Satysfakcja zawodowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(22)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(7)
MW123 (św. Wincentego 64)
(1)
W2 (Bazyliańska 6)
(4)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(2)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(11)
Autor
Nawara Weronika
(2)
Rutkowski Robert (psychoterapeuta)
(2)
Stanisławska Irena A
(2)
Acuff Jonathan
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Białek Maria (tłumaczka)
(1)
Bratos-Stępień Małgorzata
(1)
Brett Regina (1956- )
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Daisley Bruce
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Gomola Aleksander (1963- )
(1)
Gordon Jon (1971- )
(1)
Jachnis Anna
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Jarvis Chase (1971- )
(1)
Jastrzębowska-Tyczkowska Agata
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Krokosz Elżbieta
(1)
Mandrosz-Wróblewska Joanna
(1)
Michalak Robert (1968- )
(1)
Poraj Grażyna
(1)
Poznański Adam
(1)
Puchalska-Kamińska Malwina
(1)
Rost Małgorzata (1985- )
(1)
Samson-Banasik Aleksandra
(1)
Siara Olga
(1)
Siekańska Małgorzata
(1)
Stenstrom Per Henrik (1966- )
(1)
Wiseman Liz
(1)
Wojnakowska-Jabłońska Paulina
(1)
Załuska Patrycja
(1)
Łądka-Barańska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(22)
Austria
(1)
Język
polski
(23)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Doradcy personalni
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Psychologowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Kobieta
(5199)
Rodzina
(4006)
Przyjaźń
(3822)
Miłość
(3250)
Tajemnica
(2946)
Satysfakcja zawodowa
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2931)
Relacje międzyludzkie
(2508)
Zabójstwo
(2166)
Życie codzienne
(1902)
Magia
(1727)
Zwierzęta
(1600)
Dzieci
(1583)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1524)
Uczucia
(1394)
Nastolatki
(1373)
II wojna światowa (1939-1945)
(1360)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1344)
Uczniowie
(1257)
Dziecko
(1246)
Literatura dziecięca polska
(1154)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1043)
Ludzie a zwierzęta
(1012)
Chłopcy
(995)
Trudne sytuacje życiowe
(989)
Sekrety rodzinne
(926)
Wybory życiowe
(924)
Policjanci
(904)
Żydzi
(890)
Relacja romantyczna
(876)
Osoby zaginione
(875)
Władcy
(868)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(817)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(773)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(751)
Pisarze polscy
(746)
Przestępczość zorganizowana
(740)
Walka dobra ze złem
(716)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(692)
Koty
(679)
Krainy i światy fikcyjne
(677)
Arystokracja
(674)
Stworzenia fantastyczne
(667)
Mężczyzna
(648)
Literatura młodzieżowa polska
(644)
Psychologia
(638)
Poszukiwania zaginionych
(635)
Uprowadzenie
(634)
Matki i córki
(627)
Samorealizacja
(620)
Wakacje
(605)
Wojna
(597)
Dziennikarze
(584)
Sztuka
(574)
Nauczyciele
(561)
Polacy za granicą
(558)
Wojsko
(550)
Zemsta
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(539)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(509)
Psychoterapia
(503)
Zakochanie
(502)
Czytanie
(497)
Dziadkowie i wnuki
(496)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(492)
Matematyka
(483)
Osobowość
(472)
Spisek
(471)
Seryjni zabójcy
(467)
Przyroda
(459)
Ojcowie i córki
(453)
Postawy
(451)
Lekarze
(447)
Samotność
(444)
Marzenia
(443)
Język angielski
(433)
Nauka
(432)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Nauczanie początkowe
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Czarownice i czarownicy
(425)
Ludzie bogaci
(423)
Pisarze
(417)
Politycy
(407)
Samopoznanie
(407)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Gatunek
Poradnik
(8)
Wywiad dziennikarski
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Reportaż
(2)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Rozwój osobisty
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Religia i duchowość
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawodowo od nowa / Jon Acuff ; przełożyły Paulina Wojnakowska, Joanna Mandrosz. - Wydanie I. - Warszawa : Edgard, 2016. - 279 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Samo Sedno)
Na okładce: Zmień nastawienie do poniedziałków i zdefiniuj na nowo swoją karierę, by nigdy nie utknąć w miejscu.
Ta książka nie jest o rzucaniu pracy. To poradnik o tym, jak zacząć świadomie budować swoją karierę - niezależnie od tego, czy marzysz o awansie, pracy na własny rachunek, czy chcesz pozostać w obecnym miejscu i poprawić swoją sytuację. Praca nie musi być więzieniem, w którym odsiadujesz wyrok aż do przejścia na emeryturę! Jon Acuff sam zatrudniał się i zwalniał kilkanaście razy. Znalazł pracę marzeń, a potem ją rzucił. Wreszcie odkrył, że o sukcesie zawodowym decyduje osobiste Konto Kariery budowane dzięki czterem inwestycjom: w Umiejętności, Relacje, Osobowość i Zapał. To właśnie dzięki nim przygotujesz się zarówno na pozytywne, jak i negatywne sytuacje w życiu zawodowym. Po przeczytaniu tej książki ruszysz z miejsca i przebijesz się przez Sufit. Uporasz się ze Wstrząsem, takim jak nagła zmiana czy utrata pracy. Wykorzystasz Skok w karierze i Szansę na zmianę. A przede wszystkim zyskasz motywację i energię, by ZACZĄĆ OD NOWA!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19595 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52100 (1 egz.)
Kaucja: 37,80 zł
Książka
W koszyku
Czynniki warunkujące poczucie przeciążenia pracą a spostrzegana jakość życia w okresie środkowej dorosłości / Małgorzata Bratos-Stępień. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2023. - 194, [3] strony : ilustracje, wykresy, tabele ; 23 cm.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia na stronach [183]-190.
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Książka łączy w sobie dwa obszary: psychologię pracy oraz psychologię jakości życia. Dotyczy powszechnego dziś problemu przeciążenia pracą, jego genezy oraz konsekwencji. W szczególności ilustruje związek subiektywnej oceny przeciążenia pracą z subiektywną oceną jakości życia, jego podmiotowe Czytelnik
Czytelnik znajdzie w niej opis następujących zagadnień: stresory zawodowe i konsekwencje ich działania, przeciążenie pracą w perspektywie obiektywnej i subiektywnej (ilościowe i jakościowe), rozróżnienie między przeciążeniem pracą a pracoholizmem, uwarunkowania subiektywnej oceny jakości życia opisane jako aktywna vs. pasywna postawa wobec życia.
Poza obszerną analizą teoretyczną przedstawione zostały wyniki badań przeprowadzonych w środowisku lekarzy w okresie środkowej dorosłości.
Książka może stanowić lekturę zarówno dla przedstawicieli środowiska akademickiego, zainteresowanych takimi dziedzinami naukowymi jak psychologia pracy i organizacji oraz psychologia jakości życia, jak i psychologów praktyków. Ponadto może być przydatna dla specjalistów z obszaru HR w zakresie doboru pracowników i zarządzania nimi. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To książka dla tych, którzy przestali kochać to, co robią. I dla tych, którzy kochają swoją pracę, ale pragną odnaleźć głębszy sens także w innych sferach życia. Dla tych, którzy są bezrobotni, wykonują pracę poniżej swoich kwalifikacji albo czują się nieszczęśliwi w życiu zawodowym. Dla tych, którzy zeszli z obranej niegdyś drogi, chwilowo albo bezpowrotnie. Dla tych, którzy dopiero rozpoczynają karierę zawodową i chcą się dowiedzieć, jak zapisać tę czystą kartę. Dla tych, którzy przeszli na emeryturę albo nie mogą już dłużej pracować, a pragną wieść pełniejsze życie. Dla tych, którzy kochają swoją pracę tak bardzo, że chcą zainspirować innych i pomóc im odnaleźć życiową pasję. Dla tych, którzy - jak ja - czuli się kiedyś zagubieni w życiu i kluczyli krętą ścieżką, dopóki ta nie zaprowadziła ich w idealne miejsce. Wierzę, że każdy z nas ma takie miejsce. Musimy je tylko odszukać. Albo odprężyć się i pozwolić, żeby to ono odszukało nas. [Regina Brett]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.09.2020)
Książka
W koszyku
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 231, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia, Teoria, Badania)
Bibliografia na stronach 194-211. Indeksy.
Problematyka dobrostanu w sytuacji pracy, rozumianego jako coś więcej niż satysfakcja z pracy, jest stosunkowo nowym obszarem badań, który podejmowany jest w raczej nielicznych kręgach naukowych. Zagadnienie to stało się popularne na fali rozwoju psychologii pozytywnej, w ramach której pojawiło się pojęcie "pozytywnej psychologii organizacji". Agnieszka Czerw uzasadnia w swojej książce, dlaczego psychologia pozytywna stanowi dobry kontekst analizy dobrostanu w sytuacji pracy. Omawia szczegółowo pojęcie dobrostanu i związane z nim teorie oraz pokazuje dwa punkty widzenia, z jakich można to zagadnienie analizować: hedonistyczny, rozumiany jako przyjemne życie, i eudajmonistyczny, oznaczający życie wartościowe. Przedstawia także autorską propozycję rozumienia eudajmonistycznego dobrostanu w sytuacji pracy oraz związane z nią nowe narzędzie kwestionariuszowe. Książkę wieńczy propozycja ogólnego modelu dobrostanu uwzględniającego różne jego typy i obszary oraz wskazującego rolę, jaką w budowaniu jakości życia człowieka odgrywa dobrostan doświadczany w kontekście pracy zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 331 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The joy of work : 30 ways to fix your work culture and fall in love with your job again.
Bibliografia, filmografia na stronach 293-[297]. Indeks.
Czy współcześni menedżerowie potrafią stworzyć przyjazne środowiska pracy dla siebie i zespołów? Czy praca w przestrzeni open-space faktycznie sprzyja integracji i kooperacji? Czy przełomowe technologie XX i XXI wieku sprawiają, że ubywa nam stresu, a przybywa czasu? Czy korporacyjna kultura pracy promuje rozwój umiejętności pracownika? Czy to, że mamy coraz więcej zadań, sprawia, że rzeczywiście jesteśmy bardziej wydajni? Czy potrafimy czerpać satysfakcję ze swojej pracy? Odpowiedzi na te pytania często brzmią: niestety nie. Dzisiejsi pracownicy są bardziej zestresowani i mniej efektywni niż kiedykolwiek w przeszłości. Co możemy z tym zrobić? To książka dla tych, którzy są zmęczeni, stracili z oczu sens swojej pracy, mają dosyć szefa i kolegów, jak również przestali kochać to, co robią. Bruce Daisley, wiceprezes europejskiego Twittera, podpowiada, jak (znów) poczuć się szczęśliwym w życiu zawodowym. Bruce Daisley jest autorem licznych projektów i prezentacji dla Google’a i YouTube’a, poświęconym budowaniu poczucia szczęścia w pracy. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem kultury pracy i jej ewolucji. Bazą jego wystąpień i podcastów są rozmowy z pracownikami: od liderów i kadry menedżerskiej po pracowników najniższego szczebla w firmach reprezentujących rozmaite branże (od Microsoftu po Netlixa). Równie ważne są dla niego rozmowy z ekspertami reprezentującymi tradycyjne dziedziny nauki (jak psychologia) oraz te, które właśnie się rozwijają (jak neuroekonomia czy socjofizyka). Z tego materiału Daisley stworzył kompendium – przystępny i praktyczny poradnik służący świadomemu budowaniu kultury pracy i przywróceniu radości i satysfakcji z tego, co robimy przez co najmniej jedną trzecią doby. Publikacja stanowi przegląd najważniejszych aspektów (problemów) pracy w XXI wieku. Autor kompleksowo pokazuje, w jaki sposób zmiana nawyków w pracy przekłada się na nasze zdrowie, poczucie spełnienia i rozmaite sfery naszego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22622 (1 egz.)
(dostępność ok. 13.06.2024)
Audiobook
CD
W koszyku
165 min.
Tytuł oryginału: The no complaining rule : positive ways to deal with negativity at work.
Muzyka: Grzegorz Dondziłło.
Czyta: Robert Michalak.
Publikacja dostępna również w wersji drukowanej.
Nagranie w formacie mp3.
Bestsellerowy poradnik o tym, jak dzięki pozytywnemu nastawieniu obrócić niezadowolenie w skuteczne działanie, innowacje i sukces. Czerpiąc z doświadczeń prawdziwej firmy, która opracowała i wdrożyła program zakazujący narzekania, Jon Gordon snuje pasjonującą opowieść z mnóstwem nowatorskich pomysłów i praktycznych strategii, które kształtują pozytywnie nastawienie u liderów i efektywne działanie zespołów i organizacji. Każda skarga jest okazją, by przekuć coś negatywnego w coś pozytywnego! Przywołując ducha swojego międzynarodowego bestsellera "Autobus energii", Jon Gordon opowiada kolejną inspirującą i pouczającą historię walki z największą bolączką biznesu i życia w ogóle - z negatywnym nastawieniem, które pochłania wielkie nakłady finansowe, obniża morale, zmniejsza produktywność i osłabia kondycję nie tylko jednostek, ale i całych zespołów. Wszystkim osobom, które chcą przekształcić negatywną energię w pozytywne rozwiązania, "Nie narzekaj!" oferuje zestaw niezawodnych reguł oraz praktyczny plan działania, pozwalający stoczyć zwycięską walkę z szeroko pojętą negatywnością w organizacji. Kiedy ludzie przestają narzekać, poświęcają mniej czasu i energii na roztrząsanie problemów, a zdecydowanie więcej na znalezienie rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. K.159.9 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 321-344.
Rozdział I * Funkcjonowanie zawodowe nauczyciela * 1. Rola i znaczenie pracy nauczyciela * 2. Wartości jako podstawa działalności zawodowej pedagoga * 3. Kwalifikacje nauczyciela w przepisach i uregulowaniach prawnych * 4. Zadania zawodowe nauczyciela * 5. Kompetencje zawodowe nauczyciela * 6. Tożsamość zawodowa nauczyciela * 7. Warunki pracy nauczycieli * 8. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela i ich konsekwencje * Rozdział II * Satysfakcja z pracy w literaturze przedmiotu * 1. Satysfakcja z pracy - zarys problematyki * 2. Teorie i koncepcje satysfakcji z pracy * 3. Czynniki kształtujące satysfakcję zawodową związane z miejscem pracy * 4. Indywidualne uwarunkowania satysfakcji z pracy * 5. Interdyscyplinarny charakter badań satysfakcji z pracy * 6. Satysfakcja z pracy a jakość życia człowieka * 7. Osiągnięcia osobiste jako źródło satysfakcji z pracy nauczyciela * Rozdział III * Relacje między ludźmi * 1. Człowiek jako istota społeczna * 2. Wywieranie wpływu na innych * 3. Podmiotowość w relacjach interpersonalnych * 4. Wychowanie jako dialog * 5. Komunikacja interpersonalna * 6. Relacje interpersonalne jako wsparcie w pracy zawodowej nauczyciela * Rozdział IV * Relacje w pracy nauczyciela i ich własności * 1. Charakterystyka relacji zawodowych * 2. Warunki prawidłowych relacji interpersonalnych * 3. Konflikty w relacjach międzyludzkich * 4. Charakterystyka uczniów na kolejnych etapach edukacyjnych * 5. Środowisko zawodowe nauczycieli * 6. Rodzic jako partner nauczyciela * 7. Dyrektorzy szkół - liderzy, menedżerowie i nauczyciele * Rozdział V * Główne założenia koncepcji badawczej * 1. Podstawy antropologiczne badań * 2. Założenia ontologiczne. Przedmiot materialny i formalny badań * 3. Epistemologiczny kontekst badań * 4. Różne podejścia badawcze w pedagogice * Rozdział VI * Podstawy metodologiczne badań * 1. Przedmiot i cel badań * 2. Projekt badań własnych * 3. Założenia badań ilościowych * 4. Problemy i hipotezy badawcze * 5. Charakterystyka badanych nauczycieli * 6. Koncepcja badań jakościowych * Rozdział VII * Czynniki satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 1. Praca i relacje z uczniami jako czynnik satysfakcji zawodowej nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 2. Relacje ze współpracownikami jako czynnik satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 3. Osiągnięcia zawodowe jako czynnik satysfakcji z pracy nauczycieli a ich indywidualne doświadczenia * 4. Wewnętrzne zależności między czynnikami satysfakcji z pracy a ich indywidualnymi doświadczeniami * 4.1. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół podstawowych * 4.2. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół gimnazjalnych * 4.3. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli liceów * 4.4. Korelacje wewnętrzne czynników satysfakcji w grupie nauczycieli szkół zawodowych * 5. Podsumowanie * Rozdział VIII * Uwarunkowania i znaczenie satysfakcji z pracy badanych nauczycieli * 1. Rozumienie pojęcia satysfakcji z pracy przez nauczycieli * 2. Sytuacje szkolne powodujące satysfakcję z pracy badanych nauczycieli * 3. Relacje interpersonalne w szkole jako czynnik satysfakcji z pracy badanych nauczycieli * 4. Zalety i wady pracy nauczyciela * 5. Czynniki motywujące do pracy badanych nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19346 (1 egz.)
(dostępność ok. 04.03.2020)
Książka
W koszyku
Nie jesteś skazany na bycie bezwolnym trybikiem w systemie albo przymieranie głodem! Naprawdę możesz w sposób twórczy oddawać się swoim pasjom, nie klepiąc przy tym biedy! Autor tej książki uważa, że wszyscy urodziliśmy się kreatywni. Kreatywność jest normalną ludzką cechą, która podtrzymuje nasze życie i jest tak naturalna jak oddychanie. Co jednak zrobić, aby przekuć pasję i pomysły w coś realnego, namacalnego lub, jeszcze lepiej, w coś, co zapewnia stały dochód? Chase Jarvis przeszedł wszystkie etapy tej podróży i w swojej niezwykle praktycznej książce opisuje kroki, które pomogły mu przekuć jego fotograficzną pasję w satysfakcjonującą pracę. Czerpie ze wszystkiego, czego nauczył się na temat kreatywności jako artysta i biznesmen. Pokazuje narzędzia, dzięki którym może prowadzić życie, o jakim marzył, ale też szczerze pisze o tym, jak radził sobie ze strachem przed robieniem czegoś zupełnie nowego. Niezależnie od tego, czy twórczość jest dla ciebie hobby, dodatkową pracą czy zajęciem w pełnym wymiarze czasu, ta książka pomoże Ci wykonać kolejny krok na Twojej własnej twórczej ścieżce!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy / Agata Jastrzębowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2020. - 211 stron : tabele, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [176]-200. Indeks.
W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami - wówczas będziemy czuli się w niej lepiej. Po drugie, człowiek. Jeżeli pracownik posiada przykładowo wyższe kompetencje transferowalne, które dotyczą ogólnych relacji międzyludzkich i organizacji pracy własnej (potocznie nazwane kompetencjami "miękkimi"), to spostrzega swoją pracę bardziej pozytywnie niż pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powyższych przyczyn. Twierdzi się, że "nie ma ludzi idealnych, lecz są ludzie idealni dla siebie". Okazuje się, że analogicznie jest z pracą. "Książkę Agaty Jastrzębowskiej wziąłem do ręki z zaciekawieniem. Wypełnia ona lukę publikacyjną w dorobku polskiej psychologii pracy i organizacji, jaka istnieje na styku dwóch obszarów tematycznych: dopasowania do rynku pracy i kompetencji. (.) W dobie wszechobecnej globalizacji, która raczej faworyzuje dopasowanie człowieka do pracy, wzmiankowana na początku książki idea dopasowania pracy do człowieka (ang. job crafting) w jej treści ustępuje, zgodnie z dominującym duchem globalizacji, idei dopasowania człowieka do stanowiska pracy." dr hab. Romuald Derbis, prof. Uniwersytetu Opolskiego "Monografia poświęcona jest dopasowaniu kompetencyjnemu. Moim zdaniem jest to temat ważny i aktualny, gdyż w każdej współczesnej organizacji działy zarządzania zasobami ludzkimi próbują praktycznie odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących kompetencji pracowników bądź kandydatów na pracowników. Jednocześnie tysiące ludzi na różnych etapach kariery próbują oszacować i rozwijać swoje kompetencje zawodowe, aby znaleźć się w bardziej uprzywilejowanej sytuacji na rynku pracy." dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. Uniwersytetu SWPS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57464 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-174.
Książka dla studentów uczelni kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.
We współczesnym świecie rośnie znaczenie kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firm i budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej, bez względu na dziedzinę i specyficzne warunki ich działania. Menedżerowie i eksperci poszukują więc sposobów podniesienia jakości kapitału ludzkiego, koncentrując swoje starania na kwalifikacjach pracowników i efektywności ich pracy. Ważnym czynnikiem, na podstawie którego kształtują się szczególnie dziś pożądane postawy, takie jak zaangażowanie, innowacyjność, chęć ustawicznego rozwoju, skłonność do dzielenia się wiedzą, aktywne uczestnictwo w procesie zmian, jest poziom satysfakcji zawodowej osiąganej przez pracownika. Istotna część zawartych w książce rozważań jest poświęcona okresowym badaniom i pomiarom poziomu satysfakcji zawodowej pracownika - kwestiom bardzo ważnym z punktu widzenia zarówno menedżera, jak i pracodawcy. Autorka przedstawia zweryfikowaną w praktyce, kompleksową metodę diagnozowania poziomu i czynników menedżerowie mają realny wpływ, dlatego w książce znalazły się także informacje na temat sposobów skutecznego kształtowania poziomu satysfakcji zawodowej.
Wprowadzenie * Rozdział 1. Istota zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Pojęcia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa jako szczególne postawy pracowników * Uwarunkowania zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Rozdział 2. Ewolucja teoretycznego kontekstu roli zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej pracowników w zarządzaniu * Rozwój poglądów na znaczenie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Satysfakcja zawodowa w koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a wartość kapitału intelektualnego * Rozdział 3. Współczesne przesłanki zainteresowania się problemem satysfakcji zawodowej pracowników * Kontrakt psychologiczny w organizacji oraz poziom "zdrowia organizacji" i dobrostan pracowników a satysfakcja zawodowa pracowników * Konsekwencje ekonomiczne satysfakcji zawodowej * Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a zaangażowanie organizacyjne * Satysfakcja zawodowa jako czynnik motywujący * Rozdział 4. Przegląd metod badania satysfakcji z pracy * Metody pomiaru poziomu satysfakcji z pracy * Metody oceny aspektów pracy determinujących poziom satysfakcji z pracy * Kompleksowe podejście do oceny satysfakcji z pracy * Diagnoza satysfakcji z pracy w ujęciu międzynarodowym * Rozdział 5. Propozycja metody badania satysfakcji zawodowej * Koncepcja metody: założenia metodologiczne * Poziom satysfakcji zawodowej pracowników sektora usług w Polsce * Organizacja badań. Charakterystyka próby badawczej * Analiza poziomu satysfakcji zawodowej * Analiza determinant satysfakcji zawodowej związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim * Satysfakcja zawodowa a poziom zaangażowania * Analiza modelu satysfakcji zawodowej przy wykorzystaniu relacji ścieżkowych * Rozdział 6. Kształtowanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej w procesie zarządzania * Oddziaływanie treści pracy * Tworzenie materialnego i pozamaterialnego środowiska pracy * Wpływ sposobu zarządzania kapitałem ludzkim na zadowolenie z pracy i satysfakcję zawodową * Aspekty wynagrodzenia kluczowe z punktu widzenia zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej * Aneks: Badanie zadowolenia z pracy i satysfakcji zawodowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Dostępna również jako e-book i audiobook.
Dołącz do 13 procent szczęśliwców. Czy masz świadomość, że przeciętny człowiek dwie trzecie swojego życia spędza w pracy? Czy wiesz, że 90 procent ludzi pracuje dla kogoś, realizując zadania wyznaczane im przez innych - właścicieli firm, menedżerów, kierowników? I teraz najciekawsze: 87 procent osób jest średnio zaangażowanych lub w ogóle niezaangażowanych w swoją pracę. Czujesz, że należysz do tej smutnej w gruncie rzeczy większości? Może zatem najwyższy czas coś zmienić! Rzucić etat i rozkręcić coś własnego... Tyle że nie każdy chce i jest w stanie być przedsiębiorcą. A może prościej? Może warto zwrócić się w stronę pozostałych pracowników - tych 13 procent lubiących swoją pracę i wykonujących ją z najwyższym zaangażowaniem i ogromną satysfakcją? Tak, 13 procent ludzi nauczyło się czerpać szczęście ze źródła, któremu na imię praca. Zastanawiasz się, jak im się to udało? Odpowiedź jest prosta: nauczyli się zarządzać swoim talentem. Znają samych siebie, wiedzą, w czym są dobrzy, i potrafią z tego korzystać. Realizują zadania, w których wypełnianiu przydają się ich mocne strony, pracując, szlifują swoje umiejętności i - przy okazji - wydajnie działają na rzecz sukcesu swojego pracodawcy. Żyją w świecie win-win. "Ja mam talent, a ty mi płacisz za jego rozwijanie", mówią do szefów. I spotykają się z pozytywnym odzewem, bo każdy chce mieć w zespole entuzjastów. Dowiedz się, jak do nich dołączyć. Dowiedz się, jak odkryć swój talent i powiększyć grono ludzi, którzy lubią swoją pracę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dostępne także jako e-book.
Kończą trudne studia, dostają niskie pensje. Frustruje je, gdy traktowane są wyłącznie jako pomocnice lekarzy - przecież wykonują ciężką i wymagającą pracę. Często też niewdzięczną, bo pacjenci potrafią dawać w kość.A jednak kochają to, co robią. Czerpią z pracy ogromną satysfakcję i chcą opiekować się chorymi. Pielęgniarstwo to coś więcej niż zawód.Przejdź się z nimi po szpitalnym korytarzu, a dowiesz się, jak naprawdę wygląda ich życie.To były długie godziny rozmów z pracownikami różnych oddziałów i szpitali z wielu miast i placówek. Rozumiejąc ich przeżycia, analizując przemyślenia i wspominając własne doświadczenia, jeszcze głośniej mogę powtórzyć jedno z moich ulubionych pytań: Jestem pielęgniarką, a jaka jest twoja supermoc?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316, 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W czepku urodzone : o niewidzialnych bohaterkach szpitalnych korytarzy / Weronika Nawara. - Wydanie I, 2019, dodruk. - Kraków : Wydawnictwo Otwarte, 2019. - 301, [3] strony ; 21 cm.
Dostępne także jako e-book.
Kończą trudne studia, dostają niskie pensje. Frustruje je, gdy traktowane są wyłącznie jako pomocnice lekarzy - przecież wykonują ciężką i wymagającą pracę. Często też niewdzięczną, bo pacjenci potrafią dawać w kość. A jednak kochają to, co robią. Czerpią z pracy ogromną satysfakcję i chcą opiekować się chorymi. Pielęgniarstwo to coś więcej niż zawód.Przejdź się z nimi po szpitalnym korytarzu, a dowiesz się, jak naprawdę wygląda ich życie. To były długie godziny rozmów z pracownikami różnych oddziałów i szpitali z wielu miast i placówek. Rozumiejąc ich przeżycia, analizując przemyślenia i wspominając własne doświadczenia, jeszcze głośniej mogę powtórzyć jedno z moich ulubionych pytań: Jestem pielęgniarką, a jaka jest twoja supermoc?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łódzkiego)
Bibliografia strony 289-302.
Streszczenie angielskie.
Przedłożona do recenzji praca doskonale wpisuje się w zapotrzebowanie społeczne i stanowi cenne uzupełnienie literatury przedmiotu. Celem pracy jest nie tylko psychologiczna charakterystyka zawodu nauczyciela, ale przede wszystkim wskazanie na liczne uwarunkowania przedmiotowe i środowiskowe, które leżą u podstaw skuteczność procesu edukacji. (.)Dokonując całościowej oceny przedłożonej mi do recenzji pracy pragnę podkreślić, że jest to bardzo interesujące i wartościowe opracowanie, stanowiące cenne uzupełnienie przedmiotu w zakresie psychologicznej charakterystyki zawodu nauczyciela. Autorka zwraca szczególną uwagę na wiele ważnych mechanizmów i procesów warunkujących nie tylko zadowolenie z pracy, ale również na osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania efektywności pracy nauczyciela i procesu edukacji. Treść pracy zawiera wiele bardzo cennych informacji, wskazówek, dyrektyw podnoszących skuteczność i jakość pracy nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21512 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [207]-221.
Dla menedżerów i osób zatrudnionych w działach HR, a także psychologów pracy i organizacji.
Książka dostępna także jako e-book.
Job crafting jest metodą zwiększania zaangażowania pracowników i wspierania ich w budowaniu poczucia sensu pracy. Ta potwierdzona naukowo koncepcja zyskała w ostatnich czasach popularność wśród psychologów pracy i praktyków HR w krajach zachodnich, USA i Skandynawii. Autorki pokazują w książce, jak można adaptować sprawdzone już narzędzia job crafting do polskiej kultury i z sukcesem je wdrażać w firmach. W publikacji zaprezentowano m.in.: - zalecane działania sprzyjające tworzeniu kultury przekształcania pracy w organizacji,- wyniki badań prowadzonych przez uznanych na świecie ekspertów w dziedzinie zaangażowania, - przewodnik, jak krok po kroku przeprowadzić warsztaty job craftingowe, - przykłady praktycznego zastosowania narzędzi job crafting w polskich firmach.
* Wstęp * Dlaczego powstało nowe wydanie tej książki? * Rozdział 1 * Job crafting - (r)ewolucja pracy * Job crafting czy przekształcanie pracy? * Dla kogo jest ta książka? * Job crafting jako (r)ewolucja pracy * Rozdział 2 * Fakty i mity na temat pracy * Mity pracy * Rozdział 3 * Historia badań nad przekształcaniem pracy * Od czego to wszystko się zaczęło? * Trzy rodzaje przekształcania pracy * Dlaczego pracownicy przekształcają swoją pracę? * Jak podejście pracowników do pracy wpływa na jej * przekształcanie? * Pierwszy krok w stronę (r)ewolucji w myśleniu * o pracy * Nowe oblicze przekształcania pracy - koncepcja * Wymagania-Zasoby Pracy * Wymagania i zasoby pracy w oczach pracowników * Przekształcanie pracy w modelu Wymagania-Zasoby * Pracy * Kto przekształca swoją pracę? * Przekształcanie pracy w dwóch koncepcjach * Rozdział 4 * Przykłady przekształcania pracy * Rozdział 5 * Korzyści z przekształcania pracy * Co mówią badania? * Zaangażowanie * Satysfakcja z pracy * Sens pracy * Zmiana * Efektywność * Wypalenie zawodowe * Rozdział 6 * Warsztat job craftingu - metodologia * Wdrażanie job craftingu * Warsztaty job craftingu * Zasady obowiązujące podczas warsztatów * Sześć podstawowych kroków warsztatu job craftingu * Rozdział 7 * Case study - od teorii poprzez testy po wdrożenia * Case study "Ciekawość jako pierwszy krok * do job craftingu" * Case study "Job crafting w formie e-learningu" * Case study: Uniwersytet SWPS - "Lider (liderka) * jako ambasador (ambasadorka) job craftingu" * Rozdział 8 * Job crafting jako narzędzie w rękach ekspertów i ekspertek * Rozdział 9 * Budowanie relacji - (jeszcze większe) wyzwanie * dla organizacji * Rozdział 10 * Jak budować środowisko przekształcania pracy * w organizacji? * Przekształcanie pracy jako proces * Czy wspieranie oddolnych inicjatyw pracowników * ma w ogóle sens? * Jak wspierać pracowników w przekształcaniu pracy? * Spójność wartości * Elastyczność zasobów ludzkich * Autonomia * Pozytywne relacje * Bezpieczeństwo psychologiczne * Akceptacja porażek * Przekazywanie informacji zwrotnej * Rozdział 11 * Krytycznym okiem - pytania do Job Crafting Polska * Rozdział 12 * Narzędzia motywujące do przekształcania pracy * Intro Interview * Błyskawiczny raport * Kontrakt * Piramida partycypacji * Bibliografia * O autorkach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pułapki przyjemności / Robert Rutkowski w rozmowie z Ireną A. Stanisławską. - Wydanie I. - Warszawa : Muza, 2017. - 189, [3] strony ; 20 cm.
(Drogowskazy)
Jak czerpać prawdziwą przyjemność z pracy, jedzenia, seksu, zabawy, sportu, zakupów, czy... gier liczbowych? Gdzie jest granica, za którą kończy się przyjemność i zaczyna uzależnienie, a pasja staje się obsesją? W wywiadzie przeprowadzonym przez Irenę A. Stanisławską z Robertem Rutkowskim terapeuta wyjaśnia, jak ważną umiejętnością w życiu społecznym, rodzinnym i zawodowym jest sprawne zarządzanie przyjemnościami. Chociaż wydaje się, że wszyscy ją posiadamy, pacjenci psychoterapeutów są dowodem na to, że nie zawsze tak jest.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pułapki przyjemności / Robert Rutkowski w rozmowie z Ireną A. Stanisławską. - Wydanie I (dodruk). - Warszawa : Muza, 2019. - 189, [3] strony ; 20 cm.
(Drogowskazy)
Jak czerpać prawdziwą przyjemność z pracy, jedzenia, seksu, zabawy, sportu, zakupów, czy... gier liczbowych? Gdzie jest granica, za którą kończy się przyjemność i zaczyna uzależnienie, a pasja staje się obsesją? W wywiadzie przeprowadzonym przez Irenę A. Stanisławską z Robertem Rutkowskim terapeuta wyjaśnia, jak ważną umiejętnością w życiu społecznym, rodzinnym i zawodowym jest sprawne zarządzanie przyjemnościami. Chociaż wydaje się, że wszyscy ją posiadamy, pacjenci psychoterapeutów są dowodem na to, że nie zawsze tak jest.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20129 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 104)
Bibliogr. s. 239-268.
Spis treści również w jęz. ang., streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2903 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej