Pawełek Katarzyna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Pawełek Katarzyna
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(188)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Roberts Nora
(165)
Siewior-Kuś Alina
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(133)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Przemoc w szkole
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-323.
CZĘŚĆ I. SZKOŁA RZĄDZENIA, ROZKAZYWANIA * I KSZTAŁTOWANIA CHARAKTERU CZY SZKOŁA OPRESJI? PODSTAWY TEORETYCZNE * Rozdział 1 * Szkoła jako element wychowującego społeczeństwa * 1.1. Kilka uwag o szkole i prawie * 1.2. Wychowanie przez nauczanie * 1.2.1. Treści * 1.2.2. Poziom * 1.2.2.1. Uczeń a szkoła * 1.2.2.2. Rodzice a szkoła * 1.2.3. Rygory * 1.2.4. Organizacja * 1.3. Jacek Woroniecki - czyli czego nam brakuje? * Rozdział 2 * Władza w szkole w ujęciu Jacka Woronieckiego * 2.1. Kilka uwag o umiejętności rządzenia i rozkazywania * 2.1.1. Co znaczy dobrze rządzić? * 2.1.2. Jak dobrze rozkazywać? * 2.1.3. O dobrym karceniu * 2.2. Wady sprawowania władzy * 2.2.1. Wady rządzenia * 2.2.2. Wady rozkazywania * 2.2.3. Wady karcenia * Rozdział 3 * Opresja - wyzwolona siła * 3.1. Kilka uwag o naturze duchowej sytuacji czasu * 3.2. Opresja w polu bezpośredniego użycia siły * 3.2.1. Przymus * 3.2.2. Agresja * 3.2.2.1. Przykładowe kategoryzacje agresji z uwzględnieniem szkoły * 3.2.2.2. Pomostowy charakter agresji instrumentalnej * 3.2.3. Przemoc * 3.2.3.1. Lęk i krzywda * 3.2.3.2. Kategorie przemocy * 3.2.3.3. Mobbing i bullying * 3.3. Opresja w polu pośredniego użycia siły * 3.3.1. Przemoc strukturalna * 3.3.2. Przemoc symboliczna * CZĘŚĆ II. UDRĘCZONA SZKOŁA * Rozdział 4 * Opresja w polu bezpośredniego użycia siły * 4.1. Gimnazjaliści i zachowania dewiacyjne * 4.1.1. Okres dorastania - kilka refleksji * 4.1.2. Cel i metoda badań * 4.2. Zachowania dewiacyjne gimnazjalistów - atak na osoby i mienie * 4.2.1. Agresja fizyczna i werbalna * 4.2.2. Niszczenie mienia-wandalizm * 4.3. Klimaty szkolnego bezprawia - inne zachowania dewiacyjne * 4.3.1. Kontakt ze środkami odurzającymi * 4.3.1.1. Palenie tytoniu * 4.3.1.2. Picie napojów alkoholowych * 4.3.1.3. Używanie innych substancji psychoaktywnych * 4.3.2. Kradzież * 4.3.3. Drobne nieuczciwości * 4.4. Gimnazjum - krótka dyskusja * Rozdział 5 * Opresja w polu pośredniego użycia siły * 5 1. Kształt źródeł prawa, czyli u podstaw oświatowej opresji * 5.1.1. Megalegalizm * 5.1.2. Nadaktywność reorganizacyjna * 5.1.3. Mitręga legislacyjna * 5.1.4. Centralizacja * 5.2. Dyrektor wśród przepisów * 5.2.1. Wybór dyrektora szkoły * 5.2.2. Dyrektorskie uprawnienia i możliwości * Rozdział 6 * Władza w szkole, czyli co blokuje rządzenie, rozkazywanie i karcenie * 6.1. Rządzenie * 6.1.1. Cele i treści * 6.1.2. Poziom - blokady edukacyjne: ocenianie, klasyfikowanie, promowanie * 6.1.3. Organizacja * 6.1.3.1. Planowanie * 6.1.3.2. Arkusz organizacyjny * 6.1.3.3. System klasowo-lekcyjny * 6.2. Rozkazywanie * 6.2.1. Na tropie ekscesów nieroztropności * 6.2.2. W matni motywowania * 6.3. Karcenie * 6.3.1. Kontrola * 6.3.2.Testomania * CZĘŚĆ III. SZCZĘŚLIWA SZKOŁA * Rozdział 7 * Szkoła dobrze rządzona i zorganizowana * 7.1. Autonomiczna szkoła * 7.1.1. Poziom i organizacja * 7.1.1.1. Dysedukacja * 7.1.1.2. Nauczyciel * 7.1.1.3. Czas * 7.1.1.4. Zblokowanie * 7.1.1.5. Egzaminowanie i promowanie * 7.1.2. Rygory * 7.1.2.1. Strategie profilaktyczne na poziomie klasy * 7.1.2.2. Strategie profilaktyczne na poziomie szkoły * 7.2. Likwidacja klimatów bezprawia * 7.2.1. Liczebność * 7.2.2. Statut * 7.2.3. Interwencje w sytuacjach konfliktowych * 7.2.3.1. Strategie zorientowane na nauczyciela * 7.2.3.2. Strategie zorientowane na wspólnotę * Rozdział 8 * Kształtowanie charakteru według Juliusza Payota * 8.1. Wolność i siła człowieka * 8.2. Co zagraża wolności człowieka? * 8.3. Praca przeciw siłom nieprzyjaznym, współdziałanie z innymi i obowiązki społeczne * 8.4. Jak w pełni się rozwinąć, żyjąc szlachetnie i szczęśliwie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17361 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej