Sorting
Source
Katalog centralny
(13)
Form of Work
Gry i zabawki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Status
available
(11)
only on-site
(3)
unavailable
(2)
Branch
BD52 (Rembielińska 6a)
(4)
MW123 (ul. Radzymińska 121)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(4)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(4)
W64 (Radzymińska 121)
(1)
W98 (Kondratowicza 20)
(2)
Author
Sobisz Hanna
(4)
Year
2020 - 2025
(10)
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(13)
Language
Polish
(13)
Audience Group
Dzieci
(11)
6-8 lat
(7)
Dorośli
(7)
9-13 lat
(4)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z chorobą reumatoidalną
(1)
Rodzice
(1)
Subject
Terapia zabawą
(2)
Trening koncentracji
(2)
Dźwięk
(1)
Gra słów
(1)
Logika
(1)
Pamięć
(1)
Paronimy
(1)
Skojarzenia językowe
(1)
Spostrzeganie
(1)
Szachy
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wiedza
(1)
Wyobraźnia
(1)
Genre/Form
Gry i zabawy umysłowe
(11)
Gry edukacyjne
(7)
Gry planszowe
(5)
Gry i zabawki
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Domain
Hobby i czas wolny
(13)
13 results Filter
Board game
In basket
Pamięć sensoryczna [Gra] : trening pamięci i zmysłu dotyku : gra terapeutyczno-rehabilitacyjna / autorka gry: Hanna Sobisz. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2024]. - 1 pudełko: (24 drewniane elementy ), worek : drewno, tkanina, kolor ; 31x25x6 cm. + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 21 cm).
Opis według pudełka.
Zawartość: 24 drewniane elementy, worek, instrukcja.
Liczba graczy: 2-4.
Data wydania ze strony internetowej gryplanoszowe.pl.
Wiek : 4-107 lat.
Zabawa, w której do dyspozycji mamy 22 drewniane elementy o przeróżnych kształtach i wielkościach. Każdy z dostępnych elementów ma swoją parę. Zadanie w zależności od wariantu polega na odnalezieniu dwóch takich samych przedmiotów bez udziału zmysłu wzroku. Gra wspomaga motorykę małą, ćwiczy koncentrację oraz rozwija wyobraźnię. Cztery warianty zabawy. [opis wydawcy].
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.77 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. G.2 (1 egz.)
There are copies available to loan: sygn. G.66 (1 egz.)
Board game
In basket
Paronimy [Gra]: gra słowna, gra terapeutyczno-rehabilitacyjna / autorka gry: Hanna Sobisz. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2020]. - 1 gra (60 drewnianych tabliczek, kostka) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 31x25x6 cm + instrukcja (7 stron : ilustracje ; 21 cm).
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 1-4.
Wiek: 7-107.
Paronimy to wyrazy które brzmią podobnie, ale mają zupełnie inne znaczenie. Gry zawarte w tym zestawie oparte zostały właśnie o znajdowanie wyrazów różniących się jedynie jedną literą. Zadanie w zależności od wariantu polega na dokładaniu kolejno przez graczy podobnych słów. Zabawy wzbogacają słownik bierny, czynny oraz pobudzają ośrodek mowy, dzięki powstawaniu nowych połączeń neuronalnych. Drewnienie elementy o sporych rozmiarach zostały zaprojektowanie tak, aby ułatwić chwyt osobom starszym oraz po przebytych urazach, po udarach, czy w trakcie choroby Parkinsona. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.3 (1 egz.)
Board game
In basket
Po omacku [Gra] : gra terapeutyczno-rehabilitacyjna /autorka gry: Hanna Sobisz. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, 2021. - 1 gra (25 kart ze wzorami, 25 drewnianych klocków, worek, klepsydra) : tektura, drewno, plastik, kolor ; 31x25x6 cm. + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 21 cm).
Opis według pudełka.
Dla 1-4 graczy.
Wiek: 4+.
Gra terapeutyczna oparta o drewniane klocki o kształtach różnych figur geometrycznych i liter oraz ich odpowiedniki odwzorowane na kartach. W zestawie znajdziemy cztery warianty gry, których główną zasadą jest dopasowanie obrazu odczytywanego przez zmysł wzroku (znajdującego się na karcie) do obrazu tworzonego na podstawie zmysłu dotyku (rozpoznawanie kształtu przedmiotu znajdującego się w worku). To doskonały zestaw do ćwiczeń pobudzających pracę mózgu. Stanowi wartościową pomoc w dydaktyce, profilaktyce oraz rehabilitacji.[opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.5 (1 egz.)
Board game
In basket
Wspólne ogniwo [Gra]: trening spostrzegawczości / autorka gry: Hanna Sobisz. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2024]. - 1 gra (1 plansza, 2 wypraski z 16 elementami (9 z figurami, 5 z wzorami, 2 dodatkowe puste), 45 drewnianych tabliczek) : tektura, drewno, kolor ; 31x25x6 cm. + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 21 cm).
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 1-4.
Zawartość: 1 plansza, 14 elementów wyznaczających osie, 45 tabliczek, instrukcja.
Wiek: 7-107.
Terapia, która dostarcza rozrywki, a jednocześnie jest zestawem ćwiczeń pozwalającym na dłużej zachować dobrą kondycję intelektualną. Gra świetnie wpływa na spostrzegawczość i doskonale rozwija koordynację wzrokowo ruchową. Uczesnicy uczą się skupienia i cierpliwości. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.4 (1 egz.)
Board game
In basket
Domino [Gra] : terapia : gra terapeutyczno-rehabilitacyjna. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2021]. - 1 gra (56 elementów domina, 14 kart ): plastik, tektura, kolor ; 31x25x6 cm. + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Opis według pudełka i instrukcji.
Liczba graczy: 1-5.
Data wydania ze strony internetowej https://matfel.pl/product-pol-1123380-Terapia-Domino-Alexander.html.
Wiek : 4-107 lat.
Zestaw ten wykorzystuje popularną formułę domino do terapii manualnej i intelektualnej. Kostki układanki zaprojektowano, aby ułatwić wygodny chwyt. Rozwój intelektualny możliwy jest przez różne warianty zabawy. Dostępne warianty: początkujący, francuski, włoski, węgierski, dominos, domino parzyste, kwadrat domina. Wsparcie manualne z wykorzystaniem domino Alexander to możliwość układania wieży z elementów gry oraz układanie wzorów zgodnie z dołączonymi w zestawie kartami. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Board game
In basket
Gorący ziemniak [Gra] : dzieciaki kontra dorośli. - Chwaszczyno : Alexander, [2023]. - 1 gra (110 kart pytań, 4 pionki do gry, 1 plansza do gry, 1 gorący ziemniak, 1 bączek ) : karton, plastik, materiał, gąbka, kolor ; w pudełku 22x22x5 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 20 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Opis według pudełka i instrukcji.
Data wydania na podstawie mediów społecznościowych wydawcy.
Wiek: 8+.
Wyjątkowa edycja kultowego ziemniaka, zawierająca 440 nowych pytań w dwóch kategoriach kart: jedna przygotowana specjalnie przez dzieci, druga – przez dorosłych. To jednak gra inna niż wszystkie. Nie dzielimy się na dwie drużyny, tylko wszyscy gramy i odpowiadamy razem. Każde pytanie możesz zadać dzieciom, na każde powinien umieć odpowiedzieć dorosły. [Opis pochodzi od wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
All copies are currently on loan: sygn. G.40 (1 egz.)
(dostępność ok. 03.01.2026)
Board game
In basket
Nawlekaj nie czekaj [Gra]. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2024]. - 1 gra (55 kart, 18 kul, klepsydra, 3 linki, 80 żetonów) : karton, materiał, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 21 cm).
Form of Work
Audience Group
Na opakowaniu: Bliżej natury : drewno plus.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-3.
Data wydania jest datą wpłynięcia.
Wiek: od 3 lat.
Hit sprzedażowy w nowej odsłonie, którą pokocha każdy przedszkolak i rodzic. Zastosowane z zabawie kule wykonane zostały z drewna, co daje dodatkowe doznania sensoryczne i nadaje grze elegancji. W trakcie gry odkryj kartę. Wpatrując się w nią przez kilka sekund, staraj się zapamiętać kolejność kolorów. Po sygnale nawlekaj na linkę jak najszybciej kolorowe kule – zgodnie z układem odczytanym z karty. [Opis pochodzi od producenta].
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.70 (1 egz.)
All copies are currently on loan (1 egz.)
(dostępność ok. 18.12.2025)
Board game
In basket
Pamięć 3D (maxi) [Gra] : gra edukacyjna. - Chwaszczyno : Alexander, [2020]. - 1 gra (25 kolorowych kostek, 55 kart wzorów, klepsydra, plansza, 100 żetonów) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 6x20x19 cm + instrukcja (7 stron : ilustracje ; 15 cm).
(Sowa Mądra Głowa Poleca)
Opis według pudełka.
Wiek graczy: 5+.
Liczba graczy: 2-5.
Zestaw trzech gier przestrzennych wykorzystujących w rozgrywce zestaw kolorowych kostek: Pamięć 3D ; Pamięć 3D-kolor ; Wieża.
Zestaw trzech gier przestrzennych wykorzystujących w rozgrywce zestaw kolorowych kostek. Pamięć 3D" i "Pamięć 3D - kolory" to dwie gry w których gracze muszą wytężyć swą pamięć, dzięki której będą mogli odtworzyć przestrzenny układ i wybrać odpowiedni zestaw kolorów. Obie gry to znakomity trening pamięci i wyobraźni przestrzennej. Gra „Wieża” to prosta gra zręcznościowa. Zadanie w niej polega na tym, by każdy gracz w swojej kolejce dostawiał jedną kostkę na wierzch ułożonej poprzednio. Ten gracz, który spowoduje zawalenie się wieży przez dostawienie swojej kostki, przegrywa. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.83 (1 egz.)
Board game
In basket
Pamięć dźwiękowa : gra edukacyjna [Gra]. - Chwaszczyno : Alexander, [2014]. - 1 pudełko (wiele elementów) : ilustracje kolorowe ; 25x25x6 cm+ instrukcja: 4 strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
(Sowa Mądra Głowa Poleca)
Zawiera: 16 klocków dźwiękowych, plansza do gry, kolorowa kostka, notes, instrukcja.
Liczba graczy: 2-3 osób.
Wiek graczy: 5+.
Gra w Pamięć dźwiękową polega na zapamiętaniu poszczególnych dźwięków i zebraniu jak największej liczby par, które tworzą się z dwóch klocków-grzechotek wydających ten sam dźwięk. Pamięć dźwiękowa to gra dydaktyczna, która wprowadza jej uczestników w świat dźwięku. Jej celem jest nauka uważnego słuchania, koncentrowania się na sygnałach dźwiękowych oraz ich identyfikowanie i różnicowanie. Uczy również zapamiętywania i szybkiego kojarzenia dźwięków. Rozwija pamięć słuchową, wrażliwość słuchową i koordynację słuchowo - wzrokowo - ruchową. [z pudełka]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.84 (1 egz.)
Board game
In basket
Paronimy [Gra]. - Chwaszczyno : Alexander, [2025]. - 1 gra (60 drewnianych tabliczek z wyrazami, 1 kostka) : drewno, kolor ; w pudełku 31x25x5 cm + instrukcja (7 stron : ilustracje ; 20 cm).
(Silver ; 5)
Data wydania według strony dystrybutora https://www.poczytaj.pl/zabawka/paronimy-silver-alex,625156.
Gra przeznaczona dla 1-4 graczy.
Opis na podstawie opakowania i instrukcji.
Rekomendowany wiek 7-107 lat.
Gra Paronimy z serii Silver to innowacyjna pomoc terapeutyczna, stworzona z myślą o seniorach, którzy chcą zadbać o swoją pamięć i sprawność umysłową. Gra polega na znajdowaniu podobnych słów, różniących się jedną literą lub głoską, co aktywuje i stymuluje obszary mózgu odpowiedzialne za myślenie i kojarzenie. Dzięki regularnej grze, rozwijasz swoje zdolności językowe, wzbogacasz słownictwo i wzmacniasz koncentrację. Paronimy pomagają w profilaktyce chorób neurodegeneracyjnych i wspierają rehabilitację osób z zaburzeniami pamięci czy orientacji przestrzennej. Gra to doskonała zabawa, która jednocześnie przynosi korzyści zdrowotne.
Gra Paronimy może pozytywnie wpłynąć na jakość życia oraz sprawność umysłu: Stymulacja mózgu: Gra wymaga ciągłego analizowania i znajdowania podobnych słów, co angażuje różne obszary mózgu odpowiedzialne za kojarzenie, pamięć i koncentrację. Regularna aktywność umysłowa pomaga utrzymać sprawność kognitywną na wysokim poziomie. Wspomaganie pamięci: Rozpoznawanie paronimów, które różnią się jedną literą lub głoską, to ćwiczenie pamięci roboczej i długoterminowej. Regularne wykonywanie takich zadań może opóźniać wystąpienie problemów z pamięcią, co jest kluczowe w profilaktyce chorób neurodegeneracyjnych. Rozwój zdolności językowych: Gra poszerza zasób słów, a także wspiera umiejętność leksykalną, co przyczynia się do lepszego funkcjonowania w codziennej komunikacji i tworzenia połączeń między słowami. Bogatszy słownik to zdrowszy i bardziej aktywny umysł. Utrzymanie neuroplastyczności mózgu: Rozwiązywanie zadań lingwistycznych, takich jak w Paronimach, sprzyja tworzeniu nowych połączeń neuronowych, co jest kluczowe dla zachowania elastyczności i zdolności do uczenia się nawet w starszym wieku. Poprawa koncentracji: Zdolność do skupienia uwagi na wyszukiwaniu odpowiednich słów podczas gry rozwija umiejętność koncentracji i zapobiega jej osłabieniu, co jest ważnym elementem utrzymania sprawności umysłowej w starszym wieku. Redukcja stresu: Gra językowa może być nie tylko wyzwaniem, ale również przyjemną rozrywką, co przyczynia się do poprawy samopoczucia, obniżenia poziomu stresu i wspiera ogólną jakość życia, co pozytywnie wpływa na długowieczność. Ćwiczenie orientacji przestrzennej: Gra pomaga również rozwijać orientację przestrzenną poprzez układanie elementów w logiczny sposób, co stymuluje zarówno umysł, jak i zdolności manualne. Spotkania towarzyskie: Paronimy mogą być rozgrywane w grupach, co sprzyja interakcji społecznej, pobudza pozytywne emocje i poprawia jakość życia, co ma ogromny wpływ na zdrowie psychiczne i długowieczność. [Opis pochodzi od dystrybutora].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności (1 egz.)
Board game
In basket
Scriba [Gra] : Granie w zdanie ; Krzyżówka. - Chwaszczyno : Alexander, [2015]. - 2 gry (tabliczki jednoliterowe - 70 szt., tabliczki puste - 2 szt., tabliczki dwuliterowe - 10 szt., tabliczki trzyliterowe - 4 szt., tabliczka czteroliterowa - 1 szt., 1 kostka do gry, 1 woreczek, półeczki - 6 szt., 1 klepsydra) : plastik, płótno, tektura, kolor ; w pudełku 26x25x6 cm + 1 instrukcja (16 stron : ilustracje ; 15 cm).
Gra przeznaczona dla 2-6 graczy
W instrukcji: dla 2-3 graczy, od 8 lat.
Opis według pudełka.
Data wydania według poczytaj.pl.
Wiek 5+.
Granie w zdanie i Krzyżówka to dwie różne gry słowne, ale jednakowo emocjonujące i atrakcyjne. W grze "Granie w zdanie" gracze starają się jak najszybciej układać zdania z literowych tabliczek, losowanych ze wskazaniem przez rzut kostką. Ten, kto pierwszy zdobędzie ustaloną liczbę punktów za układanie zdań, zostaje zwycięzcą.
W grze "Krzyżówka" zadaniem graczy jest utworzyć jak najszybciej wyraz z wylosowanych liter na plastikowych tabliczkach. Utworzony wyraz musi jednak pasować do liter wyrazów ułożonych na stole wcześniej. W obu grach wykonanie punktowanych zadań utrudnia wprowadzenie tabliczek wieloliterowych. Ułożenie wyrazu, a tym bardziej zdania z tabliczką o kilku literach (niezmiennie ze sobą połączonych), wymaga dużo większego wysiłku, ale daje też większą satysfakcję z wygranej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Brak informacji o dostępności: sygn. G.3 (1 egz.)
Board game
In basket
Szachy [Gra]. - Chwaszczyno k/Gdyni : Alexander, [2021]. - 1 gra (1 pudełko: szachownica 31x25 cm, 32 figury z drewna (16 ciemno brązowych + 16 jasno brązowych) ; pudełko 25x25x6 cm + instrukcja.
Opis według pudełka.
W pudełku: szachownica, 32 figurki, instrukcja: 14 stron.
Liczba graczy: 2.
Wiek: 5+.
Jedna z najpopularniejszych gier planszowych od stuleci uważana także za najlepszą na świecie. „Szachy” to gra strategiczno-taktyczna, wymagająca myślenia. Chcąc wygrać należy dobrze rozważyć każdy ruch, przewidzieć jego następstwa i odpowiedź przeciwnika. Zwycięzcą w tej grze będzie ten, kto jest bardziej spostrzegawczy, potrafi lepiej kalkulować, analizować i zastosuje lepszą strategię. W zestawie znajdziemy pionki wykonane z bukowego drewna posiadającego certyfikat FSC. Wszystkie elementy znajdujące się w grze zostały wykonane w zakładzie Alexandra. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.68 (1 egz.)
Board game
In basket
Wzory, kolory, memory [Gra] : gra edukacyjna. - Chwaszczyno : Alexander, [2013]. - 1 gra (pudełko: 36 żetonów, 55 kart wzorów, 4 linki, 4 podkłady, klepsydra) : papier, karton, plastik, tworzywo sztuczne) ; 19x18x5 cm.
(Sowa Mądra Głowa Poleca)
W pudełku : 36 żetonów, 55 kart wzorów, 4 linki, 4 podkłady, klepsydra, instrukcja.
Opis z pudełka.
Dla 2-4 osób.
Wiek: 5+.
Na 55 kartach znajdują się wzory złożone z figur, które odpowiadają kształtom plastikowych żetonów. Po krótkiej prezentacji karty należy jak najszybciej ułożyć z żetonów zapamiętany wzór. W drugiej wersji gry, jej uczestnicy muszą jak najprędzej nawlec na linkę żetony tak, by kolor, kształt i ich liczba były zgodne z pokazanym na chwilę wzorem. Gra jest bardzo emocjonująca, rozwija pamięć, uczy spostrzegawczości i koncentracji. Jest świetną zabawą dla całej rodziny. [opis wydawcy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. G.78 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again