Heavy metal
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W72 (Suwalska 11)
(2)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Dio Ronnie James (1942-2010)
(1)
Dio Wendy
(1)
Dunaj Łukasz (1979- )
(1)
Eglinton Mark
(1)
Filipowski Robert
(1)
Gloger Ryszard (1947- )
(1)
Kosek Jakub
(1)
Lutostański Michał Jan
(1)
Major Barbara
(1)
Wall Mick
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4020)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2961)
Heavy metal
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(821)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Biografia
(2)
Autobiografia
(1)
Encyklopedie
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Historia
(3)
Styl życia, moda i uroda
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rainbow in the dark : autobiografia / Ronnie James Dio oraz Mick Wall i Wendy Dio ; tłumaczenie: Anna Cichosz. - Wydanie pierwsze. - Poznań : Kagra, 2021. - 284 strony, [8] stron tablic : fotografie ; 24 cm.
Autobiografia Ronniego James Dio. Przed swoją tragiczną śmiercią w 2010 roku, Ronnie James Dio był w trakcie pisania swojej autobiografii, w której patrzył wstecz na niezwykłe życie, które poprowadziło go z rodzinnego miasta w północnej czę­ś­ci stanu Nowy Jork na największe sceny na świecie, m.in. arenę, która w jego oczach reprezentowała szczyt sukcesu - Madison Square Garden; miejsce, w którym ta książka zaczyna się i kończy. Ronnie, kontemplując osiągnięcie przez siebie wymarzonej kariery, zas­tanawia się nad kluczowymi aspektami, które przyczyniły się do tego, że znalazł się w takim miejscu w życiu - w jego wspomnieniach pojawiają się, między innymi, bliska grupa przyjaciół, dzięki której zrobił pierwsze kroki w muzyce; granie na imprezach, w barach i klubach; nagłe znalezienie się za mikrofonem, które zmieniło jego życie; splot szczęśliwych okoliczności, który doprowadził do narodzin Rainbow i produktywnej, ale trudnej współpracy z Ritchiem Blackmore’em; przypadkowe spot­kanie, które uczyniło go drugim wokalistą Black Sabbath, prowadząc go na nowe poziomy sukcesu; zaskakująco delikatna historia, stojąca za narodzinami Diabelskich Rogów - trwałego symbolu heavy metalu; jego małżeństwo z Wendy, które ustabilizowało jego życie; a także wielkie ryzyko, jakie ponieśli oboje, aby uruchomić najbardziej udane przedsięwzięcie w jego karierze - jego własny zespół, Dio. To wszystko jest tu opisane bardzo szczegółowo i w najszczerszych słowach, począwszy od jego konfliktu z Blackmore’em, po narkotyki, które przeszkodziły w reaktywacji Black Sabbath, aż po zderzenia osobowości, które zniszczyły niejeden zespół.Rainbow in the Dark to szczery, zaskakujący, często przezabawny, czasem smutny testament - dowód poświęcenia i ambicji, wypełniony wzruszającymi opowieściami o dojrzewaniu, chwalebnymi historiami o nadmiarze w różnych sytuacjach, a także szczerymi wspomnieniami tego, co naprawdę działo się za kulisami, w hotelu, w studio i w domu, za zamkniętymi drzwiami, poza trasą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Die Band : Rammstein : nieoficjalna biografia zespołu / Łukasz Dunaj. - Wydanie drugie. - Poznań : Kagra, 2022. - 333, [2] strony, [16] stron tablic : fotografie (w tym kolorowe). 25 cm.
Na okładce: Nowe, uzupełnione wydanie.
Bibliografia na stronach 331-[334]. Dyskografia na stronach 299-[323].
W idealnym świecie pisanie biografii rockowych powinno być proste. Chętny i wystarczająco zdeterminowany autor kontaktuje się z interesującym go wykonawcą lub reprezentującym jego interesy wydawcą lub managementem. Ci albo posyłają go do wszystkich diabłów, albo wyrażają życzliwe zainteresowanie. W przypadku wystąpienia drugiej opcji, autor otrzymuje następnie "zielone światło" od przedstawicieli artysty (ów), co wiąże się przede wszystkim z wolą wzajemnej współpracy przy biografii. Odbywa się to na zasadzie tzw. "gentlemen’s agreement" lub profesjonalnej umowy z wieloma paragrafami i trudnymi wyrazami. Opisywany artysta angażuje się wówczas w powstanie dzieła, dzieląc się z autorem swoimi wspomnieniami, refleksjami, często bardzo prywatnymi i nieznanymi dotąd szerszej grupie fanów. Mamy wtedy do czynienia z biografią autoryzowaną. Nierzadko bardzo poprawną politycznie i unikającą dla danego wykonawcy wielu wątków niewygodnych lub obyczajowo nieprzyjemnych. Ale mimo wszystko zatwierdzoną i najczęściej promowaną medialnie przez samego zainteresowanego lub jego wydawcę. Autor równie dobrze może takiego "błogosławieństwa" jednak nie otrzymać. Wtedy staje przed bolesnym dylematem. Działać dalej, na przekór zespołowi lub artyście, którego artystyczne dokonania wcale nie rzadko szanuje, a prywatnie nawet lubi, czy jednak odpuścić w imię tak zwanych dobrych stosunków branżowych. Zazwyczaj wygrywa to drugie podejście, bo przecież może klimat się kiedyś zmieni, popularność wykonawcy zmaleje lub wzrośnie i do tematu będzie można wrócić w bardziej sprzyjających okolicznościach. Znane są także przypadki, że autor przekonany o walorach - częściej komercyjnych niż artystycznych - swojego dzieła idzie w kierunku eskalacji potencjalnego konfliktu i narażając siebie oraz wydawnictwo, które firmuje jego publikację na ewentualny proces o zniesławienie, decyduje się na wydanie swojej książki, której przeciwny jest opisywany podmiot lub strażnicy jego artystycznej spuścizny. Czasami można podobno również zarobić, nie wydając napisanej o kimś pozycji. Jeżeli zastanawiają się Państwo do której grupy zalicza się ta książka, spieszę od razu z odpowiedzią. Do żadnej z nich. Zespół Rammstein i reprezentujący jego interesy management przypomina obecnie szczelny gmach orwellowskiego Ministerstwa Prawdy lub obwarowany kodami dostępu budynek nowoczesnej korporacji. Bez znajomości numeru PIN otwierającego rozsuwane drzwi z mlecznego szkła, nie masz szans dostać się do wewnątrz lub nawet zerknąć, co może być za szybą. Ja nie otrzymałem szansy poznania tego kodu. Próbowałem wszelkimi dostępnymi mi środkami, zawracałem głowę niezliczonej ilości osób, którym przy okazji chciałbym podziękować za wyrozumiałość i wyrazić nadzieję, że chociaż część z nich naprawdę chciała szczerze pomóc w nawiązaniu kontaktu z Rammstein lub osobami z najbliższego otoczenia zespołu. Wielokrotnie odbierałem odpowiedzi w rodzaju "przykro, ale naprawdę nie mogę ci pomóc." , chociaż mam świadomość, że o żadnej zmowie milczenia mowy być nie mogło. Bardziej prawdopodobne jest to, że publikacja tej książki po prostu nie leżała w sferze zainteresowań zespołu lub jego biznesowych partnerów. Co więcej - przez trwające półtora roku bezpośrednie lub pośrednie próby skontaktowania się z muzykami Rammstein - mam prawie graniczące z pewnością przekonanie, że do nich samych taka informacja mogła nawet nigdy nie dotrzeć. Nie szkodzi. Dzięki temu napisałem książkę, która jest moją próbą opisania fenomenu zespołu. Książkę, która być może tym nieprzekonanym do Rammstein, pomoże zrozumieć i docenić ich muzykę, ale i dla oddanych, z natury wszystkowiedzących fanów będzie lekturą, która nie okaże się stratą zainwestowanych w nią czasu i pieniędzy. Książka, którą trzymacie Państwo w rękach, jest więc nieautoryzowaną biografią. Pochwalę się jedynie, że jedną z nielicznych, jakie dotąd ukazały się na świecie na temat tego niezwykle przecież popularnego zespołu. Zespołu, który według danych, które podaję za niemiecką Wikipedią, do 2009 roku sprzedał imponujące 16 milionów płyt, a dalsze miliony kupiły bilety na ich spektakularne koncerty. Zespołu, który stał się już legendą za życia, muzyczną instytucją i najbardziej popularnym niemieckim wykonawcą rockowym w historii. Któremu w 2014 roku przypada dwudziesta rocznica powstania. I to głównie z myślą o fanach Rammstein oraz jako wyraz szacunku autora dla twórczości samego zespołu, powstała ta pozycja. Zapraszam na wizytę w niepowtarzalnym świecie Rammstein. Viel Spaß! Łukasz Dunaj, wstęp do książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 251-252.
Niezwykle wysoka pozycja Metalliki w panteonie rocka nie podlega najmniejszej dyskusji. Droga, jaką zespół przeszedł - od roli pioniera thrash metalu do zapełniającego stadiony giganta rocka - w dużej mierze stanowi zasługę współzałożyciela formacji, wokalisty i gitarzysty Jamesa Hetfielda. Jego dominująca i od razu rozpoznawalna osobowość wpływała, i nadal wpływa, na każdy krok postawiony przez Metallikę w ciągu wielu lat bytności na scenie. A jednak, patrząc na historię zespołu zza kulis, dostrzeżemy skomplikowane mechanizmy prowadzenia formacji, na której czele stał geniusz mający swoje własne demony do przezwyciężenia. Jego osobista walka - dziś wiemy, że zwycięska - odbiła swe piętno na funkcjonowaniu całej Metalliki, której przyszłość stanęła nawet w pewnym momencie pod znakiem zapytania. Książka Marka Eglintona stanowi pierwszą próbę opowiedzenia losów tego niezwykłego człowieka. Autor specjalnie na potrzeby tej biografii przeprowadził niezliczoną ilość wywiadów z najważniejszymi osobami mającymi wpływ na historię Jamesa Hetfielda, tworząc dzięki temu wielowymiarowy obraz artysty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 78 C (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 950)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dostępna również jako e-book.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
"Artyści i sceny..." to praca interdyscyplinarna - choć z wyraźnym przechyłem w stronę analiz okołoliterackich - podejmująca różnorodną tematykę: od estetyki i performatywności, poprzez elementy historii gatunku, po wyrafinowane studia nad inspiracjami i toposami metalowych opowieści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57948 (1 egz.)
Kaucja: 20,64 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 274-279.
Brzydkie słowa, brudny dźwięk to efekt kilkuletnich prac empirycznych nad subkulturami młodzieżowymi w Polsce. Pierwsza jej część dotyczy przyjętego modelu komunikacyjnego między muzykami a słuchaczami w tychże grupach oraz zastosowanej triangulacji metodologicznej. Druga skupia się na nadawcach oraz analizie przekazu w piosenkach ośmiu zespołów. Trzecia zaś kładzie nacisk na słuchaczy w subkulturach z uwzględnieniem stworzenia modeli idealnych ich członków, a kończy się odtworzeniem modelu łączącego nadawców i odbiorców przekazu komunikacyjnego. Książka ta ma na celu ukazanie kluczowej roli, jaką w subkulturach odgrywa muzyka; może zainteresować nie tylko socjologów, lecz także kulturoznawców, muzykologów czy medioznawców.
Przedmowa * Rozdział 1. ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE * 1.1. Definicja subkultur * 1.2. Badania subkultur w Polsce * 1.3. Wybór subkultur do badania * 1.4. Muzyka jako media * 1.5. Okoliczności przekazu * 1.6. Model komunikacyjny * 1.7. Metodologia * 1.7.1. Przekaz * 1.7.2. Nadawca * 1.7.3. Odbiorca * ROZDZIAŁ 2. NADAWCA ORAZ PRZEKAZ W PIOSENKACH * 2.1. Subkultura metali * 2.1.1. Metale i ich muzyka * 2.1.2. Muzycy o swojej twórczości * 2.1.3. Przekaz w piosenkach * 2.1.4. Inne elementy przekazu * 2.2. Subkultura hip-hopowa * 2.2.1. Hip-hopowcy i ich muzyka * 2.2.2. Muzycy o swojej twórczości * 2.2.3. Przekaz w piosenkach * 2.2.4. Inne elementy przekazu * 2.3. Subkultura punkowa * 2.3.1. Punki i ich muzyka * 2.3.2. Muzycy o swojej twórczości * 2.3.3. Przekaz w piosenkach * 2.3.4. Inne elementy przekazu * 2.4. Subkultura Skinheadów * 2.4.1. Skinheadzi i ich muzyka * 2.4.2. Muzycy o swojej twórczości * 2.4.3. Przekaz w piosenkach * 2.4.4. Inne elementy przekazu * 2.5. Porównanie nadawców oraz przekazu czterech subkultur * 2.5.1. Porównanie przekazu * 2.5.2. Porównanie nadawcy * ROZDZIAŁ 3. ODBIORCA PRZEKAZU * 3.1. Młodzież a muzyka * 3.2. Słuchacze zaangażowani kontra niezaangażowani * 3.3. Demografia członków subkultury * 3.4. Przynależność do subkultury * 3.5. Muzyka słuchana przez subkultury * 3.6. Muzyka a subkultury * 3.7. Normy i styl życia subkultur młodzieżowych * 3.8. Typy idealne uczestników subkultur młodzieżowych * ZAKOŁCZENIE * BIBLIOGRAFIA * LITERATURA * WYWIADY Z ZESPOŁEM * STRONY INTERNETOWE * WYKAZ RYCIN I TABEK * ANEKS 1 - ANKIETA ILOŚCIOWA Z CZŁONKAMI SUBKULTUR * Subkultura * Muzyka * Normy, wartości, styl życia * Metryczka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 316 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17817 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dionizos w glanach : ekstatyczność muzyki metalowej / Barbara Major. - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2013. - 210 s., [12] s. tabl. (w tym kolor.) : il. ; 24 cm.
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 191-200. Indeksy.
Warto podkreślić, że bodaj żaden rodzaj muzyki popularnej nie jest tak demonizowany, jak właśnie ten. Istnieje cały zbiór epitetów, za pomocą których ją się neguje, od takich jak: prymitywna, brutalna, wstrętna, demoralizująca, działająca na najniższe instynkty, po takie jak: satanistyczna, a nawet zbrodnicza. Jednocześnie metal posiada całe rzesze wyznawców. Przy czym dalece niewystarczające byłoby nazwanie fanów metalu słuchaczami, bowiem angażują się w niego z oddaniem i wielką namiętnością. [...]Analiza doświadczenia w metalu doprowadziła do konkluzji zawartej w podtytule książki: Ekstatyczność muzyki metalowej. Okazało się, że w obrębie kultury popularnej jest możliwe osiągnięcie takiego doświadczenia ekstatycznego, jakie zwykle przypisuje się sferze sakralnej. W przypadku muzyki metalowej przejawia się to poprzez rozmaite formy przełamywania i oswajania podstawowych przeciwieństw egzystencjalnych: życia/śmierci czy natury/kultury, które nie mogą być wyjaśnione w sposób "racjonalny", a ich wyjaśnienie jest warunkiem "ugruntowania" człowieka w świecie. Ze "Wstępu"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17385 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej