Madalińska-Michalak Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Madalińska-Michalak Joanna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(314)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(292)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(242)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Mortka Marcin (1976- )
(203)
Supeł Barbara
(201)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Drewnowski Jacek (1974- )
(190)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(174)
Braiter Paulina
(169)
Widmark Martin (1961- )
(169)
Głowińska Anita
(168)
Skalska Katarzyna
(168)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(159)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Tuwim Julian (1894-1953)
(139)
Urban Miłosz
(139)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(136)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Olejnik Donata
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Przywództwo
(1)
Uczucia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 387-417.
Tekst częśc. równol. pol., ang.
W książce Dyrektor szkoły liderem - inspiracje i perspektywy w przystępny sposób omówiono istotę przywództwa edukacyjnego jako swoistego rodzaju wyzwania. Autorka proponuje nowy sposób myślenia o szkole i dyrektorze szkoły, ujawnia tajniki stawania się liderem oraz sposoby jego skutecznego działania.Opracowanie zachęca do namysłu nad praktyką kierowania szkołą i pomaga odpowiedzieć na szereg ważnych pytań, m.in.:- dlaczego dyrektor szkoły powinien być liderem, co może go do tego motywować,- czy liderem się jest, czy też się staje,- co kryje się za przywództwem edukacyjnym,- jak być skutecznym przywódcą edukacyjnym, na co położyć szczególny nacisk.
CZĘŚĆ PIERWSZA * PRZYWÓDZTWO I KOMPETENCJE PRZYWÓDCZE - PODSTAWY TEORETYCZNE | str. 29 * I. Przywództwo - ewolucja poglądów | str. 31 * 1. Definicje przywództwa | str. 33 * 2. Przywództwo - rys historyczny | str. 42 * 3. Wybrane koncepcje i teorie przywództwa - tradycja i współczesność | str. 54 * 4. Perspektywy badawcze | str. 111 * Podsumowanie | str. 125 * II. Kompetencje przywódcze | str. 128 * 1. Kompetencje - przybliżenie pojęcia | str. 129 * 2. Kompetencje - własności | str. 138 * 3. Kompetencje organizacji i kompetencje indywidualne | str. 141 * 4. Zarządzanie organizacją przez cele i kompetencje | str. 143 * 5. Kompetencje kierownicze kadr zarządzających - modele kompetencji | str. 146 * 6. Kompetencje w zarządzaniu - kompetencje przywódcze | str. 152 * Podsumowanie | str. 156 * CZĘŚĆ DRUGA * PRZYWÓDZTWO EDUKACYJNE DYREKTORA SZKOŁY | str. 159 * III. Przywództwo w szkole i jego złożoność | str. 161 * 1. Znaczenie przywództwa w szkole | str. 164 * 2. Przywództwo i zarządzanie w szkole - ku yin i yang | str. 170 * 3. Klasyfikacje przywództwa | str. 182 * 4. Przywództwo dyrektora szkoły a osiągnięcia uczniów | str. 201 * 5. Przywództwo dyrektora szkoły a przywództwo nauczycieli | str. 207 * 6. Przywództwo edukacyjne dyrektora szkoły - wyzwania teorii i praktyki | str. 212 * Podsumowanie | str. 221 * IV. Dyrektor szkoły - stawanie się przywódcą | str. 223 * 1. Rozwój zawodowy dyrektorów szkół w kontekście przywództwa | str. 226 * 2. Droga do przywództwa - podjęcie zobowiązania | str. 230 * 3. Pierwsze lata - odnajdywanie własnej drogi | str. 260 * 4. Ku dojrzałemu przywództwu - kształtowanie własnej drogi | str. 270 * 5. Kompetencje przywódcze dyrektorów szkół i ich rozwijanie - wyzwania | str. 274 * Podsumowanie | str. 284 * V. Przywództwo edukacyjne jako przedmiot uczenia się | str. 286 * 1. Wpływ społeczny i korzystanie z władzy | str. 288 * 2. Motywowanie | str. 309 * 3. Tworzenie i kształtowanie kultury szkoły | str. 326 * 4. Przewodzenie zmianie | str. 337 * 5. Budowanie kultury myślenia strategicznego | str. 344 * 6. Zasady wzorcowego przywództwa | str. 354 * 7. Profesjonalizm i etyka dyrektora szkoły | str. 361 * Podsumowanie | str. 372 * Zakończenie | str. 375 * Bibliografia | str. 387
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18059 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.06.2024)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. 235-244.
Jaką rolę odgrywają emocje w pracy nauczyciela? Co mówią na ten temat badania naukowe i jakie badania na gruncie pedagogiki były do tej pory prowadzone? Czym są kompetencje nauczyciela? Co jest wyróżnikiem kompetencji emocjonalnych nauczyciela? Co składa się na kompetencje emocjonalne nauczyciela? Jak nauczyciel może rozpoznawać swoje emocje i jak może nimi kierować? Jak nauczyciel może zadbać o rozwijanie własnych kompetencji emocjonalnych? Autorki książki starają się udzielić odpowiedzi na te i inne pytania, koncentrujące się wokół problematyki kompetencji emocjonalnych nauczycieli i sposobów ich rozwijania. [fragment Wstępu]
Wstęp * 1. Emocje: podstawy interdyscyplinarne * Wprowadzenie * Rys historyczny * Wzrost zainteresowania problematyką emocji i jej popularyzacja w Polsce * Badania nad emocjami w psychologii, socjologii i pedagogice * Emocje: wybrane zagadnienia * 2. Kompetencje emocjonalne nauczyciela: istota i model * Wprowadzenie * Natura kompetencji * Kompetencje nauczycieli * Inteligencja emocjonalna a/i kompetencje emocjonalne * Kompetencje emocjonalne nauczyciela * 3. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych nauczycieli * Wprowadzenie * Praca nad emocjami * Empatia * Entuzjazm * Przebaczanie * Optymizm * Władza wychowawcza * Budowanie relacji interpersonalnych * Pewność siebie * Sprawiedliwość społeczna * Zaufanie * Znajomość kultury uczniowskiej * Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16504 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej