Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(179)
Forma i typ
Książki
(174)
Publikacje naukowe
(77)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(52)
Poradniki i przewodniki
(32)
Publikacje popularnonaukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(10)
Audiobooki
(4)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(250)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(6)
CN1 (św. Wincentego 85)
(83)
MW123 (św. Wincentego 64)
(5)
W2 (Bazyliańska 6)
(19)
W29 (Rembielińska 6a)
(12)
W37 (Smoleńska 94)
(15)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(3)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(19)
W64 (Radzymińska 121)
(23)
W72 (Suwalska 11)
(4)
W85 (Jórskiego 41)
(7)
W98 (Kondratowicza 23)
(20)
WP130 (św. Wincentego 85)
(49)
Autor
Oruba Norbert
(3)
Skoczylas Grażyna
(3)
Adler Ronald Brian (1946- )
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Filip Grażyna
(2)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Gębicka-Frąc Maria
(2)
Jenkins Henry (1958- )
(2)
Mitnick Kevin D. (1963- )
(2)
Mościcka Regina
(2)
Niedźwiecki Marek (1954- )
(2)
Ożarowska Aleksandra (tłumacz)
(2)
Phillips Tom
(2)
Popiołek Malwina
(2)
Potkaj Tomasz (1968- )
(2)
Proctor Russell F
(2)
Puławski Krzysztof
(2)
Rosenfeld Lawrence B. (1944- )
(2)
Spitzer Manfred (1958- )
(2)
Szews Przemysław
(2)
Vamosi Robert
(2)
Wojewódzki Kuba (1963- )
(2)
Zapaśnik Honorata
(2)
Adamczyk-Garbowska Monika (1956- )
(1)
Alison Emily
(1)
Alison Laurence
(1)
Allan Stuart (1962- )
(1)
Andrus Artur (1971- )
(1)
Andrusieczko Piotr (1971- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antczak Jacek
(1)
Aro Jessikka
(1)
Banach Iwona (1960- )
(1)
Barańczak Stanisław (1946-2014)
(1)
Barańczak Stanisław (1946-2014). Czytelnik ubezwłasnowolniony
(1)
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Barański Michał (prawo)
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barker Alan (1956- )
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Bater Wiktor (1966-2020)
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Becker Elizabeth
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bergstrom Carl T. (1971- )
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Bielska-Brodziak Agnieszka
(1)
Blount Jeb
(1)
Bogdanowicz Elżbieta
(1)
Boniecka-Stępień Daria (1986- )
(1)
Borowski Mateusz
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Briggs Asa (1921- )
(1)
Brodzik Agnieszka
(1)
Brycz Hanna
(1)
Brylska Karolina
(1)
Brzeziński Wojciech (1980- )
(1)
Brzozowska-Pasieka Monika
(1)
Buck Andrzej (1953- )
(1)
Budzyński Wojciech
(1)
Bullock Dan (1983- )
(1)
Burke Peter (1937- )
(1)
Bösch Frank (1969- )
(1)
Charciarek Andrzej
(1)
Chmielecka Julia
(1)
Chrząstek Tomasz
(1)
Chudziński Edward (1940- )
(1)
Cialdini Robert B. (1945- )
(1)
Cohen Nathan (1961- )
(1)
Czarnecki Jacek Wojciech (1963- )
(1)
Dahlgren Peter (1946- )
(1)
Detz Joan
(1)
Doktór Jan (1952- )
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Dovey Jon (1955- )
(1)
Dragun Jacek (1962- )
(1)
Drozdowska-Broering Izabela
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Dzierżyńska-Mielczarek Jolanta
(1)
Ekman Paul (1934- )
(1)
Fabisińska Liliana (1971- )
(1)
Fallaci Oriana (1929-2006)
(1)
Ferenc Maria
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Fisher Max
(1)
Flores Suzana E
(1)
Ford Sam
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gackowski Tomasz
(1)
Gallo Carmine
(1)
Gałązka Tomasz S
(1)
Georgiew Franciszek Bazyli
(1)
Giddings Seth
(1)
Giza Abelard (1980- )
(1)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(1)
Goldacre Ben
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(72)
2010 - 2019
(91)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(173)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(178)
Ukraina
(1)
Język
polski
(177)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Dziennikarze
(5)
Specjaliści ds. marketingu
(3)
Rodzice
(2)
Specjaliści ds. public relations
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Medioznawcy
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(35)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura angielska
(2)
Film polski
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(36)
Dziennikarze
(26)
Internet
(25)
Media społecznościowe
(25)
Komunikacja społeczna
(22)
Dziennikarstwo
(14)
Facebook
(11)
Manipulacja (psychologia)
(11)
Dezinformacja
(9)
Prasa (wydawnictwa)
(9)
Czasopismo polskie
(8)
Reklama
(8)
Cyberprzemoc
(7)
Cyberprzestępczość
(7)
Fake news
(7)
Język polski
(6)
Komunikacja marketingowa
(6)
Korespondenci wojenni
(6)
Kultura
(6)
Portal społecznościowy
(6)
Prezentacje i wystąpienia
(6)
Rzeczywistość wirtualna
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Telewizja
(6)
Cyberkultura
(5)
Dzieci
(5)
Komunikacja internetowa
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Marka (ekonomia)
(5)
Polityka
(5)
Public relations
(5)
Komunikacja niewerbalna
(4)
Kultura masowa
(4)
Kłamstwo
(4)
Multimedia
(4)
Propaganda
(4)
Radiofonia
(4)
Uzależnienia medialne
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Celebryci
(3)
Dziennikarstwo śledcze
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kultura czytania i pisania
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Marketing społecznościowy
(3)
Mowa nienawiści
(3)
Młodzież
(3)
Pedofilia
(3)
Pisarze polscy
(3)
Postęp techniczny
(3)
Reklama internetowa
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Smartfon
(3)
Walka informacyjna
(3)
Wideo
(3)
Wojna
(3)
Antropologia filozoficzna
(2)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Bezpieczeństwo systemów
(2)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(2)
Cyberterroryzm
(2)
Czasopismo literackie
(2)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(2)
Duchowieństwo katolickie
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Dziennikarstwo internetowe
(2)
Dziennikarze muzyczni
(2)
Etyka dziennikarska
(2)
Fallaci, Oriana (1929-2006)
(2)
Film
(2)
Filozofia
(2)
Futurologia
(2)
Globalizacja
(2)
Google LLC
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Informacja
(2)
Innowacje
(2)
Instagram
(2)
Język
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja wizualna
(2)
Konkurencyjność
(2)
Konsumenci (ekonomia)
(2)
Kultura audiowizualna
(2)
Kultura informacyjna
(2)
Marketing polityczny
(2)
Media publiczne
(2)
Medioznawstwo
(2)
Myślenie
(2)
Narracja
(2)
Networking
(2)
Niedźwiecki, Marek (1954- )
(2)
Perswazja
(2)
Pisarze włoscy
(2)
Pismo
(2)
Podmiotowość
(2)
Poeci polscy
(2)
Polityka wewnętrzna
(2)
Polskie Radio
(2)
Temat: dzieło
Najwyższy Czas! (czasopismo)
(1)
Przekrój (czasopismo)
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(74)
1901-2000
(53)
1989-2000
(39)
1945-1989
(29)
1939-1945
(9)
1918-1939
(6)
1801-1900
(4)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(45)
Stany Zjednoczone (USA)
(8)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Rosja
(3)
Włochy
(2)
Ameryka Łacińska
(1)
Azja
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Czeczenia (Rosja ; republika autonomiczna)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Himalaje (góry)
(1)
Kambodża
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Nepal
(1)
Niemcy
(1)
Syria
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Watykan
(1)
Wietnam
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(42)
Poradnik
(31)
Monografia
(16)
Pamiętniki i wspomnienia
(13)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Biografia
(10)
Publicystyka
(10)
Reportaż
(10)
Antologia
(6)
Esej
(6)
Wywiad dziennikarski
(5)
Autobiografia
(3)
Raport z badań
(3)
Wywiad-rzeka
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Program telewizyjny
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Artykuł z gazety
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Felieton
(1)
Film
(1)
Film edukacyjny
(1)
Kabaret polski
(1)
Komentarz prawny
(1)
Listy
(1)
Literatura elektroniczna
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Poezja cyfrowa
(1)
Publicystyka polityczna
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Reportaż polski
(1)
Satyra
(1)
Synteza
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5645)
Edukacja i pedagogika
(3947)
Psychologia
(2378)
Socjologia i społeczeństwo
(1833)
Podróże i turystyka
(1643)
Media i komunikacja społeczna
(179)
Medycyna i zdrowie
(1642)
Literaturoznawstwo
(1609)
Kultura i sztuka
(1245)
Rozwój osobisty
(913)
Biologia
(790)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(781)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(769)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(721)
Religia i duchowość
(670)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(526)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(499)
Etnologia i antropologia kulturowa
(459)
Kulinaria
(419)
Filozofia i etyka
(392)
Zarządzanie i marketing
(376)
Geografia i nauki o Ziemi
(358)
Kultura fizyczna i sport
(352)
Hobby i czas wolny
(346)
Językoznawstwo
(311)
Architektura i budownictwo
(309)
Styl życia, moda i uroda
(290)
Informatyka i technologie informacyjne
(254)
Fizyka i astronomia
(227)
Inżynieria i technika
(195)
Nauka i badania
(183)
Praca, kariera, pieniądze
(168)
Ochrona środowiska
(126)
Transport i logistyka
(115)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(113)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(96)
Archeologia
(74)
Matematyka
(71)
Dom i ogród
(61)
Chemia
(58)
Rolnictwo i leśnictwo
(45)
Socjologia i spooeczeństwo
(1)
179 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; przekład Grażyna Skoczylas. - Wydanie 2. zmienione (na podstawie 10. wydania oryginału) (dodruk). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2016. - XVI, 521 stron : ilustracje, 24 cm.
Bibliografia, netografia strony 443-500. Indeksy.
Relacje interpersonalne, oparte na najnowszym, dziesiątym wydaniu amerykańskim, to znakomite wprowadzenie do zagadnień porozumiewania się, które może służyć zarówno studentom - i to nie tylko psychologii - jak badaczom tematu. Dzieło to rozwija się wraz z tym, jak rozszerzają się zagadnienia porozumiewania się między ludźmi.Autorzy odwołują się do wyników licznych badań nad porozumiewaniem się i bogatej literatury przedmiotu, czerpiąc obficie z najświeższych dokonań na tym polu. Rozważają zagadnienia porozumiewania się na różnych płaszczyznach - od par, rodzin i innych małych grup po relacje w miejscu pracy i kontakty między przedstawicielami różnych kultur - oraz w wielu aspektach, poruszając m.in. kwestię ekspresji emocjonalnej, wpływu płci na styl porozumiewania się, powodów przyjmowania postawy obronnej czy ochrony prywatności w relacjach z innymi. Nie zapominają też o zjawiskach najbardziej współczesnych, jak np. porozumiewanie się za pośrednictwem Internetu i komunikatorów.Zrozumiały i wartki język, jakim posługują się autorzy, dobrze skonstruowane tabele i rysunki, zdjęcia ilustrujące omawiane zagadnienia oraz przykłady z życia są dodatkowym atutem tego znakomitego podręcznika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18703 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; przekład Grażyna Skoczylas. - Wydanie III zmienione (na podstawie XIII wydania oryginalnego). - Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. - XVIII, [2] strony, 413, [91] stron : ilustracje, fotografie, wykresy ; 26 cm.
Na stronie tytułowej: Na podstawie XIII wydania amerykańskiego.
Bibliografia na stronach B-1-B-60. Indeks.
Nowe wydanie znanego od lat także w Polsce podręcznika! Rozszerzone i uzupełnione o wyniki najnowszych badań, oparte na 13. edycji amerykańskiej.Znakomite wprowadzenie do zagadnień porozumiewania się, które może służyć zarówno studentom, wykładowcom, jak i badaczom. Dzieło to rozwija się z każdym nowym wydaniem, idealnie łącząc teorię, doniesienia z badań i ćwiczenia pozwalające sprawdzać wiedzę oraz rozwijać własne umiejętności w zakresie relacji interpersonalnych.Niniejsze wydanie zawiera mnóstwo przebudowanego lub całkowicie nowego materiału. Dotyczy to m.in. mediów społecznych i serwisów społecznościowych, porozumiewania się w kontekście międzykulturowym i w bliskich relacjach - w rodzinie, w związkach uczuciowych i przyjacielskich - oraz w kontekście płci biologicznej i społecznej. W tym wydaniu rozbudowano także materiał poświęcony m.in. nieporozumieniom w komunikacji, wpływowi płci na sposób posługiwania się językiem, stylom słuchania, emocjom wspierającym porozumiewanie się. Materiał świetnie uzupełniają nowe rubryki: "Z badań", "Ciemna strona komunikacji" , "W pracy" oraz rubryki umożliwiające użytkownikom podręcznika sprawdzenie wiedzy i umiejętności w tym zakresie: "Jak się porozumiewasz" i "Sprawdź swoją wiedzę".Relacje interpersonalne to jeden z najlepszych na świecie podręczników wprowadzających do porozumiewania się międzyludzkiego. To nie tylko moja opinia - w każdym semestrze wyrażają ją również moi studenci. - Rachel Reznik, Elmhurst College To jeden z najlepiej skonstruowanych i napisanych podręczników komunikacji międzyludzkiej - zawsze aktualny dzięki wprowadzanym w każdym nowym wydaniu zmianom. - Lowell Habel, Chapman University Relacje interpersonalne bezbłędnie przeprowadzają studentów przez zagadnienia porozumiewania się między ludźmi, dając znakomite podstawy teoretyczne wraz z wiedzą wynikającą z badań naukowych, a przy tym są napisane w niezwykle przystępny sposób. Moi studenci podzielają tę opinię - wciąż powtarzają mi, że nie mogą się rozstać z tym podręcznikiem, ponieważ jest niezastąpionym źródłem wiedzy i praktycznych ćwiczeń. - Patricia Smith Ollry, Concordia University Irvine.Autorami Relacji interpersonalnych są trzej profesorowie psychologii specjalizujący się w zagadnieniach porozumiewania się międzyludzkiego i procesów interpersonalnych: Ronald B. Adler z Santa Barbara City College, Lawrence B. Rosenfeld z University of North Carolina w Chapell Hill, Russell F. Proctor II z Northern Kentucky University, nie tylko cenieni badacze, ale i wspaniali wykładowcy uniwersyteccy.
CZĘŚĆ PIERWSZA: PODSTAWY POROZUMIEWANIA SIĘ MIĘDZYOSOBOWEGO * Rozdział 1. Procesy międzyosobowe * Rozdział 2. Kultura a porozumiewanie się międzyosobowe * Rozdział 3. Porozumiewanie międzyosobowe a "Ja" * Rozdział 4. Spostrzeganie innych ; CZĘŚĆ DRUGA: TWORZENIE WIADOMOŚCI I ODPOWIEDANIE NA WIADOMOŚCI * Rozdział 5. Język * Rozdział 6. Komunikacja niewerbalna * Rozdział 7. Słuchanie. Odbieranie wiadomości i reagowanie * Rozdział 8. Emocje * CZĘŚĆ TRZECIA: ASPEKTY RELACJI INTERPERSONALNYCH * Rozdział 9. Dynamika relacji interpersonalnych * Rozdział 10. Porozumienie się w bliskich relacjach. Przyjaciele, rodzina i partnerzy w związkach uczuciowych * Rozdział 11. Klimat porozumiewania się * Rozdział 12. Radzenie sobie z konfliktami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdroworozsądkowe I proste do opanowania techniki, jak budować dobry kontaktu z innymi ludźmi, z którymi niekoniecznie musimy się zgadzać, ale z którymi lepiej współpracować niż rywalizować. Umiejętność budowania więzi może okazać się decydująca, gdy musimy poprosić szefa o podwyżkę, zwrócić uwagę nauczycielce na epizod przemocy w klasie dziecka, poprosić sąsiada, aby ściszył muzykę czy wpoić nastoletniemu dziecku zasady powrotu do domu o określonej porze. Ułatwia nawiązywanie nowych przyjaźni, poprawienie już istniejących relacji rodzinnych i zawodowych oraz otwarcie się na drugiego człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21749 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
Antylopa z Podbeskidzia / Artur Andrus ; zilustrował Daniel de Latour. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : NK, 2021. - 379, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
Książka dostępna także jako e-book.
Podczas swoich występów Artur Andrus odwiedził wiele zakątków Polski. Z tych wyjazdów przywiózł nie tylko wspomnienia, lecz także lokalne gazety, które skrzętnie przechowuje w czarnym pudełku. Te zbiory posłużyły mu jako inspiracja do tworzenia skrzących się absurdalnym humorem "Ballad dziadowskich", stylizowanych na pieśni podwórzowe. W książce zebraliśmy sporą porcję tych ballad, opatrzonych barwnymi opowieściami zdradzającymi kulisy ich powstania. "Nie wiem, kiedy i dlaczego zacząłem je systematycznie pisać. Pewnie po sukcesie »Ballady o Baronie, Niedźwiedziu i Czarnej Helenie«, którą zaśpiewałem przy okazji 1500. wydania Listy Przebojów Trójki. Zaśpiewałem to jako żartobliwy prezent dla moich radiowych kolegów, a żart tak się rozwinął, że przez dłuższy czas był na pierwszym miejscu Listy. Zapisałem sobie, z kim wtedy tą balladą wygrywałem: Stingiem, Madonną, Erikiem Claptonen, Philem Collinsem... (...) Każda była wykonywana tylko raz. Zdarzało się, że udało się je nagrać podczas występu i potem zamieścić w lokalnym portalu informacyjnym albo na stronie internetowej domu kultury. Ale w zdecydowanej większości przypadków słyszeli je tylko ci, którzy byli wtedy na moim występie". Dziś wszyscy mamy okazję poznać te ulotne dotąd utwory. Tekstom towarzyszą satyryczne rysunki Daniela de Latoura.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trolle Putina / Jessikka Aro ; tłumaczenie: Marta Laskowska. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo SQN, 2020. - 493, [4] strony ; 20 cm.
U dołu okladki: Prawdziwe historie z frontów rosyjskiej wojny inrofmacyjnej.
W zapisie ISBN brak dywizów.
Dostępna również jako ebook.
Trzymające w napięciu reporterskie śledztwo o współczesnych metodach prowadzenia wojny informacyjnej. Rosja toczy w internecie wojnę przeciwko cywilom. Każda krytyczna opinia to głos wroga. Nie przebiera się w środkach ani nie zwraca uwagi na granice prawa, gdy wrogów chce się uciszyć. W książce zostały szczegółowo przedstawione inspirowane i aprobowane przez Kreml nagonki, które przeprowadzono ostatnimi laty w Polsce, Finlandii i wielu innych krajach. Punktem głównym są wymierzone w prywatne osoby ponadpaństwowe akcje, niekiedy wyczerpujące definicję przestępstwa. Dokładnie udokumentowane historie pokazują, że Rosja Putina bez najmniejszych skrupułów eliminuje przeciwników przy pomocy internetowego szpiegostwa, trolli w mediach społecznościowych, fake newsów, cyberprzestępczości, gróźb śmierci i przeprowadzonych przez specjalistów od PR-u kampanii nienawiści. Literatura faktu, którą czyta się jak powieść szpiegowską.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21809 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sztuka Czytania / Ossolineum)
Nota wydawnicza na stronach 511-521.
Indeks.
Zawiera m.in.: Zawiera m.in.: Czytelnik ubezwłasnowolniony : perswazja w masowej kulturze literackiej PRL.
Poza pisaniem wierszy, esejów, recenzji i rozpraw naukowych, poza tłumaczeniem poezji i wykładaniem Stanisław Barańczak zajmował się rzeczami na pozór mniej poważnymi - czytał powieści kryminalne, słuchał piosenek, oglądał filmy i transmisje sportowe w telewizji. Robił to jednak nieporównanie uważniej niż większość odbiorców kultury masowej. A zwłaszcza - nie tracił z pola widzenia jej perswazyjnego wymiaru. I to zarówno w Polsce okresu PRL-u, jak i później w Ameryce.
Dziennik TV (1971) * Odbiorca ubezwłasnowolniony (1975, 1971-1973) * Czytelnik ubezwłasnowolniony. Perswazja w masowej kulturze literackiej PRL (1983) * Przedmowa do wydania krajowego * Rozdział I. Czerwony sztandar nad dyskoteką * Rozdział II. Słowo - perswazja - kultura masowa * Rozdział III. W kręgu stadionu: "Nasza wola - Polska gola" * Rozdział IV. W kręgu "akademii ku czci": Poeta zamordowany * Rozdział V. W kręgu estrady: Piosenka i wolność * Rozdział VI. W kręgu powieści: Nadludzie w niebieskich mundurach * Katalekty (1969-1998) * Recenzje apokryficzne (1996) * Posłowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56172 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 225-244.
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem "z tekstu" a wizerunkiem "ze zdjęcia"? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57637 (1 egz.)
Kaucja: 33,68 zł
Książka
W koszyku
(Droga do Sukcesu)
Na okładce: Światowy bestesller.
Praktyczny poradnik na temat skutecznej komunikacji w biznesie. Książka zawiera istotne porady, jak poprawiać jakość rozmów, przeprowadzać efektywne prezentacje, pisać perfekcyjne e-maile i sprawozdania, a także skutecznie nawiązywać kontakty biznesowe. Poradniki "Droga do sukcesu" pomogą zdobyć kluczowe umiejętności i podnieść efektywność pracy; błyskawicznie osiągnąć mierzalne postępy i rozwinąć swoją karierę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Wiktor Bater, ikon polskiego dziennikarstwa. Jako pierwszy poinformował o katastrofie smoleńskiej. Był korespondentem w Moskwie, Biesłanie, Afganistanie, Jugosławii, Sarajewie czy Bagdadzie. Laureat Grand Press. To zapis rozmowy oraz wybór najważniejszych wypowiedzi publicystycznych dziennikarza, który w przerwanym nagłą śmiercią wywiadzie mówi o rodzinnym domu, o dziadku (przed wojną właścicielu sklepu optycznego przy Marszałkowskiej w Warszawie) oraz o tacie, uratowanym z getta warszawskiego, jedynym ocalałym z Holokaustu przedstawicielu rodziny Baterów. Podkreśla wagę doświadczeń pokolenia dorastającego w Polsce, w obliczu wydarzeń 1980 i 1981 roku oraz kilka lat późniejszych przemian w całej Europie Wschodniej. Rekonstruuje tworzenie struktur Polskiego Radia po transformacji i narodziny rodzimych mediów prywatnych. Kreśli obraz dziejowych przemian Federacji Rosyjskiej - Jelcynowskiej i początków ery Putina - oraz konfliktów zbrojnych i zamachów terrorystycznych przełomu XX i XXI wieku. Słowa Wiktora Batera, uważnie przyglądającego się światu polityki i z empatią pochylającego się nad losem jego ofiar, są tyleż formą dziennikarskiej autobiografii, ile gorzką refleksją nad ludzką naturą, skłonną do nienawiści i zabijania, żądną władzy i przekupną, oraz nad historią, która nieustannie zatacza koło. W tym sensie jest to książka o Afganistanie, Kazachstanie, Górskim Karabachu ostatnich kilku miesięcy. O Białorusi, Ukrainie, Rosji i Polsce - dzisiaj. Książka o nas - w cieniu wielkich zdarzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; t.195)
Bibliografia, netografia na stronach [243]-266. Indeksy.
Spis treści także w języku angielskim.
Publikacja pod red. naukową Hanny Batorowskiej i Pauliny Motylińskiej prezentuje spectrum zagadnień dotyczących bezpieczeństwa informacyjnego i medialnego w czasach nadprodukcji informacji. Monografia adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętego bezpieczeństwa informacyjnego m.in. bibliotekarzy, informatologów oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem informacją, wykorzystujących osiągnięcia nauki o informacji, w tym także do studentów bibliologii i informatologii oraz praktyków w tym zakresie. (...) Tytuł recenzowanej monografii Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji ma odniesienie do wszelkich sfer życia jednostkowego i społecznego a jej zawartość winna wzbudzać szereg refleksji oraz wywoływać wiele pytań dotyczących naszej egzystencji. Na początku stycznia 2020 roku noblistka Olga Tokarczuk udzielając wywiadu Gazecie Wyborczej zastanawiała się nad tym: Jaka jest moja rola wobec Internetu, który przeinacza i zmyśla? oraz nad tym: Jaką wartość ma dziś wymyślanie rzeczywistości, w której tak wiele jest zmyśleń? Namysł nad odpowiedziami na tak postawione pytania winni mieć wszyscy ludzie, bez względu na wiek, płeć, pochodzenie, poglądy, wykształcenie, profesję (...). (z recenzji dr hab. Zbigniewa Kwiasowskiego, prof. UP
Paulina Motylińska - Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Wprowadzenie. * Społeczeństwo informacyjne i sektor informacyjny gospodarki. * Zagrożenia nadprodukcji informacji i wyzwania dla bezpieczeństwa informacyjnego i medialnego. * Możliwości opanowania nadmiarowości informacji. * Podsumowanie. * Rozdział I - Hanna Batorowska * Przeciążenie informacyjne wyzwaniem dla kształtowania kultury bezpieczeństwa. * Wstęp. * Kultura bezpieczeństwa z perspektywy sektora kulturowego i wymiaru poznawczego środowiska informacyjnego. * Przydatność badań z zakresu nauki o informacji w kształtowaniu kultury bezpieczeństwa współczesnego człowieka. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział II - Hanna Batorowska * Nowe obszary badawcze w domenie kultury bezpieczeństwa z perspektywy nauki o informacji. * Wstęp. * Zagrożenia generowane przez zjawisko potopu informacyjnego. * Potop informacyjny w rozumieniu szybkiego przyrostu informacji. * Potop informacyjny w rozumieniu "wysypiska" informacji. * Potop informacyjny w rozumieniu celowej dezinformacji i wszechogarniającej postprawdy. * Potop informacyjny w rozumieniu "powtórnego użycia informacji" napływających z Internetu Rzeczy. * Komponenty kultury bezpieczeństwa i kultury informacyjnej w zwalczaniu skutków ubocznych potopu informacyjnego. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział III - Paweł Łubiński * Ideologiczno-polityczne determinanty bezpieczeństwa w środowisku nadmiarowości informacji. * Wstęp. * Ideologia jako polityczne narzędzie (służące) dezinformacji. * Ideologizacja przekazu w mediach jako element politycznej walki informacyjnej. * Bezpieczeństwo ideologiczne wobec dychotomii współczesnej nadmiarowości informacji. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział IV - Rafał Klepka * Medialna hipertrofia jako kluczowy problem bezpieczeństwa medialnego. * Wstęp. * Media w społeczeństwach demokratycznych. * Mediatyzacja jako przejaw medialnej hipertrofii. * Nadmiar treści medialnych a problem bezpieczeństwa medialnego. * Jednostka w świecie medialnej hipertrofii. * Technologia w szponach medialnej hipertrofii. * Medialna hipertrofia - w stronę postprawdy?. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział V - Olga Wasiuta * Zagrożenia bezpieczeństwa informacyjnego w sieciach społecznościowych. * Wstęp. * Przeciążenie informacyjne jako forma manipulacji świadomością masową. * Media społecznościowe a bezpieczeństwo informacyjne. * Sposoby wykorzystania mediów społecznościowych w celu wsparcia operacji wojskowych. * Wykorzystanie mediów społecznościowych do promowania agresji i ideologii dżihadu. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział VI - Agnieszka Polończyk * Wizualizacja danych jako sposób na opanowanie nadmiarowości informacji. Przegląd metod dla danych geoprzestrzennych. * Wstęp. * Big Data - charakterystyka. * Dane geoprzestrzenne z obszaru Big Data. * Wizualizacja danych, w tym danych przestrzennych - rola i znaczenie. * Wizualizacja danych przestrzennych - wybrane metody. * Mapy tematyczne z wykorzystaniem metod jakościowych - wybrane przykłady. * Mapy tematyczne z wykorzystaniem metod ilościowych - wybrane przykłady. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział VII - Emilia Musiał * Zagrożenia bezpieczeństwa informacyjnego w kontekście nadmiarowości informacji. * Wstęp. * Zagrożenia dla bezpieczeństwa informacyjnego - ogólna charakterystyka. * Manipulacja przekazem informacji w "zalewie" informacyjnym. * Walka informacyjna na poziomie osobowym. * Utrata zasobów informacyjnych nieuważnego internauty. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział VIII - Paulina Motylińska * Profilaktyka i kształtowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego w środowisku nadmiarowości informacji. * Wstęp. * Kompetencje w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego w modelach kompetencji cyfrowych. * Katalog Kompetencji Medialnych, Informacyjnych i Cyfrowych. * Ramowy Katalog Kompetencji Cyfrowych. * Ramy kompetencji cyfrowych DigComp. * DQ Global Standards Report 2019. * Samoocena kompetencji cyfrowych studentów. * Kompetencje w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego w podstawie programowej. * Uogólnienia i wnioski. * Rozdział IX - Katarzyna Batorowska * Bezpieczeństwo w czasach nadprodukcji informacji. * Wstęp. * Zjawisko nadmiaru informacji. * Kategoryzacja zagrożeń cywilizacyjnych wynikających z przeciążenia informacyjnego dla bezpieczeństwa podmiotów. * Zagrożenia dla bezpieczeństwa państwa spowodowane nadprodukcją informacji. * Ograniczanie negatywnych skutków przeciążenia informacyjnego. * Uogólnienia i wnioski. * Zakończenie - Hanna Batorowska * Bezpieczeństwo informacyjne i medialne w czasach nadprodukcji informacji. Uogólnienia i wnioski * Bibliografia. * Wykaz tabel. * Wykaz rysunków. * Indeks nazwisk. * Indeks przedmiotowy. * Biogramy autorów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57905 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dziennikarstwo i Świat Mediów)
Bibliografia pracach.
Publikacja zbierająca artykuły pracowników naukowych i specjalistów z dziedziny mediów, a także dziennikarzy, obejmuje swoim zakresem historię i teorię mediów, genologię, retorykę i etykę dziennikarską, zagadnienia warsztatowe, prawo prasowe i autorskie oraz zagadnienie cenzury. Objaśnia procesy, tendencje i zjawiska zachodzące w świecie mediów, ukazuje zawód dziennikarza i jego metody pracy na tle zawodów pokrewnych (rzecznik prasowy, public relations, reklama). Ponadto uwzględnia uwarunkowania polityczne, ekonomiczne, prawne i technologiczne mediów oraz ich konsekwencje w komunikacji społecznej. Prezentowane zjawiska i zagadnienia sytuuje zaś w szerokim kontekście cywilizacyjno-kulturowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Korespondentki : chodź, pokażę ci wojnę / Elisabeth Becker ; przełożyła Anna Żbikowska. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2023. - 379, [5] stron : fotografie, mapa, portrety ; 21 cm.
Książka dostępna również jako e-book.
BYŁYŚMY WIDZIAŁYŚMY OPOWIEDZIAŁYŚMY Trzy kobiety, trzy historie, jedna wojna. Wietnam. Cierpienie, łzy, strach, zniszczenie, ból. I one, które jako pierwsze pokazały prawdziwe oblicze wojny. Pionierki, które nie bały się kul, bomb, śmierci. Na zawsze odmieniły oblicze reportażu wojennego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-92 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Problematyka podjęta w tym podręczniku akademickim koncentruje się wokół niezwykle interesującego i jednocześnie intrygującego zagadnienia funkcjonowania człowieka we współczesnym, nowym świecie wirtualnym. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się bowiem obok rzeczywistości faktycznej i medialnej cyberprzestrzeń. Funkcjonuje w nim człowiek, i to zarówno dziecko (uczeń, w tym również studenci różnorodnych uczelni, wychowanek itp.), jak i dorośli (m.in. nauczyciele, także wykładowcy szkół wyższych, wychowawcy, rodzice i producenci różnorodnych technologii i urządzeń cyfrowych).
Część I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA * Rozdział I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni (Józef Bednarek) * 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni * 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni * 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni * 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni * 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni * Rozdział II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń (Dorota Choroś) * 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej * 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania * 3. Szkolne centrum informacji * 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji * Rozdział III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni (Beata Buksińskd) * 1. Założenia europejskie * 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni * 3. Metody nauczania języków obcych * 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce * Rozdział IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość (Bogumiła Konieczny-Rozenfeld) * 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze) * 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów * Rozdział V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju (Dominika Orłowska) * 1. Charakterystyka reklamy internetowej * 2. Nowe strategie rozwoju reklamy * 3. Reklama intemetowa a jej odbiorcy * 4. Oczekiwania odbiorców reklamy intemetowej * Rozdział VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji (Sebastian Koczy) * 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji * 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji * 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka * Część II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA * Rozdział VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci (Małgorzata Puchała) * 1. Istota komunikacji intemetowej * 2. Kultura języka w sieci * 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu * 4. Wpływ komunikatorów intemetowych na dzieci * 5. Komunikatory intemetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci * w przyszłości * Rozdział VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka (Anna Andrzejewskd) * 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości * 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym * 3. Internet wirtualną otchłanią * 4. Świat wirtualny - sposobem na życie * Rozdział IX. Media a problem uzależnień (Jadwiga Kwiek) * 1. Istota i mechanizmy uzależnienia * 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej * 3. Media jako obiekt uzależnień * 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym * 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych * Rozdział X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych (Andrzej Hankald) * 1.Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych * 2.Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych * Rozdział XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych (Anna Andrzejewska) * 1. Istota i specyfika uzależnienia * 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień * 3. Przyczyny uzależnień * 4. Objawy i przebieg uzależnień * Rozdział XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne (Dariusz Sarzała) * 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne * 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy * 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych * 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno - społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej * 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych * Rozdział XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne (Anna Andrzejewska) * 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych * 2. Filmy animowane źródłem agresji * 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych * Rozdział XIV. Cyberpornografia i cyberseks (Anna Wrona) * 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości * 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych * 3. Pornografia w internecie * 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości * Rozdział XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej * Informacyjne uwikłania i zależności (Aleksander Kobylarek) * 1. Źródła * 2. Kręgi na powierzchni * 3. Pływanie w oceanie * Rozdział XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja (Kamil Dzięgielewski) * 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm * 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm * 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku * 4. Rodzaje ataków cybernetycznych * Rozdział XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej (Justyna Szwarc) * 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji * 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu * 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów * 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej * 5. Łamanie praw autorskich * Autorzy * Abstrakty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52175 (1 egz.)
Kaucja: 30,45 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15874, 21096 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Феyерyцхна фихнyа! : Вyсоке мyстетство скепсyсу у свити повноyи маyацхни / Карл Берǵстром, Джевін Вест ; переклад з англійської Олександра Стукала.
Literatura w języku ukraińskim.
Bibliografia, netografia na stronach [280]-287.
Tekst w języku ukraińskim, tłumaczony z języka angielskiego.
Какао ние заwиера 99,9 кофеинy, а śмиертелноść wśрóд роцкманów йест wyżсза ниż wśрóд прзедстаwициели иннyцх гатункów музyцзнyцх. Ориентацйę сексуалнą цзłоwиека моżна окреśлиć на подстаwие рyсów тwарзy, а паление папиеросów ние поwодуйе рака пłуц. ГМО то труцизна, а сзцзепиениа проwадзą ду аутyзму. Цо з тего йест праwдą, а цо байкą, w ктóрей праwдзиwоść йестеśмy змусзени wиерзyć? Инwазйа дезинформацйи и фаłсзywyцх фактów ние позwала нам спокойние замкнąć оцзу. Ани устаwy, ани ноwе компутерy ние розwиąзуйą тего проблему. Безмyśлние дзиелимy сиę ниезwерyфикоwанyми информацйами, замyкайąц ниерозерwалнy крąг уłудy. Професор надзwyцзайнy w Университy оф Wасхингтон`с Сцхоол оф Информатион Йавин Wест и професор биологии Царл Бергстром запрасзайą до прзyłąцзениа сиę до круцйатy прзециwко факе неwс, уłудзие, псеудонаукоwyм кłамстwом и иннyм ниебезпиецзнyм потwором информацyйнyм. Ауторзy ксиążки демаскуйą фаłсзywе статyстyки и фаłсзywе сенсацйе, нисзцзą митy наукоwе и неутрализуйą дезинформацйę политyцзнą, отwиерайą "цзарне скрзyнки" фаłсзерстw стулециа. А цо найwаżниейсзе, уцзą нас крyтyцзнего мyśлениа, сзуканиа рóżнyцх хипотез, трзеźwей и сцептyцзней оценy информацйи, ктóре збyт безкрyтyцзние консумуйемy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 LU (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Do niedawna wirtualny świat stanowił tylko jeden z kilku dostępnych kanałów sprzedaży. Można się było nim posługiwać, ale nie był to warunek konieczny sukcesu. Tymczasem dziś, w czasie pandemii, to najbardziej niezawodny, a czasami wręcz jedyny sposób komunikacji i sprzedaży. Trzeba też oswoić się z tym, że wirtualne kanały komunikacji pozostaną normą również w przyszłości. Niestety, większość sprzedawców, dyrektorów i przedsiębiorców wciąż jest nieprzygotowana do tego nowego sposobu pracy, i to zarówno mentalnie, jak i technicznie. Oto wyczerpujący przewodnik po sposobach wykorzystywania kanałów komunikacji wirtualnej w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i przeprowadzaniu procesów sprzedażowych w taki sposób, by zakończyły się sfinalizowaniem transakcji. Zaprezentowano tu spójny system rozmów wideo, rozmów telefonicznych, SMS-ów, czatów i mediów społecznościowych, skonstruowany tak, aby zwiększyć produktywność i skrócić cykl sprzedaży. Książka przedstawia zasady, których przestrzeganie pozwala na uzyskanie dużej skuteczności podczas korzystania z kanałów komunikacji wirtualnej, a także zaawansowane strategie pokonywania obiekcji klientów, co skutkuje szybszym zawieraniem umów. Opanowanie zaprezentowanych w niej technik zapewni Ci wyraźną przewagę konkurencyjną! W książce między innymi: * sposoby wywierania wpływu na rozmówcę podczas wideokonferencji, * zasady tworzenia wciągających wirtualnych prezentacji, * efektywne strategie docierania do trudno dostępnych interesariuszy, * różne kanały wirtualne w sprzedaży bezpośredniej, * pięć C sprzedaży społecznościowej, * łączenie zalet kanałów wirtualnych i realnego podejścia do sprzedaży. Wirtualny świat sprzedaży: Twoja żyła złota!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [259]-267.
Streszczenie w języku angielskim.
(...) Wokół zagadnienia konotacji nazw własnych koncentrują się rozważania podjęte w niniejszym opracowaniu. W zakresie tak wytyczonej problematyki badawczej podstawowymi zadaniami, jakie sobie stawiam, jest określenie istoty nazw własnych jako źródła konotacji, wyodrębnienie konotacji łączonych z różnymi nazwami własnymi, wskazanie przyczyn i okoliczności ich powstawania, opracowanie typologii konotacji jednostek onimicznych i określenie roli konotacji w tworzeniu metafor oraz derywatów semantycznych, semantyczno-słowotwórczych i skontaminowanych. Innymi słowy, badane i opisywane tu kwestie - aspekt metodologiczny, teoretyczny i praktyczny - są zorientowane na uchwycenie semantycznej i funkcjonalnej specyfiki nazw własnych, ujmowanych z perspektywy wykształcanych przez nie konotacji. Takie zdefiniowanie podstawowego celu badawczego skutkuje przyjęciem określonego sposobu widzenia nazw własnych, które w pewnych zastosowaniach dyskursywnych mogą wykraczać poza granice standardowych funkcji nominacyjnych, wiąże się też z koniecznością rozpatrzenia różnych koncepcji konotacji, przede wszystkim teorii konotacji semantycznych, pozwalającej opisywać onimy pod kątem kojarzonych z nimi treści znaczeniowych. (Z Wprowadzenia).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3667)
Bibliografia, netografia na stronach [199]-208.
Streszczenie w języku angielskim, niemieckim.
Współcześnie coraz częściej znaczącym środowiskiem życia i funkcjonowania jednostki staje się przestrzeń internetowa. Intensywne korzystanie z nowych technologii, w tym zwłaszcza z mediów społecznościowych, sprawia, że stają się one jednym ze środowisk socjalizacyjnych, niemal równorzędnym ze środowiskiem rodziny czy szkoły. Z tego względu zwraca się uwagę na konieczność wdrożenia szerokiego programu edukacji do mediów, którego celem nie byłoby ograniczenie kontaktu człowiek - nowe technologie, lecz nauka takiego z nich korzystania, aby służyły one dobru człowieka. Takie stanowisko było punktem wyjścia do napisania niniejszej monografii, która w założeniu miała stanowić teoretyczną i empiryczną bazę dla podejmowania różnego typu inicjatyw edukacyjnych. Publikacja w założeniu przeznaczona jest nie tylko dla teoretyków pedagogiki i nauk pokrewnych, ale też dla praktyków zajmujących się szeroko rozumianą działalnością profilaktyczną i edukacją medialną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Klio w Niemczech ; 26)
Bibliografia na stronach 287-329. Indeks.
Książka wydana wspólnie z Niemieckim Instytutem Historycznym w Warszawie jako 26 tom serii Klio w NiemczechMedia od stuleci wpływają na wiedzę i postrzeganie świata, na politykę i kulturę, na sposób spędzania wolnego czasu i komunikację. Frank Bösch przedstawia rozwój i społeczne znaczenie massmediów od czasów nowożytnych do współczesności. Niemieckie i europejskie innowacje łączy ze zjawiskami o zasięgu międzynarodowym. Rozpoczyna od wynalezienia druku w Azji w XI w., następnie pisze o gazetach i czasopismach, by na koniec przejść do filmu, radia, telewizji i internetu. Autor analizuje znaczenie mediów dla przebiegu najważniejszych procesów historycznych, np. reformacji, rewolucji, wojen czy globalizacji. Pokazuje, jaką rolę media pełniły podczas formowania się ruchów społecznych, dyktatur czy demokracji w XX w.Frank Bösch jest profesorem dwudziestowiecznej historii Europy na Uniwersytecie w Poczdamie oraz dyrektorem Centrum Badań nad Historią Najnowszą im. Leibniza. Wcześniej pracował na Uniwersytecie w Getyndze, był profesorem na Uniwersytetach w Bochum i Giessen. Opublikował m.in.: Macht und Machtverlust. Die Geschichte der CDU (Władza i jej utrata. Historia CDU, 2002); Öffentliche Geheimnisse. Skandale, Politik und Medien in Deutschland und Großbritannien 1880-1914 (Publiczne tajemnice. Skandale, polityka i media w Niemczech i Wielkiej Brytanii 1880-1914, 2009); Zeitenwende 1979. Als die Welt von heute begann (Przełom 1979. Początek dzisiejszego świata, 2019).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21670 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 417-444. Indeks.
Społeczna historia mediów to jedna z najbardziej znanych na świecie książek o historii mediów. Autorzy, brytyjscy historycy społeczni, śledzą, jak zmieniały się środki masowego przekazu i jak te przeobrażenia wpływały na sposób postrzegania otaczającego nas świata. Opisując kolejno następujące po sobie technologie w kontekście politycznym, kulturowym i gospodarczym, zachęcają do rozważnej analizy epoki nowych mediów, która wiele może skorzystać na spojrzeniu nie tylko w przyszłość, ale również w przeszłość.Zwięzłe przedstawienie dziejów - takie jak to - jest ze swej natury wybiórcze. Staraliśmy się w nim uwydatnić pewne tematy, na przykład funkcję mediów w sferze publicznej, pozyskiwanie i rozpowszechnianie informacji, rozbudowę sieci instytucji medialnych czy rozwój przemysłu rozrywkowego. Podejście takie sprawiło, że bardziej skupiliśmy się na zmianach niż kontynuacji, choć niekiedy przypominamy czytelnikom, że pojawienie się nowych mediów nie oznaczało rezygnacji z wcześniej znanych. Rękopisy zachowały swoje znaczenie także w epoce druku, podobnie jak książki i radio w epoce telewizji. Media należy postrzegać jako system - ulegający nieustannym zmianom, między innymi przemianom technologicznym - w którym różne elementy pełnią bardziej lub mniej istotne role.Fragment tekstu
Rozdział 1. Wprowadzenie * Rozdział 2. Druk i jego konteksty * Rozdział 3. Media i sfera publiczna we wczesnonowożytnej Europie * Rozdział 4. Technologie i rewolucje * Rozdział 5. Nowe procesy, nowe wzorce * Rozdział 6. Informacja, edukacja, rozrywka * Rozdział 7. Konwergencja mediów * Rozdział 8. W cyberprzestrzeni i poza nią * Kalendarium
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53443 (1 egz.)
Kaucja: 34,56 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Historyczna ; 3)
W latach 1939 - 1945 w Polsce do literatury "wchodziło się" poprzez pismo literackie. Tak działo się np. z noblistką Szymborską, która debiutowała na łamach krakowskiej "Walki". Jerzy Putrament pisał : "Chociaż nie wyszły z tego żadne Żagary to przecież mam z tej Walki pewną satysfakcję. To w niej debiutowała tak dobra poetka Wisława Szymborska ". Autor niniejszej publikacji wyodrębnił kategorię czasopisma literackie młodych, przeciwstawiając je kategorii czasopisma literackie dla młodych. Wyodrębnione m.in. przez prof. Wykę kategorie periodyzacji literatury: kryterium historyczne i pokoleniowe (grupy i pokolenia literackie) wskazują na jeden z ważnych instrumentów obecności nowych świadomości pokoleniowych w historycznoliterackich dziejach Polski. Kryteria wyodrębnienia: związek instytucjonalny o charakterze najczęściej nieformalnym z dowolną formą zorganizowania lub skupienia literatów, prasa jako ważny czynnik literackich interakcji w społeczeństwie, geneza związana z dążeniem młodych do posiadania własnego, przez siebie programowanego periodyku, opozycja wobec sytuacji zastanej, zarówno w sensie programowym, jak i instytucjonalnym. W kreowaniu tych świadomości pokoleniowych i w powstających programach literackich odegrały ważną rolę periodyki młodo literackie jak np. "Sztuka i Naród", "Walka", "Inaczej", "Pokolenie", "Nurt", "Po Prostu", "Wyboje", "Zebra", "Orientacja", "Nowy Wyraz" i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58020 (1 egz.)
Kaucja: 21,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej