Bristiger Michał (1921- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Bristiger Michał (1921- )
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(263)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(180)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Krytyka muzyczna
(2)
Bristiger, Michał
(1)
Głowiński, Michał (1934- )
(1)
Opera (przedstawienie)
(1)
Opera (utwór muzyczny)
(1)
Rotfeld, Adam Daniel (1938- )
(1)
Torańska, Teresa
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Publicystyka polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Materiały z sesji poświęconych krytyce muzycznej, wrzesień 2011 r., Warszawa.
Niniejsza publikacja w części zasadniczej przynosi rezultaty badawczego oglądu krytyki muzycznej oraz teksty pisane z perspektywy praktyki krytycznomuzycznej. Zawarte tu wypowiedzi zostały w większości przedstawione podczas sesji poświęconych krytyce muzycznej, a będących częścią projektu Stowarzyszenia De Musica 2011 zatytułowanego: "Spotkania, koncerty, spektakle, dyskusje, wystawy, edukacja muzyczna", którego kierownictwo naukowe i artystyczne pełnił profesor Michał Bristiger. Projekt ten zrealizowany został w Warszawie we wrześniu 2011 roku. Ideą łączącą przedstawione w niniejszym tomie ujęcia było założenie, iż krytyka muzyczna nie jest monolitem, że w praktyce krytycznomuzycznej istnieje wiele perspektyw czy sposobów jej uprawiania wynikających ze zróżnicowania jej przedmiotu, z rozmaitych uwarunkowań i okoliczności jej funkcjonowania, z odmienności jej charakteru i tradycji w poszczególnych ośrodkach, z ulokowania w konkretnym czasie historycznym itd. Założenie takie umożliwia uchwycenie krytyki muzycznej w jej rozwarstwieniu, zbadanie istniejących tu zależności i określenie miejsca tak spolaryzowanych sądów w całości dyskursu krytycznomuzycznego. Ten punkt widzenia pozwala wskazać wstępnie na możliwe, wyodrębnione według zróżnicowanych kryteriów, wybrane orientacje postrzegania i badania krytyki muzycznej: działalność pojedynczych krytyków i formacji programowych, krytykę uzależnioną od czynników pozamuzycznych, krytykę poszczególnych gatunków czy aspektów życia muzycznego (krytyka operowa, krytyka wykonań, krytyka jazzowa itd.), krytykę twórczości muzycznej, krytykę stanu życia muzycznego, krytykę odnoszącą się do muzycznych uniwersaliów, krytykę związaną z daną formacją historyczną, nurtem czy kierunkiem, metakrytykę, krytykę w dziennikach i fachowych periodykach, krytykę lokalną (środowiskową). Orientacje te z jednej strony wskazują na rozmaitość, żywotność i dynamikę, a tym samym na potrzebę i znaczenie krytyki muzycznej w przestrzeni kultury, z drugiej skłaniają do uważniejszego spojrzenia na krytykę muzyczną przez pryzmat jej wielopostaciowości i "rozszczepiania się": na wynikające stąd jej modele, koncepcje, uwarunkowania, uznawane wartości, rodzaje oraz sposoby działania i komentowania muzycznej rzeczywistości. Owa wielopostaciowość krytyki muzycznej jest także obecna we współczesnej kulturze, wynika choćby z jej rynkowego charakteru, faktu korzystania przez krytykę z nowych mediów czy dostrzegalnej specjalizacji poczynań wielu krytyków. Szczególnie wyeksponowane zostały dwie formy uprawiania krytyki muzycznej: ta związana z osobowością samego krytyka, jego indywidualnym i kreatywnym oglądem rzeczywistości muzycznej, ważącym na sposobie uprawiania krytyki (która zawsze jest "czyjaś", pozostaje wyrazem "czyichś" przekonań) oraz ta, która stanowi bodaj najszerszy zwykle nurt i dominantę refleksji krytycznomuzycznej, a wydzielona jest przez kryterium przedmiotowe: współczesną twórczość muzyczną. Stąd w dalszej części niniejszej publikacji przedstawione zostały materiały z panelu poświęconego osobie i twórczości krytycznomuzycznej Konstantego Regameya. Jest to także gest organizatorów, by w ramach konferencji krytycznomuzycznych przypominać sylwetki wybitnych krytyków (podczas pierwszej konferencji panel taki poświęcony został Zygmuntowi Mycielskiemu). Z kolei krytyka muzyczna tycząca muzyki współczesnej reprezentowana jest przez dwa nurty odnoszące się do dwóch aktualnych wydarzeń: premiery Pasażerki Mieczysława Weinberga w ramach Bregenzer Festspiele (21 lipca 2010) i w Teatrze Wielkim w Warszawie (8 października 2010) oraz Koncertu Inauguracyjnego 54. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień" 2011 (16 września 2011). Nurt pierwszy obejmuje odnośne komentarze przedstawione podczas zorganizowanego w ramach "Spotkań." panelu, dopełnione popremierowymi recenzjami i wypowiedziami publikowanymi w prasie oraz na łamach internetowej Krytyki Muzycznej De Musica (www.demusica.pl). Nurt drugi wypełniają recenzje napisane przez pięcioro młodych krytyków muzycznych - finalistów programu Instytutu Muzyki i Tańca "Krytyka muzyczna 2.0". W ramach udziału w programie byli oni uczestnikami "Spotkań." oraz słuchaczami wykładu profesora Michała Bristigera i warsztatów poświęconych krytyce muzycznej muzyki współczesnej prowadzonych przez dra Andrzeja Chłopeckiego. Nadmienić należy, iż publikowane tu materiały stanowią dorobek drugiej odsłony inicjatywy Stowarzyszenia De Musica podjęcia tematyki krytycznomuzycznej. Plon pierwszego przedsięwzięcia, będącego rodzajem rekonesansu w zakresie zainteresowań badaczy tą tematyką oraz próbą diagnozy aktualnej sytuacji krytyki muzycznej w Polsce, zawiera publikacja, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej Uniwersytetu Zielonogórskiego pod tytułem Krytyka muzyczna. Teoria. Historia. Współczesność pod redakcją Michała Bristigera, Rafała Ciesielskiego, Barbary Literskiej i Jolanty Guzy - Pasiak (Zielona Góra 2009).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56427 (1 egz.)
Kaucja: 36,82 zł
Książka
W koszyku
Materiały z Forum Krytyki Operowej (maj 2013, Bydgoszcz).
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Niniejsza publikacja zawiera teksty wykładów oraz zapisy dyskusji i paneli, jakie odbyły się w ramach Forum, a ponadto artykuły zaproszonych autorów podejmujących tematykę operową czy krytycznooperową. Różnorodność zagadnień, rozmaitość ujęć i postaw ujawnionych zarówno przez badaczy opery i krytyki operowej, jak i przez krytyków operowych, dała obszerne spektrum problematyki, które może stanowić inspirację dla kontynuowania odnośnych refleksji i badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56428 (1 egz.)
Kaucja: 36,00 zł
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej)
Indeksy.
To nie są rozmowy o śmierci i Zagładzie, utrzymane w wojennych schematach. Ale o tajemnicach. Skrywanych, ugniatanych i wypieranych z pamięci. Które dopiero po dziesiątkach lat znowu zaczynają uwierać i dojrzewać do tego, by je wyłuskać z podświadomości.. I nazwać.To są rozmowy:- o losie, który nie mieści się w żadnym logicznym porządku i nie da je się zamknąć w przewidywalnych rozwiązaniach. Zawsze jest indywidualny i uwikłany w ciąg przypadkowych zdarzeń;- o napotykanych po drodze ludziach, wychodzących poza stereotypowe i uproszczone zachowania, przez których historia staje się zbyt skomplikowana, by można ją było szybko i łatwo przetrawić. Oraz poddać jednowymiarowej ocenie;- i o pamięci, która selekcjonując zdarzenia, wymazuje z nich najdrażliwsze doznania, a zachowane oczyszcza z emocji. Pozwalając człowiekowi dzięki temu złapać psychiczną równowagę i żyć. Dalej.Dziękuję Michałowi Bristigerowi, Michałowi Głowińskiemu i Adamowi Danielowi Rotfeldowi, że z cierpliwością poddali się moim wielogodzinnym rozmowom.Teresa Torańska - wstęp do książki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94(438).083 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej