Marczuk Karina Paulina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Marczuk Karina Paulina
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Migracje
(1)
Polityka migracyjna
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Armenia
(1)
Austria
(1)
Grecja
(1)
Gruzja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Turcja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 551-627. Indeks.
Streszcz. i spis treści w jęz. ang.
"Sposób pojmowania bezpieczeństwa wewnętrznego w czasach współczesnych, czyli w okresie pozimnowojennym, zdecydowanie różni się od rozumienia tej kategorii w okresie wcześniejszym. Do jakościowej zmiany w rozumieniu bezpieczeństwa wewnętrznego przyczynia się bowiem wiele czynników o charakterze wewnątrzpaństwowym, jak również - paradoksalnie - międzynarodowych. Z drugiej strony bezpieczeństwo wewnętrzne pojmowane jest odmiennie w różnych państwach, co uwarunkowane jest ich historią i tradycją, systemem politycznym i prawnym, bieżącą polityką w sprawach wewnętrznych etc, lecz także na przykład członkostwem w organizacjach międzynarodowych. W szczególnej sytuacji znajdują się te państwa, które są członkami Unii Europejskiej (UE), ponieważ wraz z kolejnymi rozszerzeniami tej organizacji poddawane były nasilającym się procesom integracyjnym, nowej koncepcji funkcjonowania UE, a z racji swojego członkostwa zmuszone były dokonać redefinicji przyjętych rozwiązań w sferze bezpieczeństwa wewnętrznego pod kątem ich dopasowania do rozwiązań wspólnotowych. Inną, niezwykle ważną okolicznością, która dziś również wpływa na zmianę w rozumieniu bezpieczeństwa wewnętrznego, jest rozkwit tzw. alternatywnych koncepcji bezpieczeństwa, które odchodzą od tradycyjnego państwowocentrycznego paradygmatu bezpieczeństwa na rzecz uczynienia jego podmiotem ekosystemu (bezpieczeństwo ekologiczne), grup społecznych (bezpieczeństwo kulturowe) czy wreszcie człowieka (luinuin security, czyli bezpieczeństwo jednostki ludzkiej, inaczej ludzkie, człowieka). To właśnie human security zyskało popularność, początkowo zwłaszcza w łonie Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), a obecnie także w Unii Europejskiej, która kształtuje własne podejście do bezpieczeństwa wewnętrznego, a tym samym wywiera wpływ na rozwiązania przyjmowane w tym zakresie przez państwa członkowskie". Ze Wstępu
Wstęp * Rozdział I * Zakresy human security i ich wpływ na pojmowanie bezpieczeństwa * wewnętrznego * 1.1. Zakresy pojmowania bezpieczeństwa wewnętrznego * 1.1.1. Zakres wąski bezpieczeństwa wewnętrznego * 1.1.2. Zakres szeroki bezpieczeństwa wewnętrznego * 1.2. Zakresy human security * 1.2.1. Zakres szeroki human security * 1.2.2. Zakres wąski human security * 1.3. Dynamika relacji bezpieczeństwa wewnętrznego i human security * 1.3.1. Uwarunkowania relacji bezpieczeństwa wewnętrznego * i human security * 1.3.2. Płaszczyzny napięć * 1.3.3. Kierunki zmian * Rozdział II * Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego w państwach członkowskich * Unii Europejskiej * 2.1. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez państwa * założycielskie UE * 2.1.1. Państwa Unii Beneluksu * 2.1.1.1. Belgia * 2.1.1.2. Holandia * 2.1.1.3. Luksemburg * 2.1.2. Francja * 2.1.3. Niemcy * 2.1.4. Włochy * 2.2. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez państwa pierwszego * rozszerzenia UE * 2.2.1. Dania * 2.2.2. Irlandia * 2.2.3. Wielka Brytania * 2.3. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez Grecję * (drugie rozszerzenie UE) * 2.4. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez państwa * trzeciego rozszerzenia UE * 2.4.1. Hiszpania * 2.4.2. Portugalia * 2.5. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez państwa czwartego * rozszerzenia UE * 2.5.1. Austria * 2.5.2. Finlandia * 2.5.3. Szwecja * 2.6. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez państwa piątego * rozszerzenia UE * 2.6.1. Państwa środkowoeuropejskie * 2.6.1.1. Czechy * 2.6.1.2. Polska * 2.6.1.3. Słowacja * 2.6.1.4. Węgry * 2.6.2. Państwa bałtyckie * 2.6.2.1. Estonia * 2.6.2.2. Litwa * 2.6.2.3. Łotwa * 2.6.3. Słowenia * 2.6.4. Cypr i Malta * 2.6.4.1. Cypr * 2.6.4.2. Malta * 2.7. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez państwa basenu * Morza Czarnego (szóste rozszerzenie UE) * 2.7.1. Bułgaria * 2.7.2. Rumunia * 2.8. Konkluzje * Rozdział III * Państwa członkowskie Unii Europejskiej wobec szerokiego zakresu * human security * 3.1. Państwa założycielskie UE wobec szerokiego zakresu human security * 3.1.1. Państwa Unii Beneluksu * 3.1.1.1. Belgia * 3.1.1.2. Holandia * 3.1.1.3. Luksemburg * 3.1.2. Francja * 3.1.3. Niemcy * 3.1.4. Włochy * 3.2. Państwa pierwszego rozszerzenia UE wobec szerokiego zakresu * human security * 3.2.1. Dania * 3.2.2. Irlandia * 3.2.3. Wielka Brytania * 3.3. Grecja wobec szerokiego zakresu human security * (drugie rozszerzenie UE) * 3.4. Państwa trzeciego rozszerzenia UE wobec szerokiego zakresu * human security * 3.4.1. Hiszpania * 3.4.2. Portugalia * 3.5. Państwa czwartego rozszerzenia UE wobec szerokiego zakresu * human security * 3.5.1. Austria * 3.5.2. Finlandia * 3.5.3. Szwecja * 3.6. Państwa piątego rozszerzenia UE wobec szerokiego zakresu * human security * 3.6.1. Państwa środkowoeuropejskie * 3.6.1.1. Czechy * 3.6.1.2. Polska * 3.6.1.3. Słowacja * 3.6.1.4. Węgry * 3.6.2. Państwa bałtyckie * 3.6.2.1. Estonia * 3.6.2.2. Litwa * 3.6.2.3. Łotwa * 3.6.3. Słowenia * 3.6.4. Cypr i Malta * 3.6.4.1. Cypr * 3.6.4.2. Malta * 3.7. Państwa basenu Morza Czarnego wobec szerokiego zakresu * human secuńty (szóste rozszerzenie UE) * 3.7.1. Bułgaria * 3.7.2. Rumunia * 3.8. Konkluzje * Rozdział IV * Państwa członkowskie Unii Europejskiej wobec wąskiego zakresu * human security * 4.1. Państwa założycielskie UE wobec wąskiego zakresu human security * 4.1.1. Państwa Unii Beneluksu * 4.1.1.1. Belgia * 4.1.1.2. Holandia * 4.1.1.3. Luksemburg * 4.1.2. Francja * 4.1.3. Niemcy * 4.1.4. Włochy * 4.2. Państwa pierwszego rozszerzenia UE wobec wąskiego zakresu * human security * 4.2.1. Dania * 4.2.2. Irlandia * 4.2.3. Wielka Brytania * 4.3. Grecja wobec wąskiego zakresu human security * (drugie rozszerzenie UE) * 4.4. Państwa trzeciego rozszerzenia UE wobec wąskiego zakresu * human security * 4.4.1. Hiszpania * 4.4.2. Portugalia * 4.5. Państwa czwartego rozszerzenia UE wobec wąskiego zakresu * human security * 4.5.1. Austria * 4.5.2. Finlandia * 4.5.3. Szwecja * 4.6. Państwa piątego rozszerzenia UE wobec wąskiego zakresu * human security * 4.6.1. Państwa środkowoeuropejskie * 4.6.1.1. Czechy * 4.6.1.2. Polska * 4.6.1.3. Słowacja * 4.6.1.4. Węgry * 4.6.2. Państwa bałtyckie * 4.6.2.1. Estonia * 4.6.2.2. Litwa * 4.6.2.3. Łotwa * 4.6.3. Słowenia * 4.6.4. Cypr i Malta * 4.6.4.1. Cypr * 4.6.4.2. Malta * 4.7. Państwa basenu Morza Czarnego wobec wąskiego zakresu * human security (szóste rozszerzenie UE) * 4.7.1. Bułgaria * 4.7.2. Rumunia * 4.8. Konkluzje * Rozdział V * Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego i human security * przez Unię Europejską * 5.1. Pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego przez Unię Europejską * 5.2. Pojmowanie human security przez Unię Europejską * 5.2.1. Pojmowanie szerokiego zakresu human security * przez Unię Europejską * 5.2.2. Pojmowanie wąskiego zakresu human security * przez Unię Europejską * 5.3. Wpływ human security na pojmowanie bezpieczeństwa wewnętrznego * przez Unię Europejską * 5.4. Konkluzje * Zakończenie * Summary * Bibliografia * Spis tabel * Spis rycin * Indeks nazwisk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 351/354 (1 egz.)
Kaucja: 50,74 zł
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Materiały z Ogólnopolskiej Konf. Nauk. "Uchodźcy: kryzys przerasta Unię?", 7-8 grudnia 2015 r.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 203-[221].
Publikacja dotyczy bardzo istotnego wycinka szerokiego obszaru badawczego, jakim jest problematyka migracji. Ze względu na nowość omawianego, tytułowego zjawiska kryzysu migracyjnego i jego wagę występuje duży deficyt naukowych opracowań holistycznie traktujących problem. Niniejsza publikacja wypełnia wskazaną lukę badawczą. Przedłożona praca zbiorowa stanowi kompleksowy zbiór artykułów ukazujących zjawisko masowej migracji, w tym uchodźstwa do Europy, wywołanych tzw. arabską wiosną. Publikacja pod redakcją J. Nadolskiej, P. Stawarza, K.A. Wojtaszczyka, zatytułowana "Unia Europejska i wybrane państwa świata wobec kryzysu migracyjnego", odpowiada na szereg ważnych, kluczowych pytań dotyczących strategii przyjętej przez państwa, instytucje wobec problemu emigracji. Praca monograficzna Unia Europejska i wybrane państwa świata wobec kryzysu migracyjnego stanowi ważne źródło wiedzy, będąc zarazem rodzajem vademecum, które umożliwi badaczom problemu emigracji, a także innym czytelnikom poruszanie się po tym niezwykle aktualnym temacie. dr hab. Robert Kłaczyński, prof. UP
Część I * Unia Europejska a kryzys migracyjny * Filip Tereszkiewicz, Parlament Europejski wobec kryzysu uchodźczego * Agnieszka Nitszke, Europejski Urząd Wsparcia w dziedzinie Azylu (EASO). Założenia i praktyka funkcjonowania agencji w dobie kryzysu uchodźczego UE * Maciej Cesarz, Wizy humanitarne jako instrument eksterytorialnej kontroli przepływów migracyjnych * Marek Nadolski, Postrzeganie imigrantów i perspektywy jedności kontynentu w pryzmacie europejskiego protekcjonalizmu cywilizacyjnego * Część II * Wybrane państwa członkowskie Unii Europejskiej a kryzys migracyjny * Artur Adamczyk, Polityka Grecji wobec problemu migracyjnego * Wioletta Wilk-Reguła, Wielka Brytania wobec problemu imigracji - historia i współczesność * Część III * Wybrane państwa pozaunijne a kryzys migracyjny * Konrad Niklewicz, Wymuszone odmrożenie? Wpływ kryzysu migracyjnego na stosunki Unii Europejskiej z Turcją * Krzysztof Fedorowicz, Uchodźcy z Syrii i Iraku w Armenii * Paweł Stawarz, Uchodźcy w polityce migracyjnej Gruzji * Piotr Serafin, Uchodźcy w polityce imigracyjnej Stanów Zjednoczonych - wybrane zagadnienia * Karina Paulina Marczuk, Współczesne kierunki rozwoju polityki Australii w zakresie migracji * Bibliografia * Noty o autorach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 327 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej