Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
BD40 (Suwalska 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Danielewicz Dorota
(2)
Pisula Ewa
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(2)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Autyzm
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Rodzina
(2)
Dziecko
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kontynuację zbioru Terapia i edukacja osób z autyzmem. Wybrane zagadnienia opublikowanego w 2003 roku w Wydawnictwie Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.Praca składa się z czterech części. Pierwszą z nich poświęcono omówieniu efektów terapii dzieci z autyzmem. Czasy, w których sądzono, że osoby z tym zaburzeniem nie odnoszą żadnych korzyści z działań terapeutycznych, na szczęście dawno już minęły. Część druga zawiera prace, które łączy wspólne podejście do terapii, którym jest podejście behawioralne. Artykuły te dotyczą komunikacji oraz tzw. trudnych zachowań. Można w nich znaleźć informacje o metodach i technikach stosowanych przez terapeutów behawioralnych.W trzecim rozdziale Czytelnik może zapoznać się z różnymi metodami pracyz osobami z autyzmem w różnym wieku i o różnych potrzebach (m.in. "czas podłogowy" w pracy z dzieckiem z autyzmem, biblioterapia, dogoterapia, hipoterapia).W ostatnim rozdziale podjęto problematykę wspierania dorosłych osób z autyzmem.Książka adresowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, a także osób pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z autyzmem. Praca będzie przydatna również dla rodziców osób autystycznych.
CZĘŚĆ I * EFEKTY TERAPII OSÓB Z AUTYZMEM * Efektywność działań terapeutycznych podejmowanych wobec dzieci z autyzmem * Analiza porównawcza zmian w rozwoju psychoruchowym i funkcjonowaniu społecznym dzieci z autyzmem w przebiegu rocznego procesu terapeutycznego * Efekty terapii dziecka z autyzmem – studium przypadku * CZĘŚĆ II * ZASTOSOWANIE METOD BEHAWIORALNYCH W PRACY Z OSOBAMI Z AUTYZMEM * Nauczanie dzieci z autyzmem zachowań werbalnych – dwa uzupełniające się podejścia * Rozwijanie umiejętności niezbędnych w nabywaniu mowy * Zachowania trudne u osób z zaburzeniami rozwojowymi: behawioralny model diagnozy, terapii i profilaktyki * CZĘŚĆ III * UZUPEŁNIAJĄCE I ALTERNATYWNE METODY TERAPII * „Czas podłogowy” w pracy z dzieckiem z autyzmem * Metoda Opcji: filozofia, terapia, sposób na życie – refleksje wolontariusza * Miejsce biblioterapii w procesie rewalidacyjnym dziecka z autyzmem * Dogoterapia w terapii autyzmu * Wykorzystanie hipoterapii w terapii dzieci z autyzmem * Kontrowersje wokół ułatwionej komunikacji * CZĘŚĆ IV * WSPIERANIE ROZWOJU OSÓB DOROSŁYCH Z AUTYZMEM * Doświadczenia Dziennego Centrum Aktywności dla Dorosłych * Osób z Autyzmem w Gdyni przy Stowarzyszeniu Pomocy * Osobom Autystycznym w Gdańsku * Formuła warsztatu terapii zajęciowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 2077 (1 egz.)
(dostępność ok. 11.03.2024)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
CZĘŚĆ I * Działania terapeutyczno-wspomagające w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z niepełnosprawnością oraz ich rodziną * Krystyna Barłóg, Oddziaływania terapeutyczno-wspomagające w pedagogice specjalnej * Joanna Leśniak, „Mieszkam Sam!” Niezależne życie osób z niepełnosprawnością intelektualną * Ireneusz Marciniec, Pedagogiczne i psychoterapeutyczne formy wsparcia rodziny w kryzysie emocjonalnym * Marzena Jakubek, Przedszkole „Promyk” szansą na harmonijny rozwój dziecka z niepełnosprawnością * Klaudia Sabat-Zabłotni, Biblioterapia kobiet – ofiar przemocy * CZĘŚĆ II * Wybrane metody pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Aneta Lew-Koralewicz, Wybrane metody rozwijania samodzielności u uczniów z za-burzeniami ze spektrum autyzmu w kontekście ich autonomii * Katarzyna Ginalska-Połomska, Ewelina Ginalska-Rak, Praca z dzieckiem autystycznym. Metoda krakowska * Natalia Kwoka, Metoda Ośrodków Pracy Marii Grzegorzewskiej w kształceniu uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – od tradycji ku współczesności * Janusz Kawa, Metody pracy z uczniem zdolnym * Katarzyna Król, Sensoplastyka i ruch kreatywny w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością * Aleksandra Warcaba, Gabriela Nagórna, Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością * Karolina Bieniarz, Alicja Elgass, Metoda Dobrego Startu w pracy z dziećmi z niepełno-sprawnością * CZĘŚĆ III * Terapie ogólnorozwojowe w pedagogice specjalnej * Dominika Gołąb, Dominika Szczepanik, Terapia plastyczna w procesie wspomagania rozwoju komunikacji osón z niepełnosprawnością intelektualną * Dominika Karcz, Karolina Nowak, Muzykoterapia- wspomaganie terapii poprzez dźwiek i muzykę * Barbara Maciąg-Bebło, Juztyna Michalewska, Metoda Dennisona jako metoda wspomagajaca rozwój dziecka z niepełnosprawnościa wieloraką * CZĘŚĆ IV * Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego w pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością * paulina Dubiel-Zielińska, Piotr Zieliński, Kinesiotaping na tle innych metod wspomagania rozwoju dzieci z zespołem Downa * Joanna kata, Rodzina w rehabilitacji i opiece dziecka z niepełnosprawnością * Monika Godos, barbara Szetela, Izabela Zajdel, Rola rodziców w wychowaniu dziecka z wadą słuchu * Zakończenie * Noty o autorach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56582 (1 egz.)
Kaucja: 22,14 zł
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19107 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.02.2020)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz..
Pojawienie się nowych trendów w kulturze popularnej, postępująca mediatyzacja społeczeństwa, wzrost tempa życia, zmiany, jakie dokonują się we współczesnej rodzinie, przeobrażenia w systemie oświaty, reforma programowa, natężenie problemów i trudności, jakich doświadczają współczesne dzieci i młodzież, skłania nas do nieustannej refleksji nad kwestiami związanymi zarówno z profilaktyką pedagogiczną oraz diagnozą, jak i terapią, a także ciągłego poszukiwania skutecznych rozwiązań.
Spis treści * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Wstęp do wydania pierwszego . 7 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Wprowadzenie do wydania drugiego . 11 * Część I PROFILAKTYKA * Kinga Kuszak * Wczesne wspomaganie jako szansa optymalizacji funkcjonowania dzieci * z utrudnieniami w rozwoju . 19 * Grażyna Rura * Instytucjonalna pomoc dziecku i rodzinie w Polsce i innych krajach europejskich * . 39 * Hanna Krauze-Sikorska * Indywidualizacja w kształceniu – wyzwanie dla współczesnej szkoły . 55 * Marta Keck * Rozwijanie inteligencji emocjonalnej jako warunek skuteczności działań profilaktycznych * w pracy z dziećmi i młodzieżą . 75 * Anna Basińska * Integracja oddziaływań środowiska wychowawczego szansą dla dzieci z utrudnieniami * w rozwoju . 93 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Przedszkole – obszary działań edukacyjnych i profilaktycznych . 105 * Michał Klichowski * Młodzieżowy ruch „pro-ana” – potrzeba (po)nowoczesnej profilaktyki . 121 * Część II DIAGNOZA * Hanna Krauze-Sikorska * Protodiagnoza pedagogiczna a proces konstruowania skutecznej pomocy dzieciom * i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju . 133 * 6 Spis treści * Grażyna Rura * Ocena dojrzałości szkolnej dziecka w obliczu występowania ryzyka dysleksji . 145 * Hanna Kubiak * Trudności w diagnozowaniu zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * u dzieci . 161 * Kinga Kuszak * Zaburzenia mowy w okresie średniego i późnego dzieciństwa, ich przyczyny * i przejawy . 167 * Agata Drzewucka * Ocena emocjonalnego funkcjonowania dziecka na podstawie znaków i symboli * w jego rysunku . 189 * Hanna Krauze-Sikorska * Dzieci i młodzież z Alkoholowym Zespołem Płodowym – obszary diagnozy * nozologicznej, psychologicznej i pedagogicznej . 201 * Część III TERAPIA * Hanna Krauze-Sikorska * Terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami uczenia się – wyzwania i dylematy . 215 * Kinga Kuszak * Rodzice najważniejszymi terapeutami dzieci z utrudnieniami w rozwoju . 229 * Anna Jakoniuk-Diallo * Warunki wczesnej rehabilitacji dziecka z wadą słuchu . 245 * Kinga Kuszak * Nauczyciele wczesnej edukacji jako osoby wspierające dzieci z układu ryzyka * niepowodzeń szkolnych . 265 * Hanna Kubiak * Jak pomagać dziecku z problemami w zachowaniu w wieku przedszkolnym? . 281 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Działania wolontariackie w systemie skutecznej pomocy dziecku i jego rodzinie * . 299 * Aneta Sulejewska * Relacje z rówieśnikami dziecka przewlekle chorego jako warunek skutecznego * przebiegu terapii . 313 * Elżbieta Pietrzak * Blogi internetowe jako specyficzna forma katharsis . 327 * Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak * Zakończenie . 337
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-208 i przy pracach.
Proces diagnozowania i wspomagania jest złożony. Wymaga nie tylko znajomości metod diagnozowania, znajomości konkretnych kryteriów diagnozowania określonej dysfunkcji, ale również wiedzy z zakresu psychologii dziecka w ogóle. Niewiedza diagnosty, popełniane przez niego błędy mogą pociągać za sobą daleko idące konsekwencje, zarówno dla samego dziecka, jak i dla jego rodziny. Te konsekwencje, w przypadku małego dziecka, mogą prowadzić do małej skuteczności jego osiągnięć edukacyjnych, prowadzić do pogorszenia jego funkcjonowania w rodzinie, w żłobku, w przedszkolu, w szkole, a w przyszłosci prowadzić do naruszenia jego funkcjonowania społecznego.Przyczyn małej skuteczności edukacyjnej możemy dopatrywać się nie tylko po stronie dziecka, ale też po stronie konstrukcji programów zajęć dydaktycznych oraz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Programy zajęć muszą doprowadzić dziecko do nabycia pewnych umiejętności, by móc dalej kontynuować realizację dalszych programów. Programy zbyt łatwe nie motywują do wysiłku, zaś zbyt trudne powadzą nie tylko do przeciążenia, ale mogą prowadzić do obniżenia nabytych wcześniej umiejętności. W programach zajęć często nie zostaje uwzględniona istotna rzecz - konieczność wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się nie tylko z dzieckiem, ale i z jego rodzicami oraz częste nieliczenie się z jego emocjonalnością.Prace zawarte w tej publikacji zostały pogrupowane w 3 bloki tematyczne:1. Wybrane zagadnienia merytoryczneZnajdują sie tu opracowania koncepcyjno-teoretyczne dotyczące:- profilaktyki,- form pomocy we wspomaganiu rozwoju,- rządowe i lokalne programy wspomagania rozwoju- koncepcje specjalistów proponujących współczesne systemowe wsparcie rozwoju dziecka z zaburzeniami rozwojowymi- opracowania poświęcone diagnostyce specjalistycznej (m.in. informacja o nowej polskiej metodzie diagnostycznej małego dziecka - Dziecięcej Skali Rozwoju, z jej normami i interpretacją)- opracowania na temat diagnostyki zaburzeń neurologicznych u noworodków i małych dzieci- artykuły dotyczące diagnostyki i wspomagania rozwoju dziecka z określonymi dysfunkcjami- artykuły związane z funkcjonowaniem rodziny dziecka z dysfunkcjami- zaprezentowane zostały również prace i wyniki badań studentów Instytutu Psychologii UKSW2. Drugi blok tematyczny zawiera opracowania poświecone autorefleksjom o niepełnosprawności w kontekście niepełnosprawności własnej lub własnego dziecka3. Blok trzeci zawiera recenzje 3 książek:- Interdyscyplinarność procesu wczesnej interwencji wobec dziecka i jego rodziny (red. D. Kwaśniewska)- Wczesna interwencja. Miejsce psychologa w opiece nad małym dzieckiem i jego rodziną (G. Kmita, T. Kaczmarek)- Wczesna interwencja i wspomaganie małego dziecka (B. Cytowska, B. Winczura (red.)Publikacja skierowana jest do: terapeutów wczesnej interwencji i rodziców, a także pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, poradni zdrowia psychicznego dla dzieci i młodzieży, lekarzy poradni D oraz lekarzy pierwszego kontaktu. Powinni też zapoznać się z nią pracownicy żłobków, przedszkoli integracyjnych i szkół integracyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16167, 17455 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 640-643 i przy rozdziałach. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.Przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców i to zarówno dla osób zawodowo zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych intelektualnie - lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, studentów wielu kierunków, a także tych wszystkich, którzy na co dzień żyją lub pracują z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie - rodziców, rodzin, opiekunów, pracowników Domów Opieki Społecznej, wolontariuszy, od których zależą efekty prowadzonej terapii i jakości życia osób z NI.
Rozdział 1. Rys historyczny, terminologia, definicja, nozologia, kryteria rozpoznawania niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 2. Epidemiologia niepełnosprawności intelektualnej * Rozdział 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Diagnoza inteligencji w kontekście diagnozy niepełnosprawności intelektualnej u osób dorosłych * Część 2. Diagnoza zaburzeń osobowości u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Wybrane aspekty diagnozy i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 4. Etiologia, patogeneza, wybrane jednostki kliniczne i chorobowe przebiegające z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Neurorozwojowy paradygmat patogenezy niepełnosprawności intelektualnej * Część 2. Ciąża i okres okołoporodowy a rozwój układu nerwowego w kontekście niepełnosprawności intelektualnej * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a mutacje jednogenowe * Część 4. Genetyczne przyczyny niepełnosprawności intelektualnej * Część 5. Zespół Downa a niepełnosprawność intelektualna * Część 5A. Oddziaływania terapeutyczne u osób z zespołem Downa * Część 6. Zespół Retta * Rozdział 5. Współchorobowość niepełnosprawności intelektualnej * Część 1. Niepełnosprawność intelektualna a autyzm * Część 2. Niepełnosprawność intelektualna a padaczka * Część 3. Niepełnosprawność intelektualna a porażenie mózgowe * Rozdział 6. Specyfika diagnozy psychiatrycznej, psychologicznej i internistycznej u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Badanie psychiatryczne i psychofarmakoterapia u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 2. Diagnoza psychologiczna u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Problemy zdrowia somatycznego u osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 7. Stygmatyzacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 8. Adolescencja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 9. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną * Rozdział 10. „(Nie)pełnosprawna” twórczość niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 11. Terapia osób niepełnosprawnych intelektualnie * Część 1. Standardy postępowania z osobą niepełnosprawną intelektualnie w kontekście diagnozy i terapii * Część 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną * Część 3. Komunikacja wspomagająca i alternatywna w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie * Część 4. Terapia rodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną * Część 5. Arteterapia jako forma rehabilitacji osób niepełnosprawnych intelektualnie * Rozdział 12. Aspekty prawne i orzecznictwo u osób z niepełnosprawnością intelektualną w polskim ustawodawstwie * Rozdział 13. Opieka socjalna nad osobami z niepełnosprawnością intelektualną * Część 1. Praca socjalna z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie * Część 2. Aspekty psychologiczne i pedagogiczne leczenia i opieki instytucjonalnej osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (domy opieki i szpitale) * Rozdział 14. System kształcenia specjalnego dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19208 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej