Nadzór korporacyjny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
Autor
Adamska Agata (ekonomia)
(1)
Apreda Rodolfo
(1)
Bogacz-Miętka Olga
(1)
Jeżak Jan
(1)
Kozarzewski Piotr (1960- )
(1)
Lis Krzysztof A. (1948-2005)
(1)
Mesjasz Czesław
(1)
Sterniczuk Henryk
(1)
Urbanek Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(5203)
Rodzina
(4009)
Przyjaźń
(3831)
Miłość
(3256)
Tajemnica
(2950)
Nadzór korporacyjny
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2935)
Relacje międzyludzkie
(2513)
Zabójstwo
(2172)
Życie codzienne
(1905)
Magia
(1729)
Zwierzęta
(1606)
Dzieci
(1588)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1527)
Uczucia
(1400)
Nastolatki
(1377)
II wojna światowa (1939-1945)
(1363)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1347)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1130)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1014)
Chłopcy
(998)
Trudne sytuacje życiowe
(996)
Wybory życiowe
(931)
Sekrety rodzinne
(929)
Policjanci
(908)
Żydzi
(892)
Relacja romantyczna
(879)
Osoby zaginione
(877)
Władcy
(869)
Psy
(859)
Historia
(848)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(774)
Prywatni detektywi
(767)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(741)
Walka dobra ze złem
(717)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(693)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Koty
(679)
Arystokracja
(675)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Psychologia
(637)
Poszukiwania zaginionych
(636)
Uprowadzenie
(635)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(621)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(586)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(558)
Zemsta
(551)
Wojsko
(550)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(503)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Osobowość
(473)
Spisek
(473)
Seryjni zabójcy
(470)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(454)
Postawy
(452)
Lekarze
(447)
Marzenia
(444)
Samotność
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(428)
Nauczanie początkowe
(427)
Czarownice i czarownicy
(426)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(419)
Politycy
(409)
Samopoznanie
(409)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Ekonomia)
Bibliografia, netografia na stronach [123]-134.
Oddana do rąk Czytelników monografia dołącza do licznych publikacji książkowych, poświęconych problematyce ładu korporacyjnego, dostępnych na polskim rynku wydawniczym. Można wskazać cztery poruszone w niej wątki badawcze o charakterze teoriopoznawczym, które stanowią oryginalny wkład Autorów do dyskusji na temat niezwykle złożonych i wielowymiarowych procesów tworzących systemy nadzoru nad działalnością korporacji. Są to propozycje typologii teoretycznych koncepcji ładu korporacyjnego, zastosowania sieciowego i systemowego podejścia do opisu i analizy ładu korporacyjnego oraz wykorzystanie aparatu pojęciowego nowej ekonomii instytucjonalnej w badaniu zagadnień związanych ze sprawowaniem kontroli nad spółkami publicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56028 (1 egz.)
Kaucja: 33,68 zł
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy)
U góry s. tyt. i 4 s. okł.: "Praktyczny poradnik z przykładami".
Bibliogr. s. 429-439.
Dla studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym oraz menedżerów przedsiębiorstw i członków rad nadzorczych.
Potrzeba sprawowania nadzoru nad przedsiębiorstwem wynika z konfliktu interesów między uczestnikami struktury korporacyjnej, mającego swoje korzenie w oddzieleniu własności spółki od zarządzania nią. Odpowiednio skonstruowany system nadzoru korporacyjnego to taki, który dysponuje właściwymi mechanizmami oraz standardami postępowania skutecznie łagodzącymi skutki rozdziału własności od zarządzania, a w konsekwencji prowadzącymi do tego, że decyzje podejmowane przez zarząd są zbieżne z celami i interesami akcjonariuszy oraz innych interesariuszy.Niniejsza publikacja jest kompleksowym opracowaniem poświęconym zagadnieniom związanym z prowadzeniem nadzoru i kontroli nie tylko w spółkach notowanych na giełdzie, ale również w przedsiębiorstwach tak specyficznych jak spółki z udziałem Skarbu Państwa czy przedsiębiorstwa rodzinne.W książce: podjęta została próba uporządkowania terminologicznego pojęć nadzoru korporacyjnego i właścicielskiego oraz wskazano na złożoność pojęcia corporate governance, przedstawiono mechanizmy, funkcje i cele nadzoru nad przedsiębiorstwem oraz scharakteryzowano jego podstawowe modele teoretyczne, na których tle ukazany został system nadzoru funkcjonujący w Polsce, omówiono krajowe i międzynarodowe standardy nadzoru w spółkach giełdowych, a także przedstawiono zasady i procedury nadzoru właścicielskiego wypracowane w Ministerstwie Skarbu Państwa, na tle międzynarodowych standardów OECD dotyczących nadzoru nad podmiotami państwowymi, pokazano, w jaki sposób cały skomplikowany układ powiązań rodzinnych i ekonomicznych występujący w przedsiębiorstwach rodzinnych determinuje obszar sprawowania nadzoru właścicielskiego w tego rodzaju podmiotach, ukazano rolę informacji w procesie sprawowania nadzoru nad przedsiębiorstwem, a w związku z tym i znaczenie reform w obszarze systemu rachunkowości (będącym nie tylko narzędziem pomiaru i komunikowania sytuacji finansowej podmiotu oraz jego osiągnięć, ale także instrumentem oceny i rozliczania kierownictwa z zarządzania kapitałem powierzonym mu przez jego właścicieli) oraz rewizji finansowej, mających na celu zwiększanie przejrzystości i wiarygodności informacji finansowej, omówiono znaczenie transparentności informacji w spółkach notowanych na giełdzie, przedsiębiorstwach rodzinnych oraz zidentyfikowano wymagania informacyjne na potrzeby systemu monitoringu i oceny działalności ekonomicznej i finansowej podmiotów z udziałem państwowym.Książka adresowana jest do studentów wyższych uczelni o profilu ekonomicznym, a także do menedżerów przedsiębiorstw i członków rad nadzorczych (także tych kierujących przedsiębiorstwami tak specyficznymi jak te z udziałem Skarbu Państwa czy przedsiębiorstwa rodzinne) zainteresowanych skutecznym wypełnianiem nałożonych obowiązków i zadań.
Rozdział 1 * Istota nadzoru nad działalnością przedsiębiorstwa * 1.1.Ewolucja terminologiczna nadzoru - nadzór korporacyjny a nadzór właścicielski * 1.1.1.Własność w ujęciu ekonomiczno-prawnym * 1.1.2.Nadzór a kontrola * 1.1.3.Corporate govemance - ewolucja pojęcia i ujęcia definicyjne w zagranicznej literaturze przedmiotu * 1.1.4.Corporate governance w krajowej literaturze przedmiotu * 1.1.5.Nadzór korporacyjny i nadzór właścicielski we współczesnej literaturze przedmiotu * 1.2.Mechanizmy nadzoru nad przedsiębiorstwem * 1.2.1.Zewnętrzne mechanizmy nadzoru korporacyjnego * 1.2.2.Wewnętrzne mechanizmy nadzoru korporacyj nego * 1.2.3.Regulacyjne mechanizmy nadzoru korporacyjnego * 1.3.Typologia modeli nadzoru nad przedsiębiorstwem * 1.3.1.Model monistyczny i dualistyczny nadzoru korporacyjnego * 1.3.2.Model zewnętrzny i wewnętrzny nadzoru korporacyjnego * 1.3.3.Model finansowy i społeczny przedsiębiorstwa * 1.3.4.Modele: autorytarny, autonomizowany, rynkowy, kooperacyjny. * 1.4.Charakterystyka podstawowych systemów nadzoru nad przedsiębiorstwem * 1.4.1.Stany Zjednoczone (amerykański system nadzoru nad przedsiębiorstwem) * 1.4.2.Wielka Brytania (brytyjski system nadzoru nad przedsiębiorstwem) * 1.4.3.Niemcy (germański system nadzoru nad przedsiębiorstwem) * 1.4.4.Japonia (japoński system nadzoru nad przedsiębiorstwem) * 1.4.5.Konwergencja systemów nadzoru nad przedsiębiorstwem * 1.5.Polski system nadzoru nad przedsiębiorstwem * Rozdział 2 * Specyficzne formy sprawowania nadzoru i kontroli nad przedsiębiorstwem * 2.1.Nadzór korporacyjny w spółkach notowanych na giełdzie * 2.1.1.Kodeksy dobrych praktyk na świecie * 2.1.2.Standardy międzynarodowe nadzoru korporacyjnego * 2.2.Krajowa kodyfikacja dobrych praktyk - rewizja zasad w praktyce spółek notowanych na giełdzie * 2.2.1.Dobre praktyki na polskim rynku kapitałowym * 2.2.2.Mechanizm sprawozdania o stosowaniu dobrych praktyk przez spółki notowane na giełdzie * 2.2.3.Przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego w praktyce polskich spółek giełdowych * 2.3.Nadzór właścicielski nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa, jego słabości i próby uzdrawiania systemu - ujęcie ewolucyjne * 2.3.1.Zarządzanie majątkiem Skarbu Państwa - podstawy prawne * 2.3.2.Ewolucja nadzoru właścicielskiego sprawowanego przez Ministra Skarbu Państwa * 2.3.3.Słabości nadzoru właścicielskiego sprawowanego nad spółkami Skarbu Państwa * 2.3.4.Doświadczenia międzynarodowe w sprawowaniu nadzoru właścicielskiego nad podmiotami państwowymi * 2.3.5.Próby uzdrawiania nadzoru właścicielskiego państwa w Polsce * 2.4.Procedury i realizacja nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem * Skarbu Państwa na tle standardów międzynarodowych * 2.4.1.Międzynarodowe i krajowe wytyczne nadzoru nad spółką z udziałem kapitałowym państwa * 2.4.2.Rada nadzorcza i zarząd spółki z udziałem Skarbu Państwa * 2.4.3.Współpraca odpowiednich komórek nadzoru z radami nadzorczymi * 2.4.4.Nadzorowanie spółek zależnych * 2.4.5.Monitorowanie zobowiązań pozacenowych przez Ministra Skarbu Państwa * 2.4.6.Realizacja nadzoru właścicielskiego nad spółkami z udziałem Skarbu Państwa * 2.5.Znaczenie nadzoru właścicielskiego w przedsiębiorstwach rodzinnych * 2.5.1.Definicja przedsiębiorstwa rodzinnego * 2.5.2.Specyfika przedsiębiorstw rodzinnych * 2.5.3.Problemy sukcesji oraz transfer władzy i własności * 2.5.4.Własność i zarządzanie w przedsiębiorstwie rodzinnym * 2.5.5.Nadzór właścicielski w przedsiębiorstwie rodzinnym * Rozdział 3 * Informacja sprawozdawcza w nadzorze nad przedsiębiorstwem -ujęcie normatywne * 3.1.Istota i znaczenie informacji w procesie sprawowania nadzoru nad przedsiębiorstwem * 3.1.1.Transparentność informacji jako narzędzie nadzoru nad przedsiębiorstwem * 3.1.2.Regulacje prawne w zakresie kształtowania transparentności informacji o przedsiębiorstwie w regionie anglosaskim * 3.1.3.Przejrzystość rynków kapitałowych w Unii Europejskiej * 3.1.4.Transparentność polskiego rynku kapitałowego * 3.2.Przejrzyste i wiarygodne sprawozdanie finansowe jako źródło informacji na potrzeby nadzoru nad przedsiębiorstwem * 3.2.1.Zadania i funkcje rachunkowości * 3.2.2.Rachunkowość a nadzór korporacyjny * 3.2.3.Użytkownicy sprawozdań finansowych i ich oczekiwania informacyjne * 3.2.4.Modele rachunkowości a przejrzystość informacji * 3.2.5.Ujednolicanie zasad rachunkowości a przejrzystość informacji finansowej * 3.2.6.Cechy jakościowe informacji finansowej w świetle Założeń koncepcyjnych MSSF * 3.2.7.Polska ustawa o rachunkowości a MSR/MSSF * 3.2.8.MSR/MSSF a US GAAP * 3.2.9.Porównywalność a wiarygodność sprawozdań finansowych * 3.2.10.Rola biegłego rewidenta w nadzorze korporacyjnym * 3.2.11.Cel badania sprawozdania finansowego * 3.2.12.Wpływ regulacji Sarbanes-Oxley ket i postanowień PCAOB na rewizję finansową * 3.2.13.Rewizja finansowa w regulacjach Unii Europejskiej * 3.3.Rola dobrych praktyk w kształtowaniu systemu informacyjnego przedsiębiorstwa * 3.3.1.Przejrzystość działania przedsiębiorstwa w międzynarodowych standardach nadzoru korporacyjnego * 3.3.2.Krajowa kodyfikacja dobrych praktyk nadzoru korporacyjnego a przejrzystość informacji spółek * 3.3.3.Transparentność informacji w spółkach nadzorowanych przez państwo w świetle wytycznych międzynarodowych * 3.4.Wymagania informacyjne na potrzeby nadzoru właścicielskiego nad spółką Skarbu Państwa * 3.4.1.Obieg informacji na potrzeby nadzoru właścicielskiego nad podmiotami z udziałem Skarbu Państwa * 3.4.2.Sprawozdawczość na potrzeby nadzoru właścicielskiego nad spółką z udziałem Skarbu Państwa * 3.4.3.Zasady dotyczące współpracy rady nadzorczej z biegłym rewidentem, monitorowanie audytu spółki * 3.4.4.Zachowanie przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy przedsiębiorstwami publicznymi a organami publicznymi * 3.4.5.Jawność i przejrzystość działalności gospodarczej podmiotów z udziałem Skarbu Państwa * 3.4.6.Realizacja zadań Ministra Skarbu Państwa w obszarze monitorowania nadzorowanych spółek * 3.4.7.Realizacja zadań Ministra Skarbu Państwa w obszarze zapewnienia jawności i przejrzystości informacji o działalności nadzorowanych podmiotów * 3.5.Rola przejrzystości informacji w przedsiębiorstwach rodzinnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 46,57 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Autor
Forma i typ
Bibliogr. s. [277]-294.- Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 35,65 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [331]-347.
Temat pracy jest bardzo aktualny ze względu na wydarzenia i trendy w polityce gospodarczej ostatnich lat w Polsce i na świecie, które wskazują na wzrost roli państwa, także w sferze szeroko rozumianej własności. Całościowe podejście do polityki właścicielskiej państwa w całym okresie transformacji w jego dwóch różnych wymiarach (zmian własnościowych i nadzoru nad sektorem własności państwowej) uważam za dobry i ambitny pomysł, dotąd niezrealizowany w literaturze krajowej i zagranicznej i wzbogacający naszą wiedzę. Jego realizacja wymagała oryginalnego ujęcia wykorzystującego bogaty dorobek Autora z jego badań nad transformacją postsocjalistyczną i jego doświadczeń praktycznych oraz kontaktów międzynarodowych. Samo to podejście stanowi już o wysokiej wartości omawianej pracy. Z recenzji prof. dr hab. Barbary Błaszczyk
Wstęp * Rozdział 1 Polityka właścicielska państwa jako element polityki gospodarczej * 1.1. Wprowadzenie * 1.2. Definicja pojęcia "polityka właścicielska państwa" * 1.3. Rola państwa w gospodarce transformującej się a jego funkcje właścicielskie * 1.3.1. Zadania, wyzwania i zagrożenia * 1.3.2. Zakres ingerencji * 1.4. Części składowe polityki właścicielskiej * 1.4.1. Dwa filary polityki właścicielskiej i ich wzajemne relacje * 1.4.2. Problem wyodrębnienia przedmiotu polityki właścicielskiej * 1.4.2.1. Rozgraniczenie domeny państwowej i prywatnej * 1.4.2.2. Problem zakresu domeny państwowej * 1.4.2.3. Zróżnicowanie defi nicji przedsiębiorstw państwowych * 1.4.2.4. Problem wyodrębnienia działalności przedsiębiorczej państwa * 1.5. Polityka właścicielska państwa z perspektywy nauk ekonomicznych * 1.5.1. Polityka właścicielska państwa w literaturze z dziedziny polityki gospodarczej * 1.5.2. Polityka właścicielska państwa w literaturze z dziedziny ekonomii * 1.5.3. Polityka właścicielska państwa w literaturze z dziedziny tranzytologii * 1.5.3.1. Literatura poświęcona transformacji postsocjalistycznej * 1.5.3.2. Literatura dotycząca przekształceń własnościowych * 1.6. Podsumowanie * Rozdział 2 Punkt wyjścia: kryzys polityki właścicielskiej państwa socjalistycznego i wyzwania transformacyjne * 2.1. Wprowadzenie * 2.2. Reformy stosunków między państwem socjalistycznym a sektorem przedsiębiorstw po 1980 r. * 2.2.1. Reforma nadzoru korporacyjnego państwa * 2.2.2. W kierunku przekształceń własnościowych * 2.3. Rozpad systemu nakazowo-rozdzielczego * 2.4. Wyzwania dla postsocjalistycznej transformacji systemowej * 2.5. Podsumowanie * Rozdział 3 Funkcje i dylematy polityki właścicielskiej państwa w okresie transformacji * 3.1. Wprowadzenie * 3.2. Wybór docelowego modelu kapitalizmu a polityka właścicielska * 3.2.1. Perspektywa ideologiczna * 3.1.2. Perspektywa pragmatyczna * 3.3. Polityka przekształceń własnościowych * 3.3.1. Miejsce prywatyzacji jako filaru transformacji * 3.3.2. Cele przekształceń własnościowych * 3.3.3. Problem wyboru struktury i reżimów funkcjonowania własności prywatnej * 3.3.3.1. Optymalna struktura własnościowa gospodarki * 3.3.3.2. Efektywny model nadzoru korporacyjnego dla przedsiębiorstw sprywatyzowanych i tożsamość inwestorów * 3.3.4. Problem wyboru skutecznych ram organizacyjnych prywatyzacji * 3.3.5. Określenie zasad prawnych prywatyzacji * 3.4. Polityka nadzoru korporacyjnego państwa * 3.4.1. Sektor państwowy a kształtowanie się stosunków rynkowych * 3.4.2. Cele przedsiębiorstw sektora państwowego i monitoring ich realizacji * 3.4.3. Możliwość wykorzystywania doświadczeń krajów Zachodu * 3.4.4. Uwarunkowania prawne nadzoru korporacyjnego państwa * 3.4.5. Problemy organizacyjne nadzoru korporacyjnego państwa * 3.5. Cele polityki właścicielskiej państwa w okresie transformacji - synteza * 3.6. Podsumowanie * Rozdział 4 Ewolucja polityki przekształceń własnościowych w procesie polskiej * transformacji * 4.1. Wprowadzenie * 4.2. Początek reform: podejścia do rozwiązania kwestii zmiany własnościowej * 4.3. Etapy polityki przekształceń własnościowych * 4.3.1. Etap pierwszy: tworzenie zrębów prywatyzacji * 4.3.1.1. Tworzenie podstaw koncepcyjnych i prawnych * 4.3.1.2. Tworzenie podstaw organizacyjno-instytucjonalnych * 4.3.1.3. Kształtowanie się celów prywatyzacji * 4.3.2. Etap drugi: prywatyzacja "heroiczna" * 4.3.3. Etap trzeci: prywatyzacja "dojrzała" * 4.3.4. Etap czwarty: regres prywatyzacyjny * 4.3.5. Etap piąty: prywatyzacja w cieniu etatyzmu * 4.3.6. Etap szósty: etatyzm w natarciu * 4.3.7. Etap siódmy: "odwrócenie prywatyzacji" * 4.3.7.1. "Wygaszanie" prywatyzacji * 4.3.7.2. Rozszerzanie domeny państwowej * 4.4. Podsumowanie * Rozdział 5 Ewolucja polityki nadzoru korporacyjnego państwa w procesie polskiej transformacji * 5.1. Wprowadzenie * 5.2. Spuścizna poprzedniego ustroju * 5.3. Etapy polityki nadzoru korporacyjnego państwa * 5.3.1. Etap pierwszy: początek transformacji * 5.3.1.1. Kształtowanie się nowych podstaw nadzoru korporacyjnego * 5.3.1.2. Zapobieganie kryzysowi przedsiębiorstw państwowych * 5.3.1.3. Skutki negatywne braku jednolitej polityki nadzoru korporacyjnego * 5.3.2. Etap drugi: polityzacja nadzoru korporacyjnego państwa * 5.3.2.1. Podstawowe słabości systemu nadzoru korporacyjnego * 5.3.2.2. Narastanie dysfunkcji nadzoru właścicielskiego * 5.3.2.3. Próby poprawy sytuacji * 5.3.3. Etap trzeci: próby konsolidacji nadzoru korporacyjnego państwa * 5.3.3.1. Podejścia do usprawnień * 5.3.3.2. Problem polityki personalnej nadzoru korporacyjnego państwa * 5.3.3.3. Relatywna odporność polityki nadzoru korporacyjnego na czynniki * polityczne i ekonomiczne * 5.3.3.4. Ewolucja polityki nadzoru korporacyjnego: etatyzacja i fiskalizacja * 5.3.4. Etap czwarty: wzrost etatyzmu * 5.3.4.1. Między nadzorem merytorycznym a politycznym * 5.3.4.2. Nowe koncepcje etatyzacji gospodarki * 5.3.4.3. Przedsiębiorstwa państwowe jako zasób finansowy * 5.3.4.4. Kontrola quasi-właścicielska * 5.3.5. Etap piąty: w kierunku kapitalizmu państwowego * 5.3.5.1. Pojęcie kapitalizmu państwowego * 5.3.5.2. Strategia Odpowiedzialnego Rozwoju a nowy paradygmat roli państwa w gospodarce * 5.3.5.3. Zmiana celów nadzoru korporacyjnego państwa * 5.3.5.4. Zmiana organizacji nadzoru korporacyjnego państwa * 5.3.5.5. Zmiany w polityce kadrowej * 5.3.5.6. Konsolidacja sektora publicznego * 5.3.5.7. Rozszerzenie wpływu państwa w sektorze prywatnym * 5.4. Podsumowanie * Rozdział 6 Efekty polityki właścicielskiej * 6.1. Wprowadzenie * 6.2. Uwagi metodologiczne * 6.3. Osiągnięcie celów polityki właścicielskiej * 6.3.1. Realizacja celów obszaru systemowego * 6.3.1.1. Cel strukturalny * 6.3.2.2. Zmiana funkcji państwa w sektorze przedsiębiorstw * 6.3.2. Realizacja celów obszaru ekonomicznego * 6.3.2.1. Przekształcenia własnościowe * 6.3.2.2. Nadzór korporacyjny państwa * 6.3.3. Realizacja celów obszaru fiskalnego * 6.3.3.1. Wymiar kosztowy * 6.3.3.2. Wymiar dochodowy * 6.3.4. Realizacja celów obszaru społecznego * 6.3.4.1. Przekształcenia własnościowe * 6.3.4.2. Nadzór korporacyjny państwa * 6.3.5. Realizacja celów obszaru politycznego * 6.3.5.1. Tworzenie bazy społeczno-politycznej transformacji * 6.3.5.2. Doświadczenia innych krajów * 6.4. Podsumowanie * Rozdział 7 Źródła ciągłości i zmiany * 7.1. Wprowadzenie * 7.2. Działanie w dobrej wierze vs. realizacja interesów grupowych * 7.2.1. Wzajemna zależność i kompromisy * 7.2.2. Działanie w dobrej wierze * 7.2.2.1. Stopniowe osłabianie czynników dobrej wiary * 7.2.2.2. Dobra wiara w warunkach zmiany paradygmatu roli państwa * 7.2.2.3. Miejsce czynnika dobrej wiary w polityce właścicielskiej * 7.2.3. Realizacja interesów grupowych * 7.2.3.1. Pogoń za rentą i jej rodzaje * 7.2.3.2. Zdolność transformacji postsocjalistycznej do generowania rent * 7.2.3.3. Interesy grupowe w prywatyzacji * 7.2.3.4. Interesy grupowe w nadzorze korporacyjnym państwa * 7.2.4. Dobra wiara vs. renty: ciągłość i zmiana * 7.3. Czynniki zewnętrzne a wewnętrzne * 7.3.1. Czynniki zewnętrzne * 7.3.1.1.Wpływ transferu wiedzy * 7.3.1.2. Oddziaływanie światowych procesów gospodarczych i politycznych * 7.3.2. Czynniki wewnętrzne * 7.3.2.1. Stan gospodarki * 7.3.2.2. Potencjał intelektualny * 7.3.2.3. Układ instytucjonalny * 7.3.2.4. Opinia publiczna * 7.3.3. Czynniki zewnętrzne a wewnętrzne: ciągłość i zmiana * 7.4. Podsumowanie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 338.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47707 (1 egz.)
Kaucja: 78,40 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej