574622
Book
In basket
(HR)
... Książka stanowi swoiste kompendium wiedzy o zasobach ludzkich. Holistyczny charakter książki jest koncepcją umożliwiającą racjonalnie spojrzeć na rozwój pracowników. Modele zasobów ludzkich stanowią podpowiedz, jak wpływać na podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, czyli inaczej mówiąc, jak zarządzać zasobami ludzkimi. Współczesne zarządzanie zasobami ludzkimi (ZZL) dotyczy stworzenia w organizacji systemu motywacji. System taki winien być w miarę możliwości dostosowany do każdego pracownika lub grupy pracowników. Oddziaływanie na ludzi w organizacji nie jest proste i oczywiste. Dlatego niezależnie od przedstawionych w książce przykładów, organizacje winny wypracować własny, indywidualny system rozwoju zasobów ludzkich. Książka adresowana jest do menedżerów (wszystkich szczebli), jak też do studentów i słuchaczy studiów podyplomowych kierunków: zarządzanie, ekonomia oraz specjalności dotyczących zasobów ludzkich. Książka ma charakter uniwersalny, tzn. może być pomocna w zarządzaniu zasobami ludzkimi w każdej organizacji, nie tylko w przedsiębiorstwie, także w urzędach samorządowych i państwowych.
Rozdział 1. Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi * 1.1. Pojęcie, istota i cechy zarządzania zasobami ludzkimi * 1.2. Cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi * 1.3. Planowanie i organizowanie zasobów ludzkich * 1.4. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi * Rozdział 2. Rola polityki personalnej w zarządzaniu zasobami ludzkimi * 2.1. Istota, cele i zadania polityki personalnej * 2.2. Zakres polityki personalnej: rekrutacja i selekcja * 2.3. Zarządzanie kadrami * 2.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie personelem * Rozdział 3. Wybrane modele zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji * 3.1. Model sita * 3.2. Model kapitału ludzkiego * 3.3. Model harwardzki * 3.4. Model Michigan * 3.5. Modele zarządzania funkcją personalną * Rozdział 4. Teoretyczna analiza modeli zarządzania zasobami ludzkimi * 4.1. Model sita a model kapitału ludzkiego * 4.2. Analiza czynników umożliwiających wybór modelu * 4.3. Model harwardzki a model Michigan * 4.4. Modele zarządzania funkcją personalną - analiza porównawcza * Rozdział 5. Istota kultury organizacyjnej * 5.1. Geneza pojęcia kultura organizacyjna * 5.2. Definicja kultury w organizacji * 5.3. Źródła kultury * 5.4. Różne podejścia do kultury organizacyjnej * 5.5. Funkcje kultury organizacyjnej * 5.6. Znaczenie misji i wizji firmy * 5.7. Typologia kultur organizacyjnych * 5.8. Kultury silne i słabe * Rozdział 6. Kultura organizacyjna podstawą zarządzania przedsiębiorstwem * 6.1. Kultura organizacyjna a efektywność firmy * 6.2. Kultura proefektywnościowa oraz antyefektywnościowa * 6.3. Kultura organizacyjna jako zasób strategiczny * 6.4. Motywująca rola kultury organizacyjnej * 6.5. Kształtowanie postaw i zaangażowania pracowników * 6.6. Skuteczne zarządzanie potencjałem pracowniczym
Availability:
Copies are only available in the library: sygn. BP 331 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s. 145-148.
Target audience note
Dla studentów na kierunkach zarządzanie, ekonomia, socjologia oraz dla kadry zarządzającej wszystkich szczebli.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again