Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Buchelt Beata (1974- )
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- ). Red
(1)
Sławecki Bartosz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Kapitał społeczny
(1)
Przedsiębiorstwo prywatne
(1)
Rynek pracy
(1)
Więź społeczna
(1)
Zatrudnienie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Bibliogr. s. 251-264. Indeks.
Pośrednictwo pracy, ?Łowcy głów? ? a może znajomi? Publikacja jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę odgrywają znajomości w zatrudnianiu pracowników przez małe firmy? Dotyczy zatem problematyki ważnej dla wszystkich uczestników rynku pracy ? przedsiębiorców, działów rekrutacji, osób poszukujących pracy oraz instytucji i osób mających wpływ na kształtowanie rynku pracy i politykę zatrudnienia. Zawiera rozważania teoretyczne na temat kapitału społecznego, rynku pracy, przedsiębiorczości i zarządzania ludźmi w małych firmach, poparte wnikliwą analizą wyników przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych i literaturowych.
Część pierwsza. Kapitał społeczny, czyli o wartości relacji międzyludzkich * Rozdział 1. Kapitał społeczny - klasyka gatunku * 1.1. Kapitał jako kategoria ekonomiczna * 1.2. Początki koncepcji kapitału społecznego * 1.3. Klasyczne ujęcia kapitału społecznego * 1.3.1. Pierre Bourdieu o kapitale społecznym * 1.3.2. James S. Coleman o kapitale społecznym * 1.3.3. Robert D. Putnam o kapitale społecznym * 1.3.4. Francis Fukuyama o kapitale społecznym * 1.4. Kilka uwag o definiowaniu kapitału społecznego * Pytania * Literatura zalecana * Rozdział 2. Kapitał społeczny w perspektywie sieciowej * 2.1. Rynek, hierarchia, sieć * 2.2. Sieci społeczne: definicja i perspektywa badawcza * 2.3. Ogólne założenia sieciowych koncepq`i kapitału społecznego * 2.4. Ronald S. Burt: koncepcja luk strukturalnych * 2.5. Nan Lin: zasoby społeczne jako kapitał społeczny * Pytania * Literatura zalecana * Część druga. Rynek pracy, przedsiębiorca, zatrudnianie * Rozdział 3. Przedsiębiorca na rynku pracy * 3.1. Rynek pracy jako arena działań przedsiębiorcy * 3.1.1. Pojęcie rynku pracy * 3.1.2. Zróżnicowanie rynku pracy * 3.1.3. Rynek pracy w świetle teorii segmentacji * 3.1.4. Charakterystyka wtórnego segmentu rynku pracy * 3.1.5. Znaczenie przestrzeni w rozważaniach dotyczących * rynku pracy * 3.1.6. Społeczne zakorzenienie działań ekonomicznych na rynku pracy * 3.2. Przedsiębiorca jako pracodawca * 3.2.1. Racjonalność jednostek i jej ograniczenia * 3.2.2. Charakterystyka procesów poznawczych przedsiębiorcy * 3.2.3. Ograniczona racjonalność przedsiębiorcy a zatrudnianie * Pytania * Literatura zalecana * Rozdział 4. Zatrudnianie pracowników * 4.1. Proces zatrudniania: podstawowe założenia i definicje * 4.1.1. Pojęcie zatrudniania. Rekrutacja, selekcja i adaptacja * 4.1.2. Zatrudnianie jako inwestycja * 4.1.3. Zatrudnianie jako dopasowywanie pracownika * do organizacji * 4.2. Metody zatrudniania nowych pracowników * 4.2.1. Podziały i rodzaje metod zatrudniania * 4.2.2. Metody zatrudniania w małych organizacjach * 4.2.3. Pozyskiwanie pracowników w mikroprzedsiębiorstwach: analiza wyników badań własnych * 4.2.4. Zagadka skuteczności nieformalnych metod zatrudniania * Pytania * Literatura zalecana * Część trzecia. Więzi społeczne i zatrudnianie * Rozdział 5. Więzi rodzinne * 5.1. Rodzina jako źródło pracowników * 5.2. Zatrudnianie rodziny * 5.2.1. Rola rodziny w przedsiębiorstwie * 5.2.2. Rodzina bliższa a rodzina dalsza * 5.2.3. Rodzina jako kapitał przedsiębiorstwa * 5.2.4. Relacje rodzinne wewnątrz organizacji * 5.2.5. Relacje rodzinne a relacje pracodawca-pracownik * 5.2.6. Rodzina jako źródło kontroli * 5.2.7. Zatrudnianie rodziny a pozostali pracownicy * 5.2.8. Zabezpieczanie transakcji z udziałem rodziny * 5.3. Zatrudnianie pracowników z polecenia rodziny * 5.3.1. Zaangażowanie rodziny w polecanie pracowników * 5.3.2. Rodzina jako skuteczne źródło poleceń * 5.3.3. Normatywny aspekt poleceń rodzinnych * Pytania * Rozdział 6. Więzi organizacyjne * 6.1. Polecenia pracownicze * 6.1.1. Polecenia pracownicze i rekrutacja * 6.1.2. Polecenia pracownicze i selekcja * 6.1.3. Polecenia pracownicze i adaptacja * 6.1.4. Polecanie osób spoza własnych kręgów społecznych * 6.2. Praktykanci: zatrudnianie uczniów i stażystów * 6.2.1. Praktykanci jako specyficzna grupa zawodowa * 6.2.2. Praktyki w przedsiębiorstwie * 6.2.3. Zatrudnianie praktykantów i rynek pracy * Pytania * Rozdział 7. Więzi koleżeńskie * 7.1. Zatrudnianie znajomych * 7.1.1. Motywy zatrudniania znajomych * 7.1.2. Motywy zatrudniania znajomych z kręgów * zawodowych * 7.1.3. Motywy zatrudniania znajomych z kręgów * pozazawodowych * 7.2. Zatrudnianie pracowników za pośrednictwem więzi * koleżeńskich * 7.2.1. Polecenia koleżeńskie a proces zatrudniania * 7.2.2. Polecenia koleżeńskie a natura kapitału społecznego * Pytania * Rozdział 8. Formalne metody zatrudniania * 8.1. Motywy korzystania z metod formalnych * 8.2. Ograniczenia i uwarunkowania skuteczności metod formalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53993 (1 egz.)
Kaucja: 35,65 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18.C (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej