Sorting
Source
Katalog centralny
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(4)
Branch
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Author
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Borkowski Igor (filolog)
(1)
Chudziński Edward (1940- )
(1)
Dąbała Jacek
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Stasiuk-Krajewska Karina
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Dziennikarstwo
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Komunikacja społeczna
(1)
Subject: time
1989-
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Media i komunikacja społeczna
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
4 results Filter
Book
In basket
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliografia pracach.
Publikacja zbierająca artykuły pracowników naukowych i specjalistów z dziedziny mediów, a także dziennikarzy, obejmuje swoim zakresem historię i teorię mediów, genologię, retorykę i etykę dziennikarską, zagadnienia warsztatowe, prawo prasowe i autorskie oraz zagadnienie cenzury. Objaśnia procesy, tendencje i zjawiska zachodzące w świecie mediów, ukazuje zawód dziennikarza i jego metody pracy na tle zawodów pokrewnych (rzecznik prasowy, public relations, reklama). Ponadto uwzględnia uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, prawne i technologiczne mediów oraz ich konsekwencje w komunikacji społecznej. Prezentowane zjawiska i zagadnienia sytuuje zaś w szerokim kontekście cywilizacyjno-kulturowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
There are copies available to loan: sygn. 05.D (1 egz.)
Book
In basket
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliografia na stronach [403]-422.
Zbiór obejmuje teksty publikowane w latach 2012-2020 w czasopismach naukowych i wydawnictwach zbiorowych. W Przedsłowiu autor wydobywa medialne wątki z mowy noblowskiej Olgi Tokarczuk, sama książka została zaś podzielona na siedem części. W pierwszej z nich przestawiono pojęcie mediów i badań medioznawstwa, kolejne dwie odnoszą się do kwestii stylu współczesnego dziennikarstwa i zmian wywołanych przez postępującą cyfryzację i mediatyzację. Następnie autor podejmuje temat konfliktów, lęków oraz inwigilacji w perspektywie mediów, a także prezentuje osoby, które uznaje za innowatorów medialnych, w tym papieża Franciszka i "supermana autopromocji" Donalda Trumpa. Najnowsze zjawiska medialne ukazuje część Transformacje mediów cyfrowych, poświęcona nowym formom aktualnej fazy mediamorfozy, a szczególnie jej algorytmizacji i platformizacji w tzw. chmurach obliczeniowych. Tom dopełniają rozważania na temat antropocenu i mediocenu, nowej epoki rozwoju cyfrowych mediów, która pokazana została jako konstrukt formowany w znacznym stopniu przez władzę, media i komunikację społeczną.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 58230 (1 egz.)
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3307)
(Dziennikarstwo i Media, ISSN 2082-8322 ; 1)
Streszcz. ang. przy pracach.
Zebrane w tomie teksty poświęcone są zagadnieniu komunikacji ujętej z perspektywy dziennikarstwa i badań nad mediami. Książka warta jest polecenia nie tylko studentom dziennikarstwa, innych kierunków humanistycznych, nauk społecznych, badaczom czy praktykom - pracownikom mediów, ale przede wszystkim odbiorcom informacji nadawanych codziennie przez środki masowego przekazu. W publikacji, oprócz mediów tradycyjnych: prasy, radia i telewizji, szczególnie szeroko opisywany jest internet. Autorzy artykułów i komunikatów zwracają uwagę ma zjawiska tak istotne dla współczesnego uczestnika społeczeństwa medialnego, jak: edukacja medialna (na poziomie szkolnym i uniwersyteckim), wpływ obcego kapitału na media, tabloidyzacja mediów, blogi, media społecznościowe i dziennikarstwo alternatywne, analizują dobrze znane laikom gatunki dziennikarskie (np. prognoza pogody) i z dziedziny public relations (komunikaty biur promocji), komentują przypadki aktualnego i historycznego dyskursu politycznego. Zaletą książki, na równi z jej tematyką, jest przystępny język, jakim posługuje się większość autorów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 15426 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again