Kraje rozwijające się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
Autor
Kasprowicz Daniel (1990- )
(1)
Szczecina Małgorzata
(1)
Trzciński Tomasz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pomoc humanitarna międzynarodowa
(2)
Ubóstwo
(2)
Działalność charytatywna
(1)
Globalizacja
(1)
Głód
(1)
Humanitaryzm
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Kasprowicz, Daniel (1990- )
(1)
Niedożywienie
(1)
Wolontariusze
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8344)
Warszawa
(1488)
Stany Zjednoczone (USA)
(1353)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1184)
Europa
(804)
Kraje rozwijające się
(-)
Wielka Brytania
(792)
Francja
(703)
Londyn (Wielka Brytania)
(684)
Rosja
(622)
Niemcy
(611)
Kraków (woj. małopolskie)
(561)
Anglia (Wielka Brytania)
(489)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(467)
Paryż (Francja)
(440)
ZSRR
(426)
Włochy
(381)
Szwecja
(304)
Stany Zjednoczone
(299)
Afryka
(275)
Grecja
(261)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(229)
Japonia
(226)
Chiny
(219)
Świat
(213)
Ukraina
(209)
Hiszpania
(208)
Starożytny Rzym
(200)
Indie
(198)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(181)
Litwa
(175)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(168)
Egipt
(167)
Mazury
(161)
Norwegia
(160)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(153)
Berlin (Niemcy)
(146)
Rzym
(143)
Australia
(139)
Łódź (woj. łódzkie)
(139)
Zabór rosyjski
(134)
Śląsk
(134)
Rzym (Włochy)
(124)
Szkocja (Wielka Brytania)
(119)
Izrael
(117)
Azja
(116)
Syberia (Rosja)
(116)
Meksyk
(112)
Bieszczady (góry)
(109)
Podlasie
(109)
Czechy
(105)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(104)
Irlandia
(103)
Austria
(102)
Kanada
(98)
Mazowsze
(98)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(98)
Ameryka Południowa
(95)
Starożytny Egipt
(92)
Turcja
(91)
Bliski Wschód
(87)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(87)
Tatry (góry)
(84)
Wenecja (Włochy)
(84)
Zakopane (woj. małopolskie)
(83)
Europa Środkowo-Wschodnia
(78)
Sztokholm (Szwecja)
(77)
Barcelona (Hiszpania)
(76)
Lwów (Ukraina)
(75)
Starożytna Grecja
(75)
Praga (Czechy)
(73)
Wilno (Litwa)
(73)
Dania
(70)
Lublin (woj. lubelskie)
(69)
Holandia
(68)
Petersburg (Rosja)
(67)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(66)
Moskwa (Rosja)
(65)
Podhale
(63)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(62)
Węgry
(62)
Wielkopolska
(61)
Portugalia
(60)
Szwajcaria
(60)
Islandia
(59)
Iran
(58)
Stumilowy Las (kraina fikcyjna)
(58)
Chorwacja
(57)
Himalaje (góry)
(57)
Kaszuby
(57)
Sopot (woj. pomorskie)
(57)
Toskania (Włochy)
(57)
Śródziemie (kraina fikcyjna)
(57)
Afganistan
(56)
Ameryka Północna
(56)
Brazylia
(55)
Florencja (Włochy)
(55)
Tajlandia
(55)
Dolny Śląsk
(54)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(54)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(53)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Już po raz drugi Daniel Kasprowicz zabiera nas w egzotyczną podróż na Czerwoną Wyspę. Ponownie odwiedzamy poznane miejscowości, oglądamy znajome twarze podopiecznych Domu Dziecka w Mampikony, sprzedawców z okolicznego targu, pracowników ośrodka zdrowia, urzędów państwowych... Choć wszystko wydaje się podobne, to pozorne złudzenie. Ten świat jest inny, tak jak inny jest sam Autor. Otaczająca go rzeczywistość, zmieniająca się niczym kolorowe szkiełka w kalejdoskopie, układa się w niezapomniane i magiczne obrazy. Chwile szczęścia i radości coraz częściej przeplatają się ze smutkiem, zwątpieniem, cierpieniem, stratą... Nie pozostają mu obojętne. Wpływają na autora nieodwracalnie, odciskając na nim niewidzialne piętno. Zmieniają jego samego i sposób postrzegania świata, kładąc akcenty na inne wydarzenia. Autor nie kreuje rzeczywistości, ale zatraca się w niej, jest jej integralną częścią. Wychodzi ze strefy własnego komfortu, dzięki czemu widzi i czuje więcej i bardziej. Całość wydaje się dojrzalsza, pozbawiona w dużej mierze młodzieńczej naiwności i prostoduszności, choć niezmiennie przepojona wiarą - tą chrześcijańską i tą w drugiego człowieka. Jak pisze autor: ,,[...] czerp z życia garściami i pamiętaj, by dzielić się tym, co otrzymujesz. Kolekcjonuj wspomnienia, nie rzeczy. Zawieraj przyjaźnie, nie umowy. Nie bój się pomagać, bo dobro zawsze powraca". I ta prawda, Drogi Czytelniku, niech Ci towarzyszy, nie tylko od pierwszej do ostatniej strony. Joanna Śliwińska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 Kasprowicz D. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora scenariuszy lekcji na stronie [293].
Dodatek na stronach [293]-339: Scenariusze lekcji dotyczących problemu głodu adresowane do przedszkolaków oraz uczniów szkół podstawowych, gminazjów i szkół średnich.
Bibliografia, źródła internetowe na stronach [341]-354.
Książka "Zapomniany świat" (podtytuł: "Klęska głodu w świecie konsumpcjonizmu. Czy jesteśmy skazani na bezradność?") autorstwa psychologa Tomasza Trzcińskiego opowiada o problemie głodu w Afryce, Ameryce Południowej i Azji. Autor bardzo obszernie pisze o skali i przyczynach tej największej w dziejach człowieka klęski humanitarnej. Problem głodu na świecie został dzisiaj niemal całkowicie wyparty z debaty publicznej i medialnej, tymczasem dotyka on około miliarda ludzi. Wbrew panującym stereotypom, istnienie na świecie klęski niedożywienia nie jest wynikiem działania czynników naturalnych, takich jak na przykład susze. Problem głodu jest problemem sztucznym, wykreowanym przez człowieka. Pojawia się on tam, gdzie wybuchają wojny, gdzie dyskryminuje się kobiety, gdzie szaleje korupcja lub dewastowane jest środowisko naturalne. Na istnienie problemu głodu na świecie mają też wpływ czynniki ekonomiczne. Współczesna, zglobalizowana ekonomia dobrze sprawdza się w Europie i w Ameryce Północnej. Jednocześnie jednak przyczynia się ona do trwania ogromnej zapaści gospodarczej w krajach Globalnego Południa. Książka "Zapomniany świat" zawiera dokładne informacje, dotyczące tego, jak my możemy skutecznie pomagać ofiarom głodu. Czytelnik znajdzie w niej opisy projektów i dane kontaktowe kilkunastu organizacji humanitarnych, niosących pomoc ofiarom niedożywienia.
Wstęp. Czy problem światowego głodu jest naszym problemem? * Rozdział 1. Dane statystyczne na temat głodu na świecie * Rozdział 2. Wojny i konflikty zbrojne a problem głodu * Rozdział 3. Głód a choroby * Rozdział 4. Brak wody i infrastruktury sanitarnej w krajach rozwijających się * Rozdział 5. Krótka historia badań nad problemem głodu * Rozdział 6. Dyskryminacja kobiet a problem głodu na świecie * Rozdział 7. Stereotypy, które hamują działanie * Rozdział 8. Wielkie korporacje żywnościowe i maklerzy giełdowi – władcy jedzenia, panowie życia milionów * Rozdział 9. Problem głodu i nędzy a degradacja przyrody na świecie * Rozdział 10. Biopaliwa: wybawienie świata czy masowa zbrodnia? * Rozdział 11. Nieskuteczna pomoc humanitarna * Rozdział 12. Czy globalizacja zagraża światu? * Rozdział 13. Epoka kolonialna a współczesne problemy humanitarne w krajach Globalnego Południa * Rozdział 14. Więc jaka naprawdę jest Afryka? * Rozdział 15. Sposoby na rozwiązanie problemu światowego głodu * Rozdział 16. Biotechnologia – wielka szansa czy wielkie zagrożenie? * Rozdział 17. Czas na nowe rolnictwo i ekologię * Rozdział 18. Czy filantrokapitalizm może uratować świat? * Rozdział 19. Głód – problem moralny * Rozdział 20. Co możesz zrobić, jeśli masz władzę? * Rozdział 21. A co Ty możesz zrobić, ,,zwykły” Człowieku? * Rozdział 22. Szanowna Pani Kanclerz! * Rozdział 23. Szanowny Panie Prezydencie! * Dodatek 1. Lista organizacji, które pomagają ofiarom głodu * Dodatek 2. Scenariusze lekcji dotyczących problemu głodu adresowanych do przedszkolaków oraz uczniów: szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich * A. Scenariusz zajęć dotyczących problemu głodu na świecie w przedszkolu dla dzieci pięcio- i sześcioletnich * B. Scenariusz zajęć dotyczących problemu głodu na świecie dla uczniów klas: I-III szkoły podstawowej * C. Scenariusz lekcji dotyczącej problemu głodu na świecie dla klas: IV-VI szkoły podstawowej * D. Scenariusz zajęć dotyczących problemu głodu na świecie dla uczniów gimnazjum lub klas: VII i VIII * E. Scenariusz zajęć dotyczących problemu głodu na świecie dla uczniów szkół średnich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 316 (1 egz.)
Kaucja: 32,20 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej