Tożsamość (filoz.)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Baier Annette (1929-2012)
(1)
Chwedeńczuk Bohdan (1938- )
(1)
Górnicka-Kalinowska Joanna
(1)
Porankiewicz-Żukowska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kobieta
(5227)
Rodzina
(4023)
Przyjaźń
(3840)
Miłość
(3262)
Tajemnica
(2964)
Tożsamość (filoz.)
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2940)
Relacje międzyludzkie
(2524)
Zabójstwo
(2175)
Życie codzienne
(1911)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1407)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1367)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1135)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1004)
Trudne sytuacje życiowe
(1004)
Wybory życiowe
(940)
Sekrety rodzinne
(934)
Policjanci
(908)
Żydzi
(895)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(865)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(823)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(776)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Arystokracja
(681)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(624)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(576)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(560)
Zemsta
(554)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(515)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(495)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(472)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(457)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Marzenia
(445)
Samotność
(445)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(424)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 56060 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 157-[171].
Książkę łączy refleksję metateoretyczną z analizami z zakresu historii socjologii. Autorka prezentuje późne stadium ewolucji Szkoły Iowa Symbolicznego Interakcjonizmu, analizując prace dwóch znaczących i reprezentatywnych postaci tego kierunku. I z pewnością zainteresuje badaczy związanych z orientacją interakcjonistyczną i historyków dwudziestowiecznej socjologii (zwłaszcza w części bezpośrednio poświęconej nieznanym szerzej w Polsce pracom Sheldona Strykera i Petera J. Burkea). Książka z tej racji zapewne znajdzie się także w lekturach seminariów i wykładów z teorii socjologicznej. Koncentruje się ona na modelu społecznych uwikłań działającego podmiotu, eksponującym sposoby rozwiązywania ważnych pytań, wypływających ze żródłowych inspiracji G.H. Meada, objętych koncepcją tożsamości aktora społecznego. Osią ogniskującą są zagadnienia związane z pojęciami podmiotowości i tożsamości w teorii socjologicznej.
1. Wstęp * 2. Tożsamość i rola społeczna w kontekście współczesnych przemian świata społecznego i paradygmatu w nauce * 2.1. Trudności defi nicyjne związane z pojęciem tożsamość * 2.2. Tożsamość jako zadanie, czyli o przemianach współczesnego świata * 2.3. Tożsamość jako przedmiot zainteresowania nauk społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem socjologii * 2.4. O nominalizmie i realizmie, czyli o pojęciach: rola społeczna i tożsamość * 3. Jaźń i tożsamość u prekursorów i klasyków symbolicznego interakcjonizmu * 3.1. Synteza myśli Williama Jamesa, Johna Deweya, Charlesa H. Cooleya i Marka Baldwina, czyli poglądy George?a Herberta Meada * 3.2. Rozbieżności w myśli George?a Herberta Meada i ich interpretacje u kontynuatorów * 3.3. Modele jaźni i tożsamości w Szkole chicagowskiej i Iowa * 4. Interpretacja klasycznej koncepcji roli społecznej w symbolicznym interakcjonizmie * 4.1. Teoria roli - poglądy Ralpha Turnera * 4.2. Tożsamość jako efekt negocjacji - poglądy Eugene?a A. Weinsteina i Paula Deutschbergera * 4.3. Role-tożsamości George?a J. McCalla i Jerry?ego Simmonsa * 4.4. Wczesne poglądy Sheldona Strykera - strukturalny symboliczny interakcjonizm * 5. Konstruowanie teorii tożsamości - poglądy Sheldona Strykera i Petera Burke?a * 5.1. Projekt teorii tożsamości Sheldona Strykera jako teoria średniego zasięgu * 5.2. Tożsamość w poglądach Petera J. Burke?a * 6. Teoria tożsamości Sheldona Strykera i Petera J. Burke?a w kontekście wybranych teorii tożsamości * 6.1. Teoria tożsamości Strykera i Burke?a - podobieństwa i różnice * 6.2. Teoria tożsamości Strykera i Burke?a na tle innych koncepcji w symbolicznym interakcjonizmie * 6.3. Poglądy Strykera i Burke?a w kontekście teorii tożsamości społecznych (SlT) * 7. Zamiast zakończenia. O możliwości zastosowania poglądów Floriana Znanieckiego jako uzupełnienia do teorii tożsamości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55506 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej