578280
Książka
W koszyku
W monografii skoncentrowano się zwłaszcza na identyfikacji poziomu dostosowania małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) produkcyjnych do sieciowej współpracy przy wykorzystaniu inteligentnych technologii czwartej rewolucji przemysłowej oraz na wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa sposobach koordynacji cyberfizycznych sieci zorientowanych na realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych. Dla ułatwienia nawiązywania współpracy oraz implementacji koncepcji Przemysłu 4.0 i Przemysłu 5.0 zaproponowano model biznesu cyberfizycznych sieci oparty na elementach architektury technicznej, w tym na platformie e-biznesowej pozwalającej na lepszą integrację i współpracę z klientem oraz planowanie tymczasowych cyberfizycznych sieci produkcyjnych przedsiębiorstw zorientowanych na wspólną realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych. Przedstawiana konceptualizacja modelu biznesu, który opiera się na e-platformie, może zapewnić inteligentną komunikację dotyczącą zasobów MŚP poprzez automatyczną wymianę danych w czasie rzeczywistym w całej sieci oraz pozwolić sektorowi MŚP na konkurowanie z silnymi pod względem posiadanego kapitału, nowoczesnymi, inteligentnymi fabrykami przyszłości. Ponadto w pracy zaproponowano metodykę weryfikacji planowanych do realizacji spersonalizowanych zleceń produkcyjnych, która pozwoli ocenić szanse zorganizowania cyberfizycznej sieci produkcyjnej, zdolnej do terminowej i zgodnej z przyjętym budżetem realizacji takich zleceń. [Opis pochodzi od wydawcy].
SPIS TREŚCI: WPROWADZENIE 1. CZWARTA REWOLUCJA PRZEMYSŁOWA – PRZEMYSŁ 4.0 I 5.0 1.1. Koncepcja Przemysłu 4.0 – systemy cyberfizyczne 1.2. Transformacja Przemysłu 4.0 w Przemysł 5.0 1.3. Technologie czwartej rewolucji przemysłowej 2. WSPÓŁCZESNE TRENDY I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW PRODUKCYJNYCH W DOBIE CZWARTEJ REWOLUCJI PRZEMYSŁOWEJ 2.1. Personalizacja produkcji i oczekiwania współczesnego klienta 2.2. Serwicyzacja produkcji przemysłowej 2.3. Rozwój sektora MŚP w perspektywie koncepcji Przemysłu 4.0 3. SIECI PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE DOTYCHCZASOWYCH BADAŃ 3.1. Idea sieciowości przedsiębiorstw 3.2. Cyberfizyczne sieci produkcyjne 3.3. Zainteresowanie badaczy problematyką cyberfizycznych sieci produkcyjnych – przegląd literatury z elementami analizy bibliometrycznej 4. WSPÓŁPRACA SIECIOWA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW PRODUKCYJNYCH W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH 4.1. Założenia badawcze – metodyka badań 4.2. Ogólna charakterystyka badanych przedsiębiorstw 4.3. Ocena zdolności do współpracy badanych przedsiębiorstw w ramach cyberfizycznych sieci produkcyjnych – założenia modelowe 4.4. Znaczenie poziomu cyfryzacji przedsiębiorstwa w organizacji cyberfizycznych sieci produkcyjnych 5. MODEL BIZNESU CYBERFIZYCZNYCH SIECI PRODUKCYJNYCH MŚP 5.1. Model biznesu – współczesne wyzwania 5.2. Architektura modelu biznesu cyberfizycznych sieci produkcyjnych MŚP 5.3. Platforma e-biznesowa – kształtowanie relacji klient–producent 6. PLANOWANIE CYBERFIZYCZNYCH SIECI PRODUKCYJNYCH 6.1. Spersonalizowane zlecenie produkcyjne 6.2. Przedsiębiorstwa platformy e-biznesowej 6.3. Metodyka weryfikacji zleceń produkcyjnych w cyberfizycznych sieciach produkcyjnych ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA SPIS RYSUNKÓW SPIS TABLIC ZAŁĄCZNIK
Status dostępności:
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 59657 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach [257]-275.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej