578251
Książka
W koszyku
Rozdział I * Funkcjonowanie zawodowe nauczyciela * 1. Rola i znaczenie pracy nauczyciela * 2. Wartości jako podstawa działalności zawodowej pedagoga * 3. Kwalifikacje nauczyciela w przepisach i uregulowaniach prawnych * 4. Zadania zawodowe nauczyciela * 5. Kompetencje zawodowe nauczyciela * 6. Tożsamość zawodowa nauczyciela * 7. Warunki pracy nauczycieli * 8. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela i ich konsekwencje * Rozdział II * Satysfakcja z pracy w literaturze przedmiotu * 1. Satysfakcja z pracy - zarys problematyki * 2. Teorie i koncepcje satysfakcji z pracy * 3. Czynniki kształtujące satysfakcję zawodową związane z miejscem pracy * 4. Indywidualne uwarunkowania satysfakcji z pracy * 5. Interdyscyplinarny charakter badań satysfakcji z pracy * 6. Satysfakcja z pracy a jakość życia człowieka * 7. Osiągnięcia osobiste jako źródło satysfakcji z pracy nauczyciela * Rozdział III * Relacje między ludźmi * 1. Człowiek jako istota społeczna * 2. Wywieranie wpływu na innych * 3. Podmiotowość w relacjach interpersonalnych * 4. Wychowanie jako dialog * 5. Komunikacja interpersonalna * 6. Relacje interpersonalne jako wsparcie w pracy zawodowej nauczyciela * Rozdział IV * Relacje w pracy nauczyciela i ich własności * 1. Charakterystyka relacji zawodowych * 2. Warunki prawidłowych relacji interpersonalnych * 3. Konflikty w relacjach międzyludzkich * 4. Charakterystyka uczniów na kolejnych etapach edukacyjnych * 5. Środowisko zawodowe nauczycieli * 6. Rodzic jako partner nauczyciela * 7. Dyrektorzy szkół - liderzy, menedżerowie i nauczyciele * Rozdział V * Główne założenia koncepcji badawczej * 1. Podstawy antropologiczne badań * 2. Założenia ontologiczne. Przedmiot materialny i formalny badań * 3. Epistemologiczny kontekst badań * 4. Różne podejścia badawcze w pedagogice * Rozdział VI * Podstawy metodologiczne badań * 1. Przedmiot i cel badań * 2. Projekt badań własnych * 3. Założenia badań ilościowych * 4. Problemy i hipotezy badawcze * 5. Charakterystyka badanych nauczycieli * 6. Koncepcja badań jakościowych * Rozdział VII * Czynniki satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 1. Praca i relacje z uczniami jako czynnik satysfakcji zawodowej nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 2. Relacje ze współpracownikami jako czynnik satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 3. Osiągnięcia zawodowe jako czynnik satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 4. Wewnętrzne zależności między czynnikami satysfakcji z pracy a ich indywidualnymi doświadczeniami * 4.1. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół podstawowych * 4.2. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół gimnazjalnych * 4.3. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli liceów * 4.4. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół zawodowych * 5. Podsumowanie * Rozdział VIII * Uwarunkowania i znaczenie satysfakcji z pracy badanych nauczycieli * 1. Rozumienie pojęcia satysfakcji z pracy przez nauczycieli * 2. Sytuacje szkolne powodujące satysfakcję z pracy badanych nauczycieli * 3. Relacje interpersonalne w szkole jako czynnik satysfakcji z pracy badanych nauczycieli * 4. Zalety i wady pracy nauczyciela * 5. Czynniki motywujące do pracy badanych nauczycieli
Status dostępności:
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19346 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.03.2020)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 321-344.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej