Wywiad socjologiczny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(4)
Autor
Amsterdamski Stefan (1929-2005)
(1)
Atkinson Paul (1947- )
(1)
Dymczyk Sławomir (tłumacz)
(1)
Dyoniziak Ryszard
(1)
Dziuban Agata
(1)
Hammersley Martyn (1949- )
(1)
Kvale Steinar (1938- )
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Oppenheim Abraham Naftali (1924- )
(1)
Sawiński Zbigniew
(1)
Sztabiński Franciszek
(1)
Sztabiński Paweł B
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Temat
Kobieta
(5222)
Rodzina
(4021)
Przyjaźń
(3839)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2962)
Wywiad socjologiczny
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1734)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1593)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1533)
Uczucia
(1405)
Nastolatki
(1381)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1349)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Chłopcy
(1002)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Psy
(864)
Władcy
(863)
Historia
(847)
Kultura
(822)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(517)
Obyczaje i zwyczaje
(514)
Śmierć
(510)
Zakochanie
(506)
Psychoterapia
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Dojrzewanie
(494)
Zarządzanie
(494)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(433)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Gatunek
Podręcznik
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr.
UWAGI WSTĘPNE * Problem * Co nazywamy sondażem * Krytyka sondaży ze społecznego punktu widzenia * POSTAWY TEORETYCZNE BADAŁ NAD OPINIĄ PUBLICZNĄ * Badanie opinii i innych elementów osobowości społecznej * Ocena deklaracji informatorów * Moda na postmodernizm a sondaże społeczne * Sondaże na tematy prognostyczne * SONDAŻE A MANIPULACJA * Jak można manipulować informatorami? * Zasady badań sondażowych * Sondaż jako socjotechnika * DIAGNOZY l PROGNOZY NA TEMAT ROLI KOSCIOtA W SPOŁECZEŁSTWIE * Sondaż na potwierdzenie z góry przyjętych założeń propagandowych * NAJGĘSTSZE BŁĘDY W SONDAŻACH * Błąd zamiany słowa „popularność" na słowo„zaufanie" * Błąd braku szerszych informacji u respondentów * Błąd zakamuflowanego uprzedzenia * Błąd absurdalności pytania * Błąd ogólnikowości w sondażach * Błąd fikcyjności problemu badawczego * Błąd bezzasadnego porównywania * Błąd wymuszania pożądanych skojarzeń * Błąd nieuprawnionych porównań i komentarzy * KILKA REFLEKSJI NA TEMAT ANTYSEMITYZMU W BADANIACH SONDAŻOWYCH * Pojęcie antysemityzmu * Czym więc naprawdę jest antysemityzm * Antysemityzm a antypolonizm * RYNEK l REKLAMA * Sondaże „sekty badaczy rynku???? * Cel i metody badań reklamowych * Jak interpretować sondaże reklamowe * Problemy etyczne * Badania nad reklama a badania nad opiniami i prognozami wyborczymi * Kampanie reklamowe i niepokoje opinii publicznej * SONDAŻE A PRAWIDŁOWOśCI ŻYCIA POLITYCZNEG0 * Ogół społeczeństwa a tzw. elity * Kwestia ateizacji życia * Dlaczego wierzący głosowali na socjaldemokratę? * SONDAŻE ZAGRANICZNE * Jak oceniać władzę? * Postawy religijne * Jak stawiać pytania? * Wzorcowe badanie opinii dla celów polityki społecznej * Badanie opinii dla celów użytkowych * Badanie opinii dla celów rozrywkowych * Sondażowy hazard za granicą i w Polsce * Niemcy o Europie i Polsce * UWAGI KOŁCOWE * Sondaż jako niezastąpiony sposób badania * BIBLIOGRAFIA
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 45759 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 210 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 293-[317]. Indeksy.
Dla studentów socjologii, psychologii, pedagogiki, entnografii, kulturoznawstwa i nauk politycznych.
Martyn Hammersley jest wykładowcą edukacyjnych i socjologicznych badań na Open University; Paul Atkinson jest profesorem socjologii w University of Wales. Ich książkę uznano za tekst niezbędny przy prowadzeniu badań teoretycznych i metodologicznych. Autorzy ukazują konieczność zwrotnego podejścia do problemu prac etnograficznych. Przeprowadzają dyskurs pomiędzy abstrakcyjnym, metodologicznym ujęciem tematu a praktyką. Twierdzą, ze metodologia i metoda, jak teoria socjologii i nauki empiryczne, wzajemnie korzystają ze swoich doświadczeń, dlatego zadnia z nich nie mogą być rozwiązywane oddzielnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55853 (1 egz.)
Kaucja: 20,00 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17682, 7112 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Niezbędnik badacza)
Bibliogr. s. [237]-242. Indeks.
Prowadzenie wywiadów to książka będąca wprowadzeniem zarówno do teoretycznych, jak i praktycznych aspektów wywiadów, czyli jednej z najważniejszych metod badań jakościowych. Kvale pokazuje, jak zaplanować wywiad, przeprowadzić go, a następnie dokonać transkrypcji i właściwej analizy. Podejmuje również kwestie trafności oraz możliwości uogólniania danych pochodzących z wywiadów, wskazując na podstawowe znaczenie jakości zebranego materiału. Książka zainteresuje nie tylko socjologów, ale także studentów psychologii, antropologii czy kulturoznawstwa.
ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie do badań z zastosowaniem techniki wywiadu * Trzy fragmenty wywiadów * Badania z zastosowaniem techniki wywiadu w historii i naukach społecznych * Zagadnienia metodologiczne i etyczne * ROZDZIAŁ 2. Epistemologiczne problemy związane z prowadzeniem wywiadów * Sposób rozumienia w wywiadzie jakościowym * Świat życia * Znaczenie * Jakościowy * Opisowy * Swoistość * Naiwność badawcza * Zogniskowanie * Niejasność * Zmiana * Wrażliwość * Interakcja * Pozytywne doświadczenie * Asymetria władzy w wywiadzie jakościowym * Wywiad badawczy: między dialogiem filozoficznym a wywiadem terapeutycznym * Badacz jako górnik lub jako podróżnik * Epistemologiczne koncepcje wiedzy uzyskanej za pomocą wywiadu * ROZDZIAŁ 3. Etyczne problemy związane z prowadzeniem wywiadów * Prowadzenie wywiadów jako działanie etyczne * Problemy etyczne w badaniach z wykorzystaniem techniki wywiadu * Wskazówki etyczne * Świadoma zgoda * Poufność * Konsekwencje * Rzetelność badacza * Mikro- i makroetyka w badaniach z wykorzystaniem techniki wywiadu * ROZDZIAŁ 4. Planowanie badań z wykorzystaniem techniki wywiadu * Siedem etapów procesu badawczego * Konceptualizacja * Cel badania * Wiedza na temat badanego problemu * Konceptualizacja badania nad ocenianiem * Projektowanie badania * Projektowanie badania nad ocenianiem * Czasowy wymiar projektu * Ilu respondentów potrzebuję? * Kiedy nie prowadzić wywiadów * Metody mieszane * Zasoby i wiedza specjalistyczna * Prowadzenie wywiadu: między metodą a rzemiosłem * ROZDZIAŁ 5. Prowadzenie wywiadu * Wywiad na temat oceniania przeprowadzony na zajęciach * Przygotowanie scenerii wywiadu * Scenariusz wywiadu * Pytania badacza * Sztuka dopytywania * ROZDZIAŁ 6. Rodzaje wywiadów * Podmioty badania * Prowadzenie wywiadów z przedstawicielami innych kultur * Prowadzenie wywiadów z dziećmi * Prowadzenie wywiadów z przedstawicielami elit * Rodzaje wywiadów * Wywiady faktograficzne * Wywiady konceptualne * Zogniskowane wywiady grupowe (fokusy) * Wywiady narracyjne * Wywiady dyskursywne * Wywiady konfrontacyjne * ROZDZIAŁ 7. Jakość wywiadu * Wywiad Hamleta * Jakość wywiadu * Kwalifikacje osoby prowadzącej wywiad * Typowe zarzuty wobec jakości badań z zastosowaniem techniki wywiadu * Pytania sugerujące * Napięcie między odpowiedzialnością naukową a etyczną * ROZDZIAŁ 8. Transkrypcja wywiadów * Język mówiony i pisany * Rejestrowanie wywiadów * Transkrypcja wywiadów * Czas i środki potrzebne do sporządzenia transkrypcji * Rzetelność i trafność transkrypcji * Rzetelność * Trafność * Komputerowe narzędzia do analizy wywiadów * ROZDZIAŁ 9. Analiza wywiadów * Włączenie analizy wywiadów do projektu badań jakościowych * Typy analizy * Analiza wywiadów zorientowana na znaczenie * Kodowanie znaczenia * Analiza treści * Kondensacja znaczenia * Interpretacja znaczenia * Analiza wywiadów zorientowana na język * Analiza lingwistyczna * Analiza konwersacyjna * Analiza narracyjna * Analiza dyskursu * Dekonstrukcja * Analiza wywiadów jako brikolaż * Analiza wywiadów jako lektura teoretyczna * ROZDZIAŁ 10. Weryfikacja i uogólnianie wiedzy uzyskanej za pomocą wywiadów * Obiektywność wiedzy w badaniach jakościowych * Rzetelność i trafność wiedzy uzyskiwanej w wywiadach * Trafność jako jakość rzemiosła * Ustalać trafność to kontrolować * Ustalać trafność to podawać w wątpliwość * Ustalać trafność to teoretyzować * Trafność komunikacyjna i pragmatyczna * Uogólnianie wyników badań jakościowych * ROZDZIAŁ 11. Przedstawianie wiedzy uzyskanej w badaniu * Różni odbiorcy raportów z wywiadów * Doskonalenie raportów z wywiadów * Wzbogacanie raportów z wywiadów * ROZDZIAŁ 12. Udoskonalanie jakości wywiadu * Uczenie się rzemiosła prowadzenia wywiadów * Wartość wiedzy uzyskanej w wywiadzie * Epistemologiczne i etyczne koncepcje wiedzy * Wiedza pragmatyczna * Wiedza sytuacyjna * Wiedza wytworzona * Wiedza językowa * Wiedza konwersacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
U góry okł. nazwa przedmiotu : Zarządzanie i marketing.
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2966, 2967 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48338 (1 egz.)
Kaucja: 54,40 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej