Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poezja
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
BD52 (Rembielińska 6a)
(3)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Bełza Władysław (1847-1913)
(5)
Bełza Władysław
(3)
Rogowski Stanisław
(2)
Tomczyk Norbert
(2)
Cerazy Katarzyna
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Siuda Anita Zofia
(1)
Traczyńska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(4)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(4)
9-13 lat
(1)
Młodzież
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Literatura dziecięca polska
(2)
Patriotyzm
(1)
Pedagogika
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Gatunek
Wiersze
(3)
Podręcznik
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
- Kto ty jesteś? - Polak mały to słowa znane polskim dzieciom od ponad stu lat. Katechizm polskiego dziecka ukazał się po raz pierwszy we Lwowie w 1900 roku i cały czas jest najbardziej rozpoznawalną książką dla dzieci szerzącą wartości patriotyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okł. także : Kto ty jesteś? - Polak mały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katechizm polskiego dziecka / napisał Władysław Bełza. - Kraków : Wydawnictwo SPES, [2006]. - 43, [1] s. : il., fot. ; 20 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Na okł. podtyt.: Kto ty jesteś? - Polak mały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (5 egz.)
Książka
W koszyku
Katechizm polskiego dziecka / Władysław Bełza. - Kraków : "SPES", [2008]. - 43 s. : il. ; 20 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Na okł. także: Kto ty jesteś ? Polak mały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 426-483. Indeksy.
Przedm. równol. niem., pol. Spis treści także ang., niem.
Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [...] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną - dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej. Z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego
Część I. Elementarne zagadnienia pedagogiki religii * Rozdział I. Pedagogika religii jako dyscyplina naukowa * Rozdział II. Pedagogika religii w kontekście historycznym * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Okres od wczesnego chrześcijaństwa do reformy pedagogicznej * 2.3. Ruch materialno-kerygmatyczny i kryzys nauczania religii * 2.4. Rola katechizmów wobec kryzysu nauczania religii * 2.5. Początki dydaktyki korelacji i jej rozwój * 2.6. Uwarunkowania społeczno-kulturowe refleksji pedagogicznoreligijnej w Polsce * 2.6.1. Tendencje katechetyczne w Polsce w kontekście historycznym * 2.6.2. Miejsce pedagogiki religii w najnowszym dyskursie naukowym * Rozdział III. Religijność w modelu pedagogicznoreligijnym * 3.1.O religii ogółem * 3.2. Religijność z perspektywy socjologii religii * 3.3. Religijność z perspektywy psychologii religii * 3.4. Równoważenie struktur psychicznych * 3.5. Pedagogicznoreligijny fenomen kształtowania religijności * Rozdział IV. Pedagogika religii wobec kryzysu religii i społeczeństwa * 4.1. Wymiar zewnętrzny i wewnętrzny kryzysu religii * 4.2. Pozytywne aspekty zainteresowania religią * 4.3. Nauczanie religii w procesie religijno-kościelnej socjalizacji * 4.4. Lekcja religii jako szansa w religijno-kościelnej socjalizacji * 4.5. Socjalizacja religijno-kościelna dzieci w wieku przedszkolnym * 4.6. "Relacja" jako główne kryterium pracy pedagogicznoreligijnej w wieku przedszkolnym * 4.7. Potrzeba interdyscyplinarnych dyskusji wokół szkolnej lekcji religii. * Część II. Teoria i praktyka pedagogiki religii * Rozdział I. Kierunek hermeneutyczny nauczania religii * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Hermeneutyczna lekcja religii na tle nurtu materialno-kerygmatycznego * 1.3. Kierunek hermeneutyczny z perspektywy ewangelickiej - M. Stallmann * 1.4. Dyskusje ponadkonfesyjne wokół teorii M. Stallmanna * 1.5. Elementy biblijnego nauczania religii * Rozdział II. Model religioznawczo-informacyjny nauczania religii. * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Dyskusja wokół modelu religioznawczo-informacyjnego * 2.3. Model religioznawczo-informacyjny - H. Halbfas * Rozdział III. Nauczanie problemowe * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Motywy pedagogiczne * 3.3. Różne opcje problemowego nauczania religii * 3.4. Koncepcja terapeutyczno-socjalizacyjna - D. Stoodt * Rozdział IV. Teoria "curriculum" * 4.1. Uwagi wstępne * 4.2. Recepcja teorii "curriculum" * 4.3. Fenomen nadrzędności celów w teorii "curriculum" * 4.4. Cele i zadania szkoły w ramach teorii "curriculum" * 4.5. Cele i zadania szkolnego nauczania religii w ramach teorii "curriculum" * 4.6. Cele i zadania szkolnego nauczania religii - przykład niemiecki * Rozdział V. Postanowienia Synodu Niemieckiego na temat nauczania religii w szkole i katechezy parafialnej * 5.1. Uwagi wstępne * 3.1. Dokument synodalny Nauka religii w szkole * 5.1. Dyskusje przed- i okołosynodalne na temat szkolnego nauczania religii i katechezy parafialnej * 5.2. Szkolna nauka religii i katecheza parafialna w opinii H. Halbfasa * 5.3. Krytyczny głos A. Exelera i E. Feifela wobec opinii H. Halbfasa * 5.4. Skorelacjonowanie szkolnej nauki religii i katechezy parafialnej - A. Exeler * 5.7. Szkolna nauka religii i katecheza parafialna - G. Baudler i F. Bantle . * 5.8. Reprezentanci kierunku umiarkowanego * 5.8.1. W. Nastainczyk * 5.8.2. G. Stachel * 5.8.3. W. Bartholomaus * 5.8.4. W. Langer * 5.8.5. W. G. Esser * 5.9. Dokument synodalny o Katechetycznej działalności Kościoła * 5.10. Dokument synodalny "Nasza nadzieja" - impulsy katechetyczne * 5.11.Dokument Synodu Rottenburskiego * 5.12. Katecheza sakramentalna * 5.12.1. Jak współcześnie rozumieć katechezę? * 5.12.2. Impulsy dla owocnej katechezy * Rozdział VI. Zasada korelacji w pedagogice religii * 6.1. Uwagi wstępne * 6.2. Model kontekstowy nauczania religii - K. E. Nipkow * 6.3. W kierunku dydaktyki korelacyjnej - znaczenie dokumentu synodalnego "Lekcja religii w szkole" * 6.4. Model korelacyjny według niektórych przedstawicieli katolickiej pedagogiki religii * 6.4.1. M.Saller * 6.4.2. M. Raske * 6.4.3. G. Bitter * 6.5. Wiara i doświadczenie w programie nauczania religii Zielfelderplan * 6.6. Struktura Zielfelderplan * 6.7. Zielfelderplan dla szkoły podstawowej * 6.8. Grundlagenplan jako modyfikacja Zielfelderplan * 6.9. Teologia korelatywna w nauczaniu religii * 6.10. Wskazania praktyczne * Rozdział VII. Wielowymiarowość edukacji osób z niepełnosprawnością * 7.1. Edukacja religina osób niepełnosprawnych z perspektywy pedagogiki religii * 7.2. Wymiar społeczno-eklezjalny * 7.3. Kontekst prawno-instytucjonalny * 7.4. Podstawy doktrynalne w dokumentach kościelnych * 7.5. Ocena aktualnej sytuacji * Część III. Metodologia badań pedagogiki religii * Rozdział I. Istota i charakter badań naukowych pedagogiki religii * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Orientacja fenomenologiczna * 1.3. Orientacja historyczno-krytyczna * 1.4. Orientacja hermeneutyczna * .2. Pojęcie nauczanie i jego znaczenie w nauczaniu religii * 1.4.3. Zasady egzegezy biblijnej * 1.5. Orientacja antropologiczno-kulturowa * 1.5.1. Antropologia kultury a nauka Kościoła * 1.5.2. Aspekt porównawczy w kontekście innych religii * 1.6. Orientacja socjologiczno-religijna * 1.7. Orientacja psychologiczno-religijna * 1.7.1. Implikacje psychologii wychowawczej i pedagogiki religii * 1.8. Orientacja empiryczna * 1.9. Orientacja teologiczno-normatywna * 1.9.1. Problem oceny z lekcji religii * 1.10. Orientacja pragmatyczna * 1.10.1. Postawa świadectwa nauczyciela religii/katechety * 1.10.2. Dokształcanie nauczycieli religii/katechetów jako część katechezy dorosłych * 1.10.3. Duchowość rozumiana integracyjnie * Rozdział II. Relacje pedagogiki religii i teologii * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Stosunek pedagogiki religii do nauk teologicznych * 2.3. Kompetencja teologiczna pedagogiki religii * 2.4. Implikacje teologii dogmatycznej i pedagogiki religii * Rozdział III. Relacje szkolnej lekcji religii i teologii * 3.1. Uwagi wstępne * 3.2. Teologia i treści szkolnej lekcji religii * 3.3. Nauczyciel religii jako znawca zasad hermeneutyki * 3.4. Treści biblijne w szkolnym nauczaniu religii * 3.5. Treści historii Kościoła w szkolnym nauczaniu religii * 3.6. Treści teologii systematycznej w szkolnym nauczaniu religii * 3.7. Treści teologii praktycznej w szkolnym nauczaniu religii * 3.8. Lekcja religii w relacji do innych przedmiotów szkolnych * 3.9. Pluralizm w teologii i Kościele jako problem i zadanie szkolnego nauczania religii * 3.9.1. Opcje teologiczne wobec pluralizmu życia religijnego chrześcijan * 3.10. Trudności przekazu religijnego jako problem teologiczny i dydaktyczno-religijny * 3.11. Odpowiedzialność Kościoła i teologii w kontekście * pedagogiki religii * 3.11.1. Odpowiedzialność Kościoła wobec szkolnej lekcji religii * 3.12. Treści eklezjologiczne jako problem hermeneutyczny * 3.13. Co oznacza określenie "dobra lekcja religii"? * Część IV. Węzłowe problemy pedagogiki religii * Rozdział I. Kairologia pedagogicznoreligijna * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Zwrot "materialnokerygmatyczny" w pedagogice religii - J. Werbick. * 1.3. Treści nauczania religii * 1.4. Kairologia pedagogicznoreligijna w kontekście przekazu wiary * 1.5. Znaczenie pojęcia "kairos" * 1.6. Teoria działań religijnych i teoria kształcenia * 1.7. Aspekty pedagogiczno-teologiczne * 1.8. Implikacje teologii dogmatycznej i pedagogiki religii * 1.9. Przekaz wiary jako wyzwanie * 1.10. Implikacje teologii elementarnej i pedagogiki religii * Rozdział II. Ku nowemu profilowi chrześcijańskiej praktyki wiary * 2.1. Uwagi wstępne * 2.2. Kryzys przekazu wiary * 2.3. Kościół wobec kryzysu wiary * 2.4. Znaczenie szkolnego nauczania religii w procesie stawania się chrześcijaninem * 2.4.1. Kościół w roli instytucji proobywatelskiej * 2.4.2. Społeczeństwo obywatelskie jako wyzwanie dla instytucji szkoły i Kościoła * 2.5. "Nauka stawania się chrześcijaninem" rozumiana jako proces całego życia * 2.6. "Stawać się chrześcijaninem w procesie religijnego kształcenia dorosłych" - wymiar praktyczny * 2.7. Udział wiernych świeckich w życiu Kościoła * Część V. Aktualna problematyka badawcza pedagogiki religii i perspektywy * Rozdział I. Nowe linie badawcze * 1.1. Uwagi wstępne * 1.2. Nauczanie religii a język * 1.3. Dydaktyka symboli * 1.3.1. Wychowawczy wymiar symbolu * 1.3.2. Kształcenie estetyczne z perspektywy pedagogiki religii * 1.4. Nauczanie otwarte * 1.5. Feministyczna pedagogika religii * 1.6. Dialogiczny charakter edukacji * 1.7.Socjoteologiczne podstawy i dydaktyczne konsekwencje relacyjnej pedagogiki religii - E. Spiegel * 1.8. Przedmiot etyki w szkole * Rozdział II. Zagadnienie prawdy w nauczaniu religii * 2.1. Prawo do poznania prawdy * 2.1.1. W poszukiwaniu prawdy * 2.1.2. Prawda w nauczaniu Kościoła * 2.1.3. Różne formy prawdy * 2.1.4. Relacje między prawdą objawioną a filozofią * 2.1.5. Różne typy refleksji filozoficznej * 2.1.6. Refleksja filozoficzna wobec wyzwań współczesności * 2.1.7. Prawda i kształcenie jako kategorie nierozdzielne * Rozdział III. Media w nauczaniu religii * 3.1. Pedagogika mediów * 3.2. Media w dydaktyce religii * 3.3. Kościół wobec mediów elektronicznych * Rozdział IV. Ponadkonfesyjny wymiar pedagogiki religii * 4.1. Otwarcie pedagogiki religii na Kościół powszechny i ekumenizm - "odnowa soborowa" * 4.2. Wychowanie w duchu ekumenicznym - stanowisko Kościoła rzymskokatolickiego * 4.3. Wychowanie ekumeniczne - stanowisko Rady Ekumenicznej Kościołów * 4.4. Wskazania teoretyczne i praktyczne * Rozdział V. Wymiar uniwersytecki pedagogiki religii * 5.1. Pedagogika religii w środowiskach naukowych * 5.2. Wybrane periodyki * 5.3. Publikacje encyklopedyczne * 5.4. Uwagi krytyczne i spojrzenie w przyszłość * Zakończenie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16804 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej