Przedsiębiorstwo prywatne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(6)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Bova Tiffani
(1)
Dobkiewicz Barbara
(1)
Gasper Dorota
(1)
Kowalczyk Anna
(1)
Krasińska Anna
(1)
Kupisz-Cichosz Anna
(1)
Kędra Eugeniusz
(1)
Lanz Karen
(1)
Muszalski Wojciech
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Rusiński Michał
(1)
Sokół Aneta (ekonomia)
(1)
Sławecki Bartosz
(1)
Wach Krzysztof
(1)
Witkowski Tomasz (1963- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Kobieta
(1)
Temat
Kobieta
(5221)
Rodzina
(4019)
Przyjaźń
(3835)
Miłość
(3258)
Tajemnica
(2959)
Przedsiębiorstwo prywatne
(-)
Śledztwo i dochodzenie
(2939)
Relacje międzyludzkie
(2520)
Zabójstwo
(2174)
Życie codzienne
(1910)
Magia
(1732)
Zwierzęta
(1608)
Dzieci
(1591)
Literatura polska
(1566)
Dziewczęta
(1529)
Uczucia
(1403)
Nastolatki
(1379)
II wojna światowa (1939-1945)
(1365)
Język polski
(1354)
Rodzeństwo
(1348)
Uczniowie
(1259)
Dziecko
(1241)
Literatura dziecięca polska
(1151)
Małżeństwo
(1133)
Filozofia
(1110)
Wychowanie w rodzinie
(1044)
Ludzie a zwierzęta
(1016)
Trudne sytuacje życiowe
(1001)
Chłopcy
(998)
Wybory życiowe
(938)
Sekrety rodzinne
(931)
Policjanci
(908)
Żydzi
(894)
Relacja romantyczna
(882)
Osoby zaginione
(878)
Władcy
(863)
Psy
(862)
Historia
(847)
Kultura
(820)
Boże Narodzenie
(786)
Podróże
(775)
Prywatni detektywi
(768)
Wychowanie
(750)
Pisarze polscy
(747)
Przestępczość zorganizowana
(743)
Walka dobra ze złem
(718)
Literatura
(710)
Pamiętniki polskie
(700)
Polityka
(698)
Młodzież
(694)
Koty
(680)
Krainy i światy fikcyjne
(680)
Arystokracja
(678)
Stworzenia fantastyczne
(668)
Mężczyzna
(651)
Literatura młodzieżowa polska
(641)
Poszukiwania zaginionych
(637)
Psychologia
(637)
Uprowadzenie
(637)
Matki i córki
(628)
Samorealizacja
(622)
Wakacje
(607)
Wojna
(598)
Dziennikarze
(587)
Sztuka
(575)
Nauczyciele
(563)
Polacy za granicą
(559)
Zemsta
(552)
Wojsko
(551)
Przedsiębiorstwo
(549)
Nauczanie
(540)
Pedagogika
(522)
Dramat polski
(519)
Obyczaje i zwyczaje
(513)
Śmierć
(510)
Psychoterapia
(504)
Zakochanie
(504)
Dziadkowie i wnuki
(500)
Czytanie
(497)
Zarządzanie
(494)
Dojrzewanie
(493)
Matematyka
(483)
Spisek
(474)
Osobowość
(473)
Seryjni zabójcy
(471)
Przyroda
(461)
Ojcowie i córki
(456)
Postawy
(452)
Lekarze
(449)
Samotność
(445)
Marzenia
(444)
Język angielski
(435)
Nauka
(434)
Opieka nad zwierzętami
(432)
Ludzie bogaci
(430)
Nauczanie początkowe
(428)
Czarownice i czarownicy
(427)
Stosunki interpersonalne
(426)
Pisarze
(422)
Samopoznanie
(410)
Politycy
(409)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Biografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czy wiesz, jaki jest najlepszy sposób na stymulowanie rozwoju własnej firmy? Jeśli nie, nadszedł czas, aby poprawić swoją inteligencję wzrostu, tak by móc mądrze podejmować strategiczne decyzje. Próby odgadnięcia, jaki ruch należy wykonać, by poprawić wyniki firmy, mogą nas przytłoczyć. A przecież, jak dowiesz się z tej książki, istnieje tylko dziesięć prostych - choć często błędnie pojmowanych - ścieżek rozwoju. Każda dobra strategia wzrostu może być sprowadzona do wyboru właściwej kombinacji i sekwencji owych ścieżek w zależności od aktualnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Tiffani Bova pomaga firmom na całym świecie w rozwiązaniu najbardziej dotkliwego problemu: "Jak dalej się rozwijać w obliczu ostrej konkurencji i szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego?". Teraz zdecydowała się - nawiązując do swojego wieloletniego doświadczenia - podzielić się z nami kilkudziesięcioma fascynującymi i dogłębnie przeanalizowanymi studiami przypadku, które świetnie ilustrują szanse i zagrożenia wiążące się z obraniem każdej z dziesięciu ścieżek, to, jak owe ścieżki ze sobą współdziałają, a także jakie zastosowanie znajdują w dzisiejszym świecie biznesu. Dowiesz się, jak: * Red Bull przełamał monopol Coca-Coli i PepsiCo na rynku napojów bezalkoholowych dzięki obraniu ścieżki penetracji bazy klientów, aby zdobyć punkt zaczepienia w sektorze entuzjastów sportu, a następnie przeniknąć do rynku głównego. * Marvel przeobraził się z borykającego się z problemami wydawnictwa komiksowego w olbrzyma branży rozrywkowej dzięki obraniu strategii dywersyfikacji klientów i produktów, przenosząc uwagę z komiksów na filmy z bohaterami ze swoich komiksów. * Starbucks przeszedł kryzys marki, kiedy to przytłoczył swoich klientów strategią ekspansji produktowej, a następnie skorygował kurs z przywróconym na stanowisko prezesa Howardem Schulzem u sterów i powrócił na ścieżkę doświadczenia konsumenckiego. Dzięki wnikliwym analizom tych i wielu innych studiów przypadku dowiesz się, dlaczego powielanie strategii, które sprawdziły się u twoich konkurentów, albo poleganie na strategiach, które sprawdziły się u ciebie w przeszłości, może okazać się błędem. Nabranie pewności w rozwijaniu firmy wymaga rozwinięcia w sobie inteligencji wzrostu. "Zbyt wiele firm dąży do krótkoterminowego wzrostu, który staje się celem samym w sobie. Takie firmy kultywują kulturę wypalenia. A przecież inteligentny rozwój to rozwój zrównoważony i trwały. Tiffani Bova pokazuje nam, jak go utrzymać dzięki tworzeniu kultury korporacyjnej skupionej na celu i wykorzystaniu oddania, a nie na poświęcaniu swoich ludzi." Arianna Huffington, założycielka i dyrektor zarządzający Thrive Global, założycielka "Huffington Post" "Książka Bovy, godna następczyni prac Michaela Portera, to rzadki dar - otwiera nam drzwi do nowych pomysłów i działań. Żadnych pięknych słówek, tylko ciężko zdobyta wiedza, która może zainicjować wielkie zmiany w organizacjach małych i dużych. Seth Godin, autor książki To jest marketing! Wszyscy pragniemy, aby nasze firmy dobrze się rozwijały, ale jak możemy tego dokonać? Na szczęście Tiffani Bova ma odpowiedzi na nasze pytania. W swojej książce prezentuje nam dziesięć ścieżek rozwoju - od stworzenia fascynującego doświadczenia konsumenckiego po niekonwencjonalne rozwiązania. Swoje spostrzeżenia popiera solidnymi danymi i przykładami świetnie prosperujących przedsiębiorstw. Masz wybór: dalej krocz utartą ścieżką albo podążaj za Tiffani Bovą prosto w przyszłość." Daniel H. Pink, autor książki "Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację" "Tiffani Bova ma talent do ubierania złożonych i wnikliwych analiz w proste i eleganckie słowa. IQ wzrostu zajmuje się najistotniejszą kwestią w biznesie." Tom Peters, autor "W poszukiwaniu doskonałości w biznesie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58172 (1 egz.)
Kaucja: 34,11 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Piękne, mądre i bogate, czyli polskie biznesmenki / Barbara Dobkiewicz, Anna Kowalczyk. - Warszawa : "BGW", 1992 (Łódź : DO). - 140, [3] s., [22] s. tabl. kolor. : fot., portr. ; 24 cm.
(Ludzie Sukcesu)
Na s. przedtyt. tytuł : Polskie biznesmenki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
(Poradniki na Obcasach)
Bibliografia, netografia na stronach 252-253.
"Własna firma dla Pań. Krótki kurs biznesu dla każdej z nas" to unikalny poradnik wydawnictwa Lingo o tym, jak zbudować własną firmę, co jest nie lada wyzwaniem. Kurs należy do nowatorskiej serii "Poradników na obcasach" - książek pisanych przez dziewczyny, które znają się na rzeczy, skierowanych do dziewczyn (i facetów - o ile dziewczyny pozwolą im podejrzeć). Z najnowszym poradnikiem Lingo przejdziesz krótki kurs biznesu, dzięki któremu: - dowiesz się, od czego zacząć budowanie własnej firmy, - poznasz formy prawne i ścieżkę rejestracji, - będziesz wiedziała, jak pozyskać finansowanie, zdobyć klientów, odnieść sukces- nie zgubisz się w gąszczu kodeksów, - nie stracisz motywacji i siły do pracy w tworzeniu swojej firmy. Znajdziesz w nim także: - informacje dotyczące zatrudniania pracowników, przepisów i przechowywania dokumentów, - porady, kiedy warto leasingować, a kiedy wziąć pożyczkę lub kredyt- wskazówki, jak budować wizerunek swojej firmy i jak rozsądnie zarządzać własnym czasem, - cenne uwagi dotyczące korzystania z usług doradców takich jak prawnik, księgowa, coach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł grzbietowy: Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą.
Bibliografia, netografia na stronach 271-275.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do uruchomienia przedsiębiorstwa w poszczególnych urzędach zobowiązanych do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnależć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z Urzędem Skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W poradniku odnajdziesz odpowiedzi na następujące pytania: - Jaki rodzaj działalności wybrać by nowotworzona firma w przyszłości przynosiła korzyści a nie straty? - Jakie czynności należy wykonać by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? - Jakie druki i jak należy wypełnić by dokonać rejestracji firmy? - Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorce, który zakłada działalność gospodarczą? - Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? - Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? - Jak i gdzie odnależć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? - Jaką formę opodatkowania nalepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? - Jak wypełniać dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w Urzędzie Skarbowym? - Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie Twoje - jako pracodawcy - obowiązki? - Jak rozliczać sie z ZUS-em, kto i kiedy? - Co lepiej wybrać w ramach finansowania naszej działalności: kredyt czy leasing? - Jak sporządzić biznesplan? - Jakich błędów uniknąć przy planowaniu przedsięwzięć? - W jaki sposób można prowadzić działalność przez Internet? - Kiedy należy uzyskać koncesję, licencję czy zezwolenie by prowadzić przedsiębiorstwo? Te i wiele innych pytań oraz odpowiedzi odnajdą Państwo w oferowanym przedwodniku. Życzymy udanego korzystania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 658 (1 egz.)
Kaucja: 30,71 zł
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Bibliogr. s. 251-264. Indeks.
Pośrednictwo pracy, ?Łowcy głów? ? a może znajomi? Publikacja jest próbą odpowiedzi na pytanie: jaką rolę odgrywają znajomości w zatrudnianiu pracowników przez małe firmy? Dotyczy zatem problematyki ważnej dla wszystkich uczestników rynku pracy ? przedsiębiorców, działów rekrutacji, osób poszukujących pracy oraz instytucji i osób mających wpływ na kształtowanie rynku pracy i politykę zatrudnienia. Zawiera rozważania teoretyczne na temat kapitału społecznego, rynku pracy, przedsiębiorczości i zarządzania ludźmi w małych firmach, poparte wnikliwą analizą wyników przeprowadzonych przez Autora badań empirycznych i literaturowych.
Część pierwsza. Kapitał społeczny, czyli o wartości relacji międzyludzkich * Rozdział 1. Kapitał społeczny - klasyka gatunku * 1.1. Kapitał jako kategoria ekonomiczna * 1.2. Początki koncepcji kapitału społecznego * 1.3. Klasyczne ujęcia kapitału społecznego * 1.3.1. Pierre Bourdieu o kapitale społecznym * 1.3.2. James S. Coleman o kapitale społecznym * 1.3.3. Robert D. Putnam o kapitale społecznym * 1.3.4. Francis Fukuyama o kapitale społecznym * 1.4. Kilka uwag o definiowaniu kapitału społecznego * Pytania * Literatura zalecana * Rozdział 2. Kapitał społeczny w perspektywie sieciowej * 2.1. Rynek, hierarchia, sieć * 2.2. Sieci społeczne: definicja i perspektywa badawcza * 2.3. Ogólne założenia sieciowych koncepq`i kapitału społecznego * 2.4. Ronald S. Burt: koncepcja luk strukturalnych * 2.5. Nan Lin: zasoby społeczne jako kapitał społeczny * Pytania * Literatura zalecana * Część druga. Rynek pracy, przedsiębiorca, zatrudnianie * Rozdział 3. Przedsiębiorca na rynku pracy * 3.1. Rynek pracy jako arena działań przedsiębiorcy * 3.1.1. Pojęcie rynku pracy * 3.1.2. Zróżnicowanie rynku pracy * 3.1.3. Rynek pracy w świetle teorii segmentacji * 3.1.4. Charakterystyka wtórnego segmentu rynku pracy * 3.1.5. Znaczenie przestrzeni w rozważaniach dotyczących * rynku pracy * 3.1.6. Społeczne zakorzenienie działań ekonomicznych na rynku pracy * 3.2. Przedsiębiorca jako pracodawca * 3.2.1. Racjonalność jednostek i jej ograniczenia * 3.2.2. Charakterystyka procesów poznawczych przedsiębiorcy * 3.2.3. Ograniczona racjonalność przedsiębiorcy a zatrudnianie * Pytania * Literatura zalecana * Rozdział 4. Zatrudnianie pracowników * 4.1. Proces zatrudniania: podstawowe założenia i definicje * 4.1.1. Pojęcie zatrudniania. Rekrutacja, selekcja i adaptacja * 4.1.2. Zatrudnianie jako inwestycja * 4.1.3. Zatrudnianie jako dopasowywanie pracownika * do organizacji * 4.2. Metody zatrudniania nowych pracowników * 4.2.1. Podziały i rodzaje metod zatrudniania * 4.2.2. Metody zatrudniania w małych organizacjach * 4.2.3. Pozyskiwanie pracowników w mikroprzedsiębiorstwach: analiza wyników badań własnych * 4.2.4. Zagadka skuteczności nieformalnych metod zatrudniania * Pytania * Literatura zalecana * Część trzecia. Więzi społeczne i zatrudnianie * Rozdział 5. Więzi rodzinne * 5.1. Rodzina jako źródło pracowników * 5.2. Zatrudnianie rodziny * 5.2.1. Rola rodziny w przedsiębiorstwie * 5.2.2. Rodzina bliższa a rodzina dalsza * 5.2.3. Rodzina jako kapitał przedsiębiorstwa * 5.2.4. Relacje rodzinne wewnątrz organizacji * 5.2.5. Relacje rodzinne a relacje pracodawca-pracownik * 5.2.6. Rodzina jako źródło kontroli * 5.2.7. Zatrudnianie rodziny a pozostali pracownicy * 5.2.8. Zabezpieczanie transakcji z udziałem rodziny * 5.3. Zatrudnianie pracowników z polecenia rodziny * 5.3.1. Zaangażowanie rodziny w polecanie pracowników * 5.3.2. Rodzina jako skuteczne źródło poleceń * 5.3.3. Normatywny aspekt poleceń rodzinnych * Pytania * Rozdział 6. Więzi organizacyjne * 6.1. Polecenia pracownicze * 6.1.1. Polecenia pracownicze i rekrutacja * 6.1.2. Polecenia pracownicze i selekcja * 6.1.3. Polecenia pracownicze i adaptacja * 6.1.4. Polecanie osób spoza własnych kręgów społecznych * 6.2. Praktykanci: zatrudnianie uczniów i stażystów * 6.2.1. Praktykanci jako specyficzna grupa zawodowa * 6.2.2. Praktyki w przedsiębiorstwie * 6.2.3. Zatrudnianie praktykantów i rynek pracy * Pytania * Rozdział 7. Więzi koleżeńskie * 7.1. Zatrudnianie znajomych * 7.1.1. Motywy zatrudniania znajomych * 7.1.2. Motywy zatrudniania znajomych z kręgów * zawodowych * 7.1.3. Motywy zatrudniania znajomych z kręgów * pozazawodowych * 7.2. Zatrudnianie pracowników za pośrednictwem więzi * koleżeńskich * 7.2.1. Polecenia koleżeńskie a proces zatrudniania * 7.2.2. Polecenia koleżeńskie a natura kapitału społecznego * Pytania * Rozdział 8. Formalne metody zatrudniania * 8.1. Motywy korzystania z metod formalnych * 8.2. Ograniczenia i uwarunkowania skuteczności metod formalnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53993 (1 egz.)
Kaucja: 35,65 zł
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: ekonomiczne aspekty funkcjonowania Unii Europejskiej.
Bibliogr. s. 396-404.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46663 (1 egz.)
Kaucja: 47,20 zł
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera)
Na s. 4 okł. błędny .
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. tł. z ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46383 (1 egz.)
Kaucja: 10,00 zł
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej