Vetulani-Cęgiel Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(476)
Zarawska Patrycja
(464)
Fabianowska Małgorzata
(433)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(422)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(366)
Vetulani-Cęgiel Agnieszka
(-)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Rzehak Wojciech
(323)
Roberts Nora (1950- )
(313)
Mazan Maciejka
(304)
Steel Danielle (1948- )
(299)
Popławska Anna
(293)
King Stephen (1947- )
(291)
Prus Bolesław (1847-1912)
(286)
Popławska Anna (literatura)
(272)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(267)
Siemianowski Roch (1950- )
(258)
Sienkiewicz Henryk
(258)
Shakespeare William (1564-1616)
(254)
Szulc Andrzej
(241)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(240)
Ławnicki Lucjan
(240)
Żeromski Stefan
(239)
Strzałkowska Małgorzata
(235)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(231)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(230)
Chotomska Wanda (1929- )
(225)
Webb Holly
(223)
Polkowski Andrzej
(207)
Włodarczyk Barbara
(205)
Królicki Zbigniew Andrzej
(204)
Astley Neville
(203)
Kraszewski Józef Ignacy
(203)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(200)
Mortka Marcin (1976- )
(200)
Supeł Barbara
(197)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(191)
Włodarczyk Barbara (nauczycielka)
(191)
Słowacki Juliusz
(190)
Baker Mark (1959- )
(189)
Drewnowski Jacek (1974- )
(189)
Coben Harlan (1962- )
(187)
Ludwikowska Jolanta
(186)
Prus Bolesław
(184)
Zimnicka Iwona
(184)
Domańska Joanna (1970- )
(182)
Goscinny René (1926-1977)
(182)
Masterton Graham (1946- )
(182)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(181)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(179)
Kraśko Jan (1954- )
(176)
Spirydowicz Ewa
(173)
Braiter Paulina
(169)
Skalska Katarzyna
(168)
Widmark Martin (1961- )
(168)
Głowińska Anita
(167)
Clark Brenda
(166)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(166)
Siewior-Kuś Alina
(166)
Roberts Nora
(165)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(164)
Mickiewicz Adam
(164)
Naczyńska Zuzanna
(160)
Fabisińska Liliana (1971- )
(158)
Williams Sophy (1965- )
(157)
Andersen Hans Christian (1805-1875)
(155)
Poklewska-Koziełło Ewa
(154)
Siudak Jacek
(154)
Jakuszewski Michał
(153)
Możdżyńska Aldona
(152)
Chmielewska Joanna (1932- )
(149)
Wilusz Tomasz
(148)
Kroszczyński Stanisław
(147)
Musierowicz Małgorzata (1945- )
(145)
Broniek Dominik
(144)
Cieślik Donata
(144)
Onichimowska Anna (1952- )
(144)
Dobrowolski Patryk
(143)
Kozak Jolanta (1951- )
(142)
Lem Stanisław (1921-2006)
(142)
Łoziński Jerzy (1947- )
(142)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(141)
Grisham John (1955- )
(141)
Marciniakówna Anna
(141)
Urban Miłosz
(140)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(139)
Tuwim Julian (1894-1953)
(138)
Oklejak Marianna
(137)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(136)
Ochab Janusz
(135)
Courths-Mahler Hedwig (1867-1950)
(134)
Gawryluk Barbara
(134)
Mróz Remigiusz (1987- )
(134)
Szypuła Wojciech
(133)
Child Lee (1954- )
(132)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(132)
Olejnik Donata
(132)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(132)
Sparks Nicholas (1965- )
(131)
Dostoevskij Fedor Mihajlovič (1821-1881)
(130)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Prawo autorskie
(1)
Prawo wspólnotowe europejskie
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarys Prawa Własności Intelektualnej ; 3)
Indeks.
Dostępne również w wersji elektronicznej.
Streszczenie w języku angielskim przy rozdziałach.
W tomie trzecim serii "Zarys Prawa Własności Intelektualnej", zebrano poglądy i opinie doktryny na temat aktualnego stanu prawnego dotyczącego praw pokrewnych. Prawa pokrewne, jako grupa praw wyłącznych wyodrębniona w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, bardzo rzadko bywa przedmiotem kompleksowego opracowania. Warto zauważyć, że od czasu wprowadzenia praw pokrewnych w obowiązującej ustawie nastąpiło wiele zmian, w szczególności jeśli chodzi o zakres ochrony. Na gruncie stosowania przepisów dotyczących praw pokrewnych, powstaje szereg zagadnień praktycznych, związanych chociażby z określeniem przedmiotu czy podmiotu ochrony.
Wprowadzenie * Wykaz skrótów * Rozdział I. Artystyczne wykonanie. Przedmiot prawa * § 1. Uwagi wstępne * § 2. Istota świadczenia wykonawczego. Geneza i ewolucja poglądów * I. Geneza ochrony prawnej artystycznych wykonań * II. Artystyczne wykonawstwo a twórczość – przegląd poglądów doktryny własności intelektualnej sprzed wejścia w życie ustawy z 4.2.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych * III. Artystyczne wykonanie jako dzieło oryginalne * IV. Indywidualny charakter artystycznego wykonania * V. Istota świadczenia wykonawczego * VI. Stanowisko judykatury * § 3. Ustawowa definicja artystycznego wykonania * § 4. Summary * Rozdział II. Artyści wykonawcy i przyznane im prawa w świetle przepisówmiędzynarodowych i polskich * § 1. Wstęp * § 2. Regulacje prawne * § 3. Konwencja rzymska o ochronie wykonawców, producentów fonogramów oraz organizacji zbiorowych * § 4. Porozumienie w sprawie handlowych aspektów praw własności intelektualnej (TRIPS) * § 5. Konwencja o wykonaniach artystycznych i fonogramach (WPPT) * § 6. Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych * I. Prawa osobiste artystów wykonawców * II. Prawa majątkowe artystów wykonawców * § 7. Wnioski * § 8. Summary * Rozdział III. Wykonawca dzieła muzycznego – perspektywa estetyczna * § 1. Wprowadzenie * § 2. Niedookreślenie jako fundament dla aktywności wykonawcy * § 3. Konkretyzacje dzieła muzycznego * § 4. Różnorodność postaci dzieła w wykonaniu * § 5. Kompozytor jako wykonawca * § 6. Wolność wykonawcy * § 7. Wzajemny wpływ wykonawcy i publiczności * § 8. Tożsamość wykonania muzycznego * § 9. Wykonawca i pismo nutowe * § 10. Niedookreślenie i wykonawca w muzyce Johna Cage’a * § 11. Autentyczność wykonania. Trafne rozpoznanie i prawidłowe dopełnienie miejsc niedookreślenia * § 12. Modernistyczna autentyczność wykonania: wykonawca jako potencjalny „dewiant” * § 13. Wykonawca jako kompozytor ? * § 14. Wykonanie w pułapce reifikacji * § 15. Wykonawca w realiach postautorytarnych * § 16. Moc ustnych tradycji wykonawczych * § 17. Co czyni wykonanie wyjątkowym ? * § 18. Wykonanie jako więź międzypokoleniowa * § 19. Gdzie jest oryginał dzieła muzycznego ? * § 20. Tradycja obcowania z wykonaniami * § 21. Między warsztatem a muzeum * § 22. Wykonanie jako interpretacja * § 23. Spektrum studiów nad praktyką wykonawczą * § 24. Summary * Rozdział IV. Prawo do nadań programów radiowych i telewizyjnych w świetle postępu technicznego * § 1. Wprowadzenie * § 2. Przedmiot ochrony – nadanie programu * § 3. Podmiot prawa – organizacja radiowa lub telewizyjna * § 4. Treść prawa do nadań * § 5. Podsumowanie * § 6. Summary * Rozdział V. Założenia konstrukcyjne ochrony praw do wideogramów * § 1. Początki ochrony wideogramów * § 2. Podstawy ochrony praw do wideogramów na gruncie międzynarodowym i europejskim * § 3. Pojęcie wideogramu * I. Wideogram jako „pierwsze utrwalenie” * II. Utrwalenie „sekwencji ruchomych obrazów” * III. Utwór audiowizualny jako przedmiot utrwalenia * IV. Wideogram jako przedmiot obrotu * § 4. Pojęcie producenta wideogramu * I. Pojęcie producenta w ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych * II. Producent wideogramu * § 5. Zakres praw do wideogramów * I. Podstawowe uprawnienia producentów wideogramów * II. Uprawnienia związane z eksploatacją internetową * § 6. Podsumowanie * § 7. Summary * Rozdział VI. Spory wokół regulacji czasu trwania praw pokrewnych * § 1. Wstęp * § 2. Prawo autorskie przedmiotem regulacji wspólnotowych * § 3. Działania i propozycje instytucji wspólnotowych w zakresie zmiany regulacji czasu trwania praw pokrewnych * I. Inicjatywa Komisji Europejskiej w kierunku wydłużenia czasu trwania praw artystów wykonawców i producentów fonogramów * II. Zakres proponowanych zmian * III. Dalsze działania instytucji wspólnotowych * § 4. Debata wokół wydłużenia czasu trwania praw artystów wykonawców oraz producentów fonogramów * I. Argumenty za wydłużeniem czasu trwania praw pokrewnych * II. Argumenty przeciwników wydłużenia czasu trwania praw pokrewnych * III. Stanowisko środowisk naukowych * IV. Krytyka działań instytucji wspólnotowych odnośnie inicjatywy wprowadzenia zmian do dyrektywy 2006/116/WE * § 5. Działania lobbingowe podmiotów * I. Układ reprezentacji interesów zwolenników i przeciwników wydłużania czasu trwania praw pokrewnych * II. Działania zainteresowanych stron i środowisk naukowych * III. Podsumowanie działań podmiotów * § 6. Wnioski końcowe * § 7. Summary * Rozdział VII. Czynności zbiorowego zarządzania prawami pokrewnymi (wybrane zagadnienia prawne) * § 1. Uwagi wstępne * § 2. Zezwolenia na zbiorowe zarządzanie prawami pokrewnymi * § 3. Podstawowy katalog czynności zbiorowego zarządzania i ochrony praw pokrewnych * § 4. Domniemanie uprawnienia do zarządzania prawami pokrewnymi w odniesieniu do pól eksploatacji objętych zezwoleniem ministra oraz domniemanie legitymacji procesowej w tym zakresie * § 5. Regulamin repartycji OZZ * § 6. Podsumowanie * § 7. Summary * Rozdział VIII. Prawa pokrewne a prawo prywatne międzynarodowe * § 1. Wprowadzenie * § 2. Zasada terytorializmu a reguły kolizyjne dla praw pokrewnych * § 3. Prawo właściwe dla praw pokrewnych w polskim prawie prywatnym międzynarodowym * § 4. Prawo właściwe dla powstania, treści, ustania oraz określenia podmiotuuprawnionego z tytułu praw pokrewnych * I. Powstanie praw pokrewnych * II. Treść praw pokrewnych * III. Ustanie praw pokrewnych * IV. Określenie podmiotu uprawnionego z tytułu praw pokrewnych * V. Określenie podmiotu uprawnionego z tytułu praw pokrewnych w przypadku dóbr powstających w ramach stosunku pracy * § 5. Prawo właściwe dla naruszeń praw pokrewnych * I. Wprowadzenie * II. Zakres zastosowania prawa właściwego dla naruszeń praw własności intelektualnej wskazanego za pośrednictwem art. 8 rozporządzenia Rzym II * III. Wyłączenie możliwości wyboru prawa oraz stosowania prawa wspólnego miejsca pobytu lub prawa najściślej powiązanego * IV. Prawo właściwe dla naruszeń w Internecie * V. Teoria emisji w odniesieniu do nadań satelitarnych a prawo właściwe dla naruszeń praw pokrewnych * § 6. Prawo właściwe dla umów dotyczących praw pokrewnych * I. Wprowadzenie * II. Umowy licencyjne o korzystanie z dóbr chronionych za pośrednictwem praw pokrewnych * III. Umowy o przeniesienie praw pokrewnych * § 7. Podsumowanie * § 8. Summary * Indeks rzeczowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 347 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej