Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Biliński Wojciech (taniec)
(1)
Jędrzejczyk Irena (1952- ). Red
(1)
Kutzner-Kozińska Maria
(1)
Mynarski Władysław. Red
(1)
Rzepa Tadeusz (1950- )
(1)
Siedlecka Bożena
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Osobowość
(1)
Rytmika
(1)
Taniec
(1)
Uczniowie
(1)
Wady rozwojowe
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21.0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Podręcznik dla studentów wychowania fizycznego.
Celem książki jest zaznajomienie studentów uczelni wychowania fizycznego z wiedzą obejmującą postępowanie korekcyjne w przypadkach wad postawy ciała. Zawężenie oddziaływania korekcyjnego (za pomocą ruchu) do wad postawy, spowodowane jest dużą statystycznie liczebnością tego typu odchyleń u dzieci przedszkolnych i szkolnych. Wymieniony krąg odbiorców poszerza się o nauczycieli wf, instruktorów gimnastyki korekcyjnej, nauczycieli wychowania przedszkolnego oraz początkowego. Wprowadzenie w ramach reformy edukacji nauczania zintegrowanego w klasach 1-3, wyeliminowało - w większości przypadków - z tych klas nauczyciela wf. A przecież w tym wieku właśnie korekcja wad postawy stwarza największe szansę efektywności. Dlatego doszkolenie nauczycieli nauczania początkowego w tej dziedzinie jest również sprawą opanowania wspólnych metod działania z nauczycielem wf, przejmującym korektywę dzieci z klas wyższych szkoły podstawowej. Wyważenie proporcji poszczególnych rozdziałów pracy zostało podyktowane jej główną funkcją - podręcznika dla studentów. Dysponują oni bowiem szeregiem obszernych podręczników z dziedzin takich, jak: pedagogika, metodyka, psychologia, fizjologia, anatomia i inne oraz dyscyplin praktycznych. Liczę więc, że tajniki wymienionych wyżej dziedzin podstawowych zostały przyswojone już uprzednio. Jednakże zdecydowałam się uwzględnić zwięźle i wybiórczo (pod kątem omawianego zagadnienia) repetytorium anatomo-fizjologiczne. Uzasadnieniem tej decyzji jest wieloletnie doświadczenie w pracy dydaktycznej nie tylko ze studentami, lecz także z nauczycielami wf i lekarzami; wykazuje ono, że szereg podstawowych wiadomości z tego zakresu ulega zapomnieniu. A wiadomości te są podstawą zrozumienia zasad i metod doboru postępowania korekcyjnego. Praca nie rości sobie pretensji do wyczerpania problemu. Ambicją jej jest zaznajomienie studenta z podstawami gimnastyki korekcyjnej, ułatwienie samodzielnych studiów i pracy w tej dziedzinie. Wykorzystałam w niej, oprócz doświadczeń polskich, znane mi z literatury osiągnięcia obcych specjalistów, takich jak: L. Charriere [8], A. Lapierre [37], J. Lesur [38], G. Hohmann [25] i in.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 54195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5042, 9163 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej