574225
Book
In basket
Prezentowany tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
Uczeń niepełnosprawny, uczeń z deficytami - szanse i bariery * Uczeń słabosłyszący jako uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych we współczesnej szkole w Polsce * Niesłyszący i niedosłyszący uczeń gimnazjalista w grupie rówieśniczej. Odbiór społeczny osoby z defektem słuchu w środowisku szkolnym * Problemy w komunikacji dzieci z zespołem Aspergera * Pilotażowy program współpracy szkoły specjalnej ze studentami Katedry Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Łódzkiego * Praca z uczniem z zespołem Aspergera * Praca z uczniem z FAS. Zarys problemu * Dostosowanie formy i warunków przeprowadzania egzaminów zewnętrznych do specjalnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów * Problemy i wyzwania w pracy z uczniem zdolnym * Uczeń zdolny - opinie nauczycieli * Niepowodzenia szkolne uczniów zdolnych w opinii nauczycieli * Specyfika pracy z uczniem na III etapie edukacyjnym (gimnazjum) * Indywidualizacja kształcenia uczniów zdolnych na poziomie ponadgimnazjalnym. Wybrane zagadnienia * Przykłady technik kształcenia na odległość w pracy z uczniem o szczególnych zdolnościach językowych * Trochę więcej o przyimku, czyli jak mówić o tradycji w języku ze zdolnymi gimnazjalistami * Rodzaje i formy pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Kreatywna edukacja uczniów z zaburzeniami, dysfunkcjami rozwojowymi oraz ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi w nauczaniu globalnym * Praca z uczniami mającymi trudności w nauce - opis działań pedagogicznych * Metody aktywizujące i ich wpływ na sukces edukacyjny dziecka w szkole specjalnej * Jak obłaskawić syndrom niecierpliwości naszych czasów? Działania nauczyciela * Zastosowanie stymulacji polisensorycznej w terapii dziecka niepełnosprawnego intelektualnie * Zastosowanie biblioterapii w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych * Specyfika pracy z uczniem dyslektycznym na lekcji * VARIA * Negatyw, czyli poezja nastolatków * Innowacyjność uczenia się i nauczania języków obcych wśród osób niepełnosprawnych - szanse i bariery * Potrzeba teatru. Teatr szkolny a edukacja polonistyczna
Availability:
All copies are currently on loan: sygn. 18145 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.07.2025)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again