Gry planszowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Gry i zabawki
(28)
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(86)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(3)
BD40 (Suwalska 11)
(9)
BD52 (Rembielińska 6a)
(9)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(4)
CN1 (św. Wincentego 85)
(19)
W37 (Smoleńska 94)
(2)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(2)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(19)
W64 (Radzymińska 121)
(17)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(1)
Autor
Roubira Jean-Louis
(8)
Coimbra Miguel (1977- )
(4)
Cardouat Marie
(3)
Menzel Michael
(3)
Teuber Klaus
(3)
André Marc
(2)
Bauza Antoine
(2)
Delval Julien
(2)
Moon Alan R
(2)
Quidault Pascal
(2)
Żabicka Monika
(2)
Bauza Antoine. (1978- )
(1)
Bauze Antoine
(1)
Bonnet Jacky
(1)
Collette Xavier
(1)
Coudray Marina
(1)
Daujean Cyrille
(1)
Dion Franck
(1)
Flodén Thomas
(1)
Fryxelius Isaak
(1)
Fryxelius Jacob
(1)
Górski Wojciech (ilustrator)
(1)
Hinder Carine
(1)
Jedlińska Magdalena
(1)
Kluziński Jakub
(1)
Knight Hedge
(1)
Król Tymoteusz
(1)
Kłos Marcin
(1)
Lefebvre Cédric
(1)
Lefevre Clément
(1)
Madaj Karol
(1)
Madejski Jan
(1)
Majkowski Tomasz
(1)
Miłuński Filip
(1)
Pala Alek
(1)
Pierô
(1)
Pélissier Jérôme
(1)
Raimbault Christopher
(1)
Spala Hubert
(1)
Sprzęgaj Maciej
(1)
Szweda Szymon
(1)
Szymanowicz Maciej (grafika)
(1)
Valbuena Jordi
(1)
Wełnicki Marcin (1984- )
(1)
Whiter Barb
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(27)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
9-13 lat
(21)
Młodzież
(20)
Dzieci
(5)
14-17 lat
(3)
Dorośli
(3)
Temat
Cywilizacja
(2)
Handel
(2)
Starożytność
(2)
Go (gra)
(1)
Język wilamowski
(1)
Kamienie szlachetne
(1)
Miasta
(1)
Temat: miejsce
Mazowsze
(1)
Wilamowice (woj. śląskie, pow. bielski, gm. Wilamowice)
(1)
Gatunek
Powieść
(36892)
Opowiadania i nowele
(13392)
Powieść obyczajowa
(7742)
Poradnik
(5549)
Podręcznik
(4821)
Gry planszowe
(-)
Wydawnictwa popularne
(4764)
Film fabularny
(4634)
Kryminał
(4216)
Biografia
(3942)
Wiersze
(3438)
Thriller
(3348)
Opracowanie
(2984)
Powieść przygodowa
(2721)
Publikacja bogato ilustrowana
(2546)
Romans
(2397)
Fantastyka
(2391)
Pamiętniki i wspomnienia
(2384)
Materiały pomocnicze
(2372)
Publikacje dydaktyczne
(2338)
Fantasy
(2211)
Antologia
(2188)
Powieść historyczna
(1989)
Książka obrazkowa
(1647)
Sensacja
(1374)
Powieść psychologiczna
(1303)
Przewodnik turystyczny
(1257)
Encyklopedia
(1112)
Reportaż
(1043)
Adaptacja filmowa
(943)
Science fiction
(937)
Ćwiczenia i zadania
(914)
Adaptacja literacka
(907)
Saga rodzinna
(899)
Wydawnictwa dla dzieci
(897)
Monografia
(858)
Szkic literacki
(815)
Film animowany
(782)
Dramat filmowy
(766)
Podręczniki
(748)
Bajki i baśnie
(723)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(647)
Lektura z opracowaniem
(646)
Książka-zabawka
(630)
Komiks
(614)
Książki dla małych dzieci
(586)
Powieść erotyczna
(581)
Pamiętniki polskie
(568)
Literatura dziecięca polska
(548)
Dokumenty dźwiękowe
(547)
Publicystyka
(537)
Praca zbiorowa
(533)
Powieść biograficzna
(516)
Serial filmowy
(492)
Przepisy kulinarne
(487)
Esej
(470)
Publikacje dla dzieci
(463)
Romans historyczny
(448)
Opowiadania i nowele przygodowe
(446)
Horror
(437)
Literatura polska
(436)
Film przygodowy
(432)
Film amerykański
(424)
Publicystyka polska
(409)
Wywiad dziennikarski
(409)
Materiały konferencyjne
(367)
Komedia
(365)
Komiks przygodowy
(365)
Film familijny
(342)
Relacja z podróży
(333)
Gry i zabawy umysłowe
(327)
Poezja polska
(324)
Film dla dzieci i młodzieży
(311)
Encyklopedie
(305)
Materiały pomocnicze dla szkół
(293)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(283)
Film dokumentalny
(256)
Film akcji
(254)
Książka kucharska
(251)
Legendy i podania
(242)
Muzyka rozrywkowa
(237)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(232)
Film biograficzny
(227)
Album
(221)
Dramat (gatunek literacki)
(218)
Przewodniki turystyczne
(209)
Poradniki dla nauczycieli
(194)
Satyra
(194)
Atlas
(189)
Literatura podróżnicza polska
(185)
Wywiad-rzeka
(183)
Film edukacyjny
(182)
Film obyczajowy
(178)
Felieton
(177)
Dramat polski
(175)
Tragedia
(175)
Albumy
(171)
Komiksy
(169)
Literatura
(162)
Komedia kryminalna
(161)
Autobiografia
(160)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(6)
30 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Splendor - Miasta [Gra] : rozszerzenie / Marc André ; ilustracje Pascal Quidault. - Gdańsk : Rebel ; - 1 gra (płytka pierwszego gracza, 7 płytek miast, plansza, 20 herbów, 30 kart Orientu, 12 plastikowych twierdz) : plastik, tektura, kolor ; w pudełku 28x22x7 cm + instrukcja.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 30 minut.
Wiek: 10+.
Splendor: Miasta to rozszerzenie do dynamicznej i uzależniającej gry w zbieranie zasobów na kartach i żetonach. Wcielanie się w renesansowych kupców będzie jeszcze bardziej pasjonujące dzięki czterem fascynującym modułom, które skierują rozgrywkę na nowe tory!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.61, G.60, G.59 (3 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.61, G.59 (2 egz.)
(dostępność ok. 27.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.61, G.60, G.59 (3 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor [Gra] / Marc André ; ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Buc : JD Editions - SPACE Cowboys ; - 1 gra (7 znaczników szmaragdów, 7 znaczników szafirów, 7 znaczników rubinów, 7 znaczników diamentów, 7 znaczników onyksów, 5 znaczników złota, 40 kart poziomu 1, 30 kart poziomu 2, 20 kart poziomu 3, 10 płytek arystokratów) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 28x22x7 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
Opis według instrukcji i pudełka.
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 30 minut.
Wiek: 10+.
Gra Roku 2015
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.58, G.54, G.55, G.53, G.52, G.56, G.51, G.57 (8 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.58, G.52, G.51, G.54, G.53 (5 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.53, G.51, G.57, G.54, G.55, G.56, G.58, G.52 (8 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata - liderzy [Gra] : rozszerzenie / Antoine Bauza ; projekt graficzny Miguel Coimbra. - Bruksela : Repos Production ; - 1 gra (1 plansza Cudu Świata, 1 karta Cudu Świata, 36 kart Liderów, 4 karty Gildii, 17 monet o wartości "6", żeton Kurtyzany, 1 notes punktacji, pusta karta Lidera) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x15x4 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 26 cm).
"Liderzy" to tylko rozszerzenie. Do gry wymagana jest podstawowa wersja gry "7 Cudów Świata".
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-7.
Czas gry: 40 minut.
Wiek : 10+.
Za murami miast wybitni ludzie inspirują narody i prowadzą cywilizacje na wyżyny chwały.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.13, G.14 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.13, G.14 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.14, G.13 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata - miasta [Gra] : rozszerzenie / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Bruxelles : Repos Production ; - 1 gra (2 plansze Cudów Świata, 2 karty Cudów Świata, 9 kart Miast I Ery, 9 kart Miast II Ery, 9 kart Miast III Ery, 3 karty Gildii, 6 kart Liderów, 25 żetonów Długów o wartości "1", 4 żetony Długu o wartości "5", 3 żetony Dyplomacji, notes punktacji, 2 żetony Konfliktów) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x15x4 cm + instrukacja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 26 cm).
"Miasta" to tylko rozszerzenie, nie jest samodzielną grą! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry 7 Cudów Swiata.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-8.
Czas gry: 40 minut.
Wiek : 10+.
Z dala od okazałych pałaców, w najciemniejszych zaukach zawierane są sekretne sojusze, a złote monety szybko zmieniają właścicieli..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.16, G.15 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.15, G.16 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.16 (1 egz.)
(dostępność ok. 15.07.2024)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata [Gra] / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra.. - Bruxelles : Repos Production ; - 1 gra (7 plansz Cudów Świata, 7 kart Cudów Świata, 49 kart I Era, 49 kart II Era, 50 kart III Era, 42 żetony Konflikt, 24 monety o wartości 3, 46 monet o wartości 1, 1 notes punktacji, 2 karty wariantu dla 2 graczy) : karton, papier, kolor ; w pudełku 29x29x8 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 26x26 cm).
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-7.
Czas gry: 30 minut.
Wiek : 10+.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.1, G.6, G.2, G.3, G.5, G.7, G.9, G.4, G.8 (9 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.7, G.1, G.4, G.8, G.3, G.6, G.9, G.2 (8 egz.)
(dostępność ok. 26.10.2018)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.3, G.8, G.10, G.2, G.7, G.4, G.9 (7 egz.)
(dostępność ok. 08.09.2023)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata - Babel [Gra] : rozszerzenie / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Bruxelles : Repos Production ; - 1 gra (1 plansza Babel, 24 płytki Babel, 15 kart Wielkiego Projektu, 10 żetonów Uczestnictwa, 166 żetonów (różne typy), notes punktacji, instrukcja, karta pomocy) : karton, papier, drewno, kolor ; w pudełku 28x28x4 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24x24 cm).
Dodatek nie jest samodzielny, do przeprowadzenia rozgrywki potrzebna jest podstawowa wersja gry 7 Cudów Świata. Ten dodatek może być wykorzystany do gry ze wszystkimi rozszerzeniami do 7 Cudów Świata.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-7.
Czas gry: 40 min.
Wiek : 10+.
Wszystkie narody obserwują budowę majestatycznej wieży Babel, która wznosi się ponad horyzontem i niemal sięga już niebos. Każdy z graczy może podjąć decyzję, czy chce wziąć udział w budowie i finansowaniu związanych z nią prestiżowych projektów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.11, G.12 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.11, G.12 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.11, G.12 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Colorio [Gra] : dynamiczna, kolorowa gra rodzinna / Jacky Bonnet ; tłumaczenie Alek Pala. - Warszawa : Egmont, copyright 2012. - 1 gra (plansza, 25 korków, 5 pasków) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + zasady gry.
Opis wg pudełka.
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 15 minut.
Wiek: 6+.
Gra planszowa "Colorio" to wielkie skupienie graczy i cisza na stołem zakłócana co chwila wybuchami radości lub... zawodu! Tak, sytuacja jest niezwykle dynamiczna. Gracze przemieszczają białe korki na planszy i starają się zapamiętywać kolory zakrywanych pól. Jeżeli gracz, podnosząc korek z planszy, odkryje piąte pole w tym samym kolorze, odpada z gry! Gra się kończy, gdy pozostanie tylko jeden gracz - to on wygrywa grę. Gra zawiera 2 warianty: pierwszy z nich daje możliwość większej kontroli nad grą i przeprowadzania przemyślanych działań mających na celu wyeliminowanie przeciwników, wariant drugi natomiast wymaga od graczy podejmowania większego ryzyka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.13 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.2 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.2 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.13 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.74 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G.2 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.13 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.63 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pentago [Gra] : genialnie zakręcona gra logiczna / Thomas Flodén. - Warszawa : Egmont, copyright 2016. - 1 gra (plansza składająca się z 4 ruchomych części, 18 białych kul, 18 czarnych kul: plastik ; w pudełku 17x17x3 cm + zasady gry.
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Liczba graczy: 2.
Czas gry: ok. 15 minut.
Wiek: 8+.
"PENTAGO" to genialnie zakręcona gra logiczna! Widzieliście kiedyś grę z ruchomą planszą? Nie? Musicie zatem poznać grę "PENTAGO", zdobywczynię trzynastu prestiżowych nagród w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii! Pentago to abstrakcyjna gra strategiczna dla dwóch graczy wymyślona przez Tomasa Flodéna. Gra przeznaczona jest dla dorosłych wielbicieli gier logicznych, jednak jej stosunkowo proste zasady pozwolą cieszyć się nią również dzieciom w wieku powyżej 8 lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.12 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.1 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.1 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.12 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.73 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. G.1 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.12 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.62 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Terraformacja Marsa [Gra] / Jacob Fryxelius ; opracowanie graficzne: Isaac Fryxelius ; tłumaczenie: Marcin Wełnicki. - Gdańsk : Rebel, copyright 2016. - 1 gra (plansza, 5 planszy graczy, 233 karty, 400 znaczników, 80 kafelków) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 26 cm).
Zawartość pudełka: plansza, 5 planszy gracza, 233 karty (208 projektów, 17 korporacji, 8 pomocy), 80 obszarów (9 obszarów oceanów, 60 obszarów zieleni/miast, 11 obszarów specjalnych), znacznik pierwszego gracza, 200 kostek zasobów (125 brązowych, 45 złotych, 30 srebrnych), 200 znaczników graczy (40 żółtych, 40 zielonych, 40 czarnych, 40 niebieskich, 40 czerwonych), 3 białe znaczniki.
W instrukcji copyright 2016 FryxGames.
Opis wg pudełka.
Liczba graczy: 1-5.
Czas gry: 90-120 minut.
Wiek: 12 +.
Tekst tłumaczony z języka szwedzkiego. Instrukcja w języku polskim.
Gra Roku 2017 - nagroda główna.
Gra Roku 2017 - zawansowana.
"Obwieszczenie o terraformacji: Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra. Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny - musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę. Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"- Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku. Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety. Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła. Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.22, G.18, G.19, G.20, G.21 (5 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.26, G.25, G.27, G.28, G.24 (5 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
MAZOGRA [Gra] : mazowiecka gra rodzinna / projekt gry: Marcin Kłos ; ilustracje i opracowanie graficzne: Wojciech Górski. - Warszawa : Samorząd Województwa Mazowieckiego, [b.r.]. - 1 gra (1 plansza, 6 kart Postaci, 36 kart Wydarzeń, 12 kart Misji, 56 kart Podróży, 30 żetonów Posiłku, 30 żetonów Podróżnika, 18 żetonów Cech, 12 żetonów graczy w kolorach pionów, 4 kolorowe piony graczy, 4 kolorowe kości) : karton, papier, plastik, kolor ; w pudełku 31x31x8 cm + instrukcja ([12] stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm) + Przewodnik po Mazowszu ([12] stron : ilustracje ; 21 cm).
Liczba graczy: 2 do 4 osób.
Czas gry: ok. 40-50 minut.
Opis według pudełka.
Wiek: 6+.
MAZOGRA to podróż po zakątkach województwa mazowieckiego, przy wykorzystaniu szlaków drogowych, kolejowych i wodnych! Podczas gry poznasz historię i geografię Mazowsza, staniesz oko w oko z niespodziewanymi wydarzeniami, a także będziesz musiał dbać o zapasy na długą podróż!.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.15, G.16 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Handuł - Kupcy z Wilamowic [Gra] : gra planszowa / Karol Madaj, Jan Madejski ; projekt graficzny: Hedge Knight ; ilustracje: Hubert Spala, Maciej Sprzęgaj, Jan Madejski ; opracowanie historyczno-językowe: Tymoteusz Król. - [Warszawa] : Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna, [2018]. - 1 gra (1 plansza, 27 kart targowiska, 27 kart sklepu, 20 kart ratusza, 23 karty transportu, 26 kart zamówień, 6 kart startowych, 22 pionki, 50 monet, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 znacznik czasu) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 23 cm).
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 30 minut.
Gra powstała w ramach projektu "#Wilamowice mówią", realizowanego przez Stowarzyszenie "Pracownia Etnograficzna" im. Witolda Dynowskiego we współpracy ze Stowarzyszeniem oraz Wydziałem Artes Liberales UW.
Wiek: 10+.
Gracze wysyłają swoje pionki do sklepów, pozyskują wilamowskie towary, organizują ich transport i sprzedają z zyskiem w odległych miastach. Zdobyte pieniądze mogą zainwestować w kolejne towary lub rozwój Wilamowic. Wygra gracz, który na koniec gry będzie miał najwięcej pieniędzy i inwestycji. Jest rok 1858. Twoi przodkowie przybyli na polskie ziemie prawie 600 lat temu z zachodu Europy. Przez wieki nie zapomnieli o swoim pochodzeniu i ojczystym języku. Twój dziadek ciężko pracował i był jednym z tych, którzy 50 lat temu wykupili się od pańszczyzny. Wialmowianie zdobyli wolność, a 10 lat później uzyskali dla swojej wsi prawa miejsckie. To był ten sam rok, gdy twoi rodzice wzięli ślub i zaczęli rozkręcać interes. Teraz wszystko jesy twoje. Wraz ze współmałżonkiem i dziećmi masz za zadanie przejąć dziedzictwo przodków, rozwinąć handel i sprawić, by wilamowskie towary były dostępne od Konstantynopola przez Wiedeń do Hamburga. W myślach wciąż słyszysz radę matki: "Gdziekolwiek będziesz, pamiętaj, im jesteś, i nie zapomnij języka w gębie. A jak nie chcesz przynieść mi wstydu, to ufunduj w Wilmanowicach coś po sobie na pamiątkę". Jako początkujący kupiec wilamowski zaczynasz z niewielkim kapitałem. Dzięki odziedziczonych po rodzicach sprytowi i żyłce do interesów możesz nie tylko stać się zamożny, lecz także rozławić Wilamowice w okolicznych miastach, a nawet samym Wiedniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.14 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.3 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.14 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mali powstańcy [Gra] : Warszawa 1944 / Filip Miłuński ; ilustracje: Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2013. - 1 gra (1 plansza, 12 pionków harcerzy, 12 żetonów harcerzy, 7 małych żetonów, 3 duże żetony, 1 pionek niemieckiego żołnierza, 20 kart ruchu, 42 karty rozkazów, 24 karty sekretnych celów, 1 znacznik gracza, karta Zwycięstwo, 1 kostka) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 29 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: 30 min.
Wiek 8+.
Tekst instrukcji w języku polskim i angielskim.
Gra jest próbą przeniesienia na planszę funkcjonowania harcerskiej poczty polowej, która działała w okresie Powstania Warszawskiego. Młodzi harcerze przenosili pocztę i rozkazy pomiędzy oddziałami powstańczymi, pomagając w ten sposób w walce z okupantem. Każdy z graczy wciela się w zastępowego. Celem jest dostarczenie jak największej liczby rozkazów. Jeżeli rozkaz nie zostanie dostarczony na czas, oddziały powstańców mogą stracić poszczególne obiekty, a nawet całe dzielnice. Jeśli zbyt wiele dzielnic zostanie zajętych przez wroga, gra kończy się porażką wszystkich graczy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. G.2 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu [Gra] : Europa / autor gry: Alan R. Moon ; ilustracje: Julien Delvan ; projekt graficzny: Cyrille Daujean ; tłumaczenie: Magdalena Jedlińska, Szymon Szweda, Tomasz Z. Majkowski. - Gdańsk : Rebel, [2017]. - 1 gra (1 plansza przedstawiająca mapę Europy z roku 1900, 240 kolorowych wagonów, 15 kolorowych figurek dworców, 110 kart waganów, 46 kart biletów, 5 drewnianych znaczników punktacji) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Na pudełku logo wydawcy oryginału: Days of Wonder.
Data copyright 2004-2018.
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 30-60 minut.
Wiek: 8+.
Tekst tłumaczony z języka angielskiego. Instrukcja w języku polskim.
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! "Wsiąść do Pociagu: Europa" to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. "Wsiąść do Pociągu: Europa" to prosta i elegancka gra, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, spodoba się także doświadczonym graczom. We "Wsiąść do Pociągu: Europa" gracze otrzymują na początku zestaw biletów (zadań), które mają zrealizować - na przykład "Warszawa - Madryt" czy "Paryż - Ateny". W czasie gry budują trasy z wagoników na mapie Europy, przy czym dwie osoby nie mogą przejechać tą samą trasą (chyba że jest tam podwójna linia). Gra wymaga strategii i taktycznego myślenia, które pozwoli jak najkorzystniej zrealizować swoje zadania, zablokować przeciwników i przechwycić najlepsze trasy. Jednocześnie ma bardzo proste zasady, które można wyjaśnić w ciągu kilku minut!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.8, G.16, G.14, G.15 (4 egz.)
(dostępność ok. 10.06.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.20, G.14, G.21, G.23, G.22 (5 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wsiąść do pociągu [Gra] : Mapa USA / autor gry: Alan R. Moon ; ilustracje: Julien Delval. - Gdańsk : Rebel, copyright 2013. - 1 gra (1 plansza przedstawiająca mapę połączeń kolejowych w Ameryce Północnej, 240 kolorowych wagoników, 110 kart wagonów, 30 kart biletów, 1 karta podsumowania, 5 drewnianych znaczników) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja ( [4] strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.).
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Na pudełku logo wydawcy oryginału: Days of Wonder.
Na opakowaniu copyright 2013 Days of Wonder.
Liczba graczy: 2-5.
Czas gry: 30-60 minut.
Wiek: 8+.
Tekst tłumaczony z języka angielskiego. Instrukcja w języku polskim.
2. października 1900 roku. 28 lat wcześniej londyński ekscentryk Phileas Fogg wygrał swój słynny zakład o podróż w 80 dni dookoła świata. Teraz, u progu nowego wieku nadszedł czas na nową "niewiarygodną podróż". Starzy przyjaciele, którzy zebrali się by uczcić wygraną Fogga podejmują nowe wyzwanie. Stawka - 1 milion dolarów - zwycięzca bierze wszystko. Cel: kto może odwiedzić koleją najwięcej miast w Ameryce Północnej, w 7 dni! Przygoda rozpoczyna się już teraz... We "Wsiąść do Pociągu: USA" gracze otrzymują na początku zestaw biletów (zadań), które mają zrealizować - na przykład "San Francisco - New Jork" czy "Los Angeles - Atlanta". W czasie gry budują trasy z wagoników na mapie Stanów Zjednoczonych, przy czym dwie osoby nie mogą przejechać tą samą trasą (chyba że jest tam podwójna linia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.10, G.12, G.9, G.11, G.13 (5 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.17, G.16, G.19, G.15, G.18 (5 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Colt Express [Gra] / Christophe Raimbault ; ilustracje Jordi Valbuena ; oprawa graficzna Cédric Lefebvre ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2015. - 1 gra (132 karty, 1 lokomotywa (do złożenia), 6 wagonów (do złożenia), 10 elementów terenu, 26 żetonów (18 worków z pieniędzmi, 6 klejnotów, 2 walizki, 7 pionków (6 bandytów, 1 szeryfa), 6 dodatkowych plansz postaci : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukcja złożenia lokomotywy ; instrukcja (harmonijka: 5 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
W instrukcji copyright 2015 Ludonaute.
Na opakowanieu: Liczy się dobry plan i jeszcze lepsza realizacja!
Data wydania i nazwa tłumacza według instrukcji.
Opis wg pudełka i instrukcji.
Liczba graczy: 2-6.
Czas gry: 40 minut.
Wiek : 10+.
Tekst tłumaczony z języka francuskiego. Instrukcja w języku polskim.
Spiel des Jahres Kritikerpreis 2015 ; As D`or Jeu de L`Année Cannes 2015.
Czy bandytom uda się zachować zimną krew i uniknąć świstających dookoła kul? Czy zdołają wykraść pieniądze przeznaczone na wypłaty dla pracowników Kompanii Węglowej Nice Valley? Czy przechytrzą dzielnego szeryfa, Samuela Forda? Bądź tym, który na koniec gry zostanie najbogatszym członkiem gangu. W grze "Colt Express" wcielasz się w rolę bandyty próbującego obrabować pociąg... przypadkiem w tym samym czasie co inni bandyci. Twoim celem jest zebranie jak największych bogactw, zanim zgarną je inni. Rozgrywka trwa 5 Rund. Każda Runda składa się z 2 faz:Faza 1: Planowanie! Każdy z graczy zagrywa od 2 do 5 kart na jeden stos, rewersem do góry lub na dół, w zależności od rundy. Gracz zamiast zagrania karty może dociągnąć 3 karty z swojej talii. Faza 2: Napad! Karty są rozgrywane w kolejności ich położenia, z groźbą niepowodzenia w realizacji planów. Nie zawsze uda się przewidzieć ruchy przeciwników i zapamiętać co samemu się uknuło...!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.32, G.35, G.33, G.31, G.34 (5 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.40, G.41, G.37, G.38, G.39 (5 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit - odyseja [Gra] / Jean-Louis, Roubira ; Marie Cardouat & Pierô. - Poitiers : Libellud ; - 1 gra (84 karty z ilustracjami, plansza punktacji, 12 tabliczek do głosowania, 24 znaczniki do głosowania, 12 drewnianych króliczków) : karton, papier, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 28x28x6 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje kolorowe ; 26x26 cm).
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 3-12.
Czas gry: 30 minut.
Wiek : 8+.
Gra otrzymała w 2009 roku nagrodę Golden Ace, French Game of the Year oraz została nominowana do niemieckiej nagrody Spiel des Jahres w 2010 roku.
Odkryj nowe warianty, które urozmaicą klasyczną wersję gry Dixit i baw się w gronie nawet 12 osób. Zanurz się w fantastycznym świecie gry Dixit. Odyseja, mając do dyspozycji 84 nowe karty!1. W swojej turze jako narrator podaj dowolne skojarzenie (słowo, frazę, piosenkę) do jednej ze swoich kart. Na przykład "Światło"2. Gracze wybierają spośród swoich kart, tę która najlepiej ilustruje Twoje skojarzenie. Potasuj i odkryj wybrane przez graczy karty. Wszyscy w tajemnicy głosują na kartę, która ich zdaniem należy do Ciebie. Na koniec rundy następuje punktowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.49, G.46, G.50, G.47, G.48 (5 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.49, G.50, G.48 (4 egz.)
(dostępność ok. 24.10.2018)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.46, G.48, G.49, G.50, G.47 (5 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit [Gra]. 2, Przygody / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Marie Cardouat. - Poitiers : Libellud ; - 1 gra (84 karty) : karton, papier, kolor ; w pudełku 28x12x4 cm + karta informacyjna ([6] stron : ilustracje kolorowe ; 12 cm).
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Dixit.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 3-6.
Czas gry: 30 minut.
Wiek : 8+.
Jeszcze więcej zabawy z dodatkiem Dixit. Przygody! Dixit... Zaskakująca i emocjonująca, zaczarowana gra karciana, która połączy przy stole całą twoją rodzinę i przyjaciół. Ta wielokrotnie nagradzana gra imprezowa powraca z zawierającym 84 karty dodatkiem Dixit. Przygody, znanym wcześniej jako Dixit 2. Przed tobą zupełnie nowe odkrycie! Wybierz się w podróż do krainy wyobraźni przepięknie zilustrowanej przez Marie Cardouat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.35, G.34 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.34, G.35 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.35, G.34 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit [Gra]. 3, Podróże / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Xavier Collette. - Poitiers : Libellud ; - 1 gra (84 karty) : karton, papier, kolor ; w pudełku 28x12x4 cm + karta informacyjna ([6] stron : ilustracje kolorowe ; 12 cm).
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Dixit.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 3-6.
Czas gry: 30 minut.
Wiek : 8+.
Jeszcze więcej zabawy z dodatkiem Dixit. Podróże! Dixit... Zaskakująca i emocjonująca, zaczarowana gra karciana, która połączy przy stole całą twoją rodzinę i przyjaciół. Ta wielokrotnie nagradzana gra imprezowa powraca z zawierającym 84 karty dodatkiem Dixit. Podróże, znanym wcześniej jako Dixit 3. Przed tobą zupełnie nowe odkrycie! Wybierz się w podróż do krainy wyobraźni przepięknie zilustrowanej przez Xaviera Collette`a.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.37, G.36 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.37, G.36 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.36, G.37 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit [Gra]. 4, Początki / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Clément Lefevre. - Poitiers : Libellud ; - 1 gra (84 karty) : karton, papier, kolor ; w pudełku 28x12x4 cm + karta informacyjna ([6] stron : ilustracje kolorowe ; 12 cm).
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Dixit.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 3-6.
Czas gry: 30 minut.
Wiek : 8+.
Jeszcze więcej zabawy z dodatkiem Dixit. Początki! Dixit... Zaskakująca i emocjonująca, zaczarowana gra karciana, która połączy przy stole całą twoją rodzinę i przyjaciół. Ta wielokrotnie nagradzana gra imprezowa powraca z zawierającym 84 karty dodatkiem Dixit. Początki, znanym wcześniej jako Dixit 4. Przed tobą zupełnie nowe odkrycie! Wybierz się w podróż do krainy wyobraźni przepięknie zilustrowanej przez Clément Levévre`a.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.39, G.38 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.39, G.38 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.38, G.39 (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit [Gra]. 5, Marzenia / Jean-Louis, Roubina ; ilustracje Franck Dion. - Poitiers : Libellud ; - 1 gra (84 karty) : karton, papier, kolor ; w pudełku 28x12x4 cm + karta informacyjna ([6] stron : ilustracje kolorowe ; 12 cm).
Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry Dixit.
Opis według pudełka.
Liczba graczy: 3-6.
Czas gry: 30 minut.
Wiek : 8+.
Jeszcze więcej zabawy z dodatkiem Dixit. Marzenia! Dixit... Zaskakująca i emocjonująca, zaczarowana gra karciana, która połączy przy stole całą twoją rodzinę i przyjaciół. Ta wielokrotnie nagradzana gra imprezowa powraca z dodatkiem zawierającym 84 karty. Zanurz się w fantastycznym świecie ilustracji Francka Diona, w którym barwne i niezwykłe postacie zamieszkują równie niezwykłą rzeczywistość.Daj się porwać czarowi Dixit Przed Tobą zupełnie nowe odkrycie!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.41, G.40 (2 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.41 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. G.41 (1 egz.)
(dostępność ok. 20.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej