć się złych nawyków. Gdy jego obsesje przeistaczają się w lęki, nagle pojawia się całkiem nowy straszliwy wróg! Tymczasem po wyjściu z więzienia Kot Pet za sprawą Małego Peta zaczyna nowe życie, jednak gdy z otchłani dziejów wyłania się ojciec Peta a dziadek Małego Peta, Pet musi stawić czoło zaszłościom, by zrozumieć, czym jest naprawdę dobra zmiana (i to na lepsze)!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
(dostępność ok. 22.05.2024)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The power of positive thinking".
Pisząc tę książkę miałem wytyczony cel - starać się dopomóc ludziom odnaleźć sens życia, sprawić by dane im było spędzać je godnie, szczęśliwie, nie trwoniąc danego nam czasu Norman V. Peale W książce tej znajdziesz porady i podpowiedzi: -jak przestać się zamartwiać, - co robić, aby ludzie Cię szanowali i po prostu lubili, - jak "naładować" życie energią, aby stać się człowiekiem żywotnym i inicjatywnym, móc realizować swoje ambicje, ziszczać nadzieje, - jak uwierzyć w siebie i we wszystko, co robisz, - jak wypełniać organizm mocą, zyskując pewność siebie poprzez zastosowanie prostych, sprawdzonych zasad i metod, - jak dopuszczać do siebie wyłącznie dobre myśli. Bez względu na tempo życia miej nad nim kontrolę i staraj się być zrelaksowanym. Wiara w siebie samego sprawi, że wszystko, czego doświadczysz, będzie po twojej myśli.
Przedmowa * Wstęp * 1. Uwierz w siebie * 2. Spokojny umysł źródłem siły * 3. Skąd brać niespożytą energię * 4. Wypróbuj siłę modlitwy * 5. Jak tworzyć własne szczęście * 6. Człowieku, nie irytuj się * 7. Spodziewaj się najlepszego, a przyjdzie * 8. Nie wierzę w porażki * 9. Jak przełamać nawyk denerwowania się * 10. Moc rozwiązywania osobistych problemów * 11. Jak posługiwać się wiarą w leczeniu * 12. Recepta na zdrowie, gdy słabną siły witalne * 13. Napływ nowych myśli może cię odmienić * 14. Odprężenie: siła bez wysiłku * 15. Co zrobić, żeby ludzie cię lubili * 16. Recepta na ból serca * 17. Jak czerpać z Najwyższej Mocy * Posłowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Bibliografia na stronach [366]-373. Indeks.
Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole. "Zdolne, ale rozkojarzone" dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Peg Dawson i Richard Guare pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych "umiejętności wykonawczych" - podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę, - a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.
Wprowadzenie * CZĘŚĆ I. CO SPRAWIA, ŻE TWOJE DZIECKO JEST ZDOLNE, ALE ROZKOJARZONE * 1. Dlaczego takie zdolne dziecko jest tak rozkojarzone? * 2. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka * 3. Jakie znaczenie mają twoje własne mocne i słabe umiejętności poznawcze * 4. Dopasowanie zadania do dziecka * CZEŚĆ II. PODSTAWY UDANYCH INTERWENCJI * 5. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u dziecka * 6. Jak modyfikować otoczenie * 7. Jak uczyć umiejętności wykonawczych * 8. Jak motywować dziecko do uczenia się i używania umiejętności wykonawczych * CZĘŚĆ III. JAK TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ * 9. Ogólny plan działania * 10. Gotowe plany uczenie codziennych czynności * 11. Jak zwiększyć umiejętność hamowania reakcji * 12. Jak poprawić pamięć roboczą * 13. Jak zwiększyć kontrolę emocjonalną * 14. Jak podnieść umiejętność utrzymywania uwagi * 15. Jak uczyć umiejętności rozpoczynania zdań * 16. Jak zwiększyć umiejętność planowania i ustalania priorytetów * 17. Jak poprawić organizację * 18. Jak uczyć umiejętności zarządzania czasem * 19. Jak pobudzać elastyczność * 20. Jak zaszczepić wytrwałość w dążeniu do celu * 21. Jak kształtować umiejętność metapoznania * 22. Gdy twoje działania nie wystarczą * 23. Współpraca ze szkołą * 23. Co przez tobą? * Pomoce dydaktyczne * O autorach * Indeks
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18832, 16221 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Sensus)
Bibliografia przy rozdziałach.
Co zrobić, gdy Twoim największym wrogiem jesteś. Ty? Zanim sięgniesz po tę książkę, zastanów się: ile razy w życiu udało Ci się storpedować własne ambitne plany? Nadal jesz za dużo słodyczy, chociaż codziennie obiecujesz sobie: "Od jutra to rzucam"? Wciąż palisz, mimo że wiesz, jakie to dla Ciebie szkodliwe? Nie uczęszczasz na kurs angielskiego, choć w pełni rozumiesz, że zamykasz przed sobą drogę do awansu? Wiesz, dlaczego robisz sobie krzywdę? Brakuje Ci siły woli, prawda? Wszyscy mamy ten problem — w mniejszym bądź większym stopniu. Wiemy, że powinniśmy kontrolować w zasadzie każdą dziedzinę swojego życia: począwszy od tego, co jemy, a skończywszy na tym, co robimy, mówimy, kupujemy. A jednak poddajemy się i nie doprowadzamy spraw do takiego finału, jakiego byśmy pragnęli. Ta książka powstała w oparciu o kurs pod tytułem The Science of Willpower, odbywający się w ramach programu kształcenia ustawicznego na Uniwersytecie Stanforda. Na ten kurs Kelly McGonigal zaprasza wszystkich chętnych i z roku na rok uczestniczy w nim coraz więcej słuchaczy. Poznają oni wyniki najnowszych badań naukowych dotyczących samokontroli w takich dziedzinach, jak psychologia, ekonomia, neurologia, medycyna. Kurs uczy, jak uwalniać się od dotychczasowych nawyków i kształtować zdrowe przyzwyczajenia, jak pokonywać skłonność do odkładania wszystkiego na później, jak rozwijać umiejętność koncentracji, jak zarządzać stresem; pozwala także zrozumieć, dlaczego ulegamy pokusom, i odkryć, jak można się im opierać. Poza treściami przekazywanymi kursantom niniejsza książka zawiera najciekawsze badania i ćwiczenia praktyczne, wykorzystywane w ramach zajęć, a także najnowsze odkrycia i mądre spostrzeżenia setek uczestników szkolenia.
Wprowadzenie. Poznaj nowy wymiar siły woli * 1. "Chcę", "nie chcę", "pragnę". Czym jest siła woli i dlaczego ma tak duże znaczenie * 2. Siła woli jako instynkt. Zdolność rezygnacji z sernika leży w naszej naturze * 3. Kiedy zabraknie sił. Podobieństwo między samokontrolą a mięśniem * 4. Pozwolenie na grzeszenie. Dlaczego dobre uczynki stają się przyzwoleniem na złe postępowanie * 5. Wielkie oszustwo mózgu. Dlaczego mylimy pożądanie ze szczęściem * 6. "Do diabła z tym". Dlaczego złe samopoczucie bywa przyczyną kapitulacji * 7. Dlaczego kupczymy własną przyszłością. Ekonomia natychmiastowej gratyfikacji * 8. Uwaga, zarazki! Dlaczego siła woli jest zakaźna * 9. Nie czytaj tego rozdziału! Granice siły "nie chcę" * 10. Kilka refleksji na koniec książki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19312 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-157.
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach - propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.Książka Dorośli reklamują, dzieci kupują opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań. Przedstawiono w niej:- kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów);- działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.);- pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży;- praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji.dr hab., prof. UW, Dominika MaisonDzięki książkom takim jak ta możliwy jest - choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron - konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym.dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
ROZDZIAŁ 1 * ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY * 1.1. Nowe technologie i nowe media * 1.2. Zmiany na rynku zabawek * 1.3. Rola dorosłych * ROZDZIAŁ 2 * MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY * 2.1. Rynek pierwotny * 2.2. Rynek wpływowy * 2.3. Rynek przyszły * ROZDZIAŁ 3 * ROZWÓJ KONSUMENTÓW, CZYLI O ZMIANACH POSTĘPUJĄCYCH Z WIEKIEM * 3.1. Prawidłowości rozwoju dzieci * 3.2. Rozwój współczesnych nastolatków * ROZDZIAŁ 4 * SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIĆ ZAKUPY * 4.1. Wpływ rodziny * 4.2. Rola rówieśników * 4.3. Oddziaływania mass mediów * 4.4. Rodzice, rówieśnicy, media i...-zasada synergii * ROZDZIAŁ 5 * REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA * 5.1. Podstawy marketingu mix * 5.2. Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym * 5.2.1. Marketing szeptany * 5.2.2. Peer-to-peerpromotions * 5.2.3. Marketing wirusowy * 5.2.4. Trendsetting * 5.2.5. Kluby nastolatków * 5.2.6. Wirtualne społeczności * 5.2.7. Reklamorozrywka * 5.2.8. Productplacement w filmach i grach komputerowych * 5.2.9. Marketing zintegrowany i sieciowy * 5.3. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne * ROZDZIAŁ 6 * REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH * 6.1. Dzieci jako odbiorcy reklam * 6.2. Młodzież jako odbiorcy reklam * 6.3. Dzieci w reklamie * ROZDZIAŁ 7 * SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM * 7.1. Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy * 7.1.1. Dostarczanie rozrywki * 7.1.2. Wspieranie twóczości * 7.1.3. Inspiracja folkloru dziecięcego * 7.1.4. Edukacja konsumencka i nie tylko * 7.1.5. Promowanie zdrowego stylu życia * 7.1.6. Rozumienie zachowań i norm społecznych * 7.1.7. Źródło wartości estetycznych * 7.2. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy * 7.2.1. Postawa materialistyczna * 7.2.2. Prokonsumpcyjny model życia * 7.2.3. Konflikt z rozdzicami * 7.2.4. Zagrożenie samooceny * 7.2.5. Niezdrowe nawyki żywieniowe * 7.2.6. Poczucie bycia oszukanym * 7.2.7. Deprecjacja języka * 7.2.8. Utrwalanie stereotypów * 7.2.9. Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu * 7.2.10. Modelowanie zachowań anty socjalnych * 7.2.11. Wzorce zachowań autodestruktywnych * ROZDZIAŁ 8 * CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ * 8.1. Marketerzy * 8.2. Organizacje rządowe i pożytku publicznego * 8.3. Środowisko szkolne * 8.4. Rodzice i opiekunowie * ROZDZIAŁ 9 * INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ * 9.1. Prawo * 9.2. Branża * 9.3. Społeczeństwo * 9.4. Szkoła * 9.5. Rodzina
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53033 (1 egz.)
Kaucja: 23,49 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 311-[320].
Wobec tej książki nie da się przejść obojętnie! Przenika naturę kobiecą na wskroś - pokazuje siłę kobiet i pułapki, w jakie wpadamy. Odsłania nasze słabości, opisuje myśli, które oplatają nas jak sieć, nie pozwalając na szczęście i spełnienie. Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób twoje myśli, emocje i zachowania zmieniają widzenie świata i ludzi, to masz przed sobą najlepszy tekst, jaki ostatnio na ten temat przeczytałam! Nie ma tutaj iluzji sukcesu ani płytkich obietnic czy zaklęć, które miałyby wszystko zmienić. Jest doświadczenie mądrej kobiety i rzeczowe spojrzenie kobiety na kobietę. Widzisz ją codziennie w lustrze i próbujesz krytykować lub kontrolować. Daruj sobie! Po prostu przeczytaj tę książkę, puść do siebie oko i zacznij cieszyć się każdym dniem. [PAULINA SMASZCZ-KURZAJEWSKA, mentorka, doradczyni biznesowa, mama] Mam w życiu złotą zasadę, by odcinać się emocjonalnie od negatywnych sytuacji i ludzi. Nie przypuszczałam nawet, że podświadomie robię dla siebie najlepszą rzecz na świecie. A skąd o tym wiem? Z książki Amy Morin! To przełomowa pozycja, którą powinna przeczytać każda z nas. Jeśli potrzebujesz psychicznego turbodoładowania, wzmocnienia poczucia własnej wartości, nie chcesz się poddać medialnej obsesji na punkcie wiecznej młodości i pięknego wyglądu, a nade wszystko chciałabyś być szczęśliwą i spełnioną kobietą - to książka dla ciebie. [MAŁGORZATA TINC, autorka bloga "Lady Margot"] Jeśli wątpisz w swoje możliwości, zamartwiasz się rzeczami, na które nie masz wpływu, boisz się ruszyć z miejsca, a perfekcjonizm nie daje ci żyć - koniecznie przeczytaj tę książkę! To pełen nadziei i mądrości list do kobiet. Autorka zachęca nas do działania, udzielając rad, które nie są oderwane od rzeczywistości. Wyjaśnia, że pozbycie się złych przyzwyczajeń i budowanie zdrowych nawyków wymaga czasu i pracy. Jej wskazówki pomogą kobietom odkryć wewnętrzną moc i wzmocnić psychiczną siłę, dzięki czemu rozwiną skrzydła i będą cieszyć się życiem. W trakcie lektury przez cały czas towarzyszyło mi wrażenie, że Amy Morin pisze o mnie i dla mnie. [ANITA JELEŁ, autorka bloga "Jelenka"]
1. NIE PORÓWNUJ SIĘ Z INNYMI * 2. NIE STARAJ SIĘ BYĆ PERFEKCJONISTKĄ * 3. NIE STAWIAJ ZNAKU RÓWNOŚCI MIĘDZY BEZBRONNOŚCIĄ A SŁABOŚCIĄ * 4. NIE POZWÓL, BY ZWĄTPIENIE W SIEBIE POKRZYŻOWAŁO TWOJE PLANY * 5. NIE WAŁKUJ WSZYSTKIEGO W NIESKOŁCZONOŚĆ * 6. NIE UNIKAJ TRUDNYCH WYZWAŁ * 7. NIE BÓJ SIĘ ŁAMAĆ ZASAD * 8. NIE PONIŻAJ INNYCH, ŻEBY POPRAWIĆ SOBIE NASTRÓJ * 9. NIE DAWAJ SIĘ INNYM OGRANICZAĆ * 10. NIE OBWINIAJ SIĘ, GDY COŚ CI SIĘ NIE UDA * 11. NIE BÓJ SIĘ ODEZWAĆ * 12. NIE BÓJ SIĘ WYKREOWAĆ SIEBIE OD NOWA * 13. NIE BÓJ SIĘ SWOICH SUKCESÓW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej. Do kształcenia na odległość parę lat temu przygotowała 10 godzin wykładów, które za zgodą władz uczelni - Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Warszawie (obecnie im. Janusza Korczaka) - wykorzystała w tej publikacji. Zostały one wchłonięte przez rozdziały książki, ale już jako treści mocno rozszerzone, zmienione i zaktualizowane.W prezentowanym podręczniku pokazano wiedzę opartą zarówno na własnych doświadczeniach dydaktycznych autorki, jak i na bogatej literaturze przedmiotu. Omówiono w niej pracę z tekstami literackimi i z dziełami sztuki (muzyki, plastyki) różnymi metodami: pozawerbalnymi, a także werbalno-czynnościowymi, opartymi częściowo na analizie strukturalnej, oraz metodami aktywizującymi.Autorka uważa, że metodyka edukacji wczesnoszkolnej uwzględniająca kształcenie literackie oparte na stosowaniu metod werbalno-czynnościowych, zadaniowych i metod aktywizujących znalazła już swoje miejsce w dydaktyce. Nie należy tego zaprzepaszczać.W zakresie kształcenia językowego wykorzystuje tradycyjne metodyki, w których kładzie się nacisk na ćwiczenia służące rozwijaniu sprawności językowej ucznia różnymi formami zadań.Autorka ma jednak świadomość, że kształcenie przede wszystkim techniki czytania i pisania obecnie już nie wystarcza do rozwinięcia indywidualnej, bogatej pod względem słownictwa i kreatywnej mowy oraz umiejętności poprawnego, ale i twórczego pisania. Ćwiczenia, które mają utrwalać materiał i kształcić głównie nawyki, mogą stanowić bazę czynności nauczyciela przede wszystkim na początku nauki dziecka, a z czasem powinny się stać tylko ćwiczeniami pomocniczymi, służącymi opanowaniu nowego materiału.W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
Część I. Kształcenie językowe * * * Rozdział I. Edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanegoá á15 * 1. Podstawy filozoficzne i pedagogiczne edukacji wczesnoszkolnejá á15 * 2. Kompetencje kluczoweá á26 * 3. Zasady integracjiá á31 * Bibliografiaá á38 * * * Rozdział II. Planowanie pracy dydaktycznejá á41 * 1. Dokumenty programowe związane z prawem oświatowym: podstawa programowa, programy nauczania, podręcznikiá á41 * 2. Dokumenty nauczycielaá á52 * 2.1. Plan metodyczny (konspekt, scenariusz, struktura lekcji)á á52 * 2.2. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału, plan wynikowy)á á57 * 3. Cele dydaktyczneá á57 * Bibliografiaá á60 * * * Rozdział III. Metodyka nauki czytania i pisaniaá á63 * 1. Metody wprowadzania głoski i literyá á63 * 1.1. Metody syntetyczneá á65 * 1.2. Metody analityczneá á68 * 2. Etapy wprowadzania głoski i literyá á70 * 2.1. Pisanie nowej literyá á71 * 3. Nauka czytania i pisania dwuznaków: sz, cz, ch, rz, dz, dżá á74 * 4. Formy czytaniaá á76 * 4.1. Uwagi praktyczneá á79 * 5. Przykłady ćwiczeńá á80 * Bibliografiaá á86 * * * Rozdział IV. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu jako przygotowanie * do tworzenia tekstówá á89 * 1. Przygotowanie do pracy z lekturąá á89 * 2. Rodzaje ćwiczeń słownikowychá á91 * 3. Ćwiczenia syntaktyczne – praca nad budową zdaniaá á94 * 4. Pisma użytkowe: list, zaproszenie, życzenia, telegram, dziennik, * pamiętniká á97 * 4.1. Listá á97 * 4.2. Zaproszenieá á98 * 4.3. Życzeniaá á98 * 4.4. Telegramá áá99 * 4.5. Dziennik, pamiętniká áá99 * 5. Formy podawcze: opowiadanie, opis, sprawozdanie, kronika, streszczenie, opis postaci, rozprawkaá á100 * 5.1. Opowiadanieá á100 * 5.2. Opisá á104 * 5.3. Sprawozdanie i kronika (notatka kronikarska)á á105 * 5.4. Streszczenieá á106 * 5.5. Opis postaciá á106 * 5.6. Rozprawkaá á107 * 6. Ćwiczenia w redagowaniu tekstówá á107 * Bibliografiaá á110 * * * Rozdział V. Gramatyka a program kształcenia językowego * w edukacji klas I–IIIá á113 * 1. Zagadnienia gramatyczne w edukacji wczesnoszkolnejá á113 * 2. Nowe podejście do gramatyki * (kształcenie języka w świetle teorii aktów mowy)á á114 * 3. Kształtowanie pojęcia zdaniaá á116 * 4. Kształtowanie pojęcia wyrazuá á118 * 5. Ćwiczenia przygotowujące do rozróżniania części mowyá á119 * 5.1. Rzeczowniká á119 * 5.2. Przyimeká á120 * 5.3. Przymiotniká á120 * 5.4. Stopniowanie przymiotnikówá á122 * 5.5. Czasowniká á123 * 5.6. Przysłóweká á124 * 5.7. Liczebniká á124 * 5.8. Równoważnik zdaniaá á125 * Bibliografiaá á126 * * * Rozdział VI. Atrakcyjna ortografiaá á127 * 1. Koncepcja nauczania ortografii w klasach I–IIIá á127 * 2. Treści nauczaniaá á127 * 3. Zasady nauczania ortografiiá á129 * 4. Metody nauczania ortografiiá á130 * 5. Formy sprawdzania umiejętności poprawnego pisaniaá á130 * 6. Pisownia spółgłosek miękkichá á132 * 6.1. Wiedza dla studenta i nauczycielaá á132 * 6.2. Błędy uczniowskieá á133 * 6.3. Jak uczyć pisowni spółgłosek miękkich?á á133 * 7. Atrakcyjne ćwiczenia ortograficzneá á136 * 7.1. Eliminatki tekstoweá á136 * 7.2. Zakreślanie wyrazówá á136 * 7.3. Ortograficzny bałwaneká á137 * 7.4. Podsumowanieá á138 * Bibliografiaá á138 * Część II. Kształcenie literackie * * * Rozdział I. Współczesne lektury w edukacji wczesnoszkolnejá á143 * 1. Baśń – jej poznawcze i wychowawcze waloryá á143 * 2. Tabu w literaturze dla dzieci i nowe lekturyá á147 * 3. Metodologie i wynikająca z nich metodykaá á154 * 3.1. Strukturalizmá á154 * 3.2. Hermeneutykaá á160 * 4. Klasyfikacja metod pracy z literaturąá á167 * Bibliografiaá á168 * Rozdział II. Metodyka pracy z tekstem literackim – model strukturalistycznyá á171 * 1. Praca z poezją metodami werbalno-czynnościowymi/zadaniowymi Charakterystyka metodyá á171 * 2. Propozycja pracy metodą werbalną według Wiesławy Żuchowskiejá á173 * 3. Praca z wierszami Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Danuty Wawiłow, Doroty Gellnerá á176 * 3.1. Analiza wiersza Juliana Tuwima Lokomotywaá á176 * 3.2. Praca z innymi wierszami Danuty Wawiłowá á189 * 4. Przykłady zastosowania metod werbalnych w pracy z poezją Anny Kamieńskiejá á197 * 4.1. Metoda ukonkretnienia metaforyá á198 * 4.2. Metoda substytucjiá á199 * 5. Praca z prozą metodami werbalnymiá á201 * Bibliografiaá á206 * Rozdział III. Metody pozawerbalne – przekład intersemiotycznyá á209 * 1. Interpretacje wierszy metodą ekspresywnego wykonania utworówá á209 * 2. Ukonkretnianie metafory w zabawie ruchowejá á213 * Bibliografiaá á218 * Rozdział IV. Metody aktywizujące – model hermeneutycznyá á221 * 1. Klasyfikacja i omówienie metodá á221 * 2. Przykłady zastosowań metod aktywizującychá á223 * 2.1. Typy dyskusjiá á223 * 2.2. Techniki dyskusjiá á224 * 3. Metody eksponujące: słuchowisko, komiks, film, dramaá á236 * 3.1. Słuchowisko radiowe jako forma artystycznaá á236 * 3.2. Komiks i inne formy pracy z wykorzystaniem multimediówá á238 * 3.3. Filmá á240 * 3.4. Pokaz połączony z przeżyciemá á240 * 3.5. Dramaá á240 * 4. Metody programowane – z użyciem komputera, maszyny dydaktycznej, * podręcznika programowanegoá á253 * 5. Metody praktyczneá á254 * 5.1. Podsumowanieá á256 * 6. Przykłady pracy z literaturą dla dzieci metodami aktywizującymiá á257 * Bibliografiaá á265 * * * Rozdział V. Ewaluacjaá á269 * 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnejá á269 * 2. Przykłady metod ewaluacyjnychá á273 * 2.1. Kosz i walizeczkaá á273 * 2.2. Rybi szkieletá á273 * Zakończenieá á274 * Bibliografiaá á274 * * * Aneksá á277 * Natalia Leszkiewicz. Książka obrazkowa dla dzieci – refleksje o jakości treści obrazkaá á279 * * * Bibliografiaá á283 * Olga Tuszyńska. Integracja języka polskiego z matematyką metodą dramyá á285 * Bibliografiaá á287 * Paulina Pająk. Współczesne formy zabawy w edukacji wczesnoszkolnejá á289 * Bibliografiaá á294 * Monika Szubierajska. Jakie metody aktywizujące najbardziej rozwijają kreatywność poznawczą dziecka. Zareklamuj kilka z nich, uzasadniając wybór (teatrzyk, słuchowisko, komiks)á á295 * Bibliografiaá á299 * * *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 342-352.
Inspiracją dla powstania tego podręcznika stała się opublikowana w 2012 roku książka Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć. Od czasu jej wydania w wychowaniu maluchów wiele się zmieniło na dobre i na złe. Niektóre z tych zmian są tak ważne, że wymagają omówienia, aby uchronić dorosłych przed poważnymi błędami wychowawczymi. Publikacja ta, bazując na najnowszej wiedzy o rozwoju psychoruchowym i wychowaniu dzieci, rozszerza kompetencje rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach o treści, które pozwolą im skutecznie i efektywnie wspierać małe dzieci w rozwoju. Jest to kompendium wiedzy zawierające przykłady, ilustracje, konkretne i praktyczne wskazówki działań dotyczących różnych aspektów rozwoju dzieci oraz możliwości jego stymulowania. Do czasu ukazania się tej pozycji brakowało na rynku książki w całości poświęconej wspomaganiu rozwoju psychoruchowego i wychowywaniu małych dzieci w żłobkach i klubach dziecięcych. W podręczniku tym przyjęto konwencję dwupoziomowego omawiania problemów, stosowaną we wcześniejszych książkach, które ukazały się w tej serii. Dzięki temu tekst zasadniczy kolejnych rozdziałów jest stosunkowo łatwy w studiowaniu, gdyż trudniejsze komentarze psychologiczne i pedagogiczne są przeniesione do przypisów ze wskazaniem publikacji, w których znajdują się informacje zawierające szersze omówienie analizowanych problemów. ***Z recenzji naukowej dr. hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ:[.] Stwierdzam, że ze względu na poruszaną problematykę, jej wagę i aktualność dla rozwoju współczesnej pedagogiki dziecka publikacja książki "Wspomaganie rozwoju i wychowywanie małych dzieci. Podręcznik dla rodziców, opiekunów w żłobkach i nauczycieli w przedszkolach" jest w pełni pożądana i uzasadniona. Wniesie ona niezaprzeczalnie duży wkład w rozwój zarówno praktyki, jak i teorii opieki i edukacji dziecka, ze względu na niewątpliwe walory pogłębionej analizy problemów pedagogicznych.
Wstęp 11 * Część pierwsza * Instytucjonalne formy opieki i edukacji dzieci w Polsce: żłobki i kluby dziecięce, * dzienni opiekunowie i nianie oraz placówki wychowania przedszkolnego * 1.O żtobkach i klubach dziecięcych, także o zatrudnianiu * i formalnych obowiązkach dziennych opiekunów i niań 21 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 2.O najnowszej historii wychowania przedszkolnego w Polsce oraz o aktualnych formalnych * ustaleniach regulujących funkcjonowanie placówek wychowania przedszkolnego 25 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część druga * Adaptacja dziecka do żłobka, klubu dziecięcego i przedszkola * 3.Problemy przystosowania się dzieci do pobytu w żłobku i klubie dziecięcym: mity i realia. * Ustalenia pomagające utatwić maluchom przystosowanie się do żtobka i klubu dziecięcego 33 * (Anna Mikler-Chwastek) * 4.Formalne regulacje przyjmowania dzieci do placówek wychowania przedszkolnego. * Adaptacja dzieci do przedszkola: wyniki badań i wnioski 40 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 5.Jak przygotować rodziców i dzieci do pobytu w przedszkolu. * O organizowaniu dni adaptacyjnych w przedszkolu 45 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 6.Co zrobić, aby dzieci spokojnie spaty w przedszkolu. Także o przyuczaniu dzieci * do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych i właściwego zachowania się w toalecie 55 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część trzecia * Psychologiczne i pedagogiczne podstawy wychowania * i wspomagania rozwoju psychoruchowego dzieci w domu, żłobku i przedszkolu * 7.Problem mato aktualnych norm stosowanych do oceny rozwoju małych dzieci. * Także o różnicach indywidualnych w rozwoju psychoruchowym dzieci 63 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 8.Czym różni się wspomaganie rozwoju dzieci od ich wychowania i kształcenia. * O konieczności dopasowania procesu uczenia się do strefy najbliższego rozwoju dzieci 67 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 9.O społecznym uczeniu się preferowanym przez dzieci i dziecięcej ciekawości, * bez której niemożliwe jest wspomaganie rozwoju umysłowego maluchów 73 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 10.Jak w społecznym uczeniu się małe dzieci korzystają z naśladownictwa i modelowania. * Naśladownictwo i modelowanie w zabawach równoległych w żłobku oraz w przedszkolu 78 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 11.Jak dzieci ustalają, co można robić, a czego nie można. * Dobre i złe strony wychowania zamierzonego i niezamierzonego 85 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 12.O karach i nagrodach w wychowaniu małych dzieci * oraz groźnych skutkach złego posługiwania się nimi 92 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 13.Tabletowe dzieci. Dlaczego udostępnianie tabletów małym dzieciom * przynosi więcej zła niż korzyści. Jakie z tego wynikają wnioski pedagogiczne 97 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * Część czwarta * Wspomaganie rozwoju i wychowanie małych dzieci w domu, żtobku i klubie dziecięcym * oraz w przedszkolu: prawidłowości i treści kształcenia oraz metody i przykłady zajęć * 14.O rozwijaniu mowy małych dzieci oraz wspomaganiu ich * w coraz sprawniejszym porozumiewaniu się z innymi * 14.1.Od krzyku do słowa. Czyli krótko o rozwoju mowy matych dzieci 109 * (Beata Rola) * 14.2.Ważniejsze prawidłowości wspomagania matych dzieci * w sprawnym mówieniu i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi 113 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.3.O co trzeba zadbać, a czego unikać w trakcie wspomagania maluchów w sprawnym mówieniu * i porozumiewaniu się z dorosłymi i dziećmi w domu, żtobku i przedszkolu 118 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 14.4.Stów kilka o wdrażaniu maluchów do grzecznego zwracania się do innych 126 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska. Ewa Zielińska) * 15.Jak wspierać maluchy w kształtowaniu własnego ja * oraz poznawaniu otoczenia, w którym przebywają i rozwijają się * 15.1.Ważniejsze ustalenia psychologiczne i pedagogiczne przydatne w kształtowaniu u dzieci własnego ja * i wspieraniu ich w dążeniu do samodzielności życiowej 129 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 15.2.Jak pomagać maluchom kształtować wtasneya i dążyć do samodzielności życiowej: wzorcowe zabawy * i sytuacje zadaniowe organizowane w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 134 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.3.Jak pomagać małym dzieciom poznawać otoczenie w domu, żłobku i przedszkolu. Wspomaganie dzieci * w dążeniu do większej precyzji wykonania czynności i utrzymywania porządku w swoim otoczeniu 149 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska, Anna Mikler-Chwastek) * 15.4.Zwierzęta i rośliny w otoczeniu małych dzieci. * Jak pomóc je poznać i właściwie traktować: opisy zajęć z dziećmi w domu i przedszkolu 159 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 16.Rozwijanie samodzielności maluchów w codziennych sytuacjach, * ze szczególnym uwzględnieniem czynności samoobsługowych * 16.1.O zakresach samodzielności życiowej dzieci i kształtowaniu się jej od pierwszego do osiemnastego roku życia 166 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.2.Ważniejsze reguły kształtowania umiejętności samoobsługowych i samodzielności życiowej dzieci 168 * (Anna Mikler-Chwaslek) * 16.3.Lista ważnych umiejętności i nawyków oraz metody kształtowania ich w domu, żłobku i przedszkolu 171 * (Anna Mikler-Chwastek) * 16.4.Jak starsze przedszkolaki mogą pomóc w kształtowaniu umiejętności samoobsługowych maluchów 176 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 16.5.O dzieciach siejących bałagan-jak można temu zaradzić 180 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 17.Dziecięce zabawy i sytuacje zadaniowe w wychowaniu domowym, * żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu * 17.1.Ważniejsze ustalenia dotyczące znaczenia zabaw w rozwoju psychoruchowym dzieci. * Jak wiedza ta przekłada się na wychowanie małych dzieci 189 * (Edyta Gruszczyk- Kolczyńska) * 17.2.O zabawkach sprzyjających rozwojowi umysłowemu maluchów * w domu, żłobku i klubie dziecięcym oraz w przedszkolu 194 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska. Anna Mikler-Chwastek) * 17.3.W jaki sposób organizować zabawy małych dzieci, aby bawiły się mądrze i długo. * Wzorcowe zabawy dla maluchów organizowane w domu, żłobku i przedszkolu 200 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 18.Dbałość o zdrowie i rozwój ruchowy dzieci w domu, żłobku i przedszkolu. * Konieczność zaspokojenia potrzeby ruchu maluchów * 18.1.Ważniejsze prawidłowości i zakłócenia rozwoju ruchowego dzieci 211 * (Magdalena Plandowska) * 18.2.O zgubnych konsekwencjach lekceważenia potrzeby ruchu u dzieci 215 * (Magdalena Plandowska) * 18.3.Wspomaganie rozwoju ruchowego dzieci w żłobkach, placówkach wychowania przedszkolnego * i w wychowaniu domowym. Praktyczne rady i wskazówki metodyczne 219 * (Magdalena Plandowska) * 19.Stymulowanie muzyką rozwoju umysłowego maluchów * 19.1.Krótko o rozwoju uzdolnień muzycznych małych dzieci i o muzyce stymulującej ich aktywność ruchową 233 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.2.Słuchanie muzyki przez maluchy w domu, żłobku i przedszkolu 238 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 19.3. Muzykowanie, śpiewanie piosenek i zabawy ruchowe dla maluchów, * stymulowanie muzyką ich rozwoju psychoruchowego. Wzorce zajęć 242 * (Zuzanna Jastrzębska-Krajewska) * 20.Wspomaganie dzieci w dostrzeganiu i korzystaniu z regularności * oraz w przewidywaniu, co będzie dalej * 20.1. O roli rytmów w rozwoju umysłowym małych dzieci 249 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.2.0 roli rytmów w porozumiewaniu się maluchów z dorosłymi i dziećmi 253 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 20.3. Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające maluchom dostrzec regularności i korzystać z nich 257 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.Pomaganie dzieciom w łączeniu przyczyny ze skutkiem i przewidywaniu, * jakie mogą być skutki nierozważnego działania * 21.1.Krótko o rozwoju myślenia przyczynowo-skutkowego u dzieci, ze szczególnym uwzględnieniem maluchów 266 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.2.Jak odpowiadać na pytania dzieci, czyli krótko o pedagogice pytań 272 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 21.3.Zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające dzieci w łączeniu przyczyny ze skutkiem; * wdrażanie do przewidywania skutków własnych czynności 273 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska) * 22.Wspomaganie maluchów w klasyfikowaniu na miarę ich możliwości umysłowych * 22.1.Co wiemy o rozwoju klasyfikacji u dzieci i dlaczego trzeba wspomagać maluchy * w rozwijaniu tych ważnych zakresów rozumowania 283 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 22.2.Zabawy i sytuacje zadaniowe pomagające małym dzieciom coraz sprawniej klasyfikować 286 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.Wspomaganie maluchów w kształtowaniu umiejętności liczenia i ustalania, * ile jest przedmiotów po dodaniu lub zabraniu kilku * 23.1.Jak dzieci uczą się liczyć i rachować. Dlaczego umiejętności te są wyznacznikiem rozwoju umysłowego dzieci 291 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 23.2.Reguły wspomagania małych dzieci w opanowaniu umiejętności liczenia i rachowania oraz ustalania, * gdzie jest więcej, a gdzie mniej. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zabawy 298 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.Wspomaganie dzieci w wypowiadaniu się w rysunku i malowankach. * Konieczność zachowania umiaru w tworzeniu barwnego środowiska wychowawczego * 24.1.Co wiemy o rozwoju umiejętności wypowiadania się małych dzieci w rysunku 307 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.2.Jak małe dzieci rozpoznają barwy i je nazywają. O oddziaływaniu kolorów na psychikę dzieci * i zachowaniu rozsądku w tworzeniu kolorowego środowiska wychowawczego 309 * (Edyta Gruszczyk-Kolczyńska) * 24.3. Wspomaganie małych dzieci w wypowiadaniu się w formie rysunków i malowanek, * zabawy sprzyjające rozpoznawaniu i nazywaniu kolorów 312 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.Wspomaganie matych dzieci w skupianiu uwagi i organizowaniu * aktywności poznawczych i wykonawczych * 25.1.Ważniejsze ustalenia na temat rozwoju zdolności do skupienia uwagi * oraz sensownego scalania aktywności poznawczych i wykonawczych dzieci 322 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.2.Ilustrowane opowiadania sposobem rozwijania u trochę starszych maluchów * zdolności do skupiania uwagi, organizowania pola spostrzeżeniowego 329 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 25.3.Skup się i rozpoznaj dotykiem, jaki to przedmiot i do czego stuży. * Czyli zajęcia przy pudlach pełnych skarbów 336 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * 26.O konieczności wspomagania rozwoju umysłowego i mądrego wychowywania dzieci * przez następne lata. Kilka istotnych uwag na zakończenie tego podręcznika 338 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) * Bibliografia 342 * (Edyta Gruszczyk-Kolczynska) *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20292, 20291 (2 egz.)
(dostępność ok. 06.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej